Mandy van 't Sant - Mental Coach

Mandy van 't Sant - Mental Coach

Delen

Initiatief van Mandy van 't Sant Coaching for professionals.

24/11/2023

De Christen Unie is niet mijn partij maar ik was wel het meest onder de indruk van de reactie van Mirjam Bikker op de recente verkiezingsuitslag. Ze gaf onder andere aan dat we allemáál een minderheid zijn en alleen samen een geheel kunnen vormen.

In mijn trainingen zie ik dagelijks de kracht van dat geheel. Deelnemers denken dikwijls dat zij de enigen zijn die het lastig vinden om bijvoorbeeld assertief te reageren, zelfverzekerd te presenteren of hun ware emoties te tonen. Totdat ze zich in anderen herkennen en anderen zich in hen herkennen.

Dat zijn voor mij als trainer magische momenten. Dat maakt mijn werk zó mooi. Daar kom ik mijn bed voor uit. ☀️

18/10/2023

Een van mijn cursisten vertelde gisteren hoe ze, elke keer als ze te maken had met ‘lastige’ collega’s, gewend was te reageren: ze zegde simpelweg haar baan op. Tot haar man op een dag zei: ‘Weet je, je kunt misschien ook leren om beter met die lastige collega’s om te gaan.’ Dat bracht haar bij de training Effective Communication.

Toen ik later op de avond bij een concert van Diana Ross was en een Brand new day hoorde, moest ik even aan haar terugdenken. Want ja: je kunt die lastige collega zien als een reden voor ontslag. Je kunt die lastige collega echter ook gaan zien als een mooie kans om jezelf te ontwikkelen. Want geloof me: als je niet om leert gaan met voor jou lastige types, kom je hetzelfde type je leven lang tegen. De lastige collega wordt je buurman, je schoonmoeder, etc.

Meer weten over dergelijke trainingen? Kijk even op de site van Boertien Vergouwen en Overduin.

16/10/2023

Gisteren was ik bij een interview met psychiater en systeemtherapeut Dirk De Wachter. Een prachtig gesprek over kunst, muziek, het leven, de dood, verbinding met anderen en natuurlijk ook over zijn vak dat hij minstens tot zijn 93e hoopt uit te oefenen.

Ik wil dat laatste eigenlijk ook wel. Er is voor mij niets mooiers dan mensen nieuwe mogelijkheden te laten zien, in beweging te brengen, een glimlach op hun gezicht te toveren, óók als er even niets te lachen valt. En jij? Zou jij door willen tot je 93e?

26/07/2023

Je kent ze wel. Van die mensen die net als jij denkt ‘Wat loopt dit lekker, wat is dit mooi of wat voel ik me goed’ met zo’n opmerking komen waar de negativiteit van af spat en voor je het weet verpesten ze jouw positieve moment. Hoe ga je nou eigenlijk effectief om met dit soort mensen? Een van de meest effectieve strategieën gaat als volgt. Je zegt bijvoorbeeld: ‘Ik hoor wat je zegt. Ik zie het anders, maar wat mooi dat we beiden ons eigen perspectief op zaken mogen hebben, vind je niet?’ Je beweegt zo vriendelijk weg van discussies die je echt niet wint van een vastberaden klager. Heb een positieve dag!

06/01/2023

Ondertussen in mijn coachpraktijk. 😏

21/12/2022

😏

13/12/2022

Typisch een geval van met het verkeerde been uit bed (en in d’r valkuil) stappen 😏

06/12/2022

Ondertussen in mijn online-spreekkamer 😏

Paul McCartney & Wings - Band On The Run (Official Music Video) 02/09/2022

Eigenlijk best gek hoe we als 50-plussers onze kinderen, nichtjes, neefjes, leerlingen vertellen om vooral hun hart te volgen maar zelf, als het er op aankomt, toch vaak voor zekerheid kiezen en blijven zitten waar we zitten. In dezelfde baan bijvoorbeeld. Alsof luisteren naar je hart, als je wat ouder bent, niet meer zo relevant is. Nou. Pas nadat George Harrison de Beatles verliet, had hij een megahit met ‘My Sweet Lord’. Pas nadat Paul McCartney de Beatles verliet, verraste hij de wereld met de hit “Band on the run’. Pas nadat Ringo Star de Beatles verliet, scoorde hij een wereldhit met ‘You’re sixteen’. En pas nadat John Lennon de Beatles verliet, schreef hij de klassieker ‘Imagine’. Dus ja. Stel je eens voor wat er mogelijk is als je je hart zou volgen. Geniet van je weekend.

Paul McCartney & Wings - Band On The Run (Official Music Video) Music video by Paul McCartney & Wings performing Band On The Run.

25/08/2022

Mijn vriendin heeft een kennis die het aanlegt met getrouwde of anderszins bezette mannen. ‘Wat vind jij eigenlijk van die foute mannen?’ vroeg deze kennis haar op een gegeven moment. ‘Nou’, zei mijn vriendin, ‘Zo lang er vrouwen zijn zoals jij, zullen er mannen zijn die vreemd gaan.’ Zo legde die slimme vriendin van mij de bal als een boss terug bij deze kennis.

Natuurlijk is er meer te zeggen over die foute mannen, maar ik heb eigenlijk wel te doen met die ‘foute’ vrouwen. In de donkere hoekjes van Whatsapp en Facebook Messenger maken ze zich schuldig aan stiekeme gesprekjes met de foute man. En begrijp me goed: uiteraard mag iedereen ware liefde najagen. Maar wat de foute vrouw niet weet is dat ze, - als de foute man dan eindelijk voor de bijl gaat -, al bij voorbaat een bom onder deze relatie legt. Want hem vertrouwen… tja… kan ze dat eigenlijk wel? En is ze eigenlijk niet méér waard dan deze relatie met een ingepikte vent?

Persoonlijk denk ik dat vertrouwen onontbeerlijk is in een duurzame relatie en dat elke vrouw haar éigen vent waard is. Wat vind jij?

Wilt u dat uw scholen hét hoogst genoteerde School in Rotterdam wordt?

Klik hier om uitgelicht te worden.

Plaats

Telefoon

Adres


Plaszoom 354
Rotterdam
3062CL