12/12/2019
Yeni eğitim tarihleri belli olduuu 🤗 @ İzmir, Turkey
gebelikten, doğuma, doğum sonrasına ve bebeğe dair eğitimler, bireysel destek ve danışmanlık hizmetleri, hamile ve anne bebek yogasi dersleri
12/12/2019
Yeni eğitim tarihleri belli olduuu 🤗 @ İzmir, Turkey
06/12/2019
🙀Üşür,
-öyle davranma,
-şunu deme,
-öyle değil böyle,
-bilmem kim de şöyleydi ama bak böyle de olabilir,
-bunu böyle böyle yap,
-bizim zamanımızda böyle değildi,
-biz de çocuk büyüttük,
-bilmem ne seansı iyi geldi,
-gazı var,
-uykusu var...
Bu gibi öneriler uzar gider.Uzun zamandır gözlemlediğim iki benzer konu üzerine yazacağım!
‼️Öncelikle kendi tecrübesini tek doğru bulan,karşısındakinin buna ihtiyacı olup olmadığını bilmeden konuşan uzak ya da yakın, tanıdığımız ya da tanımadığımız birleri..
Bu bazen arkadaş,bazen aileniz, bazen de sizi takip eden hiç tanımadığınız biri ya da yolda hiç bilmediğiniz biri olabiliyor.Belki çocuğu,belki torunu var belki E hiçbiri
‼️Bir diğeri ise bir tane sertifika alıp ‘sıfır’kişisel gelişime sahip ‘Uzmanım’diyerek insanlara yardımcı olmaya çalınşanlar
❌Bunlara engel olmak gibi bir niyetim yok.Sadece konumuz çocuk, bebek,doğum gibi konular olunca! Yani benim eeennnn hassas noktam!
İşte burada yapabileceğim en iyi şey biraz durup düşünmek için bir yol açmak!
Mesleğimde 15.yılımdayım, aldığım eğitimler, alacağım eğitimler var olduğum sürece devam edecek, kendi doğum sürecimden, yaşamla olan ilişkime kadar, sadece sınırlarımı bilebilmek, karşımdaki kişiye destek olabilmek için destek alıyorum, süpervizyonlar alıyorum! Buna rağmen oldum demiyor, kendimi bilip yapamayacağım şeylere karşımdakini üzebilme ihtimali pahasına’Bu benim alanım değil’ demeyi tercih ediyorum.Burada yaptığım tüm paylaşımlara özen gösteriyorum.Ama görüyorum ki instagram hesabı olan konuşuyor!
Takipçi sayısı çok olan bilir kişi oluyor..
Buna içeriden rahatsız olmak yerine paylaşmak istedim.
☘️ çözüm arayan canım anne babalara ses etmek istedim!
‼️Çünkü biliyorum ki ben de çözümsüz kaldığımda,çaresiz hissettiğimde sürekli araştırır buluyorum kendimi..Bolca bilginin ve bilgi kirliliğinin içinde de hep şunları soruyorum👇🏻
Neye ihtiyacım var?
Ne yapabilirim?
Kimden destek alabilirim?
Bu kişinin eğitimi,deneyimi nedir?
Ne konuda uzmandır?
❌İnsanla uğraşmak öyle hafif bir şey değildir!
Artık her şey bir # işaretinde olduğu için herkes herşeyi maşallah çok iyi biliyor ve bir de çekinmeden paylaşıyor!
Lütfen, lütfen, lütfen hep beraber dikkat edelim🙏🙏
30/11/2019
Neden küçükler için ilkyardım öğrenelim?
Düşmek çocuklar için doğal gelişim sürecinin bir parçası..
Çocuklar en çok 2-5 yaşlarında,
☘️İlkbahar ve yaz aylarında yaralanırlar,
☘️En çok baş, kollar ve eller..
*İlk çocuk olmak riski arttırmaktadır.
‼️5 yaş ve altı çocukların karşılaştığı kazaların %91 i evde
‼️Evlerde meydana gelen ölümlü kazaların da %70 i 4 yaş altı çocuklarda olduğunu biliyor musunuz?
Küçükler için İlkyardım öğrenmeni önemini gözden kaçırmamak gerekir.
Bu nedenle EbeHane de Çocuk doktoru ve aynı zamanda İlkyardım uzmanı Özen Atik ile hepimiz için çok önemli bir konu olan ‘İLKYARDIM’ ı hem konuşalım hem de uygulayarak pekiştirelim ve
dedik..
❓❓Peki bu eğitimde neler olacak ?? ✨İlk olarak Temel Yasam Destegi..!! Yani ,keske! Kimsenin başına gelmesin dediğimiz solunum ve kalp durması durumlarında ne yapacağımız..kalp masajı ve solunum desteği uygulamaları... ✨Evde ya da dışarda yemek yerken herkesin başına gelebilecek ve de malesef her seyi agızlarina goturme egilimi olan özellikle ilk 3 yas cocuklarinda hic beklenmedik bir anda karşılasabilecegimiz bir durum,boğulmalar!...Boğulmalarda ilkyardim..
✨Bunların yanında kanamalar,kırıklar,yanıklarda ne yapmalı?? ✨Bütün bunlar icin evde ne gibi önlemler almalı ?? ✨Böcek sokmaları,günes çarpmaları,kedi köpek ısırıkları... ✨Ateşli durumlarda, ateşli nöbetlerde,katılma nöbetlerinde ne yapmalı ?? ✨Burun tıkanıklıgında ,öksürüklerde temel dikkat edilecek şeyler neler ? ........................................................................👍🏼Bu eğitim anneler babalar ve çocuklarımızı emanet ettigimiz herkes icin ck faydalı olabilir.Çünkü ilkyardım hayat kurtarır!! .........
30/11/2019
❓Bu bebek neden ağlıyor,
❓sütüm yetmiyor,
❓bebeğim doymuyor,
❓mama vermemiz gerekiyor,
❓kilo almıyor,
❓yemiyor, içmiyor, uyumuyor,
❓ilişkiler bozuluyor
❓bir sürü gereksiz harcama yapıldığı 2.çocukta anlaşılıyor.
‼️Buna benzeyen konuşmalar size de çevrenizden tanıdık geliyor mu?
Bebeğin doğumunu kutlayacakken kadın da çevresi de mutsuz..
🙀🙀Ben genelde şunu duyuyorum; ‘Keşke sizi daha öncr tanısaydım’ ya da ‘Böyle olacağını düşünmemiştim’
14 yıldır yaşadığım doğum sonrası negatif tecrübelere istinaden hazırladığımız bu programa gelmek ve ebeveynlik sürecini daha bilgili, rahat ve huzurlu geçirmek senin elinde ve sadece 1 gününü ayırmak yeterli 🤗
Eğitimin içeriği hakkında genel konu başlıkları ise şöyle;
🌼Yenidoğan bebeğin özellikleri
🌼Doğum anından yetişkinliğe bebeğin ihtiyaçları
🌼Emzirme, emzirme pozisyonları, süt saklama, emzirme sorunları ve çözümler, çalışan anne olmak
🌼Bebeğinizin ilk günleri, rutinler, doğru bilinen yanlışlar, ne zaman kontrole gitmeliyim
🌼Sarılık??
🌼Bebek bakımı
🌼Bebek banyosu ve Bebek masajı
🌼Bebeğinizin uykusu
🌼Oda sıcaklığı nasıl olsun? bebeğe ne giydirelim? ne zaman sokağa çıkaralım? odası nasıl olsun? alışveriş listesinde neler olsun? Gibi merak ettikleriniz ve doğru bildiğiniz yanlışlar
🌼Ağlayan bebeğiniz ne demek istiyor, bebeğinizi nasıl anlar, iletişim kurabilirsiniz?
🌼Bebek gelişim dönemi özellikleri ve destekleyici ebeveyn tutumları
🌼Doğum sonrası ebeveynler neler yaşayabilir?
🌼Bebek doğunca değişen ilişki
🌼Hoşgeldin anne-baba rolü
🌼Ebeveyn olmak
🌼Bebeğin ebeveynden beklediği ihtiyaçları nelerdir?
🌼Bağlanma
🌼Yenidoğan bebeğiniz ve uykusu
Kimler Katılabilir?
En az 20hf sı dolmuş hamileler ve eşleri
-Anneanne, babaanneler
-Bakıcılar
-Ebeler ve son sınıf ebelik öğrencileri
-Çocuk gelişimi mezunları ve son sınıf öğrencileri
-Anne-Baba-Bebek ile çalışan herkes 🤗
30/11/2019
🌱Hepinize merhaba, doğuma hazırlığın hala lüks olduğunu düşünenlerden misiniz?
🌱Bir çok aileden sizi daha önce tanımalıymışız ne kadar da gerekliymiş diye mesajlar çok alıyorum. 📌Sorun aslında farkında olmamak. Farkında olunsa eminim lüks görülmekten çıkacak 😉
👶🏻Bebeğinizin odası hazır, hastane çantanız hazır, peki ya bedeniniz ve düşünceleriniz de bu duruma hazır mı?
👫Diyelim ki siz hazırsınız, acaba bu konuda eşiniz neler düşünüyor? Size nasıl destek olabilir? Siz kendinize nasıl destek olabilirsiniz?
🤷♀️Doğum ne zaman başlar?
🤷♂️Hastaneye ne zaman gitmek gerekir?
🤷♀️Doğumda nasıl bir ortama ihtiyacınız var?
🤰🏼Doğumda kasılmaları(asla sancı/ağrı değil)karşılamak için neler yapabilirsiniz?
🤱🏼Bebeğinizin doğumda ihtiyaçları? 👪Doğum sonrası kadının, babanın, bebeğin ihtiyaçları?
📌📌Ve daha bir çok bilmediğiniz konuları konuşacağız.. O kadar çok şey var ki bilindiği zannedilen, herkesin bir şey söylediği..
6 yılı aşkın süredir binlerce ailenin hayatına dokunduğumuz bu eğitim de herkes farklı beklentilerle gelse de hepsi aynı hisle ‘iyi ki gelmişiz’ ile çıktı. Doğumunuzun şeklinden bağımsız, taşları yerine oturtup daha rahat, keyifli bir süreç yaşayabilmeniz için,Kanıt temelli uygulamaların anlatıldığı hamilelik, doğum ve doğum sonrasına daha farkındalıkla yaklaşacağınız bu eğitime davetlisiniz. Detaylı bilgi için:
05549352385 numaralı telefonu arayabilirsiniz..
Yaaaaaaaa mutluluktan gözleri yaşarmak böyle bir şey sanırım😍😍 yesem nasıl olur acaba seni Alya İlona 😍😍 2 günün yorgunluğu ardından gecemi şenlendirdin 💕💕 teşekkür ederim güzel bebeğim 💜 🤗
22/10/2019
☘️Bugün hep kulağımda ‘Hiç bir şey için geç değil’ ‘Davranış değil, ilişki odaklı’ ve tabi ki ‘Nefes al ve nefes ver, bir sonraki adım gelirse nazikçe kendini bu an’a davet et’ ahh bir de ‘Bilgi ver’☘️
öyle çok şey var ki 3,5 saatlik paylaşımdan yaşamıma kalan.. 🦋Hem eğitmen ve ebe kimliğime, hem de özel hayatıma tam da zamanın da öyle çok dokundu ki bu çember🦋
🌱Bence sadece ebeveyn çemberi olamaz, çok yaşanılası bir zamandı ve ne güzel yaşadık! Her anı kıymetliydi..
Öncelikle bu çembere aracı olan ve beni Güneş gibi öylesine şevkatli, içi dışı kendi gibi birini tanıştıran canım gebem, arkadaşım sana ve Sevgili ayağının tozuyla uçaktan inip geldiğin için sana ve çemberdeki her bir kişiye çok teşekkür ederim!
☘️Bir çok ebeveyn her biri farklı nedenlerle ama ortak payda da kendim için ne yapabilirim diye bir aradaydı☘️Öyle umut verdi ki bana bu çember!Hep beraber dönüşüyoruz!
📌Kendime olan bir kısım mesaj da şuydu; bir kez daha doğum öncesi hazırlığın önemini, ama en çokta ailelerin hamilelikte böyle olacağı hiç aklımıza gelmemişti ki, hamilelikte hazırlanmayı bilmiyorduk ki diyen o içten anlatımları, her biri kalbimi yumuşattı, daha çok daha daha iyiye doğru niyetimi hatırlattı! Dileğim daha çok bir araya gelebilmek 🙏 İyi ki varsınız... @ İzmir, Turkey
08/10/2019
Kendine ne kadar şevkat gösteriyorsun?
Bir süredir ardı ardına gelen çalışma halim ile aslında hastayım ama devam ediyorum. Ben kolay kolay hasta olmam olursam da ilaç kullanmam vardır sebebi der dinlerim kendim.. Bu ara uykusuzluklar, doğumlar, eğitimler kendimden çok başkalarına verdim şevkatimi ve bugün durdum! Bedenim kalkmıyor önceden olsa buna rağmen devam ederdim. Ama kendi ihtiyaçlarımı gözardı edersem o zaman ben niye varım? Başkalarının ihtiyaçlarını nasıl görebilirim? Bir anne değilim ama destekçi rolüm aslında ebeveynliğe çok benziyor.O yüzden ben şimdi biraz kendime bakacağım, sıcak bir yatak, bol dinlenme ve canım ne istiyorsa o olacak hiçte şimdi zaman boşa geçiyor, onu da yapmadın, bunu da etmedin demeden ah benim canım gel bakalım diyerek kendime iyi bakacağım 🤗 dönüşte görüşürüz🙃
| Monday | 09:00 - 16:00 |
| Tuesday | 12:00 - 19:00 |
| Wednesday | 09:00 - 16:00 |
| Thursday | 12:00 - 19:00 |
| Friday | 09:00 - 16:00 |
| Saturday | 09:00 - 12:00 |