17/04/2026
https://www.facebook.com/story.php?story_fbid=1658249036308699&id=100063708566563&post_id=100063708566563_1658249036308699&mibextid=CDWPTG
ADVICE NAKO SA MGA FRESHMENโผ๏ธ
Before ko magsugod, gusto nako na e-congratulate mo tanan sa inyong kakugi sa pag-eskwela. Unta sa inyong pagpadayon, makab-ot ninyo ang tinoud na kalipay para sa inyong minahal na ginikanan. ๐
magsugod nako, huh! hehe
Kabalo judko na tanan ta gusto maka-eskwela og nindot na eskwelahan, kung asa makaingon ang uban na wow sa University siya mo eskwela. Wow! Maypa siya sa syudad mag-eskwela. Mao na akong experiences sauna. Abi nako hayahay na, dili diay! Meresi!
Paminawi lang ko og wala ko nag-ingon na sunda ko. Mohatag rako og advice basin diay mapareho ka nako least dili ka magsisi sa huliโฆ โน๏ธ
Uban sa mga mag-college karon, uban ani nila gusto na sa syudad mo eskwela kay tungod;
1. Nadani sa barkada o naa didto iyang barkada mag-eskwela.
2. Gusto sa syudad kay gusto maka experience og city life.
3. Gusto maging independent.
4. Sa University mo eskwela para dali makatrabaho tungod sa dungog.
Wala man problema unta ana kay tanan gusto og life-changing experience, ANG DAKONG PANGUTANA DIHA KUNG KAYA BA SA IMONG GINIKANAN?
Ayaw kasina kung ang uban nimo classmates o barkada sa syudad o nindot na Universities mag-eskwela. Dili man ta pareho og sitwasyon nila. Naa sila didto mo eskwela kay kaya man nila - naa man silay kwarta. Naay trabaho both parents niya. Eh, kita?! Wala man ta gianak na adunay GOLDEN SPOON sa baba. Kabaliktaran man atong sitwasyon nila, mag-unsa nalang ta?
WALA MAN GUD DIRI AKONG GUSTO NA KURSOโฆ
pangutana kaya ba sa bulsa ni papa ug mama?
MAG-WORKING STUDENT NALANG KOโฆ
maayo sa uban kay nakaya nila. Daghan koy nakaila na nag-working student na nakalampos gyud tungod sa ilang pagpaningkamot. Ikaw na wala naanad mo trabaho while nag-eskwela, kaya ba?!
FULL SCHOLAR MAN KO SA ESKWELAHANโฆ
asa ka sa pambayad og boarding house, pagkaon nimo, amotan sa project and etc.?
KUNG DILI NAKO MAKUHA AKONG GUSTO NA KURSO DILI NALANG KO MO ESKWELAโฆ
tama diay na desisyon? Imagina, ang ubang estudyante ni Graduate og four (4) year course pero ang uban naglisud og pangitaโg trabaho, unsaon nalang ang wala nakahuman?
Tanan ta naay second or third choices na kurso, kung unsa ang available nearest sa atong lugar diha nalang ta mo eskwela. Kaysa magpa-abot ta sa wala. Makasigurado paka na makalampos judka kay dili dako kaayo ang gasto ug kaya ra sa bulsa.
Ayaw ikumpara imong kaugalingon, kay bisan sa local schools or colleges ka nag-eskwela pareho ra na. At the end of the day, lahi-lahi tag future. Lahi-lahi atong padulngan. Lahi-lahi atong way of survival.
Wala ta mo gi-discourage, akoa lang na maging praktikal mo sa inyong mga desisyon sa kinabuhi. Tan-awon nato ang kapasidad sa atong kaugalingong pamuyo og na dili mamoblema atong ginikanan. Kay kita baya na mga anak, dili nato gusto makita atong ginikanan na naay problema mao na mosabot judta sa sitwasyon na diha rajud atong makaya.
PAGPANINGKAMOT ug PAG-AMPO lang ang atong masaligan sa tanan og na makita nato na malipayon atong ginikanan sa makab-ot nato puhon. Og makaingon atong ginikanan na โNAA NAKOY ANAK NA PROPESYONAL.โ na tuod nagkalisud pero nakita na naningkamot ka.
โA new direction is a new chance to make a difference. Shifting courses can be tough, but it leads to a more fulfilling pathโ. Kalisud karon, kalipay puhon.
PANINGKAMOT, AYAW KASINAโผ๏ธ
I AM PROUD. MORE THAN PROUD.
From UNIVERSITY to LOCAL COLLEGE SCHOOL
From BSBA to EDUCATION
CURRENTLY A PUBLIC TEACHER SERVING AND TEACHING LUMAD COMMUNITY IN MY HUMBLE TOWN - BAGANGAโจ