DHBT ye. Hazirlik

DHBT ye. Hazirlik

Share

Hazır hissedene kadar

27/05/2019

Selam aleykum arkadaşlar . Çok yakında ders konularına başlamaya niyetim var. Gerek yazı gerek video şeklinde yapmayı düşünüyorum. Herhangi bir öneri veya tavsiyeniz varsa yorum kısmına yazın. Birlikte çalışıldıkça öğrenmek daha kolay olur. Mesela günlük bir dersi video çekerek veya canlı yayın yaparak işleyebiliriz. Allah razı olsun sizlerden. Selametle kalın.

30/03/2019

Allahın selamı üzerinize olsun arkadaşlar.

23/05/2018

Efal i mükellefin ne demektir?

07/03/2018

2018 dhbt ye ilmihal okuyarak şimdiden başlayabiliriz....

24/01/2018

Mülakat yerleri açıklandı
Herkese hayırlı olsun

20/01/2018

Arkadaşlar bu alımda belki sıralamaya giremeyiz. Ama 2018 dhbt de yüksek puan almamız lazım. Mücadele eskisi gibi küçük değil. Amatör sınav bitmiştir. Süper lig dhbt mücadelesi başlamıştır. Hakkımızda hayırlısı

20/11/2017

Arkadaşlar alım yapıldığında illerde mülakat olacakmış.
GÖRÜŞÜ olan VARSA YORUMA YAZSIN.
Sizce İyi mi oldu.

Photos 27/08/2017
18/06/2017

Dhbt ye hazırlık ta kavram
sözcükler çok önemli.

12/06/2017

2018 e kadar imam alımı olması zor
bir ihtimal .Genede Allah bilir...

11/06/2017

İnşallah bir gün atanırsak
Din görevlisinden ziyade
Din gönüllüsü oluruz.

Photos 10/04/2017

Lütfen dikkatli bir şekilde okuyun.

OKUMANIZI VE OKUDUKTAN SONRA PAYLAŞMANIZI TAVSİYE EDECEĞİM ÇOK ÇOK GÜZEL BİR HATIRLATMA!
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
Anne karnındaki bir çocuğun ağzı vardır, gözü vardır, kulağı vardır, eli vardır, ayağı vardır. Bütün aza ve cihazatı tam tekmil verilmiştir. Halbuki bunların hiçbirine orada lüzum yoktur. Orada çocuk, gıdasını, göbeğinden annesine bağlı bir hortumla almaktadır.

Şimdi bu çocuk:

- Ya Rabbi! dese, şu hortum bana yetmektedir. Peki şu ağıza, şu göze, şu kulağa, şu ele, şu ayağa ne lüzum vardı. Hiçbir işime yaramamaktadırlar?

Herhalde ALLAH'dan şöyle bir cevap alacağı muhakkak:

- Acele etme kulum, aklının almadığı şeye de müdahale etme. Sen kısa bir müddet sonra öyle bir âleme gideceksin ki; burada 'her şeyim' dediğin hortum, orada hiçbir şeye yaramayacak, kesilip atılacak. Lüzumsuz sandığın ağız, göz, kulak gibi şeyler de en lüzumlu cihaz durumuna geçecek."

O çocuk bu gerçeklere inanmasa ve bir inkârcı olarak dünyaya gelse, hakikaten hortumun işe yaramadığını, ebenin onu kesip kaldırıp attığını; lüzumsuz sandığı ağız, göz gibi cihazların devreye girdiğini, onlarsız olunmayacağını görse utanır mı, utanmaz mı? İnanmadığı için dizlerini döver mi, dövmez mi?

Şu anda biz de, tıpkı o çocuk gibi bir ananın karnındayız. 9 ay, 9 sene veya 90 sene sonra bir başka dünyaya doğacağız. O dünyanın adı "Ahiret". Biz şu anda dünya anamıza maddi hortumlarla, midemiz ile bağlı durumdayız.

Eğer biz:

-İşte geçinip gidiyoruz. Ya Rabbi! Şu Namaza, oruca, hacca, zekâta, dine, imana, İslâm'a ne lüzum var? Dersek Rabbimizden şöyle bir cevap alacağımız muhakkak!

- Ey kullarım! Kısa bir müddet sonra bu dünyadan çıkacaksınız. Öyle bir âleme götürüleceksiniz ki orada 'her şeyim' dediğiniz bu maddi hortumlarınız hiçbir işe yaramayacak. Lüzumsuz sandığınız namaz gibi, zekât gibi, hac gibi ibadetler de en lüzumlu şeyler durumuna geçecek. Orada insanlara arabasına, parasına, servetine ve suretine göre değil; kalbine, ameline ve ibadetine, namazına göre değer verilecek.

Yani namazınız, zekâtınız, orucunuz, haccınız, hayır hasenatınız, ahirette sizin için her şey olacak. El olacak, ayak olacak, dil olacak, dudak olacak, villa olacak, havuz olacak, senet olacak, berat olacak, uçak olacak, sonu olmayan zenginlik ve saadet olacak kısaca Cennet olacak.

Eğer biz bilgiçlik eder, fen ve teknik asrında olduğumuzla şımarır, Rabbimizin hikmet lisanıyla buyurduğu bu gerçekleri kabul etmez, ibadetsiz bir tembel veya bir inkârcı olarak ahirete gider, gerçekleri görürsek utanmaz mıyız?

Hakikaten her şeyim dediğimiz hortumlarımızın, yani arabamızın, apartmanımızın, paramızın, pulumuzun hiçbir işe yaramadığını müşahede ederek, ibadetlerin her şey olduğunu anlasak o anne karnında ağzı lüzumsuz gören çocuk gibi mahcup olmaz mıyız? Dizlerimizi dövmez miyiz?

Keşke inansaydık; keşke namazımızı kılsaydık; orucumuzu tutsaydık; zekatımızı tam verseydik; ALLAH (c.c.) için yaşasaydık; eşsiz insan şanlı Peygamber Hz. Muhammed ( s.a.v)'in yolunda yürüseydik demez miyiz?

Sevgili Kardeşim!
Pişman olacağın, dizlerini döveceğin o gün gelmeden aklını başına al...

Selam ve dua ile İnşaallah...

❤ELBAY ❤

Want your school to be the top-listed School/college in Adıyaman?

Click here to claim your Sponsored Listing.

Location

Category

Website

Address


80. Yıl Rehabilitasyon Merkezi
Adıyaman
02100