Puzzle Çocuk Ve Gelişim Merkezi

Puzzle Çocuk Ve Gelişim Merkezi

Share

Eğitim
Danışmalık
Paket program
Aile eğitimi/Uygulamalı Aile eğitimi
Hareket eğitimi
Ergoterapi
Atölye çalışmaları
Kulüp çalışmaları
Kaynaştırma

Her çocuk tekdir biriciktir🧩
Çocuk&Aile&Oyun&İletişim&Etkileşim
Erken Müdahale
Gelişimsel Değerlendirme ve Destek
Floortime
Ergoterapi
Dil konuşma Terapisi
Oyun Atölyeleri
Aile eğitimi-danışmanlığı 🧩
Tamamlanmak için eksik parçayı bulmak gerekir📢

05/11/2025

Neydi çocuk olmak….
Oyuncakla oynamak mı?
Kitaplar okumak mı?
Resimler yapmak mı?
Okumak yazmak çizmek mi?
Televizyon izlemek etkinlik yapmak mı??

Sahi çocuk nasıl olunur????

Bir çok ebeveynin hep kafasında bir çocuk figürü vardır..
Planlanan düzenlenen çocuktan sadece yapılmasını istenen 🤔🤔beklentilerin olduğu, başarıların olduğu….
Hep istenir , hep beklenir hayalindeki çocuk olsun diye 🍀

Peki biz istedik dünyaya getirdik diye çocuğumuz bizim gibi düşünmeli mi ? Bizim sevdiğimiz şeyleri sevmeli mi?
Tercihleri bizimle aynı olmalı mı?
Huyu suyu karakteri hayalinizde ki gibi mi 😢
Sevdiği sevmediği şeyler bizim gibi mi???

Maalesef…. Sorular çoook! Ama cevap tek …
Evet
O bir birey ….
Kendine özgü….
Tercihlerinin olduğu..
Karakterinin olduğu….
Sevdiği sevmediği şeylerinin olduğu!!!

Çocuğumuz bir birey en önce bunu kabul etmeliyiz🙏🏻🤔Hayalimizdeki çocuğu değilde ,çocuğumuzu büyütmeliyiz.

Ondan neler öğrenebiliriz neleri ekleriz hayatına hayatımıza diye kabul ederek başlamak lazım anne babalık serüvenine 🍀🙏🏻
Anne babalık serüveninde ebeveynlerinde bildiği bu 🥸Çünkü çocuğumuzla başlar anne babalık hikayemiz …
Biz bilmiyoruz ki
anne babalığın kitabı yoktur. Yazılmaz çizilmez …
Aslında ebeveynler çocuklarından öğrenir anne babalığı…
öğreniriz anne babalık deneyimlerini ..hayatımıza bir çeltik atarız her seferinde😋
Çocuğumuzu bir birey olarak kabul ettiğimizde herkesin hikayesi başlar…
Herkes elinden gelenin en iyisini yapmaya başlar 🍀
Biz;

Ebeveynler iyi anne baba olmaya çalışıyoruz esasında…
Çocuğumuzda bir birey 🙏🏻🙏🏻🙏🏻
#

05/11/2025

Neydi çocuk olmak….
Oyuncakla oynamak mı?
Kitaplar okumak mı?
Resimler yapmak mı?
Okumak yazmak çizmek mi?
Televizyon izlemek etkinlik yapmak mı??

Sahi çocuk nasıl olunur????

Bir çok ebeveynin hep kafasında bir çocuk figürü vardır..
Planlanan düzenlenen çocuktan sadece yapılmasını istenen 🤔🤔beklentilerin olduğu, başarıların olduğu….
Hep istenir , hep beklenir hayalindeki çocuk olsun diye 🍀

Peki biz istedik dünyaya getirdik diye çocuğumuz bizim gibi düşünmeli mi ? Bizim sevdiğimiz şeyleri sevmeli mi?
Tercihleri bizimle aynı olmalı mı?
Huyu suyu karakteri hayalinizde ki gibi mi 😢
Sevdiği sevmediği şeyler bizim gibi mi???

Maalesef…. Sorular çoook! Ama cevap tek …
Evet
O bir birey ….
Kendine özgü….
Tercihlerinin olduğu..
Karakterinin olduğu….
Sevdiği sevmediği şeylerinin olduğu!!!

Çocuğumuz bir birey en önce bunu kabul etmeliyiz🙏🏻🤔Hayalimizdeki çocuğu değilde ,çocuğumuzu büyütmeliyiz.

Ondan neler öğrenebiliriz neleri ekleriz hayatına hayatımıza diye kabul ederek başlamak lazım anne babalık serüvenine 🍀🙏🏻
Anne babalık serüveninde ebeveynlerinde bildiği bu 🥸Çünkü çocuğumuzla başlar anne babalık hikayemiz …
Biz bilmiyoruz ki
anne babalığın kitabı yoktur. Yazılmaz çizilmez …
Aslında ebeveynler çocuklarından öğrenir anne babalığı…
öğreniriz anne babalık deneyimlerini ..hayatımıza bir çeltik atarız her seferinde😋
Çocuğumuzu bir birey olarak kabul ettiğimizde herkesin hikayesi başlar…
Herkes elinden gelenin en iyisini yapmaya başlar 🍀
Biz;

Ebeveynler iyi anne baba olmaya çalışıyoruz esasında…
Çocuğumuzda bir birey 🙏🏻🙏🏻🙏🏻
#

06/10/2025

“Bebekler de olumsuzlukları nasıl fark edebiliriz ve oyun programı nasıl olmalı ?”
Bebeklik en ennn kıymetli yaş aralığı …
Çünkü altın değerinde gerçekten.✨
Gelişimin en hızlı olduğu , sürecin en iyi planlandığı ve başarının en yüksek olduğu zaman dilimi…
Düşünsenize atalarımız bile söylemiş “ağaç yaş iken eğilir “, “erken kalkan yol alır” diye….
Bebeklerdeki gelişimsel evrelere şöyle bir göz atalım.
3-4 aylık sesin geldiği yöne bakar,anne babasını tanır,onların kucağına gitmek ister,nesneleri fark eder uzanmaya çalışır,
5-6 aylık bir bebek gülmelere başlar , karşısındaki kişiden karşılık bekler,adına bakmaya başlar ,sebep sonuç ilişkisi kurar,hareketleri takip eder, agulama tarzı sesler çıkarır,
7-9 arası bebekler el çırpar,oyuncaklara karşı daha ilgilidir , elinden alındığında kızabilir ,kızar, Güler,çığlık atar,yabancıları ayırt eder, utanır,ceee oyunları oynar ,
9-12 ay arası bebekler küçük nesneleri toplayabilir,takmalı çıkarmalı oyuncakları yapabilir,çevresindeki kişileri ayırt eder, sesleri taklit edebilir ,giysilerini giymek için çabalar (basitçe),işaret parmağını kullanır,basit kelimeleri tekrar edebilir …
…bu bilgiler ortamlara bilgilerdir.
Aileler bu süreçte çok ama çok irdeleyici olmalı.kafasına takılan en ufak bir durum var ise görmezden gelmemelidir..
Örneğin ;benim bebeğim çok sosyal hiç yabancılamaz, herkese gider ❌
Çok uysal herkese gider ❗️
Annesini bile izlemez çok tembel‼️
Çok tembel hiç oyun oynamaz❌
Bu örnekleri uzatabiliriz sevgili ebeveynlerim ama gözlemci olan sizlersiniz. Unutmayın “çocuğunuzu en iyi siz tanırsınız “bu sebeple gerçekçi bir gözlem yapmaya çalışın.
Peki ne yapılır bu dönemde👈🏻
✅Tabi ki iletişim etkileşim ve OYUN‼️‼️‼️

🔅Mesela ceee oyunları, nesneleri takip oyunları, ses bulma oyunları, jest mimik içeren eğlenceli oyunlar,ortak dikkat,karşılıklı oyunlar🙏🏻
Bunları aile ile birlikte yapmalıyız,aile en iyi ekip arkadaşımız çünkü.
Planlama öncesinde çok iyi bir değerlendirme yapmak gerekir. Bebeğimizin performansına uygun bir oyun programı belirlemek adına çok önemlidir değerlendirme🔱
Sevgili aileler tatlı anneler fedakar babalar iyi gözlemci olun sadece🙏🏻
#

27/09/2025
25/09/2025

Bakışmak / göz kontağı
“İnsanın gözleri öyle kelimelerle konuşur ki, dil onları telaffuz edemez”...Kızılderili Atasözü
Çocuğumuz içinde bizim içinde Ne kadar önemli değil mi göz kontağı…
Neden??? Çünkü ;
Ben burdayım seninleyim demektir..
Seni anlamaya çalışıyorum demektir….
Sözel olmayan iletişimdir..Anlamdır….
Bir çok uzman için değerlendirme ölçütü olan göz kontağı bireyin iletişim ve etkileşim becerileri için ilk kullandığı eylemlerin içinde yer alır.
Klinik değerlendirmelerde ya da gelişim testlerinde de göz kontağı önemli bir yere sahiptir.
Anne-baba içinde çocuğunu değerlendirmesi için göz kontağı hatta anlamlı göz kontağı çok önemlidir.
Ebeveynlerin birçoğu da riskli çocuk gruplarında “çocuğum seslendiğimde gözlerime bakmıyor” diyerek bir uzmana başvurur.
Peki göz kontağı neden önemlidir?
Birey sadece karşısındaki kişinin gözüne bakmalı mıdır?
Riskli grupla çalışırken “bana bak !!!” ifadesinin sonrasında bireyin terapiste bakması beklenir. Fakat şunu unutulur eğer göz kontağı başlatılmışsa karşımızdaki kişiyle bir niyet oluşturmak gerekir burada göz kontağı süresi önemlidir süre uzadıkça karşımızdaki kişi ile iletişim sinyalleri gelişir ve bir alışveriş oluşur” iletişim alışverişi”
İşte bu iletişim alışverişinin oluşması için göz kontağı süresinin uzaması gerekir.
Tabi bu sürenin üç saniye ya da beş saniye olarak değerlendirmek yerine göz kontağı anlamlı mı diye düşünmek ve bu şekilde değerlendirmek en doğrusudur…
Yani birey göz kontağı kuruyor ve anlamlandırıyor ise göz kontağı o zaman bizim çok işimize yarar. Göz kontağı/ bakışma ile birlikte iletişim sinyalleri karşılıklı hale gelir.Daha sonra regülasyon birliktelik ve ortak dikkat ile ilerler…
Göz kontağını değerlendirirken çocuğumuzun anlamlı göz kontağımı kuruyor diye de değerlendirmemiz gerekir… çocuğumuza seslendiğimizde bana bak uyarısından sonra anlamlı bir iletişim sinyali vermemiz göz kontağının altını doldurmamız çok önemlidir..
Sonuçta sosyal çevrede kimse kimsenin gözüne anlamsızca saatlerce bakmaz değil mi???
#

25/09/2025

Bakışmak / göz kontağı
“İnsanın gözleri öyle kelimelerle konuşur ki, dil onları telaffuz edemez”...Kızılderili Atasözü
Çocuğumuz içinde bizim içinde Ne kadar önemli değil mi göz kontağı… Neden??? Çünkü ;
Ben burdayım seninleyim demektir..
Seni anlamaya çalışıyorum demektir….
Sözel olmayan iletişimdir..Anlamdır….
Bir çok uzman için değerlendirme ölçütü olan göz kontağı bireyin iletişim ve etkileşim becerileri için ilk kullandığı eylemlerin içinde yer alır.
Klinik değerlendirmelerde ya da gelişim testlerinde de göz kontağı önemli bir yere sahiptir.
Anne-baba içinde çocuğunu değerlendirmesi için göz kontağı hatta anlamlı göz kontağı çok önemlidir.
Ebeveynlerin birçoğu da riskli çocuk gruplarında “çocuğum seslendiğimde gözlerime bakmıyor” diyerek bir uzmana başvurur.
Peki göz kontağı neden önemlidir?
Birey sadece karşısındaki kişinin gözüne bakmalı mıdır?
Riskli grupla çalışırken “bana bak !!!” ifadesinin sonrasında bireyin terapiste bakması beklenir. Fakat şunu unutulur eğer göz kontağı başlatılmışsa karşımızdaki kişiyle bir niyet oluşturmak gerekir burada göz kontağı süresi önemlidir süre uzadıkça karşımızdaki kişi ile iletişim sinyalleri gelişir ve bir alışveriş oluşur” iletişim alışverişi”
İşte bu iletişim alışverişinin oluşması için göz kontağı süresinin uzaması gerekir.
Tabi bu sürenin üç saniye ya da beş saniye olarak değerlendirmek yerine göz kontağı anlamlı mı diye düşünmek ve bu şekilde değerlendirmek en doğrusudur…
Yani birey göz kontağı kuruyor ve anlamlandırıyor ise göz kontağı o zaman bizim çok işimize yarar. Göz kontağı/ bakışma ile birlikte iletişim sinyalleri karşılıklı hale gelir.Daha sonra regülasyon birliktelik ve ortak dikkat ile ilerler…
Göz kontağını değerlendirirken çocuğumuzun anlamlı göz kontağımı kuruyor diye de değerlendirmemiz gerekir… çocuğumuza seslendiğimizde bana bak uyarısından sonra anlamlı bir iletişim sinyali vermemiz göz kontağının altını doldurmamız çok önemlidir..
Sonuçta sosyal çevrede kimse kimsenin gözüne anlamsızca saatlerce bakmaz değil mi???
#

23/09/2025

Erken çocuklukta yapılan gözlemler çocuğun ilerleyen hayatı için altın değerindedir.
Çünkü;

Erken çocukluk ilerleyen gelişim sürecinde en ennn kıymetli en özel dönemdir.
Gelişimin en hızlı olduğu , sürecin en iyi planlandığı ve başarının en yüksek olduğu zaman dilimi…

Aileler bu süreçte çok ama çok irdeleyici olmalı.kafasına takılan en ufak bir durum var ise görmezden gelmemelidir..
Örneğin ;benim bebeğim çok sosyal hiç yabancılamaz, herkese gider ❌
Çok uysal herkese gider ❗️
Annesini bile izlemez çok tembel‼️
Çok tembel hiç oyun oynamaz❌
Bu örnekleri uzatabiliriz sevgili ebeveynlerim ama gözlemci olan sizlersiniz. Unutmayın “çocuğunuzu en iyi siz tanırsınız “bu sebeple gerçekçi bir gözlem yapmaya çalışın.
Peki ne yapılır bu dönemde👈🏻
✅Tabi ki OYUN
Ne oynuyoruz peki. ?
🔅Mesela ceee oyunları, nesneleri takip oyunları, ses bulma oyunları, jest mimik içeren eğlenceli oyunlar,ortak dikkat,karşılıklı oyunlar🙏🏻
Bunları aile ile birlikte yapmalıyız,aile en iyi ekip arkadaşımız çünkü.
Planlama öncesinde çok iyi bir değerlendirme yapmak gerekir. Çocuğumuzun performansına uygun bir oyun programı belirlemek adına çok önemlidir değerlendirme🔱
Unutmayın çocuğunuzu en iyi siz tanırsınız.
Artık babası da geç konuştu ,anneside sakinde kimsenin yüzüne bakmazdı… Vb.
Durumları gelişimsel değerlendirme sonrasına bırakalım..Erken müdahaleden korkmayın…
Çünkü çocuğunuz çok kıymetli…
Artık babasıda geç konuştu, anneside geç yürüdü, abisi de …….geç yaptı kısmını gelişimsel değerlendirme sonrasına bırakalım. Keşke dememek için. 🙏🏻🙏🏻🍀🧩
#

22/09/2025

Bir çok ailemizden gelen bir soru ‼️‼️‼️

“Uzmanımız çocuğunuz hiç boş kalmayacak dedi ben 24 saat oyunu nasıl oynayayım?”
“Bütün gün oyun oynayıp çalışma yaparsam ben diğer işlerimi nasıl yaparım ?”
“Çocuğum benimle oyun oynamaktan sıkıldı.Artık kaçıyor”
Canım ailelerim sevgili yoldaşlarım oyun demek öyle sadece masa da ve yer de olmaz. Oyun hayatın her aşamasında olur.
Evet yerde masada hedefe uygun oyunlar oynanır , amaçlarımız vardır ,ilerleyeceğimiz aşamalarımız olur...
Evet bunlar CEPTE. .....
Bunları uzmanınız ile belirlediğiniz program dahilinde devam edeceksiniz.
Amaaaaa birde sosyal hayat oyunları, çalışmaları vardır. Örneğin siz yemek yaparken çocuğunuz da nohutları ayırabilir. Alın size missss gibi ince motor çalışması. Siz masa hazırlarken çocuğunuz da salatanın limonunu sıkabilir.
İşteeeeee Misss gibi sembolik oyunlara repertuar...
Sosyal ev oyunlarını atlamayın hayatı kendiniz için de çocuğunuz içinde kolaylaştırıp kaliteli yapabilir siniz.

Çocuk görmediği olayı oyunlarda kullanamaz ve ilişkilendiremez. Birlikte yaşayın birlikte öğrenin birlikte deneyimleyin ve hep birlikte mutlu olalım.
Herkesi çokça öperiz🙏🏻🙏🏻
̧ocukvegelişimmerkezi ̧ocuk ̈neri ̧amoyunları #

07/08/2025

Kardeşime …….
Sessiz ay Ağustos
Nasıl anlatsam duygularımı hiç bilmiyorum…
Fatih neydi kimdi neredeydi yaşamışmıydı varmıydı hissetmişmiydi……
7 Ağustos akşamı vedalaştığımızı hatırlıyorum
Birde parça parça yaşadıklarımızı ….
Ama en çok yaşayamadıklarını hatırlıyorum…..
Varoluş ve yokoluş🙏🏻
Ben onun ablası değildim sadece ….
Ama o benim şansım yol gösterenim kardeşim en temiz yanım ve en yumuşak karnımdı….ben onu büyüttüm o beni…
Birlikte olgunlaştık.Sessizce kelimesiz konuşmayı birlikte öğrendik, bakarak anlatmayı birlikte öğrendik….Çaresizliği ,acımasızlığı , insanların bu kadar kötü oluşunu birlikte yaşadık..
Birlikte ayağa kalktık hep….
Sen anlatamasan da elimi her tuttuğunda masumluğunla hissettirdin bana güçlü olduğumu …
Sen özel bir çocuktun ama benim için yol buluşumdun hep …Güçlü oluşumdun…
İyi ki ben senin ablan olmuşum iyi ki bizim olmuşsun ….

Mekanın zaten cennet ruhun zaten rahat ve hissediyorum ki çok daha mutlusun…..

Ama çok özledim be ablacım seni….

Want your school to be the top-listed School/college in Ankara?

Click here to claim your Sponsored Listing.

Location

Telephone

Website

Address


Prf. Ahmet Taner Kışlalı Mahallesi 2755. Sokak No:4 Orun Villaları
Ankara
06810

Opening Hours

Monday 09:00 - 18:00
Tuesday 09:00 - 18:00
Wednesday 09:00 - 18:00
Thursday 09:00 - 18:00
Friday 09:00 - 18:00
Saturday 09:00 - 18:00