Svenska för alla, SFA

Svenska för alla, SFA

Dela

Alla människor som kommer till Sverige ska ha möjlighet att studera svenska vare sig de har uppeh?

07/07/2016

Vänner! Vi på SFA måste meddela att vi tyvärr inte kommer att fortsätta till höst. Det har varit ett fantastiskt år. Vi startade i september 2015 med 40 elever och har under året lyckats undervisa över 250 elever från analfabet grupper till akademiker från alla världens hörn. Verksamheten har fått mycket beröm från olika håll och det har visat sig hos Navet Uppsala att SFA-elever presterade bättre på testerna än övriga elever. Ett jättestort tack till alla lärare och studiehandledare som har delat med sig av sin tid, kunskap, omtänksamhet och glädje. Utan er hade Svenska För Alla inte funnits och ett extra stort lycka till, till alla elever inför er framtida planer! Tack för oss

07/07/2016

Eid mubarak alla våra muslimska vänner!

Photos 02/06/2016

Nu är sommaren här och vi vill tacka våra duktiga elever och våra fantastiska lärare för en underbar termin som tog slt igår. Det är verkligen härligt att se hur mycket alla har lärt sig på en så kort tid!
Vi hoppas att ni alla får en underbar sommar och vi ses i höst! Information om terminstart och anmälan till höstterminen kommer under sommaren.
Pepp och kärlek!

15/05/2016

Vill du stå i centrum? Vill du hjälpa människor med svenskan? Vill du lära känna fantastiska människor och få kulturbyten? Då är du varmt välkommen att engagera dig i Svenska För alla! Vi söker just nu personer som kan undervisa i svenska för alla nivåer, både unga och vuxna! Skicka oss ett meddelande :) Du behöver ingen erfarenhet eller vara lärare! Välkommen!

05/05/2016

Hoppas alla njuter av det fantastiska vädret vi har!

24/04/2016

Är du en driven och motiverad person? Tycker du om att hjälpa flyktingar och ensamkommande med svenska språkstudier? Vill du engagera dig i ett ideellt projekt? Då är posten som verksamhetsansvarig på SFA något för dig! Om du är intresserad, maila ett CV till [email protected]

Allt gott!

10/04/2016

Hej allihopa!
Tack för ert stora intresse, vi har runt 130 elever och 15 lärare nu. Lektionerna går jättebra och eleverna är superduktiga :)
Vi har dock tyvärr inte plats för att ta in några fler elever den här terminen. Nya registreringar kommer alltså inte svaras på längre. Vi hoppas att alla förstår det och ni är välkomna att registrera er igen nästa termin. :)

Hey everybody!
Thank you all for your interest in our project, our classes are going great and our students are learning quickly :)
Unfortunately we will not be able to take in any new students for this semester. New registrations will therefore not be answered. We hope you understand! You are very welcome to register again next semester. :)
____________________________________________________
مرحبا جميعا! شكرا للجميع لاهتمامكم بمشروعنا، إن دروسنا تسير على نحو عظيم والطلاب يتعلمون بسرعة :)
ولكن للأسف لقد وصلنا إلى الحد الأقصى لاستيعاب الطلاب و لذلك لن نتمكن من قبول أي طالب في الدورة الحالية.
و بالتالي لن تتم الإجابة على الطلبات الجديدة .
ونرجوا منكم تفهم ذلك.

Photos from Svenska för alla, SFA's post 15/03/2016

Igår och idag satt vi igång med verksamheten för den här terminen. Tack alla som kom :)
Vi hör av oss till alla som har registrerat sig inom en vecka!
Här är lite bilder på våra duktiga elever och fantastiska lärare ♡

26/02/2016

(information in arabic in a post further down)

Hej allihopa!
SFA drar igång igen nästa vecka!
På tisdag (01/03/16) kl 18-21 kommer vi ha registreringen av alla elever som vill vara med den här terminen, även de som redan har tagit kurser hos oss. Registreringen kommer ske hos Foluniversitetet i Uppsala. Om du inte kan just på tisdag så kan du skicka ett meddelande till oss på facebook eller via mail till [email protected].
VIKTIGT: Om du har ett LMA-nummer så ta snälla LMA-kortet med dig på tisdag!
Observera att vi bara undervisar dem som inte har fått sitt personnummer än.
Vi ser fram emot att träffa er alla!
Pepp och kärlek ♡

Hey everyone!
We are happy to inform you that SFA will start again next week!
On Tuesday (01/03/16) from 6pm to 9pm we will have a registration of all students who want to take classes this semester. That means that even you who already have been taking classes with us during the fall will need to register again. The registration will be at Folkuniversitetet in Uppsala. If you can't make it on Tuesday please send us a message on facebook or to [email protected].
IMPORTANT: If you have an LMA-number please bring your LMA-card with you to the registration!
Please note that we only take in students who don't have a personal number yet!
We are looking forward to see you all on Tuesday and during the semester!
Lots of love ♡

26/02/2016

مرحبا جميعا"!
نحن سعداء بإخباركم أن SFA سوف تبدأ مرة أخرى الأسبوع القادم.
و يومالثلاثاء (1-3-2016) من الساعة 6 مساء إلى 9 مساء سوف نبدأ تسجيل أسماء الطلاب الذين يريدون الانضمام إلينا والدراسة معنا.
و حتى لو كنت تدرس معنا سابقا نرجو منك القدوم و التسجيل من جديد في
flokuniversitetet in Uppsala
وإذا لم تستطع القدوم اكتب ذلك بتعليق على المنشور أو أرسل رسالة إلى الإيميل التالي
[email protected]
نرجو ان تحضر معك بطاقة LMA (هوية اللجوء ) لكي نأخذ منها الرقم وهذا في غاية الأهمية لنا
ملاحظة هامة:
نحن نأخذ الطلاب الذين لا يملكون إقامة فقط.
يسرنا حضوركم جميعا"

18/02/2016

Vi vill be om ursäkt för att ni inte hört något från Svenska För Alla, ännu men det är svårt att få ihop det med allt och därför tar det lång tid för oss att komma igång. Vi ber er att ha lite tålamod och förhoppningsvis får ni mer information snart. Tack!

13/01/2016

Hej alla!

Vi vill uppdatera er om att lektionerna hos SFA startar under februari månad. Mer information om exakt datum kommer komma inom snar framtid här på vår facebook-sida, men också på vår hemsida.

Ni som läser hos SFA kommer få ett meddelande via sms om kursstart, tider och i vilka lokaler ni ska vara.

Allt gott från oss på SFA!

Vill du placera din skola/högskola längst upp i Skola/högskola-listan i Uppsala?

Klicka här för att få din sponsrade notering.

Plats

Typ

Adress


Uppsala