✨visst kan det være vondt når knopper brister..
Ubehag ved å gi slipp!?
Noen ganger blir det verre.. før det blir bedre!
Aksept.. det er vel helt ok!?
Jeg syns hvertfall det.. og så..
oppstår glede.. rom.. space.. til noe nytt.. som kan spire 🌱✨❤️🤗
My Heart Space - MyMoments
Hos HelEne-A❤️Space,
Føler du behov for et pusterom fra hverdagen?
Å finne et hvile sted!! For å lade batteriene…✨
Velkommen til mitt hjerterom. Hvile! ✨❤️🤗
Jeg tilbyr:
Samtaler
Yoga
Avspenning
En kopp te.. og et sted å bare være..
08/11/2025
Yin yoga på Føynland. 🧘♀️
Foreløpig kun mandager 18.30-19.45
Gratis i nov. Påmelding til Helene mob 91850193
Kun plass til 5 pers.
19/10/2025
Det er noe med den første frosten.. 🤩
Høstfargene kombinert med det hvite på bakken.. følelsen av en form for stivhet når jeg tråkker i gresset.. den klare, crispe luften.. stillheten.. freden.. fargene.. lyset.. Naturen.. 🍁
Den hvilende energien..☺️
Jeg takker for syklusene og sesongene, og all deres visdom og prakt!❤️
Mer Yin nå fremover.. ro, hvile, gå innover, peis, bøker, gode samtaler..nærende mat!!
Før vinteren setter inn..
Mørketiden..
Men.. i den også sin skjønnhet og visdom!!
Embrace what’s coming!! 💫❤️🤗
God søn!! 🔥
16/10/2025
I dag har jeg (HeleneHH) vært ute og samlet sollys.. ✨🌞
Og latt elementene sive inn i alle porer og celler..
Ren og skjær Livskraft!!
Lys
Vann
Luft
Jord
Eter..
I love it!! ❤️🍁🤸🏻♂️
Takknemlig Bliss 🙏
✨❤️🤗
07/08/2025
Veien og livet..
Jeg var med noen venninner i går kveld, og en av dem trakk dette vakre kortet!
For meg ser det ut som veien jeg snakket om tidligere på dagen..
Med en annen vakker og lysende sjel! Veien som er livet! 💫
Og som har mange ulike avstikkere.. muligheter.. som grenene på et vakkert tre!! 🌳
(Hvorfor elefanten er under treet kan analyseres.. 😂 mange ulike meninger der..)
Men.. det som kommer til meg er:
Hvilken gren vil du utforske i dag?
Hvilken retning vil du gå i?
Hva vil du livet skal innebære, inneholde og være? Akkurat nå???
Jeg skriver om mitt liv, hvordan det er når alt jeg drømmer om, det lever jeg nå..
For det finnes jo bare nå.. right?? ❤️✨🤸🏻♂️
Som en god venn sa til meg i går:
«Universet kommer fra deg, ikke mot deg»😉
Og delte en vakker tegning av meg som en prosjektor.. som viser filmen min.. 🤩
Bare noen tanker og refleksjoner fra meg.. For.. det er bare slik jeg er…
Hele tiden.. observasjon.. refleksjoner..
Av og om Livet…
Nyyyyt dagen!!
NÅ.. i dag!! ✨❤️🤗
Pretty amazing!! 🤩
Jeg vil bare bli holdt
Omfavnet
Betingelsesløst
Det er det jeg vil
At noen eller noe bare holder rundt meg
Og gir meg tid
Og næring
Og kjærlighet
❤️🤗
Så enkelt
Og likevel så vanskelig å få
Det er det jeg vil
❤️🤗
Recognize that you are the truth
Home again. Or my home away from home really.
It is now the other way around.
This used to be my home
Where I live, where I belong, where my family is.
Now I feel not at home here anymore.
I long for the mountains
I long for freedom
I long to travel
Being on the road, that is where I belong.
That is where I feel most alive
That is where I feel home.
In movement
Always changing
It is sad really.
That I am no longer Home here.
Not in the same way.
I love this place, I love my family, I love the people here
But I don’t feel this is where I belong anymore.
That this is the place I should stay put
I belong out there
Out in the open space
Out where my heart is
MY HEART SPACE
It is out there, in freedom.. - This is my truth, and I recognize it
Etter en digital pause så er jeg innom her igjen. For nå er det:
Nytt år og nye muligheter. Hva vil jeg ha i dette året og hva ønsker jeg mindre av? Vel, da er det jo greit å finne ut hva som skjedde det foregående året da...
Obs lang tekst....
2020
Ja, hva skal jeg si.. Et år som ikke lett går i glemmeboken hvertfall. Det var et utfordrende og innholdsrikt år på så mange måter for meg!!
For en mnd’s tid siden så ville jeg sagt.. J.... d.... år!! Så glad det snart er over!! Lock down, cowid, sykdom i fam, skadet barn, dødt kjæledyr, ufrihet, regler, håpløshet, sinne, frustrasjon, depresjon, ffffff.... 5 skritt frem? 15 tilbake.,
Men, nå satte jeg meg jo ned med intensjoner om å finne ut hva jeg ønsker meg og vil for 2021.. Ikke for å deppe!
Og forhåpentlig blir 2021 annerledes for oss alle. Forhåpentlig like lærerikt, men mer fritt, mer sosialt, gledesfullt og mye mindre håpløst.. (Selv om jeg ikke akurat syns de nye reglene var noe særlig god start da, på mer frihet)
Vel, en av mine lærere sa: enten så er livet bra.. eller så er det interessant.. 😂
Så hva var interessant i fjor..
Det var en del for min del må jeg innrømme! Det har skjedd store ting for meg og min fam dette året. Kanskje ikke i forhold til andres utfordringer hvis man ser ut i verden. Men, nå lever jeg her, i min verden og det som påvirker min hverdag og levemåte er jo stort for meg! Og jeg har lov å føle det jeg føler, og sørge over mine tap! Det er viktig for meg å erkjenne det jeg opplever og ikke bare dytte det vekk fordi andre har det verre! Det hjelper jo ingen andre at jeg bare later som ingen ting og ikke tar hånd om meg selv og mitt right!? Da må jo noen andre hjelpe meg etterhvert fordi jeg har så mye innestengt og ubearbeidede følelser uansett. Så jeg gjør verden en tjeneste ved å gå igjennom ting selv. Og samtidig huske på å sette ting i perspektiv. Jeg vet jeg er veldig heldig tross alt!!
Da jeg var ferdig med å føle meg gjennom dette, (noe som tok litt tid.. hver sorg har ett visst antall tårer.. og jaggu var, og er det fremdeles fosser og hav.. Niagara falls der inne faktisk.. spør meg ikke hvorfor, det bare er slik!) Så kunne jeg fortsette med hva som har vært bra! 🤸🏽♂️
Og heldigvis var det også masse!! ❤️ I saved the best for last. For det er viktig for meg å avslutte med takknemlighet og fokus på glede! 💗 For takknemlighet avler glede!! 🙏
Og det viser seg at: Jeg har jo hatt såååå mange fine opplevelser det forrige året, og som jeg håper å videreføre inn i det nye året!! ❤️
Så jeg velger å glede meg over og være takknemlig for det fine som skjedde i fjor!
- Jeg har fått flere nye bekjentskaper og venner! ❤️ Dere vet hvem dere er, selv om dere ikke kan norsk, så håper jeg dere føler det jeg skriver!
- Jeg har fått en utvidet koronafamilie og sett at det bor såå mye fint i mennesker. Omtanke, omsorg og kjærlighet. Inkludering og samhold! Fellesskap og nettverk er blitt enda viktigere for meg å skape ikke bare internasjonalt, men her i min nærhet og hverdag. Takk for at dere er til. Hverdagshelter! Dere vet hvem dere er!
- Jeg har tatt opp gamle vennskap. Det var, og er fint og healende og veldig lærerikt. Takk. Jeg håper det ikke blir med de møtene vi hadde i fjor, men at det blir flere fremover når landet vårt åpner mer opp igjen! Jeg savner dere!
- Jeg er så takknemlig for all min fine tid i naturen i all slags vær. Du healer meg alltid! Takk! Jeg har hatt gleden av å få sett mer av vårt vakre land! Og fy søren så heldige vi er!!! Vakrere landskap både i fjellene, langs kysten og ellers skal du lete lenge etter!! Jeg anbefaler alle på det sterkeste å komme seg ut og se mer av vårt nydelige land. Vi må bare ta hensyn til hverandre og ikke minst til naturen så skal nok det gå bra!
- Jeg har kjent på frykt over å miste folk jeg er glad i, og takknemlighet for å få beholde de en stund til.
- Jeg kjenner dyp takknemlighet og glede for min nydelige datter!! Jeg er så heldig som har fått henne og får være hennes mamma.
- Jeg kjenner takknemlighet for det samarbeidet og vennskapet jeg har med hennes pappa selv om vi ikke lenger er sammen. Jeg er heldig som har en så god venn og støtte. Takk, takk, takk. Glad i deg!
- Jeg er glad for at jeg har familie selv om vi ikke alltid er nok sammen, eller går så godt over ens hele tiden. Jeg er glad i dere! Og jeg er heldig som har en fin og varm og god og forståelsesfull "svigerfamilie" Dere er gull for Vilde. Takk!
- Jeg har kjent på glede over at kroppen fungerer og at hjertet heales selv om det gjør vondt og tar tid. Jeg har akseptert at noen ganger trenger den litt hjelp og at det faktisk er helt ok. Jeg velger å ikke være så hard mot meg selv.
- Jeg har kjent på sorg over å miste en følgesvenn gjennom mange år. Men også stor takknemlighet for alt hun var for meg. Luna vi savner deg så inderlig. Alle burde ha noen som deg!
- Jeg er så glad jeg har mange gode venner som står støtt i stormen med meg. Hadde ikke klart meg like bra uten dere. Dere er så uendelig viktige for meg, jeg er så glad for å ha dere selv om jeg ikke får sett dere så ofte nå som jeg gjerne vil.
- Takk til kunstneren Bjørg som alltid minner meg på masse lurt når jeg leser hennes sitater og kunst! bla: "Ikke heng med hodet om du har dritt til halsen.." lettere sagt enn gjort til tider, men godt å bli minnet på!
- Jeg er takknemlig for at jeg rakk å fullføre siste modul av min zen coaching utdanning før landet vårt stengte i mars. Jeg er evig takknemlig for alle de vennene jeg har fått der og den lærdommen jeg tar med meg videre. Det har vært life changing.
Vel, det er mye mer jeg skulle skrevet, men nå et du sikkert lei av å lese om du i det hele tatt kom hit.. Dette ble et nyttårsbrev istedenfor bare en hilsen.
Vel, så Godt nytt år til dere alle, og måtte dette året bringe oss alle masse glede, latter, varme klemmer, hjertefølte relasjoner og fine opplevelser.
Jeg har troa på det!
Stay well and stay genuine!
Klikk her for å få din Sponsede Oppføring.
Sted
Type
Kontakt skolen
Telefon
Nettsted
Adresse
Nøtterøy
3132