30/04/2011
Hej alla!
Idag är det Valborg i Sverige! På många platser finns man Valborgmässaeld och sjungande människor. En av mest kända fester är här i Stockholm i Skansen!
Ni kan hitta informationen på www.skansen.se och http://www.skansen.se/aktivitet/valborg-pa-skansen!
Ha en bra Valborg!
SIFA aktiviteter
ps på forum kan du läsa mer om Valborg!
Om Valborgsmässofirandet på Skansen!
Vårens ankomst har firats på Skansen sedan 1894 och som traditionen bjuder görs det med studentsång, vårtal och valborgsmässobål.
18/04/2011
Hej alla!
Vad kul att ni alla är intresserade i SIFA aktiviteter!
SIFA aktiviteter vill gärna erbjuda ni till en ny möte på onsdag kl. 12 i D13!!
När ni har ideér eller vill hjälpa till med organisera, är ni mycket välkommen! När ni är intresserade men kan inte komma, skicka ett mejl snälla!
kram
SIFA aktiviteter
02/04/2011
ny websidan SIFA SKOLA
Svenska för yrkesutbildade | sfx-yrke.se
Svenska för yrkesutbildade
24/02/2011
Hej Alla,
en lite meddelande från Sifa aktiviteter. Den 19 februari skickade vi en mejl med en fråga, men tyvärr bara tre personer svarade. Därför att har vi en ny fråga: När vill ni gärna har en dricka nästa vecka eller har ni helst ett annat aktivitet?
Vad vill du? Skicka mejl tillbaka till [email protected] (klicka svara) eller skriv en meddelande på vart forum!
Tack så mycket!
Vi ses snart!
19/02/2011
Vi vill inbjuda dig till en SIFAs DRICKA!
Somliga frågade oss om en ny drick och SIFA Aktiviteter tycker att de var riktig: vi behöver en aktivitet! Så vi vill gärna fråga när alla vill ha det här ny möte.
Vi kan ha drickan den här veckan på fredag eller nästa vecka på fredag. Vad vill du? Skicka mejl till [email protected] eller skriv en meddelande på vart forum!
Tack så mycket!
Vi ses snart!
31/01/2011
Vi vill gärna organisera en ny aktivitet: SIFA Fika/Lunch/Dricka.Men vi har annorlunda klasser nu,så vi behöver din hjälp!Skicka din gruppschema när du är SFINX (eller ett andra program?).Vi har naturligtvis SFEJ gruppschema nivå D.När vi vet dina schema, kan vi planera aktivitetet! Vi vet att SFEJ har ingen lektioner på onsdag tills 13.00.Kanske kan vi ha fika eller lunch tillsammans?
21/01/2011
Vi vill inbjuda dig till SIFAs (ex) klass C NYTT år DRICKA!
Det är aldrig sent för en dricka ;) Så vi ska gå på fredag den 29 januari kl. 16.30 till Galways Irish pub. Vi hoppas vi ses på nästa fredag! När du skicka mejl om du komma, kan vi kanske reservera en bord (eller flera borden). Om du vill, kommer med din pojkvän, flickvän, fru eller man! De är också välkommen (men det är inte obligatoriskt)!
07/01/2011
Tjena alla!!
Gott nytt år! 2011 har börjat och nästa vecka ska börja skola igen... tid för en Nytt år mottagning! Men vi vill naturligtvis att alla (eller mesta) kan komma till det mottagning..så vi har en fråga. Är du i Stockholm eller när ska du komma tillbaka till Stockholm? Du kan svara på skriva en messade på oss forum eller skicka mejl till oss e-postadress..
Kram,
SIFA aktiviteter!
21/12/2010
Hej alla,
Jag har inte hört talas om SIFA, så jag antar därför att lektionen är imorgon ..
Efter lektionen och lunch omkring 1300uur ska vi åka skridskor på Kungstragården och kanska kan vi dricka lite glögg!
Man kan hyra skridskor nära skridskorbana för en timme (Vuxna: 50 kr). När människor har samma storlek, kan människor naturligt hyra skridskor tillsammans. Låt oss träffas på rinken!
link: http://www.kun
skridskobanan
skridskobanan
20/12/2010
OBS: MAIL SIFA!!
Hej !
Får tyvärr meddela att Ulla inte kan komma i morgon heller pga sjukdom så vi får tyvärr ställa in lektionerna i morgon. Jag kommer att informera vidare i morgon ang onsdagen.
Med vänlig hälsning
Lisbeth
14/12/2010
Onsdag den 22 december åka vi skridskor och kanska kan vi dricka lite glögg! Vi skicka mejl med alla information senare det här veckan!
skridskobanan
skridskobanan