01/06/2018
Idag har vi firat av våra studenter! Grattis finaste grabbarna grus, ni lämnar ett tomrum efter er!
Klicka HÄR för Schema! http://www.novasoftware.se/webviewer/design1.aspx?schoolid=91420&code=128775
Peabskolan i Solna erbjuder det nationella gymnasieprogrammet Bygg- och anläggningsprogrammet med inriktningarna husbyggnad samt mark och anläggning. För dig som saknar behörighet att söka nationella gymnasieprogram så finns möjlighet att söka introduktionsprogrammet Programinriktat individuellt val som är riktat mot bygg- och anläggningsprogrammet.
01/06/2018
Idag har vi firat av våra studenter! Grattis finaste grabbarna grus, ni lämnar ett tomrum efter er!
23/05/2018
Under våren har vi påbörjat renovering av våra lokaler och har man byggprogrammet är det ju självklart att eleverna ska hjälpa till! Här har våra ettor monterat ner dörrar, reglat och gipsat väggar, målat skåp mm. tillsammans med Peab Byggservice! Super duktiga är de, våra ettor! 😊👍
23/05/2018
Treorna tillsammans med idrottslärare Amanj och mentor Peter var i väg på vildmarksövernattning som avslut i kursen Idrott- och hälsa 2. Bästa grabbarna! 😊
17/04/2018
Den 3/5 är det dags för årets sista Öppna Hus! Klockan 15-18 är ni välkomna till oss för att träffa elever och personal.
Är DU en av våra nya Doers?!
En vanlig dag på Peabskolan Solna, småjuvelerna i år 1! Ni är fantastiska! 😊
12/03/2018
Bästa grabbarna! 😊👍
09/03/2018
Här kommer ett litet axplock bilder från de gemensamma elevrådsdagarna i Malmö. Amanj hälsar att de har det "så sjukt bra"! och jag (Katarina) kan inte hjälpa det, men jag känner mig lite avis...hade gärna varit med! 😉
09/03/2018
Torsdag och fredag denna vecka har Peabskolan Solna (Stockholm), Göteborg och Malmö, gemensamma elevrådsdagar. Detta år samlas eleverna i Malmö för elevdemokrati på nationell nivå! 😊👍
Ser fram emot att få återkoppling från våra fina grabbar i år 1 nästa vecka!
Vi är stolta över våra Juveler!
07/03/2018
Liten bild från dagens APL-besök. Janne och jag (Katarina) besökte Nora som förklarar vad hon arbetar med.
You go Girl! 😊👍
06/03/2018
Full aktivitet i bygghallen denna småsnöiga marsdag!😊
I bygghallen går det undan! Våra flitiga små arbetsmyror arbetar så svetten lackar...trots att dörren är öppen! Hälsar frusna Emma! 😉
05/03/2018
Idag firar vi Peabskolan Solnas Hjältar, vår fantastiska personal, med tårta!
Detta för att vi genomgått Skolinspektionens granskning utan några anmärkningar!
Ni är helt enkelt BÄST, är så stolt över er!! 👏🍰🎉
/Rektor Katarina
| Måndag | 08:00 - 16:00 |
| Tisdag | 08:00 - 16:00 |
| Onsdag | 08:00 - 16:00 |
| Torsdag | 08:00 - 16:00 |
| Fredag | 08:00 - 16:00 |