13/05/2026
HIPP HURRA🇳🇴🇳🇴
Vi ønsker å rette en stor takk til barn,foreldre og ansatte som møtte opp og bidro til å gjøre 17.mai markeringen så hyggelig og minnerik.
Kampen veteranorkester bidro med flott musikk og sang på uteområde.
Nå foregår 17-mai leker for fullt ute, til stor glede for barna.
Takk for at dere var med og skapte en så fin dag sammen med oss❤️
07/05/2026
En STOR takk til alle foreldre og barn som bidro på dugnad i Kværnerdalen barnehage 🥳🥳🥳
Nå er uteområdet feiende flott og mange søppelsekker med sand er feid opp, vasking av vogner gjennomført og mange andre oppgaver.
16/04/2026
🇮🇸Rapport dag 3:
Siste besøksdag i Stekkjaràs og vi er så takknemlige for alt vi har fått oppleve. Først og fremst vil vi takke styrer Michelle for den fantastiske gjestfriheten, og alle ansatte som har møtt oss med smil, åpenhet og interesse. Barna elsker vann, og når regnet har en liten pause, er det fram med vannslanger og bøtter med vann. Det er ikke farlig å bli våt! Barna har skuret og vaska vinduer og utsiden av barnehagen med iver og glede - inspirerende 😄🫧🧼
Ellers har vi smakt på hai, tørrfisk, og vært på lava-show, og flyoverIcland for å nevne noe.
15/04/2026
🇮🇸 Rapport fra Island:
I dag fikk vi være med en gruppe barn på tur og se hvordan barnehagen bruker islands unike natur og landskap aktivt i pedagogikken 🌿
Vi møtte også en delegasjon med barnehageansatte fra Frankrike i samme barnehage, og fikk spennende samtaler og innblikk i deres arbeid. Mange inntrykk og god stemning i gruppa!
Ettermiddagen har gått til å utforske Reykjavik, kjenne på bypulsen – og selvfølgelig smake på islandsk is i det vårlige været 🌦🌤☔️☀️🌫🌬
14/04/2026
Ny vår og ny Erasmus+- tur!
Denne gjengen: Jesper fra Generatoren, Effel fra Spiker`n, Cay fra Dampen, og Silje og Hilde fra Mølla, befinner seg de neste dagene på Island.
Avreise var idag, og imorgen og torsdag skal de jobbskygge i barnehagen Stekkjaràs. Hovedtemaer i jobbskyggingen er å se etter hvordan barnehagen på Island jobber med tidlig digital kompetanse og Steam-skills, bærekraft, og å se etter likheter og ulikheter i islandske og norske barnehager.
Vi ønsker gjengen gode dager og gleder oss til flere oppdateringer underveis :)
26/02/2026
I dag har Caroline, styrer på Dampen, representert Kværnerdalen på Internasjonalt Forum i Rådhuset.
Hun holdt innlegg om vår erfaring med Erasmus + og hvordan barnehagen vår jobber med læring, innovasjon og utvikling gjennom EU-prosjekter.
Flere andre virksomheter i Oslo Kommune presenterte også hvordan de jobber med internasjonalt samarbeid.
Caroline viste frem hvordan vi jobber med dette tidlig i utdanningsløpet.
Pr dags dato er vi den eneste barnehagen i Oslo som driver med jobbskygging i Erasmus +.
Takk til Internasjonalt kontor på Rådhuset, ved Ellen Våland Mauritzen, for forespørselen.
06/02/2026
Kværnerdalen barnehage fikk 95% svar i årets foreldreundersøkelse! Det er ny rekord for barnehagen, og vi er veldig takknemlige for at så mange foreldre tok seg tid til å svare😊
I dag feirer vi de ansattes innsats med kake i kantina🥳
23/01/2026
Skal dere søke barnehageplass innen 1.mars og lurer på hvordan vi har det i barnehagen vår? Kom gjerne på besøk😊
Vi har omvisning hver fredag kl 10 (unntatt fredag 30.januar og 20.februar).
Ring oss på tlf 23431615 for å avtale.
16/12/2025
Tradisjoner i barnehagen🎄
Grøtfest i kantina for alle ansatte idag!
Styrerne kler seg i ‘Ugly christmas sweater’ og serverer risgrøt, saft og julekaker.
Ansatte, renholdere og håndverkere som var innom barnehagen fikk en porsjon eller to med grøt😊
En hyggelig tradisjon på tvers av alle teamene.
Nå er det kun få dager igjen til velfortjent juleferie.
03/12/2025
Denne uken har Anette, styrer på Turbinen, tatt toget til Voss for å delta på seminar i regi av Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse.
Seminaret heter ‘Greening my project’ og handler om klima, miljø og hvordan vi kan gjøre Erasmus+- prosjektene våre mer bærekraftige fra start til slutt. Det er deltagere fra stort sett hele Norge, og det er givende å dele erfaringer om alle deler av et Erasmus-prosjekt.
Så langt har det vært en god blanding av foredrag og workshops noe også de to neste dagene skal inneholde. Imorgen skal vi også på en liten ekskursjon til Voss videregående skole.