12/07/2020
OKULLARIN AÇILMASI İÇİN DÜŞÜNÜLEN FORMÜL
Geçtiğimiz günlerde okulların bu sezon açılması zor demiştim. Ertesi gün Milli Eğitim Bakanlığı 31 Ağustos’ta okulların açılacağını açıkladı. Farkında mısınız bilmiyorum, hem Cumhurbaşkanının hem de Sağlık ve Eğitim Bakanlarının yaptıkları açıklamalarda hep bir ön şart var. Şartlar uygun olursa diyorlar. Yani kesin açılacak demiyorlar. Haklılar da… Peki, neden tarih verildi? Anlatayım. Türkiye’de okul ve okulla ilgili konulardan etkilenen on milyonlarca insan var. Özel okul ücretleri, servisler, yurtlar, kantinler, öğretmenler… bir çırpıda aklıma gelenler. Eğer bu zincir sekteye uğrarsa Allah korusun altında kalan çok olur.
Bu yüzden şimdilerde Milli Eğitim camiasında çokça konuşulan, son günlerde bakan ve bazı bilim kurulu üyelerinin de gündeme taşıdığı hibrit eğitim modeli tartışılıyor. Nedir hibrit eğitim modeli? Karma eğitim de denilen hibrit eğitim modeli, online eğitim modelinin ve yüz yüze eğitim modelinin birlikte uygulanması anlamına geliyor. İlkokullar için örnek verecek olursak ana dersler olan Türkçe, Matematik ve Hayat Bilgisi’ni okulda öğretmen verecek. Diğer dersler online veya ödeve dayalı olacak. Tam gün olan okullar öğrenci sayıları ikiye bölünerek ikili öğretimle aynı öğretmenin ana derslere girmesiyle çözülecek. Öğretmen yine toplamda 30 saatini dolduracak. Bina sıkıntısından kaynaklı zaten ikili eğitim veren okullarda ise vardiya sistemi devreye girecek. Çocuklar haftada 5 gün yerine okulu sırayla 2-3 gün kullanacak. Şimdilik düşünme aşamasında olan bu tedbirler vaka sayılarımız düşerse devreye alınacak. Artarsa erteleme yine gündemde.
15/06/2020
17/02/2019