22/04/2026
Öğrencilerimle yürüttüğüm akademik ve özellikle sınavlara hazırlık süreçlerinde net bir şekilde gözlemliyorum ki:
Temel eksiklik ders/konu eksikliği değil SİSTEM eksikliği.
Sistem kurmadan başarıya ulaşılamaz.
Sistem kurmadan disiplin de olmaz.
Sistem demek düzenli ve kurgulanmış ritüeller demektir ve ritüeller ise motivasyonu en üst seviyeye taşır.
Bu temel yapı bütün sınav süreçleri için geçerlidir.
2026-2027 Eğitim Öğretim Yılında LGS'ye ya da YKS'ye girecek öğrenci ve velilerine harcanan zaman ve emeğin karşılında elde edilecek verimi artırmaya yönelik uymaları ve uygulamaları gereken bazı başlıklar.
# Akademik Mimari
Haftalık ders dağılımı
Matematik & Türkçe çekirdek olacak şekilde program
Soru çözüm ritmi
Hata analizi
Hata analizi ışığında konu tekrar periyodu
# Çalışma Davranışı Tasarımı
Çalışma süresi ayarı
Molalar
Haftalık görev kartları
Kendi kendini kontrol mekanizması
(Cep telefonu protokolü gibi)
# Ev Sistemi Ayarı
Veli müdahale sınırı
Kontrol sıklığı
Evdeki akademik dil ve motivasyon
Çalışma alanı düzeni
Elbette bu başlıkların uygulanma süreçlerini detaylandırmak gerek ancak bunu yaparken deneme yanılmaya zaman yok. Uzman desteği almak şart. Anne babadan öğretmen olmuyor maalesef. Gençlerin zamanı çok değerli. LGS ise maalesef tekrarı olmayan bence garabet bir sınav. Hal böyle iken gençleri sistemin zararlarından korumak profesyonellere ve velilere düşüyor.
17/07/2025
LGS...
Zaten başlı başına problem bir sınavdı.
Şimdilerde ise birilerine OTOBAN olmuşa benziyor.
Hayal bile edemezsiniz:
7. sınıftan itibaren çalışmalara başla.
Boyun kadar kitaplar bitir.
Okul-Dershane-Ev üçgeninde sıkış kal.
Okul, anne, baba vs baskısına katlan.
Gençliğinin en güzel yıllarında bir odaya kapan.
Deneme üstüne denemelere gir. Her deneme de stres üstüne stres kat; kaygı bozukluğu, öz güven kaybı, sinir patlamaları vs
Gözlerin, beynin, ruhun yorgunluktan pes edene kadar bir sandalyede otur, otur, otur...
Bütün bunları o körpecik gözlerde görmenin acısını bilemezsiniz.
Bütün bunları yaşarken birilerinin çocukları yine birilerinin siyasi ikballeri ve hesapları uğruna OTOBANdan dümdüz ilerletilip nokta atışı hedefe konduruluyorlar. (Emeğiyle hak edenlerin başımızın üstünde yeri var elbette.)
Sayın veliler, değerli öğretmenler hatta eğitim hedefli STK'ları bu gençler haklarını arayamazlar. Onların emeklerini koruma kollama görevi bizzat bizim.
Mevcut siyasi erk ve cemaat ortakları daha önceden bunu yaptılar. Emin olun yine yapabilirler.
Güvenilirliği yerlerde bir MEB bakanının beyanının halk nezdinde itibarı yok zaten. Araştırılmalı ve gerekirse hızlıca sınav tekrarlanmalıdır. Gerekirse lise 9. sınıflar bu nedenle geç bile başlayabilir. Yeter ki adalet ve çocuklarımızın emekleri yerini bulsun
14/06/2025
Yarın LGS günü…
Kusura bakmayın ama “LGS’ye girecek tüm öğrencilere başarılar dilerim/dileriz.” temennisi kadar içinde paradoks bir ifade olamaz. Herkesin bu ifadeyi oldukça iyi niyetle ve moral vermek amacıyla söylediğiyle ilgili zerre kuşkum yok. Ancak çocuklarımızın hayatına yerleştirilen bu saatli bombanın olmaması gerektiğini yüksek sesle söylemenin zamanı geldi de geçiyor. Bir avuç öğrenci doğru kabloyu kesip sözde bir kurtuluş yaşarken kalan çoğunluk ya yanlış kabloyu keserek ya da saatin akışına teslim olarak sözde felaketi yaşıyor.
Üstelik öylesine riyakar bir söz ki bu, bir ya da bir gurup öğrenciye “BAŞARI” dilerken diğerlerinin de “BAŞARISIZLIĞINI” istediğini barındırıyor içinde. Herkesin başarılı olamayacağı bir eleme sınavında kaçınılmaz sonuç da bu zaten ama biz öğretmenler ve veliler el ele verip bu garabetin kalkması için mücadele etmemiz gerekirken teslim olmuş bir inanmışlıkla “Başarı” diliyoruz.
Yarın sınava giren öğrencilerin başarısını telafisi mümkün olmayan bu sınavla ölçemezsiniz. Ölçemiyorsunuz da zaten.
Ne yapmalı? Ne yapmamalı?
- Köy okulları derhal açılmalı.
- Bir köye ya da mahalleye önce okul yapmalı mesela cami değil.
- Ayrıntılı bir ölçekle süreç değerlendirmesi yaparak “Öğrenci Olgunluk Envanteri” oluşturulmalı.
- Saray, millet bahçesi, sözde külliyeler vs yapmak yerine donanımlı lise sayısı artırılmalı.
- Öğretmen niteliği mesleki donanım üzerine inşa edilen bir liyakat çerçevesine oturtulmalı. İçi boş ve sadece özlük hakkı veren “Uzman Öğretmenlik ve Başöğretmenlik” gibi sözde ünvanlarla değil.
- Ve sayacak daha niceleri...
Bütün bu konularla ilgili gerekli iyileştirmeler yapılmadan LGS’nin kaldırılmasının bir anlamı olmayacağını düşündüğüm için sıraladım bunları.
Maalesef ben de sistemin şimdilik gerekliliğinden dolayı öğrencilerimi bu sınava hazırlıyorum. Onların yaşadığı stres ve yıkımları göre göre bunu yapmak nasıl acı bir durum anlatamam. Harika sonuçlar da geliyor ancak kafamı diğer tarafa çevirdiğimde gördüğüm yıkım çok daha tarifsiz ve telafisiz. Sevinemiyorum.
Sadece şunu diyebiliyorum gençlere: Umarım hayatınızda şansınız yaver gider.
https://www.facebook.com/karakasyildirim/posts/pfbid0wwZn88aGoBbF3iKFosJpBA1ZYVwHnYVJRLqxmAodrN4qZ2rfodLMkTfWzwMiK4Dql
Send a message to learn more
14/05/2025
ÖZ GÜVEN KATİLİ GDS (Genel Değerlendirme Sınavı)
Bu hafta çok öfkeliyim.
Yıllardır emekle, sabırla, sevgiyle ve özenle öz güvenlerinin iyileşmesi için çabaladığım (aileleriyle çabaladığımız) öğrencilerimin GDS diye kısaca adlandırılan sınavın sonuçlarınca altüst edilmiş iç dünyalarının sesiyle bir kez daha karşı karşıya geldim. “iyileşmesi” diyorum çünkü öz güven iyileştirilemezse olası yıkım ve sonuçlarını çocuklar bir ömür sırtlarında taşırlar. Hepimiz bir şekilde bunu farklı düzeylerde yaşamışızdır. Velilere “Bakın biz LGS vb sınav süreçlerini çok ciddiye alıyoruz.” diyebilmek için yapılan GDS’ler maalesef kontrolsüz bir şekilde uygulanıyor. Özellikle 5. ve 6. sınıflardaki uygulamaların çocuklar üzerindeki etkileri çok ağır.
Günlük ve haftalık ödevler veren, quiz benzeri haftalık ve dönemde birkaç defa izleme sınavları ve nihayetinde de yazılı sınavlarla ölçme değerlendirme yapan bir okulun GDS yapmaktaki amacı nedir? Daha neyi ölçmeyi amaçlıyorsunuz? Ölçtünüz diyelim daha ödevler, quizler, izlemeler ve sınavlara ilişkin sağlıklı geri beslemeler yapamazken koskoca dönemi hatta yılı kapsayan GDS’lerle ilgili nasıl bir çalışma yapabileceksiniz? Yapamazsınız ve yapamıyorsunuz. Çok doğru bir şekilde MEB’in ölçme değerlendirme sistemi içerisinde böyle bir uygulama YOK. Peki bütün bunlara rağmen bu sınavları okullarda neden uyguluyorsunuz? Öncelikle bu bir sektör haline geldi ve bedeli okul ücretlerinin içinde peşinen velilerden alınıyor. Bir diğer neden ise “piyasada” yer tutabilmek adına akademik yetkiliğin bir işareti olarak uygulayıp velilerin gözüne sokmak. Bu sırada ÇOCUK nerede? Çocuk nasıl yorumlayacağını bilmediği sonuç belgesi elinde ÇOCUKÇA çıkarımlarda bulunuyor. “Ben yapamıyorum. Sıralamam çok kötü. O benden daha önde/iyi. Ne yapsam olmuyor. Başarısızım vs.” Bunu çocuklara yapamazsınız. Hakkınız yok. Bu sınavların sonuçlarını gören çocuklar hırslanmıyor ya da “Evet şu konularda eksiklerim var. Hemen çalışıp düzelteyim.” demiyor. Bu yetkinlikte olsalar zaten okula gitmelerine gerek kalmazdı.
Yarışçı bir avuç velinin hırslarını beslemek ve akademik reklam yapmak için GDS ve başka adlar altında uygulanan bu sınavlar özellikle 5. ve 6. sınıflardan kaldırılmalı. İlkokulu hiç yazmıyorum bile asla okulun kapısından içeri girmemeli. 7. sınıflardan itibaren merkezi sınavlara hazırlamak amacıyla uygulanacaksa da süreç iyi planlanmalı, sayıları az olmalı, sonuçları sadece öğrenciye ya da veliye kapalı bir şekilde verilmeli ama hepsinden önemlisi madem ölçme değerlendirme yapıyorsunuz tek tek öğrenci özelinde kazanım odaklı geri besleme çalışmaları yapmak zorundasınız.
Bu sınavlar çocukların omuzlarında büyük bir yük ama asıl önemlisi kalplerinde üzüntü, düşüncelerinde yoksunluk ve yetersizlik…
18/04/2025
Sevgili Doğa o kadar güzel bir film ki nasıl anlatsam bilemedim. Bize yaşattığın duygu seli için binlerce teşekkür.
İyi ki arkadaşımsın…
Bence durmamalısın.
19/03/2025
Umudumuz gençlikte de gençlerin umudu kim?
Yine bir gün okuldayım yani mabedimde.
Öğrencilerime hararetle ve coşkuyla Cumhuriyetin faziletlerini ve TBMM'nin halkın iradesini nasıl yansıttığını anlatıyorum.
Sonra öğreniyorum ki ben bunları anlatırken TBMM etkisizleştirilmiş ve bütün yetkiler tek adama verilmiş.
Yani
Tek adamın milletine verdiği yetkileri tek adam kendi üzerine almış.
İnanın öğrencilerimin yüzüne bakamadım.
Umarım bunu sormazlar dedim içimden.
Sonra bir baktım ki bu fotoğraftaki gibi gençlerin güvenebileceği bir liderleri ya da kurumları yok artık.
Şu sıralar öğrencilerimle çalışırken aklımda hep bu var: Ne olacak bu çocukların, gençlerin geleceği?
Neye hazırlıyoruz onları?
Bakın bugünkü olaylara seçme hakkımız da gidiyor elimizden.
Belki karamsar buldunuz ama konu gençlerin geleceği olunca iyimser yaklaşıp romantik olamıyorum.
Umudumuz gençlikte de gençlerin umudu kim?
04/07/2024
Sevgili öğrencilerimle kazanımlar ve deneyimlerle dolu bir yılı daha tamamladık.
Onlara her zaman söylediğim gibi "İyi insan olduğun sürece başarılısın."
Hayatımızdaki başarıyı sınavlar ölçemez elbette ama verilen emeklerin bir kısmının ne durumda olduğunu gösterebilir.
Yolunuz aydınlık olsun gençler.
Yeni dönem programımız hazır ve öğrencilerimle çalışmalarımıza çoktan başladık.
Bu vesile ile siz velilerime göstermiş olduğunuz güven ve ilgiden dolayı tekrar teşekkür ederim.
Şimdi çalışma zamanı...
28/06/2024
Bugün gururlanmalara doyamıyorum.
Beyefendiliği ve sofistike zekasıyla her zaman kendini gösteren öğrencim Yiğit Korel LGS 2024'te bütün soruları doğru cevaplayarak 500 tam puanla Türkiye 1. oldu.
Başta ailesi olmak üzere emek veren tüm öğretmen arkadaşlarımı tebrik ederim.
Bahtın açık yolun aydınlık olsun delikanlım.
Her zaman yanında olmaya devam edeceğim.
28/06/2024
Tanıdığım en bilinçli ve kararlı öğrencilerimden biri olan Maya'nın LGS 2024 başarısını kutluyorum.
Başaracağını biliyordum.
Maya seninle gurur duyuyorum.
Başta ailen olmak üzere üzerinde emeği olan bütün öğretmen arkadaşlarımı da ayrıca tebrik ediyorum.
Bahtın açık yolun aydınlık olsun güzel kız.
05/06/2024
Dün akşam bir gururu da sevgili öğrencim Yiğit Korel ÖZCAN yaşattı.
Her zaman daha fazlası olabileceğini size hissettiren bir öğrenciydi. Bir o kadar da beyefendi.
Okulunu dönem birincisi olarak bitiren Yiğit’imi sevgiyle kucaklıyorum.
Yolun bahtın açık olsun delikanlım. 🌺🧿🌺
05/06/2024
İzmir Özel Tevfik Fikret Okullarından bir grubum daha mezun oldu. Lise hayatlarının sağlıkla, mutlulukla ve başarılarla dolu geçmesini canı gönülden dilerim. Gurur dolu bir geceden çok güzel anılarla döndüm evime.
Bu güzel gençlere verdikleri emekler için başta öğretmen arkadaşlarıma, okul idaresine ve personeline sonsuz teşekkürler. 🌺🌺🌺
Bu ülkenin kurtuluşu sadece eğitimli ve donanımlı gençlerle mümkün.