15/02/2021
Sabah sevgili Gökhan Atış’ın Spotify’da yaptığı podcastini dinlerken yaşadığım farkındalığı paylaşmak istedim.🎧
Annesinden bahsediyordu Gökhan sohbet sırasında; resim derslerinden iyi not alması için annesinin onun yerine çizdiği resimleri anlatıyordu.🖼️
Bende bir yandan annemin hayatım boyunca “Sen yapamazsın bırak ben yaparım” diyerek elimden aldığı patlıcanlardan kendimce yemek yapmaya çalışırken, kulağım Gökhan’da dikkat kesilmiş haldeydim.🍆🎧
Ve bir an zihnim çocukluğuma gitti.😶🌫️
Orta birinci sınıftayken ev ekonomisi adlı bir ders vardı.
Kızlar, erkekler ayrılırdı bu derste.
Öğretmenimiz ödev olarak mutfak önlüğü dikmemizi istemişti.
Ama ben bir türlü o iğne, iplik konusunda başarılı olamıyordum.🧵
Daha doğrusu o işin başına oturduğum zaman bana sıkıntılar basıyor ve bırakıyordum.
Doğal olarak, annemden yardım istedim.
Oda kendin öğren demiş olmalı ki, o işi ben kendimce çözüm üreterek yapmıştım önlüğü::)
Patlıcanlara gelince kendisi yapan annem, burada kendin öğren demişti bana.
Evet o önlüğü diktim ama herkes gibi iğne iplikle değil.🥰
Uhu ile yapıştırarak diktim.
Tabi sınıfta tek zayıf not alan bendim.
Diğer kızlar annelere yaptırarak iyi notları kapmıştı.
Anneme o zaman kızmıştım ve çok üzülmüştüm. Şu an farkındalığma geldi.
Buda temizlendi gitti, çok şükür.🥰
Sonra aslında benim bu davranışım hayatımda hep pratik çözümler bulmamı öğrenmemi sağladı.
Sonuçta ihtiyacım bir mutfak önlüğüydü ve elimde kullanıma hazır bir önlük vardı.
Bu haftaki farkındalığıma şükran ile
14/02/2021
Tekamül sürecimizde doğıştan gelen dört arzumuzdan birisi ihtiyacıdır.
Tek kelime ile bizim ÖZümüz SEVGİDİR❤️.
Özünü aradığın sürece SEVGİYİ arayacaksın bunu unutma sakın!
Hele ki bunu çocukluk yıllarında ebeveynlerinden alamadıysan?
Sevgi arayışı aslında kendimize duyduğumuz özlemdir.
ÖZüne duyduğumuz özlemdir.
Bizim en büyük yanılgımız sevgiyi dışarıda aradığımız zaman başlıyor.
SEVGİ temel ihtiyacımız ve tüm ihtiyaçların üstündedir.
0-2 yaş döneminde; , , düzenli bakım alma, kabul görmey içeren güvenli bağlanmanın kurulması esastır.
Ve karşılanmaması durumunda👇
💕İlişkilerinizde güvenli bağlanma kuramazssınız
💕İlişkilerden kaçınma ve uzaklaşma eğiliminde olursunuz.
SEVGİ KOVAN BOŞ İSE 👇
💕Hep bu kovası boş bir kişi ile karşılaşırsın,
💕Ve kendini nasıl seveceğini bilemezsin.
💕 Ve içinde derin bir boşluk hissin olur.
Ben sevilmezim
Beni sevmezler
Benim sevilmem için,,,, yapmam gerekli.
düşünceleri zihninde dolaşır durur.
Önce bir uyanmalısın.
En önemli seçimi yapmak adına öncelikle kendi yaralarını iyileştirerek, sevgi kovanı doldurmak için kendini koşulsuz sevmeyi öğrenmelisin.
Sevdiğin, sevilidiğin ve sevgi olduğunu idrak ettiğin gün olsun bugün.
13/02/2021
nedir diye 16 yaşımdaki oğluma soruyorum?
Anne youtube ve spotify var ne alaka diyor bana!
Oysa benim için ne kadar anıları var o küçücük kutunun...
🌼Dedem bize gelince en büyük keyfim onunla okuldan geldiğim zaman saat 5'teki piyesi dinlemekti.
🌼Radyo tiyotrosu eşimle hala dinliyoruz. Özellikle araba ile uzun yola giderken.
🌼Ve Power Fm Zeynep. Ne kadar severdim onun programını.
🌼Küçücük bir kalem radyo şirket promosyonu için sıa ustalarının nasıl beni aradığını hatırlıyorum::) Satışlarımıza ciddi katkısı olmuştu...
13 şubat dünya tiyatro günü kutlu olsun. Ben hala severek radyo dinleyenlerdenim. Açık radyo son dönemde tercihim. P**i ya sen?
Peki senin için radyo ne demek?
10/02/2021
Kıtlık bilincinizi, Bolluk bilinci ile nasıl değiştirirsiniz?
Kıtlık bilinci, kendinize bakış açınızı da etkiler:
😔Asla kendinizi güzel / zeki / genç / yeterince iyi hissetmezsiniz.
😔Geleceğe yatırım yapmaktan kaçınır ve risk almaktan kaçarsınız.
😔Hayat sıfır toplamlı bir oyun gibi gelir.
😔Bir arkadaşınızın başarılı olduğunu görmek, ağzınızda kötü bir tat bırakır çünkü bu, sizin için başarmaktan çok daha uzak olduğunuz anlamına gelir.
🥰Bolluk bilincinizi geliştirirseniz eğer kendinizi asla yeterli olmama durumundan kurtarırsınız.
💯Pazar günü yaptığımız anket sonuçlarını ve aynı zamanda bir kaç küçük bilgiyi bu post ile paylaşıyorum.
➡️ postu paylaşarak okuyabilirsiniz.
®
07/02/2021
Kıtlık Zihniyetine Sahip Olduğunuzun işaretlerini Öğrenmek İster misin?👇
😓Eğer sende de bu maddelerden en az bir tane varsa sende kıtlık zihniyetine sahip olabilirsin..
😓üzülme her şey değişir, bu zihniyeti de kendinle ve o düşüncenin oluştuğu kök inanç ile değiştirerek çözebilirsin.
💡Kıtlık zihniyeti kişiyi tok sit düşünce alanına iten tam bir zehirdir ve kesinlikle serbest bırakılması gerekir..
💡Kıtlık zihniyetiyle, düşünceleriniz ve eylemleriniz enerjisinden kaynaklanır.
💡Sahip olduğunuz birçok şeye odaklanmak yerine, zihninizi yerine getirilmemiş isteklerinize ve ihtiyaçlarınıza yönlendirirsiniz.
💡Her şeyi kaybetmekten korktuğunuz zaman iyi zamanların tadını gerçekten çıkarmak zordur.
💡Kıtlık zihniyeti, kendinize bakış açınızı da etkiler: asla kendinizi güzel / zeki / genç / yeterince iyi hissetmezsiniz
💡Bir arkadaşınızın başarılı olduğunu görmek, ağzınızda kötü bir tat bırakır çünkü bu, kendinizi başarmaktan çok daha uzak olduğunuz anlamına gelir.
👇Bu postu kaydet ve eğer sende bunlara sahip olduğunu düşünüyorsan mutlaka para blokajlarını aşmak, işinde, ilişkilerinde, kariyerinde daha başarılı olmak istiyorsan bu konu üzerinde çalışmaya başla.
👇Peki bu konuda senin eklemek istediklerin var mı?
👇Yorumlarda konuşalım mı?
04/02/2021
GÜNAYDINNNN!
Dün akşam kullandığım tasarım uygulama şablonu canvada bu içerikleri görünce oyamaya başladım ve hem çok eğlendim ve hemde bir kez daha kendimle yüzleştim.
Hayatıma bazı rutinler koymak benim için çok kolaydır.
Uzun soluklu olrak o rutinleri uygulayabilirim.
Örneğin bir çok insan zor gelen meditasyon benim için çok pratiktir.
Ama bazı şeylerde de dirençlerim olduğu gibi. Örneğin; sevgili Halit Çevik ile bir sene süren FGS eğitimlerinde bize bir ödevi vardı. "Soğuk su ile duş almak"
Ben onu hala tam anlamı ile yapamadım::)
Son sahne zaten bir süredir yok saydığım ve konfor alanı sandığım ama aslında tehlikeli bir bölgeyede sokan sahne.
Covit sebebi ile evdekal olayını fazla abartanlardan oldum ben.
Haziran ayında annemin rahatsızlığı ve onun evden çıkamamasını aynaladığımı fark ettim.Kendimce anneme "üzülme anne bak bende zaten evdeyim, çıkmıyorum" mesajı veriyormuşum.
Bu postu yazarken bir arkadaşım mesaj attı. Ebru hadi buluşalım diye..!
9 aydır sanıırm ilk defa evet dedim.
Annelerimiz karnımızın yumuşak tarafı hepimiz için. Ama çoğu zaman onların sorumluluklarını üzerimize o kadar çok alıyoruz ki farkında olmadan. O sorumlulukarı fark ederek bırakma zamanı olsun.
Peki senin bu hikayeden farkındalığın oldu mu?
Paylaşmak ister misin?
03/02/2021
“Rakiplerinizi korkutun ve yaptıklarını inceleyin. Onun ve savaş alanının karakterini iyice öğrenin. Onu iyice inceledikten sonra gücünün kaynağını ve tüm eksikliklerini bulun.”
Savaş sanatları kitabının yazarı Sun Tzu böyle söylüyor rekabet üzerine.
Benimde 25 yılım bu taktiklerin kullanıldığı dünyada savaşarak geçti.
Evet ne yazık ki bu bir savaş alanıydı.
Savaşta başarı güçlü bir strateji ile kazanılır. Belki de benim başarım o stratejik alanı yaratabilme becerimden geldi.
Bu postlara koyduğum iki tablo;
İş modeli ve Porter’ın rekabet tablosu adım soyadımı yazdığım kadar çok içeriğini doldurduğum ve oradan strateji kurguladığım yıllık pazarlama planı şablonlarım olmuştur.Ve her zaman o rekabet savaşı için bana bir taktik desteği vermilerdir.
Sonra spiritüel alanla tanıştım. Yeni kelimeler girdi hayatıma..
Rekabet yok!
Gevşe!
Kendine dön!
Evren bolluk ile dolu!
Hepimize yeter!
Gerçekten öyle miydi?
Rekabet yok muydu?
Pazarlamacı gözüyle baktığım alandan bu alandaki rekabeti çok net görüyordum.
Ve bu benim zaten sevmediğim ve kaçtığım alandı. Başka bir şey olmalı ve onu keşfetmeliydim.
Kendimi tabi:😊
Dedim ki kendime şu şirket tablolarını birde kendine uygula Ebru…
Oturdum önce kendimi bir şirket / marka olarak görerek çalışmaya.
Neler neler çıktı bir bilseniz?
O yüzleşemediğim alanlarımı keşfetmeme şu 2 tablo ışık tuttu.
Sonrasında spiritüel alanda öğretilerim ile dönüştürmek için elbette kendimle çalıştım.
Ne istemediğimi çok net anladım.
Ne istediğimi çok net anladım.
Rekabetin gerçekten olmadığı bir alan herkes için mümkün olduğunu çok net anladım.
Halil Cibran’ın dediği gibi;
“Keşke elimden gelse de, içinizdeki unsurların ahenksizliğini ve rekabetini birliğe ve ahenge çevirerek ruhlarınıza huzur ve barışı koyabilsem. “
Birlik ve denge ile eğer sen yaradan’ın kalbine koyduğu o kalp merkezli işini ve kendini keşfedersen. Sen zaten kendi yolunda olursun.
O alan senin bu yaşamdaki ruhsal ışığını yaktığın benzersiz alanındır.
27/01/2021
Tüm sevgililerime maddi olarak destek oldum.
Eşim genelde işsiz kalıyor ve eve ben bakıyorum
Eve para getiren kadın olarak hep benim
Bu ve buna benzer durumları hayatınızda sürekli olarak yaşıyorsanız eğer.
Bu konuda henüz kendinizle çalışmamışsınız demektir.
Bu konunun kökeni elbette 0-7 her şeyde olduğu gibi.
Ama esas çalışma gereken alan;
Annen ile ilişkin
İkinci çakranın blokajlarının senin üzerindeki etkisi
Ve esas dişil enerjin elbette.
Çünkü seni bu duruma iten temel konu kadın bedeninde eril enerji üretiyor olman.
Ne zaman ki, bunu kökeni ile birlikte idrak eder ve eril-dişil enerjini dengelersen dengeye gelirsin.
Çünk öncelikle sen eril enerjini bu derece artırarak, hayatındaki erkeğin erilini zayıflatıyor ve onun gücünden çalıyorsun.
Bolluk bereket hepimiizn doğuştan gelen hakkı
Kendini keşfet
Dengeli enerji ile hayatı yaşa.
26/01/2021
Mevlana’nın bu sözünü seviyorum.
Hani hayat amacım ne?
Nasıl bulacağım diye soruyoruz ya?
Kendi içsel yolculuğumda bu söz bana hayat amacımı en güzel rehber olmuştur.
“Yaraların, ışığın içeri girdiği yerdir “
Şu anda kendi ışığımızı üretmek… ..
İçimizde bir ışık bulmak ve sonra onu başkalarının aydınlatması için parlatmak tamamen bize bağlı.
Farkındaysanız, değişen dünyada, hayata nasıl göründüğümüz, işimiz için ne yaptığımız ve mesajımızı nasıl paylaştığımız konusunda hepimiz daha derinlere doğru inmeye çağrılıyoruz,
Birçoğunuz için yaratıcı, vizyon sahibi liderler olma yolculuğu
Kendi çocukluk yaralarınızı, travmalarınızı ve
Kendinizle ve dünya hakkındaki olumsuz inançlarınızı iyileştirerek ve dönüştürerek başladı.
Ama o yaraların iyileşmesi için tek bir şeye ihtiyaç olduğunuz düşünüyorum.
Başkalarının hayatlarına hizmet etmek, ilham vermek ve yardımcı olmak için bu bilgeliği ve büyümeyi dünyaya taşımak.
İşte bu vazife sırası size geldiğinde o yaralar tamamen iyileşiyor.
Ve benim yaşam amacım tam da bu. Ve bu söz ile inanılmaz uyuyor.
Peki senin için bu söz ne anlam ifade ediyor?
Senin yaşam amacın ne?
Senin yaşam amacını bulmaya yönlendiren bir söz var mı?
23/01/2021
Kendinizi keşfetme yolculuğunuzda kök inanca inmek için “7 N” egzersizini paylaşıyorum.
Sadece para blokajı diye açılan bir çalışmanın kökeni kişinin kendine karşı şefkat eksikliğinden gelebilmektedir.
✅Para kazanamıyorum!
✅Yeterince müşterim yok!
✅İşsizim!
Bunlar sonuçlardır. Her zaman NEDENe bakmamız gerekiyor?
NASIL mı?
👇
❓Daha fazla müşteriye satış yapmak istiyorum.
💰NİÇİN? Böylece daha fazla paraya sahip olabilirim
🙌Neden: Başarılı bir iş yapabilmem için
👨👨👦👦Neden: Kendime ve aileme daha iyi bir hayat verebilmem için
Neden: Çünkü hayatta sahip olduklarımı ve yaşam deneyimimi kontrol edebilmek istiyorum.
Neden: Çünkü bu kendimi keşfetmek için şart. Bunu yapmak zorundayım çünkü BEN kimim bilmem gerekiyor.
Amacım bu. 🏹🏹🏹
Neden: Özgür olmak istiyorum. Özgür ve bağımsız. En büyük amacım, bu hayattaki tam potansiyelime ulaşmak ve en iyi versiyonumu keşfetmek.
NASIL? En iyi versiyonuma NASIL mı ulaşacağım. Bunu nasıl yapacağımı bildiğim en iyi yol, kendimi tam olarak ifade etmektir.
Ve bunun için öncelikle “KENDİME KARŞI ŞEFKAT DUYMAYI” öğrenmeliyim.
Senin SONUCUNUN NEDENİ ne?
Bu postu kaydet ve ne zaman seni zorlayan bir Sonuç hissedersen “7N Egezersizi” ile sende köke kadar in ve o sıkışık enerjini serbest bırak.