05/05/2026
Les og signer! Dette ka bety liv eller død for de private barnehagene 😢
Vi er en fire avdelings barnehage som ligger på Elvebakken i Alta. Vi satser stort på friluftsliv og har som mål å gi barna mye naturglede.
Friluftsliv i Furua barnehage betyr at vi er mye ute og bruker naturen som leke-og læringsarena.
05/05/2026
Les og signer! Dette ka bety liv eller død for de private barnehagene 😢
Har du lyst å jobbe sammen med oss?💚💚💚
Vi har behov for:
*Et årsvikariat 70% stilling
*Halvårsvikariat fra høst til jul (perfekt for deg som skal i militæret etter jul)
*Tilkallingsvikarer
Ikke nøl med å sende en søknad på :[email protected] eller kom innom for en prat:)
Vi glede oss til å møte akkurat DÆ💚
Ukene etter påske har vært fylt med vårglede og gode opplevelser ute. Barna har fått utforske naturen i nærområdet gjennom varierte aktiviteter som isfiske, teinefiske, aking og både korte og lengre turer. Vårsola har gitt rom for lek og utforsking med sand, vann og bar asfalt, noe som har inspirert til både kreativitet og fysisk aktivitet.
I tråd med Rammeplanen har vi lagt vekt på barns medvirkning, utforskertrang og glede over å være i bevegelse i naturen. Gjennom opplevelsene ute har barna fått styrket sin nysgjerrighet, samarbeidet med andre og utviklet kunnskap om natur og miljø.
Førskolebarna fikk også en helt spesiell opplevelse da de tok imot OL-vinner Anna Odine Strøm på flyplassen. Der fikk de se en ekte gullmedalje, noe som skapte stor begeistring🥇
16/04/2026
I dag møtte førskolebarna i Læringsverkstedet Furua Barnehage og Snehvit Barnehage As
OL dronninga Anna Odine Strøm
Her møter de OL-Dronningen: – Den var tung! Videoklipp fra NRK
I går var hele personalgruppa på «jakt etter godfølelsen». Sammen med de andre barnehagene i nettverk 3, fikk vi 3,5 time med inspirasjon fra Odd Inge Johansen.
Foredraget handler om å jobbe sammen som et lag på arbeidsplassen, og hvordan vi selv kan bidra til bedre samspill❤️Kjempeinspirerende👍🏻
Hos oss på lillesia starter friluftslivet i det små. Det begynner ikke på toppen av et fjell eller langt inn i skogen – det begynner i garderoben. Med påkledning, små samtaler, litt latter og en god dose tålmodighet. Lag på lag og med votter som ikke alltid vil være på
Så går vi ut.
Vi har som mål å være ute minst én gang hver dag, hele året. Ikke fordi vi må, men fordi vi vil. Fordi vi vet at de små øyeblikkene ute betyr noe. Vi tar dagene som de kommer, følger barnas tempo og lar nysgjerrigheten styre veien videre.
Uteområdet og nærmiljøet vårt er en naturlig del av hverdagen. Her utforsker vi det som er rett foran oss – en sølepytt, en maurtue, en isflekk eller en spennende pinne. Det er ikke størrelsen på turen som teller, men opplevelsene vi skaper sammen.
Friluftsliv på lillesia handler om å være sammen – ute. Om å skape trygge rammer for lek, utforsking og gode opplevelser, uansett vær. Og kanskje er det nettopp der det starter: i det små. 🌱
Musikk: våre små sangstjerner på avd Barnåla❤️
En liten oppsummering av villmarksuka i barnehagen❤️
| Mandag | 07:00 - 16:30 |
| Tirsdag | 07:00 - 16:30 |
| Onsdag | 07:00 - 16:30 |
| Torsdag | 07:00 - 16:30 |
| Fredag | 07:00 - 16:30 |