02/11/2016
Vandaag hebben we een mooie oogst binnengehaald! Daarnaast hebben we de bakken winterklaar gemaakt en er een aantal winterse groenten en kruiden in gestopt.
Op deze pagina is alles te lezen over de Kweektún. De Kweektún is een initiatief van de pabo op de NHL in Leeuwarden en wordt onderhouden door studenten!
02/11/2016
Vandaag hebben we een mooie oogst binnengehaald! Daarnaast hebben we de bakken winterklaar gemaakt en er een aantal winterse groenten en kruiden in gestopt.
16/08/2016
WAUW! De nieuwe NHL tuin is gereed! Onze moestuinbakken staan er tussen en zal ons vanaf dit schooljaar hopelijk mooie dingen opleveren :)
Ok, het mag dan vakantie zijn maar we MOETEN dit gewoon met jullie delen.
Wij presenteren: de nieuwe binnentuin!
Je krijgt nu toch spontaan zin in het nieuwe schooljaar? ;-)
12/05/2016
Het eerste radijsje was lekker!! 🎉😊
11/05/2016
Wat een prachtig weer de afgelopen dagen! Helaas zijn er door de hitte een aantal plantjes gesneuveld, maar er zijn ook een flink aantal gegroeid! We kunnen er al bijna van eten. 🎉Hier een aantal foto's van de plantjes. :)
01/04/2016
Vandaag zijn we weer druk bezig geweest in de tuin! De zaadjes die we de vorige keer hebben gezaaid zijn inmiddels ontkiemd! We houden jullie op de hoogte. 😉😊
Aankomende vrijdag is het zo ver! Dan gaan wij plantjes zaaien! :D Heb jij tussen 10.00 en 11.30 niets te doen én ben je op de NHL? Kom dan langs bij lokaal C0.030 en help ons met zaaien! :D Wij zorgen voor de zaadjes, modder etc. Als jij je groene vingers meeneemt, worden wij een TOP team! Tot vrijdag!
21/03/2016
Hoera! Je kunt weer moestuintjes krijgen bij de Albert Heijn🍓🍉 Bij de pabo staat een doos voor ieder die wel wat (dubbele) moestuintjes aan ons wil doneren😄
18/03/2016
Vandaag zijn wij al super fanatiek bezig geweest met het zaaien van de eerste plantjes en het maken van naambordjes...
Het is goed te begrijpen dat je na het bekijken van deze foto's denkt: "Wat leuk! Dat wil ik ook..." In dat geval hebben wij goed nieuws voor iedereen op de NHL!!! Vrijdagmiddag 1 april mag je in je agenda zetten om te komen helpen bij onze moestuin. Tijden volgen nog!
27/02/2016
Een handige tip om uit te proberen in de vakantie! http://www.nsmbl.nl/deze-groenten-kun-je-zelf-heel-makkelijk-opnieuw-laten-groeien/
Deze groenten kun je zelf heel makkelijk opnieuw laten groeien Alles wat je hiervoor nodig hebt is de groente zelf en een potje met water, makkelijker kan het niet! 1. Prei. Dit is eigenlijk zo logisch en we b***n er best van dat we hier niet eerder achter zijn gekomen. Het onderste witte gedeelte van de prei, dat je niet gebruikt in je gerechten, zet […]
Je kunt ons ook volgen op Pinterest! Hier verzamelen wij allerlei leuke ideetjes over moestuinieren en wat je kunt doen op je school. :D Volg ons hier: https://nl.pinterest.com/kweektn/
Kweektún (kweektn) See what Kweektún (kweektn) has discovered on Pinterest, the world's biggest collection of everybody's favorite things.
25/02/2016
Hoera! De Facebookpagina van de Kweektún is in de lucht🎉 Vandaag zijn we al druk begonnen met het verwijderen van het onkruid en dat was een hele bult werk zoals je ziet.... Na de vakantie beginnen we met het zaaien van onze eerste groenten... Wie oh wie komt ons dan helpen?!