Gimnazija Jurija Vege Idrija

Več aktualnih informacij lahko dobite na spletni strani šole:http://www.gim-idrija.si

Gimnazija Jurija Vege v Idriji je bila ustanovljena že leta 1901 kot prva slovenska realka. Poimenovana je bila po enem največjih slovenskih matematikov Juriju Vegi. Idrija je bila zaradi rudnika živega srebra v stari Avstro-ogrski monarhiji relativno bogato mesto. Realko je v glavnem mesto financiralo samo, tudi s prostovoljnimi prispevki bogatih Idrijčanov, ki so zato lahko odločili, da mora biti učni jezik v njej slovenščina. Danes je v zgradbi poleg gimnazije še programa strojni tehnik in mehatronik-operater. Danes je stavba prenovljena in je med najbolje opremljenimi šolami v Sloveniji.

Mission: Tudi danes lahko trdimo, da šola nadaljuje izjemno tradicijo. Kvaliteten pouk in številne dejavnosti potekajo v povsem prenovljenih in tehnično najsodobneje opremljenih prostorih. Da smo pri našem delu uspešni, dokazujejo rezultati na maturi in številni naslovi državnih prvakov, ki jih naši dijaki dosegajo na različnih tekmovanjih. Zelo smo zadovoljni, da se poleg rednega izobraževalnega procesa naši dijaki vključujejo tudi v številne dopolnilne dejavnosti. Ukvarjajo se z znanstveno raziskovalnim delom, so aktivni športniki in kulturniki. Bleščeča zgodovina ni samo lep spomin, je tudi izziv in velik motiv za nadaljnje delo.

Včeraj so se naše dijakinje Zala, Deja, Karmen, Barbara in Teja, članice ekipe GJV Idrija v orientaciji, pridružile še ostalim šolskim slovenskim ekipam. Skupaj so odpotovali na Svetovno dijaško prvenstvo v orientacijskem teku v Estonijo. Aljaž Obid je v Estonijo odpotoval kot član slovenske dijaške ekipe. Trdo so trenirali, zato držimo pesti za uspešne nastope!

V petek, 12. 4. 2019, so nas obiskali otroci iz Vrtca Godovič. Ogledali so si živali na naši šoli in spoznali okostnjaka. V laboratoriju so sodelovali pri eksperimentih, naredili zobno pasto za slona ter iz steklenice spustili šolskega duhca, ki sedaj tava po šoli. Za konec so se igrali z dinozavrom, ki žre igrače.

Prijetno so nam popestrili dopoldne in nas znova spomnili na pomembnost povezovanja različnih generacij.

Amsterdam - 4. dan
Dan smo pričeli z obiskom vrta tulipanov. Tam smo si ogledali mlin na veter ter gredice polne barvitih rož. Pot smo nadaljevali do mesta the Hague, kjer smo si ogledali palačo miru in obiskali indijsko ambasado. Tam so nas toplo sprejeli in z veseljem odgovorili na naša vprašanja.Po odličnem kosilu smo se sprehodili po obali Severnega morja. Izlet smo zaključili z obiskom Madurodama,Amsterdama v malem. Zvečer je sledilo druženje in poslavljanje od drugih delegacij.

Amsterdam-3. dan
Danes smo se že navse zgodaj odpravili v Micropio, edininstveni muzej, kjer je predstavljen svet mikrobov. Nato smo si ogledali še živalski vrt in si privoščili kosilo. Popoldne smo se odpravili v naravoslovno-tehniški muzej Nemo za katerega je značilno izkustveno učenje. Ob zaključku dneva smo se zapeljali še z ladjico po reki Amstel in si tako Amsterdam ogledali še z druge perspektive.

Burggymnasium Friedberg, šola gostiteljica našega Erasmus+ projekta, sprejme okrog 650 dijakov na stopnji srednješolskega izobraževanja. Friedberg leži nedaleč stran od Frankfurta, enega od pomembnejših gospodarskih centrov v Nemčiji. Mnogi dijaki na šoli so sicer nemškega porekla, a še zdaleč ne vsi. Multikulturnost na šoli je izjemna; dijaki oz. njihovi predniki so se preselili v Nemčijo iz skoraj celega sveta. Prav strpnost do vseh je odlika šole;rasna, verska in kulturna pestrost pa popestri šolski vsakdan.

Tako se nam predstavlja eden od dijakov…
SE LAHKO PREDSTAVIŠ?
Sem Robert Macu, dijak Gimnazije v Friedbergu.
KDAJ SI SE PRESELIL V NEMČIJO?
V Nemčijo smo se preselili leta 2014, prvo le za 14 dni, ker pa nam je bilo bivanje v Nemčiji všeč, smo ostali.
KAKŠNE NARODNOSTI SI, ROBERT?
Moja starša sta Romuna, iz kraja Drobeta- Turno Severin,ki leži ob reki Donavi.
KATERE JEZIKE GOVORITE DOMA?
Doma se pogovarjamo italijansko in romunsko. Pred prihodom v Nemčijo smo namreč živeli nekaj časa v Italiji. Knjige berem v italijanščini ali angleščini. Nemščino uporabljam le v šoli.
KAKŠNI SO TVOJI NAČRTI GLEDE ŠTUDIJA?
Študiral bom najverjetneje v Nemčiji, zelo me zanima matematika in tudi fizika.
KAJ MENIŠ, DA PRINAŠA MULTIKULTURNOST ŠOLI?
Šola je zato bogatejša, bolj demokratična, slišimo lahko različna mnenja. O beguncih, ki prihajajo v Nemčijo se malo pogovarjamo, ljudje so strpni in razumejo, da se nemška populacija stara in da so prihodi mladih tujcev nujni.
-----------------
HVALA ZA POGOVOR.

Idrijska Modra dvorana je bila minulo soboto zvečer veliko plesišče, prostor veselja, smeha in pozitivne energije, saj se je v njej odvijal maturantski ples letošnjih maturantov naše šole. Za brezhibno izpeljan večer je poskrbel organizator plesa Plesni studio Rebula d.o.o.,svoje pa so k srčnosti programa in plesa nedvomno prispevali tudi dijaki sami. Za pomoč pri maturantskem plesu gre zahvala glavnemu pokrovitelju- koncernu Kolektor, pokrovitelju-Hidrii, Občini Idrija ter vsem, ki so dijakom in vsem povabljenim pomagali pričarati čudovit večer.

Amsterdam - 2. dan
Dan smo preživele na Amity šoli v Amstelveenu.Tam smo, z odliko, predstavile naše raziskovalne naloge in zaplesale polko na kulturnem večeru.Le-ta je na noge spravila tudi ostale udeležence konference.
Patricija se je v popoldanskem času udeležila srečanja z županom mesta Amstelveen in mu izročila darilo idrijskega župana Tomaža Venclja.
Dan se je zaključil z okusno indijsko večerjo in medsebojnim druženjem.

Dijakinje Špela Paglavec, Deja Prelovec, Katarina Krisper, Patricija Tušar in Taja Bizjak so v okviru izbirnega predmeta Its izdelale 3 raziskovalne naloge, ki jih bodo predstavile na mednarodnem srecanju mladih raziskovalcev Yrons.
Včeraj so se s profesorico Magdaleno Klasinc odpravile na konferenco mladih raziskovalcev v Amsterdam. Dan so preživele v starem delu mesta, kjer so se sprehodile do tržnice s tulipani, ki stoji na vodi in do glavnega trga Dam. Danes jih čakajo predstavitve raziskovalnih nalog, katere so pripravljale zadnje mesece.

Nemška srednja šola, Burggymnasiums Friedberg,  je gostila drugo srečanje dijakov in učiteljev v projektu Steps2030World. V petih delovnih dneh smo prisostvovali predavanjem in delavnicam udeleženci iz štirih držav (Italija, Nizozemska, Hrvaška, Slovenija) ter domači dijaki s svojimi učitelji. Program je bil pester, usmerjen v temo našega projekta, 17 ciljem trajnostnega razvoja;  Agenda 2030. Zanimiva predavanja so nas spomnila na  pereče probleme neenakosti in uničevanja naravnega okolja.  Na primerih dobrih praks pa smo videli, da so tudi možnosti sodelovanja med ljudmi in lepega odnosa do narave.  V domačo državo smo se vrnili obogateni z idejo, kako pomembno se je zavzemati za pravičnost in za čisto okolje.
Predavanje o trajnostnem razvoju pri modernem kmetijstvu je zbudilo veliko zanimanje med prisotnimi. Vprašanja dijakov so bila vezana predvsem na gensko spremenjene organizme in na njihovo morebitno škodljivost.  Mlad aktivist, član skupine Blue awareness, je navdušil z zelo nadzornim predavanjem o problemu plastike v morjih in oceanih. Ker je sam navdušen surfar in se  udeležuje čistilnih akcij obal in morij, je nastopil kot zelo kredibilna oseba.

Nemška srednja šola, Burggymnasiums Friedberg, je gostila drugo srečanje dijakov in učiteljev v projektu Steps2030World. V petih delovnih dneh smo prisostvovali predavanjem in delavnicam udeleženci iz štirih držav (Italija, Nizozemska, Hrvaška, Slovenija) ter domači dijaki s svojimi učitelji. Program je bil pester, usmerjen v temo našega projekta, 17 ciljem trajnostnega razvoja; Agenda 2030. Zanimiva predavanja so nas spomnila na pereče probleme neenakosti in uničevanja naravnega okolja. Na primerih dobrih praks pa smo videli, da so tudi možnosti sodelovanja med ljudmi in lepega odnosa do narave. V domačo državo smo se vrnili obogateni z idejo, kako pomembno se je zavzemati za pravičnost in za čisto okolje.
Predavanje o trajnostnem razvoju pri modernem kmetijstvu je zbudilo veliko zanimanje med prisotnimi. Vprašanja dijakov so bila vezana predvsem na gensko spremenjene organizme in na njihovo morebitno škodljivost. Mlad aktivist, član skupine Blue awareness, je navdušil z zelo nadzornim predavanjem o problemu plastike v morjih in oceanih. Ker je sam navdušen surfar in se udeležuje čistilnih akcij obal in morij, je nastopil kot zelo kredibilna oseba.

Prispevek dijakinje Tare o neverjetni izkušnji v okviru KA2 projekta Roots na Švedskem. Vabljeni k branju!

🆕➡️ Iz današnje izdaje Idrijskih novic. / ✒️ piše: Tara Caruso Bizjak

Mednarodna izmenjava v Budimpešti - 5. dan
Danes smo se že zjutraj zbrali v šoli, kjer smo se udeležili učnih ur Madžarov. Nekateri smo sodelovali pri pouku angleščine, drugi pa pri pouku italijanščine. Preostanek dneva smo bili prosti. Zvečer smo se družili ob večerji v restavraciji blizu šole, kasneje pa smo se še malo sprehodili po centru mesta.

Mednarodna izmenjava v Budimpešti - 4. dan

Zjutraj smo se z vlakom odpeljali v bljižnje mesto Szentendre, ki ima mediteranski pridih, saj so ga poselili priseljenci različnih kultur. Popoldne smo se z ladjico odpeljali po Donavi in še iz te perspektive pogledali Budimpešto. Ko pa je na mesto padel mrak, nam je hrib Gellert s Citadelo ponudil prelep razgled na prestolnico, osvetljeno a številnimi lučkami.

Mednarodna izmenjava v Budimpešti - 3. dan

Danes smo se najprej odpravili do parlamenta, vodič pa nas je popeljal v notranjost in nam predstavil delovanje madžarskega parlamenta. Nato smo se sprehodili do 60-ih čevljev,ki so bili na obrežju Donave postavljeni v spomin Židom ustreljenih v času 2.svetovne vojne ter si ogledali glavno nakupovalno ulico v Budimpešti imenovano Vaci utca. Kasneje smo imeli voden ogled in predstavitev židovske četrti ter se razdelili po skupinah in raziskali mesto. Za konec pa smo spoznali značilne madžarske plese in seveda tudi zaplesali.

TIC Idrija išče nove sodelavce.

Mednarodna izmenjava v Budimpešti - 2. dan
Danes smo se nekaj čez osmo dobili v šoli, kjer so nam gostitelji predstavili nekaj ključnih stvari o Madžarski. Nato smo se odpravili proti gradu in cerkvi svetega Mateja. Po kosilu smo si ogledali obsežen živalski vrt, kasneje pa smo odšli še na bowling in s tem zaključili naš zelo zanimiv dan v Budinpešti ;)

Mednarodna izmenjava v Budimpešti - 1. dan

Naše potovanje se je začelo ob 7h, ko smo se odpravili iz Idrije proti Ljubljani, kjer smo se vkrcali na vlak. Potovanje je trajalo dolgih 8,5 ur in končno smo ob 17.30 prispeli v Budimpešto. Z gostitelji smo odšli k družinam in povečerjali. Nekateri smo se kasneje odpravili še v center mesta, se malo razgledali in se vrnili domov.

Erasmus+ KA2 2017-2020 ROOTS
Naše zadnje jutro na Švedskem je bilo zgodnje, saj smo se s hotela na letališče odpravile že ob 05:45. Ob prihodu nas je tam že kmalu čakalo letalo za v Varšavo, od koder pa smo kasneje prestopile na pot do Ljubljane. Zdaj smo že blizu, se vidimo doma oziroma v šoli, kjer vam povemo še več o nepozabni izkušnji!

Gimnazijo je obiskala skupina 10 dijakov iz Novega mesta. V okviru narodne izmenjave so jih pretekli konec tedna gostili naši prvošolci. Tema izmenjave je bila kulturna dediščina, saj se tako Idrija kot Novo mesto, ponašata z bogato dediščino, ki jo prenašata v varovanje mladim generacijam. Dijaki iz obeh krajev so spoznali pomembne zgradbe v Idriji, se učili idrijsko narečje in obiskali Antonijev rov. Na čipkarski šoli so se zabavali s kleklanjem in ustvarili lične zapestnice. Naslednji dan so iskali možnosti kako lahko mite in legende povežeš z obstoječo kulturno dediščino in jih ponudiš turistom. Srečanje se je zaključilo z žlikrofi, ki so si jih dijaki sami pripravili v šolski kuhinji. Dijaki se veselijo aprila, ko se ponovno srečajo v Novem mestu.

Naš zadnji dan v Gröversjönu se je pričel z zgodnjim zajtrkom in zelo temeljitim čiščenjem naših sob, saj imajo Švedi navado, da pustijo stvari v boljšem stanju kot so jih dobili. Ko smo dobili potrditev, da so naše sobe pospravljene po pričakovanjih nekdanje vojakinje, smo se odpravili na avtobus in odpeljali proti Falunu. Med vožnjo smo še zadnjič občudovali prečudovito skandinavsko naravo in preživljali še zadnje skupne trenutke. Slovo od vseh čudovitih ljudi, ki smo jih spoznali je bilo težko, vendar pa ohranjamo upanje, da se bomo kdaj še srečali. Naša slovenska ekipa je preživela noč v prijetnem hostlu blizu letališča, pripravljena na odhod nazaj v realnost.

Erasmus+ KA2 2017-2020 ROOTS
Zadnji dan v Grovelsjönu na Švedskem smo se odpravili do norveške meje. Tisti bolj pogumni smo se odpravili do vrha, kjer smo lahko uživali v prelepem razgledu na širno pokrajino švedske. Proti večeru je sledila debata o Evropi in o nas kot prebivalcih. Dan smo zaključili utrujeni, ampak še z dovolj energije za skupno druženje.

Danes smo se udeleženci projekta Roots prepustili snežnim užitkom in svežemu gorskemu zraku. Kar za nekaj uric smo se s smučkami na nogah odpravili na raziskovanje čudovite Švedske pokrajine. Po poti smo se naučili, kako se v primeru meteža v snegu izdela bivak. Pri odpravi na bližnji hrib, pa smo premagali celo drevesno mejo!
Zvečer je bil čas za okroglo mizo o podnebnih spremembah, njihovem nastanku in posledicah, ki pa so, kot smo ugotovili, prisotne prav v vseh v projektu sodelujočih državah.

[03/22/19]   Erasmus+ KA2 2017-2020 ROOTS

ROOTS ŠVEDSKA

Včerajšnji dan se je za nas začel zelo zgodaj, saj smo začeli našo 600 kilometrsko pot proti Grövelsjönu z zelo zanimivim postankom v Falunu, ki nas je malce popeljal nazaj domov. Obiskali smo namreč tamkajšnji rudnik bakra in izvedeli da ima veliko podobnosti z idrijskim rudnikom, le da namesto Perkmandlca tam biva Rudniška gospa in namesto Škafarja je tamkajšni baker odkril kozel Kåre. Po kosilu smo se odpravili proti našemu cilju in po štiri urni vožnji končno prispeli v zelo prijeten hostel, kjer smo večerjali in se pripravili na prihajajoči dan, ki nas čaka.

Erasmus+ KA2 2017-2020 ROOTS Švedska
Današnji dan se je za nas začel zelo zgodaj, saj smo začeli našo 600 kilometersko pot proti Grövelsjönu z zelo zanimivim postankom v Falunu, ki nas je malce popeljal nazaj domov. Obiskali smo namreč tamkajšnji rudnik bakra in izvedeli da ima veliko podobnosti z idrijskim rudnikom, le da namesto Perkmandlca tam biva Rudniška gospa in namesto Škafarja je tamkajšni baker odkril kozel Kåre. Po kosilu smo se odpravili proti našemu cilju in po štiri urni vožnji končno prispeli v zelo prijeten hostel, kjer smo večerjali in se pripravili na prihajajoči dan, ki nas čaka.

Erasmus+ KA2 2017-2020 ROOTS
V okviru Erasmus+ KA2 projekta Roots so se tri dijakinje v spremstvu profesoric udeležile 2. srečanja Učenja in poučevanja. Po srečni poti smo se pozno zvečer namestile pri svojih gostiteljih.
Drugi dan smo se odpravili na ogled šolskega kompleksa HERSBY GIMNAZIJE na otoku Lidingö le par kilometrov stran od glavnega mesta Švedske. Po koncertu dijakov smo tu imeli tudi kosilo v šolski jedilnici, nato pa je sledil ogled in vodenje po starem delu Stockholma imenovanem Gamla stan.

Kolektor

Člani naše dijaške ekipe Speedy so obiskali podjetniški sejem v Berlinu, namenjen dijaškim podjetjem iz celotne Evrope. Med več kot 100 razstavljavci je ekipa Speedy obiskovalce sejma navdušila s svojo napredno tehnologijo, kot so 3D skener, 3D tiskalnik ter drugo računalniško opremo. 👍🧠🤖
Spremljajte Speedy ➡️ https://www.speedy.si/

Avtobus naših dijakov je že na poti v Ljubljano na Podnebni štrajk, v ta namen pa so včeraj popoldne tudi izdelovali transparente.

topjob.finance.si

Kdo je mlada slovenska matematičarka, ki se ukvarja z ameriškimi spletnimi posojili

topjob.finance.si Nina Troha se je pred slabim letom vrnila iz Kalifornije, kjer je razvijala modele ocenjevanja tveganj posojil na spletnih platformah.

Dan brez plastenk
Na pobudo dijaške skupnosti in pod okriljem projekta Erasmus+ poskušamo omejiti porabo plastike. Zato v četrtek, 14. 3. 2019, pri malici ne bo pijače v plastenkah kot običajno, v jedilnici pa bo na voljo sirup za mešanje. S seboj prinesite svojo steklenico/plastenko, v katero si boste natočili vodo iz pipe.
Upamo, da je to le prvi manjši korak k šoli brez odpadkov.

umanotera.org

Umanotera | Pridruži se globalnemu podnebnemu šolskemu štrajku – 15. marec

Skupina dijakov Gimnazije Jurije Vege Idrija se bo 15.marca udeležila globalne študentovske akcije »Petek za prihodnost«. Gre za svetovni dogodek, ki bo povezal mlade, ki razmišljajo trajnostno! Na shodu v Ljubljani bodo podprli peticijo, ki poziva vodstva držav, da povečajo vlaganja v varstvo okolja in se zavzamejo za ukrepe, ki bodo preprečevali globalno segrevanje. Dijaška skupnost gimnazije je prevzela pobudo za udeležbo na osrednjem slovenskem protestu .

Šola je vključena v projekt Erasmus+ Steps2030World, ki se zavzema za uresničevanje 17 ciljev trajnostnega razvoja. Steps2030World projekt akcijo dijakov močno podpira.

Več o protestu v Ljubljani: https://www.umanotera.org/novice/15-marec-pridruzite-se-globalnemu-podnebnemu-solskemu-strajku/ in na http://globalclimatestrikeforfutur.wesign.it/en

umanotera.org

Want your school to be the top-listed School/college in Idrija?

Click here to claim your Sponsored Listing.

Videos (show all)

Informativni dan je pred vrati....
Predsednik Pahor na Kulturnem maratonu

Študentovska 16
Idrija
5280
Other Idrija schools & colleges (show all)
Glasbena šola Idrija - uradna stran Glasbena šola Idrija - uradna stran
Prelovčeva Ulica 9
Idrija, 5280

V Glasbeni šoli Idrija se izobražujejo predšolski otroci, učenci osnovnih šol, dijaki, študenti. Naša spletna stran www.gsidrija.si

Čipkarska šola Idrija Čipkarska šola Idrija
Prelovčeva 2

Idrija Lace School

Kreativni otroci Kreativni otroci
Ulica Sv. Barbare 4-5, Idrija, Slovenia
Idrija, 5280

Ko začutiš, da otrok potrebuje tvojo pozornost, ti pa odklop od vseh obveznosti, pokukaj k nam po inspiracijo in ideje za skupno ustvarjanje.

Posebni program vzgoje in izobraževanja OŠ Idrija Posebni program vzgoje in izobraževanja OŠ Idrija
Lapajnetova 50
Idrija, 5280

Podružnična šola za izobraževanje in usposabljanje otrok in mladostnikov s posebnimi potrebami.

Anita Bratuž Anita Bratuž
Mestni Trg 6
Idrija, 5280

Izboljševanje kvalitete življenja ljudi, reševanje življenjskih situacij s pomočjo razumevanj...

Smučišče Vojsko Smučišče Vojsko
Vojsko 25
Idrija, 5280

Nedaleč stran od Idrije se v Vasi Vojsko nahaja manjše umetno ali naravno zasneženo smučišče, kjer Vam ni potrebno stati v dolgih vrstah.