30/11/2017
Kjære alle sammen!
De siste to årene har vært fylt av utfordringer, oppstart og fantastisk mye moro. Som elev i det første kullet som går alle tre årene på Munch har også jeg kjent på mulighetene som ligger her ved skolen. Med det valgte jeg å gripe nettopp den muligheten på vegne av meg selv, skolen og alle dens elever.
Vi har dannet et fullverdig elevråd ut av godt samarbeid og elevengasjement. Vi har sørget for at kulturen her på skolen har blitt styrt i riktig retning og for at skolen har blitt akkurat slik elevene trenger at den er. Ikke minst har vi lagt grunnlaget for det unike elevmiljøet som gjør nettopp Munch til Munch.
Med et nytt, omfattende og svært vellykket fadderopplegg har vi sørget for en god start for alle de nye førsteklassingene dette året. Jevnlige treff i Frognerparken, julestemning og påskeeggjakt gjør at vi blir flinkere til å se de andre elevene, uansett linje og trinn. Vi viser samhold og trøst når tragedien rammer og Munch-familien fortsetter å vokse, med flere elever enn noen gang og nye lokaler.
Det har vært en ære å følge skolen fra dag én sammen med alle de flotte folka som er her, enten som lærere, ledelse eller elever. Sammen har vi lagt grunnlaget for denne skolen. Elevrådsprisen under Elevrådskonferansen 2017 som "Årets Nykommer" var også en fantastisk annerkjennelse som vitner om at vi har fått til utrolig mye, på så kort tid.
Det ble tårevått å skulle si fra meg dette viktige vervet, men jeg er overbevist over at Hope kommer til å gjøre en strålende jobb videre. Jeg er utrolig stolt over det vi har fått til og dette er en erfaring jeg kommer til å bære med meg. Takk for samarbeidet og takk for tilliten.
På vegne av det avtroppende styret, takk for oss! Fortsett å være fantastiske, fortsett å inkludere og fortsett å utfolde dere. For det er det rom for her på Edvard Munch.
Lykke til til det nye styret, og til Hope.
Hjertelig hilsen avtroppende elevrådsleder, Mille
30/11/2017
I går holdt Elevrådet ved Edvard Munch sitt tredje årsmøte! Der vedtok vi et nytt årshjul, reviderte vedtektene og et nytt styre har blitt valgt. Vårt elevråd blir bare bedre og bedre og vi gleder oss til å se hva som venter oss i 2018. Elevrådet er for og med elevene og vi gjør alt vi kan for å bedre deres skolehverdag! Fortsett å stå på, så lover vi å gjøre det samme. Takk for denne gang og takk til Theodor Obrestad Schei for flotte bilder!
05/11/2017
Nytt styre skal velges, og vi trenger engasjerte elever som ønsker å drive skolens flotte elevråd videre! ALLE elever kan søke til de ulike vervene uavhengig om de er medlemmer av elevrådet allerede eller ikke. Søknadsfrist er 15.november!
Vi sees på intervju!
OBS: Valgkomiteen velger ikke styret, men valgkomiteen innstiller/anbefaler et helhetlig styre som blir presentert på årsmøtet. Det blir uansett holdt et valg etterpå, så det vi innstiller er ikke nødvendigvis det styret vi ender opp med, men en anbefaling.
31/10/2017
ELEVRÅDSKONFERANSEN 2017
I dag var elevrådsmedlem Hope, nestleder Suzanne Rian og leder Mille Marie Isaksen på elevrådskonferansen på Ullern. Der stakk vårt elevråd av med elevrådsprisen "Årets Nykommer" og en pengepremie på 5000kr. Vi takker juryen for tillitten og lover å fortsette det gode arbeidet med å gjøre deres skoledag ENDA bedre! Dere fantastisk engasjerte elever og vår dyktige skoleledelse er det som gjør det mulig å lage en så utrolig skole og et så godt elevråd.
TUSEN TAKK!!🎉
Juryens begrunnelse:
ÅRETS NYKOMMER VIDEREGÅENDE
Vinneren av årets nykommer videregående har fått til utrolig mye på den korte tiden skolen har eksistert. De har fått alt det organisatoriske i orden, som årshjul, årsmøte, vedtekter og valg, og slik lagt alt til rette for å gjennomføre ønskede aktiviteter.
De har etablert enkle rutiner for å spre informasjon til alle elever. Gjennom aktiviteter i årshjulet, bidrar de til at alle elever på klasser, linjer og trinn kan møtes gjennom hele året.
Elevrådet jobber for at arbeidet deres skal være synlig for elevene og oppleves positivt for elevmiljøet og læringskulturen på skolen.
De har avholdt avstemming og er i dag medlem av Elevorganisasjonen. Juryen opplever at dette er et elevråd med store ambisjoner og kapasitet, og som bare kommer til å utvikle seg videre!
11/09/2017
I kveld arrangerer vi valgvake på skolen, og spenninga er på topp! Her får dere en sniktitt på dette smude elevrådsarrangementet;) Go elevråd og Go demokrati!! 🎉
27/08/2017
Endelig var skolen i gang igjen, og med det er også revytiden rett rundt hjørnet! Husk å like siden til Munchrevyen for uptades og info! PS: Kickoff er på onsdag i skolegården! Der bør du møte opp om du vil bli med i/ høre om noen av gruppene, eller om du bare vil kjenne på revystemninga! Vi sees der ;)
https://www.facebook.com/munchrevyen/
Munchrevyen
Revysjefer:
Helen Nord-Varhaug
Jonas Tyldum Erdahl
Selma Ramberg Holmlund
07/06/2017
Allerede seks dager etter vår egen, supre tur til Kløverrabben dro vi på tur med Ullern vgs til Haraset i Stange kommune. Med på turen var også faddere fra Lambertseter vgs. Vi har lært masse av deres fadderopplegg og ikke minst knyttet viktige bånd mellom skolene! Turen bød på fadderleker, volleyball og bålkos❤ Med et enda bedre utgangspunkt starter vi nå planlegginga for fullt!
29/05/2017
Faddersjefene er klare for hyttetur på onsdag! Vi drar til Kløverrabben hytte for å gire oss opp, planlegge og for å bli bedre kjent til fadderopplegget den kommende høsten! Da er vi i gang!
18/05/2017
Vi minner om at fristen for å søke som fadder/faddersjef går ut på fredag (i morgen)! Gleder oss til å komme i gang!!
Bare å sende en melding dersom dere lurer på hva det vil si å være fadder/faddersjef
Søknad om å være fadder
Har DU lyst til å være fadder til neste skoleår? Da bør du fylle ut dette skjemaet. Vi gleder oss til å ønske de nye elevene velkommen til høsten og håper at du også er gira! Vi trenger en hel haug av engasjerte faddere, i tillegg til noen faddersjefer som får litt ekstra ansvar (og ekstra cred). Vi...
03/05/2017
I går var styremedlem Nima, nestleder Suzanne og leder Mille på besøk på Ullern vgs! Vi vet at Ullern har et utrolig bra fadderopplegg og vi lærte masse som vi skal ta med oss så de nye førsteklassingene får en virkelig varm velkomst. Nå starter arbeidet med vår egen fadderordning! Takk for møtet og et flott samarbeid!
Det vil fortløpende komme informasjon om hvordan DU kan bidra i fadderopplegget! Stay tuned
06/04/2017
Imens nestleder, Suzanne, deltok på årsmøtet til Elevorganisasjonen i dag, holdt leder, Mille, påskestemningen oppe med påskejakt på poser med smågodt og kvikklunsj gjemt over hele skolen, spandert av elevrådet. God påske når den tid kommer!! Og lykke til med tentamen etter ferien alle sammen ;)
06/04/2017
Vi kan med ekstase meddele at Edvard Munch vgs ble medlem av Elevorganisasjonen etter foredrag fra Rahman Chaudhry, påtroppende leder av Elevorganisasjonen, i går! Vi fikk låne Aulaen til Oslo Katedralskole til foredragene. Ca. 92% av elevene stemte ja til medlemskap og elevrådets nestleder Suzanne Rian stiller i dag på årsmøtet til EO sammen med styremedlem Nima Mazogi. Vi gleder oss til samarbeid!