19/01/2026
Har ryddet litt i tegnestuen i St. Olavs gate, som nå er klar for en nye runder med tegnekurs senere i kveld og neste onsdag. Vi fortsetter ut måneden og fram til begynnelsen av mars, med oppgaver basert på studier av hverdagslige objekter og gipshoder figurer. Kurset gir et godt fundament til videre studier innen portrett, landskap og menneskefigur (akt)
Det er ledige plasser for halve og hele kurs, samt drop-ins. Jeg kan også arrangere kurser andre ukedager i uken om det er ønskelig, om mandager og onsdager kveldstid ikke passe.
Interesserte kan gjerne kontakte meg på:
Messenger
mail: [email protected]
mobil: 90 20 00 03
02/01/2026
Det er nå 10 dager igjen til jeg starter nye tegne & malekurs, som jeg planla å starte mandag 12. januar, (uke 3) Kurset vil finne sted i St. Olavs gate 07/09, som ligger veldig sentralt i Oslo.
Kursene mine er rettet mot stilleben, portrett og figurtegning, samt forståelse av rom/perspektiv, lys, skygge og komposisjon. Ingen forkunnskaper kreves og jeg tilpasser meg hver enkel deltagers nivå, med målet om å finne og dyrke fram kvaliteter, jobbe med og styrke det som mangler.
Kurset vil foregå i en flott, kapellignende atelierbygning i nygotisk stil fra midten av 1800- årene, og som opprinnelig fungerte som tegnestue for arkitet Wilhelm von Hanno, som også tegnet og bygget bygården på 1870 - tallet.
Kursstart:
mandag 12. januar kl. 17:00 - 20:00
alternative dager/tider
onsdager kl: 10:00 - 13:00 eller 17:00 - 20:00
fredager kl: 10:00 - 13:00 eller 17:00 - 20:00
Priser:
5200 kr (fullt program/8 økter, 24 timer)
2750 kr (halvt program/4 økter, 12 timer)
700 kr (drop-in/1 økt, 3 timer)
Tegnesaker (tegneark,plater, blyanter & viskelær) er innkludert, de som ønsker å male bør ta med lerret og malersaker, staffelier kan lånes av meg.
Lokalene er ikke så store arealmessig, og det blir derfor litt begrenset med plass. Derfor starter jeg med små grupper på 4, maks 5 personer.
Interesserte kan ta gjerne kontakt via
Messenger,
mail: [email protected]
eller mobilnr. 90200003
Vennligst send informasjon om hvilken dager/tidspunkter som passer best, slik jeg kan organisere og finne en gruppe som best passer deg.
Send gjerne melding for mer detaljert info om program, og annet praktisk relatert kurset
Øsnker alle et godt nytt år!⭐️🙂
Mvh Leandro
27/11/2025
Jeg har i løpet av året fått forespørsler om tegne/malekurs, noe jeg har ikke vært aktiv med på flere år. Jeg har for det meste konsentrert meg om og vært opptatt med andre prosjekter. Har satt veldig pris på interessen, og for å ha blitt kontaktet, derfor vurderer jeg å sette i gang et tegnekurs i løpet av januar, om jeg får mange nok til å delta, så man har en liten gruppe som kan følge et program som varer ca 30 timer, fordelt på flere uker. Det vil være fleksibelt, tegnekurset vil kunne organiseres slik det vil passe alle så man vil kunne være til stede når det er i gang.
Kursene mine har vært rettet mot portrett og figurtegning, samt forståelse av rom/perspektiv, lys, skygge og komposisjon. Ingen forkunnskaper kreves og jeg tilpasser meg hver hver enkel deltagers nivå, med målet om å finne og dyrke fram kvaliteter, jobbe med og styrke det som mangler.
Det er ikke satt en konkret dato for kursstart enda, men jeg sikter mot midten av januar.
Er du interessert i å delta på tegne/malekurs, send meg en gjerne en melding på
Messenger,
mail: [email protected]
eller mobilnr. 90200003
Bildet viser et utsnitt av et portrett jeg tegnet med blyant tidligere i år, i A3 format
Ønsker en fortsatt fin dag! 🙂👍⭐️
Mvh Leandro
02/09/2024
Liten portrett som jeg malte av min mor, hun fikk det som bursdagsgave av meg.
Akryl på lerret,
16 X 16 cm
2024