11/02/2014
Hej distanselev/kontaktperson/lärare m fl!
All snö smälte tyvärr bort i en ryslig fart men det var fint så länge det varade. Den 24/2-2/3 är det Sportlov och det ska bli skönt!
Eleverna börjar skolan måndagen den 3/3. Den dagen är lärarna upptagna med egen verksamhet men eleverna arbetar på egen hand. Den 4/3 är lärarna på plats.
Ha det gott!
Distansgruppen
22/01/2014
Vinter har kommit för att stanna i Stockholm och stora skolan är klädd i vacker vinterskrud! (-4 grader).
Den 24/2-28/2 har vi SPORTLOV!
Med vänlig hälsning
Distansgruppen
Foto: Åke Lindgren
06/01/2014
Välkommen till vecka 17 (7/1-10/1) på distansen!
Hoppas att du har haft ett fint jullov och ett Gott Nytt År med mycket ledighet och vila!
Med vänlig hälsning
Distansgruppen
Ps. Imorgon tisdag har alla distanslärare kompetensutbildning så du elev jobbar på egen hand och ses i studierna på onsdag den 8 januari. Ds
20/12/2013
Hej distanselev med kontaktperson!
Vi på distansen önskar dig en riktigt vilsam och skön ledighet!
God Jul och ett Gott Nytt År! !
http://www.youtube.com/watch?v=__kQ1PCP6B0
Vi ses igen tisdagen den 7 januari!
Distanslärarna
15/12/2013
Det närmar sig JULLOV!!!! Tisdagen den 7 januari börjar skolan igen. Men först jullov fr o m denna fredag den 20 december.
Ha en fin Tredje Advent!
15/12/2013
Jultallrik på Skanskvarn med Värmdö distans!!
09/12/2013
Ha en Fin Andra Advent önskar Värmdö distansgymnasium.
04/12/2013
Nu närmar vi oss jul och Stockholm har en fin kylig vinterdräkt. Vi på Värmdö distansgymnasium önskar dig en fin Första Advent.
03/11/2013
Välkommen tillbaka från höstlovet! Distansvecka 10, måndagen den 4/11 inleder vi slutspurten till jullovet!
Vänliga hälsningar Distansen
22/10/2013
Hej distanselev!
Under nästa vecka den 28 oktober-3 november har vi HÖSTLOV. Ät lagom med godis och ha lagom med bus!!!
Varma hälsningar
Distansgruppen
02/10/2013
Sedan i tisdags rullar First Class utan problem ( - :
01/10/2013
Serverstopp på skolan vilket innebär att First Class inte fungerar just nu. Uppdaterar läget kontinuerligt. Teknikerna jobbar för att lösa detta. Med vänlig hälsning Distansgruppen