02/04/2023
We hebben genoten! ๐ก๐ต
Reรผnie RML 85
Deze pagina heeft betrekking op de oud-leerlingen en oud-medewerkers die het Rotterdams Montessori Lyceum een warm hart toedragen.
Alle nieuwtjes omtrent de reรผnie zullen hier gepubliceerd worden.
02/04/2023
We hebben genoten! ๐ก๐ต
Reรผnie RML 85
30/03/2023
Hierbij alvast het schema voor de groepsfotoโs!
Wees er op tijd bij in de gymzaal! ๐ท๐ท
28/03/2023
โ๏ธ Let op
Er kan op de reรผnie alleen gepind worden.
20/03/2023
Vele hebben de invulling van het programma afgelopen weekend ontvangen per mail!
Maar voilร !
Koop snel nog je kaartje!
16/03/2023
De klaslokalen zijn op de reรผnie ook open om gastlessen te volgen van (oud-)docenten!
๐๐๐๐๏ธ
02/02/2023
Tickets zijn beschikbaar voor de reรผnie. Je kunt ze via www.rmlreunie.nl kopen!
Binnenkort zijn de tickets beschikbaar voor de reรผnie. Je kunt ze dan via www.rmlreunie.nl kopen!
Bekijk ondertussen nog wat oude foto's e.d. onder het kopje "archief" in de menubalk van eerder reรผnies en foto's uit de oude doos!
18/01/2023
Er staat een boel te gebeuren wat betreft verdere info over aankomende reรผnie, maar voor nu alvast:
17/03/2022
In memoriam Philepine Kien
Op 11 maart jl. is onze oud-collega Philepine Kien overleden. Zij was van 1967 tot 2001 op onze school werkzaam als docente Frans, waarvan lange tijd als sectievoorzitter. Philepine had stijl, was recht door zee en kon ook heel eigenzinnig zijn. Niet voor niets had ze dan ook haar eigen bo***ir aan de Heemraadssingel, waar ze zich kon terugtrekken, maar waar ze ons als sectie Frans ook graag ontving voor memorabele sectievergaderingen. Ze had veel gevoel voor humor en deed graag mee aan grappige sketches, zoals bij het afscheid van Jan Sauer (docent Frans en conrector) toen ze furore maakte met een door de collega drama geregisseerde scรจne, waarin ze in badpak verscheen, op de muziek van Grace Jones, maar wel met stijlโฆ We denken met veel genoegen aan haar terug en zullen haar missen.
Met dank aan dhr. Arno Gerrits voor het schrijven van dit mooie bericht.
17/03/2022
๐
พ๐๐
ณ-๐
ป๐
ด๐
ด๐๐
ป๐
ธ๐
ฝ๐
ถ๐
ด๐
ฝ ๐๐
ฟ๐๐
ด๐
บ๐
ด๐
ฝ
Beste oud-leerling,
Heeft u goede herinneringen aan het RML en lijkt het u leuk om uw oude schooltje te helpen? Wilt u ons dan helpen met het project: โ๐ค๐ช๐-๐ก๐๐๐ง๐ก๐๐ฃ๐๐๐ฃ ๐จ๐ฅ๐ง๐๐ ๐๐ฃโ
We willen u vragen een filmpje te maken waarin u (leuke) onderwerpen over uw tijd op het RML bespreekt, wat uw profielkeuze was (of vakkenpakket) en wat u nu doet (werk of studie).
De filmpjes zijn een leuke PR voor de school, maar ook om onze derdeklas leerlingen een duwtje in de rug te geven met hun profielkeuze. Ze zullen zichtbaar zijn op ons RML YouTube kanaal in een bibliotheek. Op de website van het RML is een pagina waar alle filmpjes te zien zullen zijn: http://www.rml.nl/ols. Bekijk deze voor inspiratie.
Mocht je willen bijdragen lees dan de instructies goed door en zien we graag uw filmpje tegemoet!
๐๐ถ๐น๐บ๐ถ๐ป๐๐๐ฟ๐๐ฐ๐๐ถ๐ฒ๐:
Wat we fijn vinden is als alle makers van een filmpje dezelfde aspecten bespreken in hun filmpje over hun ervaringen. U hoeft niet alles te bespreken, maar wel graag eerst over wat u van het RML vindt/vond en daarna pas over uw profielkeuze/vakkenpakket en wat u nu doet. Kies een inspirerende plaats om het op te nemen. Laat vooral iets karakteristieks uit uw woonplaats (of je werk) op de achtergrond zien. Zorg er wel voor dat u goed verstaanbaar bent (denk aan achtergrondruis) en houdt uw telefoon langwerpig (oblong/landschap) vast bij het opnemen. Het gemakkelijkste is het als een ander u filmt ๐.
๐ข๐ป๐ฑ๐ฒ๐ฟ๐๐ฒ๐ฟ๐ฝ๐ฒ๐ป:
โข Waarom was het RML voor u een geweldige school?
โข Hoe lang geleden zat u op het RML?
โข Hoe kwam u op het RML terecht (ouders ook op RML? Vrienden/familie)?
โข Begon u al in de eerste op het RML of bent u ingestroomd? Zo ja, van welke school kwam u en waarom maakte u de overstap? Hoe kijkt u terug op die overstap? Wat heeft de ene school u gebracht en wat de andere? (Graag geen negatieve op- of aanmerkingen over de andere school, maar sterke punten van de รฉรฉn en/of van de ander.)
โข Wat heeft het RML u gebracht? Met welke gevoelens kijkt u terug op uw middelbareschooltijd?
โข Hoe heeft u de keuze voor uw profiel (of vakkenpakket) gemaakt? Is dat achteraf gezien de juiste keuze geweest? Wat adviseert u jongeren die die keuze moeten maken?
โข Wat doet u nu en in hoeverre sluit dat aan bij de interesses die u op het RML had en bij de profielkeuze(eventueel) die u toen maakte?
Zou u het filmpje als MP4-bestand willen mailen naar [email protected], met uw naam, welk jaar u uw diploma hebt behaald en met welk profiel/vakkenkeuze. Mocht uw filmpje te groot zijn om te verzenden kunt u het ook doen met Wetransfer (of soortgelijke online dienst)
Wij zien heel graag uw filmpje tegemoet!
Voor vragen en opmerkingen kunt u een e-mail sturen naar: ๐ผ๐ป๐น๐ถ๐ป๐ฒ@๐ฟ๐บ๐น.๐ป๐น
Hartelijke groeten,
๐๐๐ ๐น๐ด๐ณ ๐ถ๐๐๐๐๐๐๐๐๐
๐๐๐๐๐ ๐ ๐ซ๐๐ฃ ๐๐๐ฃ ๐ฝ๐๐ง๐, ๐๐ช๐๐ฎ ๐๐๐ช๐ก๐ ๐ฃ๐๐ง, ๐๐๐๐ฉ๐๐ง ๐๐ค๐ฃ๐จ๐๐ฃ
in samenwerking met ๐๐๐ง๐๐๐ข ๐๐๐ฉ๐๐ง๐จ, conrector
16/03/2022
GERT JAN SPIERENBURG
10 maart jl. overleed Gert Jan Spierenburg. De oersterke Gert Jan was vooral een man die rust uitstraalde. Een geboren conciรซrge die nooit in paniek raakte en altijd overal wel een oplossing voor wist. Een man met heel strikte overtuigingen die toch altijd kon inzien dat de mening van anderen er ook mocht zijn. Iemand die naar harmonie zocht zonder over zich te laten lopen. Een man ook met een groot hart voor leerlingen die het moeilijk hadden. Er zijn er wel die zonder zijn steun (โKom gewoon maar eens een bakkie doenโ) de school nooit tot een goed einde hadden kunnen brengen. Leerlingen herkenden dat en waardeerden dat. Hij is รฉรฉn van de mensen die het RML gemaakt hebben tot een school die veel meer is dan zomaar een school.
Met dank aan dhr. Arie van Eden voor het schrijven van dit mooie stukje.