26/02/2024
İYİ İNSAN OLMAK NEDEN ZORLAŞTI?
Sizde zorlanıyor musunuz?
Nuri Bilge Ceylan’ın “Kış Uykusu” filminde Nihal ne diyordu:
-Seninle cebelleşeceğim diye bütün güzel huylarım değişti.
Çarpılmıştım bu cümleye. Hayatın özünü de anlatıyor sanki. Maalesef son dönemde bu cebelleşmeler arttı. İş hayatında, sokağa adımımı attığımda, sosyal çevrelerde, toplum hayatında beni zorlayan, anlamak için debelendiğim, iyi bildiklerimin alt üst olduğu bir davranışlar bütünü.
😫Başkalarıyla cebelleşirken, iyi düşüncelerin beni terk ettiği, bana ait olmayan ve masum olmayan düşüncelerin zihnime uğraması ürkütücü.
Lümpenliğin, sıradanlığın karanlık tarafına çekilme duygusu.
😊Pek çoğumuzun yaşamak , iyi şeyler yapmak, olumlu hissetmek için bize ilham verecek hikayelere, insanlara ihtiyacı var. Bu rol modelleri, bu iyilikler daha çok paylaşılmalı ki umut tükenmesin.
😊Ece Temelkuran’ın “İyilik Güzellik” kitabı ise bana reçete. “ Mesele tohum atmaktır, çiçeğin nerden çıkacağını bilemezsin”. Bunu tekrar tekrar okuyorum ve devam etmek için gerekli gücü toplamayı ve iyi insan olmayı hatırlayarak devam etmeye gayret ediyorum.
😌Mesele devam etmek ve çoğalmak ise iyi hikayeler her şeye rağmen paylaşılmalı ve çoğalmalı.
“Tohuma bile değil, tohumu atan eline inan”. diyor kitapta.
O zaman elimize, zihnimize, yüreğimize inanarak devam.
22/02/2024
HAYATI ÇEKMECELERE BÖLEREK YÖNETEMEYİZ
- Fotoğrafta çok çekmece var zaten, yok yok olmaz-
🤓 Şirketlerin esenlik adına benden istedikleri bir eğitim de iş yaşam dengesi.
😩 Nedeni basit! Çılgın tempoya yetişmek mümkün değil. Koşarken tökezleyip düşüyoruz. Yetişemiyoruz.
😳 İş özel sosyal yaşam birbirine girdi, çetrefilli oldu, dengem bozuldu diyoruz. Stresimi yönetemiyorum diyoruz.
🤓Var mı bunun eğitimi, bir bilene soralım diyoruz.
😏 Yaşamı iş, sosyal, özel, tüzel diye çekmecelere ayırıp yönetemeyiz. Yaşam bir tek yaşam. Hersey içic ve evet devasa büyük bir çekmecede her şey birbirine karışabilir, düğüm olabilir.
☺️Denge dediğimiz nokta her zaman orta nokta değil maalesef. Bazen iş hayatı hayatimizin çoğunu kaplar bazen ise özel yaşam ani bir atakla öne geçer.
😉 Ayrıca bu denge noktası bize özeldir. Herkesin işi gücü özelinin mutlu birleşme yeri merkezi tren istasyonu değildir.
😊Bu konuda stresimi yönetmek istiyorsam ne yapabilirim:
🙌 İçinde bulunduğum dönemi anlarım. Önceliklerimi ve bunların ne kadar kadar sabit ya da esnek olduklarına bakarım
🙌 Aradığım dengenin, başkasından kopya çekmeden ne olabileceğine gerçekçi yaklaşırım.
🙌 Bu dengenin iki ay sonra değişebileceğini de kabul ederim
🙌 ve ben ne yapabilirim buna bakarım.
İstersem her gün tepinebilirim de bu da bir metod. Ya da her akşam biraz ağlayabilirim de (sene 1989-1990 iş hayatında yeniyim çok gözyaşı dökmüşümdür)Sonra o gözyaşlarını silerim çunku bilirim ki bunu bir süre kabul ediyorum.
Ya da kendime destek olabileceklere yaslanırım, yardım isterim.
🤜Döner döner o koca
çekmeceyi biraz toparlar, tozunu alırım. Çünkü ben o koca çekmede varım.
Foto Credit:
05/02/2024
BEYNİMDEN VURULMUŞA DÖNDÜM!
BDNF HEMEN DEVREYE GİRDİ🤪
BDNF nedir? Brain Derived Neurotrophic Factor
Beyinde türetilmiş sinir hücresi büyüme faktörü demek.
Beyin sağlığımız için sorumlu müdür olan bir protein.
Öğrenme, yeni beceriler kazanma, hafıza ve duygu durum üzerinde etkili olduğu gibi alzheimer, parkinson gibi hastalıkları önler.
BNDF nize iyi bakın! Nasıl mı?
👍Egzersiz- her gün düşük yoğunlukta
👍Antioksidan kapasitesini artır
👍Lifli beslen
👍Düşük kalorili beslen
👍Anti enflamatuar besinler: kurkumin, , Omega 3 ve D vit yararlı
👍Kaliteli uyku ve meditasyon
👍Yüksek kaliteli yağlar önemli- Hindistan cevizi ve avokado, zeytinyağ gibi
👍Düşük karbonhidrat ve ketojenik opsiyon değerli
👍Düşük glisemik endeksli beslenme
👍Mitokondrilerimiz hassastır. Beyin, kalp, sinirler, kaslar ve organlarda daha yüksek konsantrasyondadırlar.
Kötü gıda seçimleri onlara iyi gelmez.
28/12/2023
KÜPEDEN SONRA TAÇ👸
Kulaklarımda küpeler tamam!
Peki sene biterken baş tacı edeceklerim neler?
🎀 Oskar bu sene “sözünü tutanlar”a geliyor. Çok basit bir değeri çiğnemeyen, verdiği sözü mücevher gibi görenler. Kıymetinizi biliyorum ama siz de bilin ne olur😍
🎀 Sorulara cevap verenler. Nasıl yani demeyin! Soru soruyorsun cevabını almak bir asır sürüyor bazen. Evet, hayır, hepsi, hiçbiri, yepyenisi vb cevaplar bu kadar zor mu!
🎀Nazik olanlar! Önce kendine, sonra çevresine, insanlara, hayvanlara, tüm canlılara karşı nazik ve şefkatli olanlar. Sayılar azalıyor mu ne🙃 Merhaba nasılsınız demeyi bilemeyenlere de bir çift sözüm var👋
🎀 Net olanlar. Bayılıyorum netliğe. Netlik demek herseye evet demek degil, kıvırtmamak. Bilmiyorum, gelemem, yapamam demek gayet net değil mi! Öperim yanaklarından😘
🎀 Konuşmaktan öte harekete geçenler. Onlar da favorim. Konuştuğunu yapıyor, çabalıyor, adım atıyor. İşte budur. 🤓
🎀 Doğru düzgün dinleyenler. Aynı soruyu bilmem kaç kez soranlara tersim artık. İlgi, dinleme ve bilgilenme. Dinlemeyeceksen benimle olma😙
🎀Neyse kimse o olanlar. Mış yapmayanlar. İnanın herkes için “mış” lar çok yorucu. Boşuna yormayalım birbirimizi.🤷♀️
🎀Bilgili insanlar. Bir şeyler öğrendiğim herkese hayranım ve müteşekkirim.
Tüm baş taçlarımla dünya daha güzel.
Aslında herkesi seviyorum ve saygı duyuyorum. Ancak farkettim ki ben de ayrımcılık yapıyorum.
🙇♀️ Var mı eklemek istedikleriniz?
26/12/2023
KULAĞIMA KÜPE OLSUNLAR!
2024 mi geliyor!
Aman Tanrım! Bu ne hız!
Sibelcim o zaman demedi deme, bana kulak ver, küpe takacağım👂🎀
🤦♀️İnsan insana herşeyi yapabilir. Üzebilir, kırabilir hatta canına kasteder, ama sevebilir de, yarasına dert derman da olur.
🙇♀️ Her şeyi anlamlandırmaya çalışma. Derinine inip sondaj çalışması yapma. Bazen yüzeyde kal. Neyse o zaten.
🙇♀️Yaşına başına güvenip varsayımlarda bulunma. Sezgine güven ama abartma. Veri topla, gözlem yap sonra karar ver.
🤦♀️Koşma. Adımların hızını azalt. Sonra düşüyorsun, tavanı seyrederken hakem başında geriye doğru sayarken üzülüyorsun.
🦸♀️Süper kahraman değilsin. Olma zaten çok sıkıcı. Sıradan biri ol. Dur. Zaman durmasada sen o minik parçalardaki sonsuz olasılikları fark edip iliklerine kadar yaşamı hisset.
🤷♀️Çok gürültü yapanların yanında fazla kalma. Kakofoniye gerek yok.
🙅♀️ Söylemek isteyeceklerin bazılarının umurunda değil. Herkes dinlemek zorunda değil. Ama susman da gerekmez.
💁♀️Hayat basit aslında. Karmaşık hale getirme. Nerdeysen orda ol. Kimleysen onla ol. Rahatla. Tadını çıkart.
👸Gün bittiğinde, başını yastığa koyduğunda o günle helalleş. Olduğu kadar. Olamayan yarınlara.
🙋♀️Fırsat buldukça gül. Zorla gül. Hayatın komik olabileceğini hatırla.
🙋♀️🙋♀️🙋♀️🙋♀️
Güle güle git 2023
22/12/2023
KARTLARI YENİDEN KARIŞTIRMA ZAMANI!
Yeni bir tura geçiyoruz. Yeni kartlar geçecek elimize. Onlarla başlayacağız ve eksildikçe çekeceğiz devam edeceğiz.
😉 Hazır mıyız yeni tura? Bir öncekinden neler öğrendik?
☺️Kimlerle oyuna devam etmek istiyoruz? Kim sağımda, kim solumda, kimler karşımda olsun?
😎Yeni el dönerken neleri konuşalım? Ne kadar eğlenelim? Nelere ağlayıp nelere gülelim?
🤓Dikkatimizi oyunda nasıl tutalım? Neler bizim dikkatimizi çalar?
🤩Oyunun mekanı neresi olsun? O mekanda neler olsun? Nasıl bir çevre bizi sarsın?
😃Ya sıkılırsak, bunalırsak ne yapalım? Oyuna ara mı verelim, terk mi edelim? Yoksa illa da devam mı diyelim?
.
Evet kartları yeniden karıştırma zamanı. 2024 yeni bir el istiyor.
Hazır mısın?
01/12/2023
DOP DOP DOPAMİN
HOP HOP DETOKS..
Detoks kelimesini sever misin?
Neden bu kadar çok kullanır olduk?
🤦♀️Çünkü haddimizi aştık. Aşırıya kaçtık.
🙇♀️ Gerekliy”miş” gibi yapıp mis gibi beynimizin zevk merkezini aşırı yoran, o güzeller güzeli dikkatimizi hunharca harcayan alışkanlıklarımız bize ödül 🏆 olarak dopamini geri verince abarttık ta abarttık.
💁♀️ Ee ne var bunda dedin mi şimdi? Çok şey var Akıl ve ruh sağlığın, dengen, zaman yönetimin, gerçek algın hepsi hepsi bozuluyor. Kalibren bozuluyor.
🙇♀️Çok alışveriş
bol tik tok,
Alkol,
Abur cubur,
Bilgisayar oyunları,
Aşırı spor
Rica etsem sen eklesen 😎
🤦♀️Peki ne yapabilirim yerine ne koyayım?
İşte detoks zamanı.. Az biraz çek elini onlardan..
Birkaç gün, bir hafta, bir ay ne kadar yapabilirsin😩
🙆♀️ Yerine sakız çiğne 😂
Yok şaka.
Doğada zaman geçir.
Sanata yönel.
Meditasyon yap.
Güzel müzik dinle.
Mahallende gönüllü işler yap.
Ya da hiç bir şey yapma öyle oturmayı öğren.
🙋♀️ Hadi kolay gelsin. Kurtar kendini dopamin bağımlılığından. Beynin sana teşekkür edecek inan.
23/11/2023
.tr with .repost
・・・
🚀 COACH Magazine Türkiye Kurumsal Esenlik Zirvesi 🚀
🗓 Tarih: 5 Aralık 2023
🕒 Saat: 12:00 - 17:00
🌐 Yer Online: etkinlik.coachmagazine.net
Merhaba dostlar! 🌟 COACH Magazine Türkiye olarak sizi, kurumsal dünyanın en güncel ve ilham verici esenlik trendlerini keşfetmeye, öğrenmeye, deneyimlemeye davet ediyoruz. 💼💪
🌈 Neden Katılmalısınız?
✨ İş ve yaşam dengesini kurma konusunda uzman konuşmacılar!
✨ Kurumsal esenliği geliştirmenin yollarını öğrenin.
✨ Sağlıklı çalışmanın Sürdürülebilir kurumsal işleyişi
✨ İlham verici hikayeler, uygulamalar.
🎟Kayıt İçin etkinlik.coachmagazine.net'de!
Etkinlik hakkında daha fazla bilgi için etkinlik.coachmagazine.net ziyaret edin. 🌐
🚀 Katıl, öğren, büyü ve iş dünyasında bir adım öne geç! 🚀
23/11/2023
HERSEY İNCELİKTEN İNSAN KABALIKTAN KIRILIR
Demiş Hz. Mevlana..
🤷♀️Son dönemlerde çevremde nezaket konusunu gözlemliyorum. Çünkü eksikliğini hissediyorum.
🙋♀️Nezaket, övgü veya ödül beklemeden, başkaları için cömertlik, düşünme veya ilgi gösterme eylemleriyle işaretlenmiş bir davranış türü diye tanımlanmış.
🙇♀️Bence bütüncül nezaket diye bir kavram olmalı. Sadece başka insanlara değil önce ve çokça kendine, hayvanlara, doğaya, eşyalara karşı nazik olmak ve bunu yaşam felsefesi haline getirmek olmalı.
🙅♀️Bazen nazik olarak tanıdığım birinin, restorandaki bir servis elemanına davranışı veya arabayla giderken yolda bir yayaya davranışı veya herhangi bir şey satan kişiye davranışı beni şaşırtıyor.
🤦♀️ Maalesef eğitimli, bilgili görgülü kişilerin bu ikircikli davranışları ile hayatı birbirimize sevimsiz kılıyoruz.
🙆♀️Nezaket sürekli uyum göstermek,herşeye herkese evet demek, bizden istenilen her yardıma koşmak, herkesi her an kendimizden öne koymak da değil.
Sınırlarımızı, kapasitemizi, bütçemizi bilmek, verebileceklerimizin farkında olmak ve bunları karşı tarafa aktarırken onun ihtiyaçlarını gözeterek onu kırmayacak kelimelerle ifade etmek.👍
🙋♀️Nezaket öncelikle dinlemek,
🙏karşı tarafın sözünün bittiğinden emin olmak sonra konuşmak,
🙏grupta biri bir şey anlatırken yan konuşma başlatmamak
🙏bazen bir hayvanın sadece başını okşamak
🙏bir çocuğun oyununa katılmak
🙏bir servis elemanına teşekkür etmek
🙏tanımadığınız birine afiyet olsun demek
🙏bir yaşlıya nasılsınız demek, onu kalabalıklarda fark etmek..
İstediğinizi ekleyin.
🙋♀️ Kendime soruyorum, peki ben ne kadar nezaketi içselleştirdim diye? Emin değilim. Hala yapmam gereken çok şey var.
🙋♀️ Kuvvetle inanıyorum, bir nazik davranış, başka bir nazik davranışı berabinde getiriyor.
🙇♀️ Bugün nezaketi hayatıma ne kadar sokabilirim? Neleri farklı yapabilirim?
💁♀️İnanıyorum dünyanın nezakete çok ihtiyacı var.
08/11/2023
GÖRÜYORUM, DUYUYORUM, KONUŞUYORUM FARKINDAYIM. PEKİ SONRA NE YAPTIM? HİÇBİR ŞEY🤷♀️
O zaman otur sınıfta kaldın.
🙅♀️Farkındalık çok önemlidir son dönemde sıkça kulağımıza fısıldanıyor. Eğitimler alıyoruz. Pratikler yapıyoruz. Üzerinde çalışıyoruz.
🙇♀️Farkındayım, bunu hep yapıyorum.
🙇♀️Farkındayım, hep eleştiriyorum.
🙇♀️Farkındayım, çok öfkeliyim.
🙇♀️Farkındayım, fazla vericiyim.
🙇Farkındayım, çok oturuyorum.
🙇♂️Farkındayım, gereksiz para harcıyorum.
🙇♀️Farkındayım, mahallemde sokaklar p*s.
🙇♀️Farkındayım, doğaya kötü davranıyoruz.
Liste uzun.
🤦♀️Farkındalık da yeni bir kalkan oldu. Hatlar yine mi karıştı?
💁♀️ Farkındalık kıymetli evet ama sonrasında eyleme geçirtmiyorsa o zaman bana yararı kısıtlı.
Farkındalık kavanozun dolar taşar ve seni sıkar. Sonra görmemeye, duymamaya ve konuşmamaya başlarsın.
🙆♀️Farkında olduklarını bir bir yaz. Yanlarında atabileceğin adımları koy, kaynaklarında bak, gerekirse yardım al ama eyleme geç.
🙋♀️Boş farkındalık konuşmalarından sen de sıkılmadın mı?
🙅♀️Ben sıkıldım. Hepimizin ve dünyanın eyleme ihtiyacı var.
04/11/2023
HAYALİNİZDE NASIL BİR KİTAP FUARI VAR?
Tüyap’ın düzenlendiği 40. kitap fuarındaydım. Dile kolay kırk yıl
4️⃣0️⃣ yılda ister yayıncı, ister yazar, ister okur olarak nelerin daha farklı olmasını isterdiniz?
Bu konuyu dün fuarda kendime sordum.
😊Dünkü çömez yazar olarak değil, yılların okuyucusu olarak sordum bu soruyu.
👋 Öncelikle yayınevim e çok teşekkür ederim. Ciddi bedeller ödeyerek stantlarda varlık göstermeye, yazarlarını konuk etmeye çabalıyorlar. Satış degil biraz prestij ve alan tutma çabası ancak alkışlanır.
😫 İstanbul’un merkezlerine oldukça uzak bu lokasyona ulaşmak pek çok okuru caydırıyor. Gerçi nerde olsa ulaşım bir sorun belki de bunu Avrupa ve Asya yakası olarak tekrarlamak bir alternatif olabilir.
😔 Ziyaretçilerin soluklanacağı, keyifle kitap karıştırabilecekleri, özenli buluşmaların, dinletilerin gerçekleşebileceği alanları yaratmak bu kadar zor mu?
😟 Meraklısının koşarak geleceği,
dijital araçların, teknolojilerin de fark yaratacağı sunumlarla beş duyuya hitap eden okurun başını döndürecek etkinlikler yapilamaz mi?
😟Çokça okul ve ögrenci ziyaret ediyor. Bu çok güzel tabi. Her yayıncı kitap dışında çekici aksesuarlar satmak gibi bir yöntemle çocuk ve gençleri standlara çekmeye çalışıyorlar. Peki bu kitapla gençleri doğru bağlamda buluşturmak için gerçekçi amaca uygun bir çözüm mü?
😊 Lokasyon, ulaşım, keyif vs derken Yazarlar burada gerçekten yeni okurlarla bulusabiliyorlar mı?
Bunlar benim aklıma gelenler.
Önerisi olanlar?
26/10/2023
İSTEKİYORUM YAPMAM NEDİR YAHU?
Son dönemde çevremde çok duyduğum bir cümle bu.
-İstemiyorum, sevmiyorum yapmam, gitmem, görmem, dinlemem, konuşmam….
🤪Sanırım hatlar karıştı. Kişisel gelişim yolculuğunda kalbinin sesini dinle, ne istiyorsun, neye ihtiyacın var, tutkunun pesinde koş, anlam varsa devam et vb cümlelerin söylemek istedikleri abartıldı, yanlış anlaşıldı ve kolaycılık için kalkan yapıldı.
😊O iş o kadar basit değil. Bazen istemediğin bir şeyi bütüne hayrı olduğu için, ya da sadece eş, ebeveyn, vatandaş olduğun için yaparsın.
😍Ben her sabah çok severek plazalara çalışmaya koşmadım, zorlu müşterilerle mucadeleye her zaman bayilmadım ama yaptım.
Yaptım çünkü sorumluluk bilinci içinde bunun bana çok şey öğreteceğini biliyordum, ilişkilerimin beni büyüteceğini seziyordum. Bu yüzden gerektiğinde dayandım.
😫Hayat o kadar basit ve bize göre ayar çeken bir süreç değil maalesef. Bizim ona göre ayarlanmamız, yükleri yüklenmemiz, bunun bilincinde olup bazen dayanmamız devam etmemiz yolculuğun bir parçası.
😎Üşeniyorum, istemiyorum, gitmem, yapmam derken sor kendine:
- neleri kaçırıyorum?
- kimlere zarar veriyorum?
- bunu hep mi yapıyorum?
- nasıl bir imaj çiziyorum?
- neden ve neden vazgeçiyorum?
🥰 Yap bir güzellik kendine bugün ve tüm uydurma mazeretlerini gözden geçir ve yerine nasıl@harekete geçebilirsin bir bak!