Merry's Auti Coach

Merry's Auti Coach

Delen

Heb je de diagnose autisme? Loop je vast op:
School
Werk
Opvoeding
Relaties
of andere autisme gerelateerde problemen. Dan wil ik u graag verder helpen.

Ik bied u begrip, herkenning en handvaten
zonder oordeel!

16/02/2023

Druk bezig met van alles en nog wat. Heb onlangs een cursus gehad van 113 Zelfmoordpreventie. En ben nu druk bezig met een cursus van de meedenkers in Tilburg als onafhankelijke cliëntondersteuner. Ondertussen ben ik nog steeds beschikbaar als vrijwillige coach. Dus mocht je ergens tegenaan lopen, neem gerust contact met mij op.

22/11/2022

Volgende week maandag heb ik de terugkomdag van ZeBra Netwerk. Ik krijg dan te horen wat de vervolg mogelijkheden gaan zijn. En als alles goed gaat start ik in Januari met de cursus voor de Meedenkers in Tilburg. Dit is vanuit de gemeente en Stichting Contour. Als er een vraag binnenkomt, dan gaat er achter de schermen namelijk nogal wat geregeld worden en ik hoop hier binnenkort ook deel van uit te mogen maken. Zo wordt mijn horizon steeds groter. Mijn passie blijft echter om mensen met autisme te coachen. Gewoon kleine dingen waar iemand tegen aanloopt, maar voordat het uit de hand loopt. Mijn diploma heb ik, maar geen toestemming om dit betaald te doen. Dus mocht iemand ergens tegenaan lopen ik kan je geheel vrijblijvend weer op gang helpen. Al is het maar voor een luisterend oor of helpen met de juiste paden te vinden.

08/11/2022

Yes gisteren mijn certificaat behaald voor de cursus ervaringsdeskundige ouder. Op voor de volgende cursus. Maar eerst over 3 weken de terugkomdag en dan hoop ik te horen wat de mogelijkheden specifiek voor mij zullen zijn.

Home 15/10/2022

Ik wil graag deze link met jullie delen. Ik weet niet of en hoeveel mensen hiermee bekend zijn, maar ikzelf had er nog nooit van gehoord. Ik weet dat elke organisatie een klachten procedure heeft, maar ik vind deze toch vaak wel partijdig.

Voor degene die dus een klacht hebben, of het ergens niet mee eens zijn enz. hierbij de link.

sociaalmeldpunttilburg.nl
https://www.sociaalmeldpunttilburg.nl
Sociaal Meldpunt Tilburg

En voor degene die een klacht hebben over mij. Ik zou het graag persoonlijk horen, ik vind het namelijk heel erg belangrijk om de beste zorg te geven die ik kan/mag geven.

Home Een onafhankelijk meldpunt voor alle vragen en meldingen over de ondersteuning op het gebied van welzijn, zorg, wonen, werk & inkomen en jeugdhulp.

04/10/2022

Wegens ziekte langdurige afwezig. Bij spoed is app/telefonisch consult nog steeds mogelijk.

03/06/2022

Ik denk dat ik net mijn officiële uitslag binnen heb, alhoewel het er niet officieel uitziet. Als dit de eindconclusie is moet ik bezwaar gaan maken en gaat het helaas nog langer duren voordat ik eventueel toestemming krijg.

20/05/2022

Net de uitslag gehad van 1 onderdeel van mijn keuring. Helaas niet heel positief, dus nu kijken wat het totaal qua conclusie gaat worden, anders toch maar bezwaar indienen.

16/05/2022

Vorige week heb ik mijn laatste onderdeel van mijn keuring gehad. Nu nog wachten op de uitslag en dan weet ik of ik toestemming krijg om mijn eigen bedrijf te starten. Dus binnen 6 tot 8 weken hoop ik eindelijk te kunnen beginnen. Nog even geduld.

11/04/2022

Zoals ik al aangaf zou ik nog een berichtje plaatsen over het Autisme congres van afgelopen zaterdag.

Het was voor mij de eerste keer dat ik er naar toe kon. Het thema was Grenzen.

Zoals ik al benoemde vond ik het erg leuk, maar ook extreem vermoeiend. Mijn grens niet aangegeven, maar dat mocht ook een keertje. Ik heb ondanks alles er heel erg van kunnen genieten en weer veel dingen (ook over mijzelf) mogen leren.

Het ochtend programma begon eigenlijk met een discussie/onderzoek.
Heb je autisme of ben je autistisch? Op zich heel mooi om eens bij stil te staan. Gebruik je Person first of identity first language. Er werden een drietal mensen gehoord over hun mening en hierover werd toelichting gegeven.
Mijn conclusie was dat dit iets heel persoonlijks is en dat het juist heel belangrijk is om hierover het gesprek aan te gaan. Alles is hierin goed. Als ik kijk naar mijzelf kan ik zeggen dat het voor mij Person first is ik ben iemand met autisme, want ik ben nog zoveel meer. Echter ben ik ook een trotste autist en schaam ik mij er niet voor! Vraag jezelf eens af over hoe jij dit ziet en kun je daar trots op zijn?

Vervolgens werd de HanneMieke scriptie prijs uitgereikt aan Birsen Basar.

Vervolgens een lezing over stress bij ouders (van kinderen met autisme). Zoals je misschien wel voor kunt stellen komt er veel kijken bij het opvoeden van kinderen. Bij kinderen met een diagnose komt hier nog meer bij. Buiten de extra aandacht die een kind met een diagnose vaak nodig heeft komt er vaak ook oordeel van buitenaf op je af. Voorbeelden "leer je kind wat manieren", " zou je dat niet anders doen" en dit zijn maar een paar van de zachtere verwijten die je kunt krijgen. Maar denk ook eens aan de talloze gesprekken met hulpverleners en school. En vaak heeft 1 van de ouders of allebei ook een diagnose.
1 van de tips die werd gegeven ga naast de ouders staan niet er tegenover. Veroordeel niet maar luister wat er nodig is. Geef complimenten en bevestig dat het lastig kan zijn, bekrachtig de ouders.

Het eerste keuzeblok was voor mij het LBVSO (leerlingen belang voortgezet speciaal onderwijs) dit omdat mijn beide zoons momenteel op het speciaal voortgezet onderwijs zitten, maar ook mijn dochter erop gezeten heeft. Elijah gaf een super mooie lekker autistische lezing. Ik hoop dat je deze ooit ergens terug kunt luisteren of lezen. Ik heb een traantje weggepinkt omdat het zo herkenbaar en mooi gebracht werd. Heel veel respect voor deze inmiddels 19 jarige jongeman die de problemen op deze scholen heel mooi verwoord heeft. Helaas gaat het voor mijn kinderen niet meer heel veel kunnen veranderen aangezien het pas net opgezet is en ze dus nog dingen aan het opzetten zijn zoals een ouderondersteuning, aanpassingen in politiek en nog veel meer waar ze mee bezig zijn. Maar ga vooral zo door met dit zo hard nodig initiatief.

De pauze vond ik super chaotisch en niet echt autist vriendelijk. De indeling was niet echt duidelijk en er was veel herrie en helaas hing er een enorme galm in het gebouw (niet iedereen had hier natuurlijk last van, maar ik wel 🤪). Er waren lekkere broodjes en wat te drinken. Vervolgens geprobeerd om wat kraampjes te bezoeken. Er zaten hier best wel wat interessante organisaties tussen, maar ik vond het lastig om daadwerkelijk informatie te krijgen omdat er meerdere gesprekken tegelijkertijd waren. Ik heb dus vooral folders meegenomen die ik nog op mijn gemakje door ga nemen.

Het tweede deel van de dag ga ik in een andere post samenvatten. Nu weer lekker even thuis bezig zijn.

09/04/2022

Vandaag het autisme congres gehad. Zo interessant, maar overweldigend. Nu compleet uitgeput dus echt even tijd voor mijzelf nu. Zo gauw als ik weer wat tijd heb zal ik hier ook een korte samenvatting geven voor de liefhebbers/geïnteresseerden.

Wilt u dat uw scholen hét hoogst genoteerde School in Tilburg wordt?

Klik hier om uitgelicht te worden.

Plaats

Telefoon

Website

Adres


Tilburg

Openingstijden

Maandag 08:00 - 17:00
Dinsdag 08:00 - 17:00
Woensdag 08:00 - 17:00
Donderdag 08:00 - 17:00
Vrijdag 08:00 - 17:00