17/10/2025
I går hadde vi en høytidelig åpning av den nye ballbingen i barnehagen. Vi markerte dagen med snorklipping og “champagne” (alkoholfri bobledrikk) til både barn og voksne. Barna jublet da snoren ble klippet, og det ble raskt full fart i ballbingen. Stemningen var festlig med mye latter, lek og samarbeid. Vi gleder oss til mange fine stunder i den nye ballbingen framover! ⚽🎉
12/09/2025
I går fikk barna oppleve gleden av å gå på epleslang🍎🍏Det var spennende å utforske, plukke epler rett fra treet og ikke minst smake på den friske frukten🙌🏼
I dag tok vi med oss opplevelsen videre inn på kjøkkenet👩🏻🍳👨🏽🍳Sammen bakte vi eplekake, og barna fikk være med på hele prosessen – fra å vaske og skjære opp eplene til å måle opp ingredienser og røre sammen røra🥮🍏På den måten fikk de erfare hvordan råvarene kan forvandles til et ferdig bakeverk.
Både læring og lek var i fokus – og den ferdige eplekaken ble en deilig belønning som gledet både små og store
12/09/2025
Tidligere denne uken var Honningbarna på tur til gamlebyen🏰Da vi kom fram til Gamlebyen, gikk vi for å hilse på geitene – det var stor stas!🐐Barna syntes det var kjempegøy, og vi snakket om hva geitene spiser og hva de ikke tåler å spise🥕🍎🍏Vi lærte blant annet at geitene ikke tåler brød🍞
10/09/2025
Hjertevarme, klokskap, lek, utvikling, latter og moro.
Barnehagen vår💚
02/07/2025
Ivrige hjelpere og små barnehender i aksjon!🙌🏼
Barna lager et sunt og fargerikt måltid. Å kutte agurk og rive salat blir både lek og læring når de får delta aktivt. Det er et godt måltid – hvor mestring, fellesskap og matglede står i sentrum🍅🥒🌮
Salaten er egenhendig plukket av barna fra barnehagens kjøkkenhage🥬Å få være med hele veien – fra å dyrke til å tilberede – gir en sterk følelse av stolthet, eierskap og fellesskap.
Gjennom dette får barna mulighet til å utforske, undre seg og delta aktivt i prosessen. Matlagingen blir en opplevelse fylt med glede, nysgjerrighet og læring🌈🙌🏼
12/06/2025
Turglede på tvers av alle avdelingene☀️🌈🤩 Veien frem til det vi har satt som mål for turen bruker vi på å undre over det vi ser og finner på veien. I dag har vi undret oss sammen med barna om brunsneglene som lå langs gangstien🐌
21/05/2025
Tur til Gamlebyen i strålende sol☀️🚢
24/01/2025
I dag har barna lagd kunstverk utendørs i snøen, å male på snø er kjempe gøy!❄️🎨 Opplevelsene med knust og kultur legger grunnlag for tilhørighet, deltakelse og eget skapende arbeid🌈