Alfa-college Bureau Internationalisering

Alfa-college Bureau Internationalisering

Delen

Welkom op de Facebook pagina van Bureau Internationalisering van het Alfa-college locatie Boumaboulevard!

18/07/2019

Studente Laura vertelt graag over haar stage-ervaring:
Afgelopen schooljaar ging ik stagelopen voor mijn opleiding Financiële Administratief Medewerker en dat heb ik gedaan op een hele gave plek: Curaçao! Ik wilde erg graag stagelopen in het buitenland, maar buiten Nederland is het financiële systeem anders waardoor dat niet handig leek. Tot ik een hele goede tip kreeg om naar de bovenwindse Nederlandse eilanden te gaan. Al snel had ik informatie in huis en heb ik dingen kunnen regelen via Bo Curaçao. Dit stagebemiddelingsbedrijf had de zaakjes goed voor elkaar en voor ik het wist zat ik in een Skype-sollicitatiegesprek. Ik kon aan de slag op een financiële administratie van een nautisch bedrijf. Natuurlijk was het best spannend om daar vier maanden heen te gaan. Ik had alles geregeld, van een kamer huren tot een scooter.
Nu ik weer in Nederland ben kijk ik terug op een leuke en leerzame periode op een prachtig eiland. Een eiland met de meest mooie stranden, een top uitgaansleven en aardige mensen. Het was erg leuk om in een studentenhuis te wonen en in het weekend en de avonden allemaal dingen te doen. Samen eten, uitgaan, het eiland verkennen en natuurlijk genieten van de zon. De stage was ook erg leerzaam. Ik had vijf dagen per week een stagedag van 8 uur. Dit was leerzaam en een hele mooie ervaring. Af en toe had ik een skype-gesprek met mijn stagebegeleider in Nederland samen met mijn begeleider van het bedrijf. Wanneer ik morgen weer de gelegenheid zou krijgen om naar Curaçao te gaan dan ging ik direct weer!
Ik wil iedereen die mij geholpen heeft bij het regelen en ondersteunen van mijn stage heel hartelijk bedanken. Zonder hulp vanuit de opleiding was deze super periode op Curaçao niet mogelijk geweest.

19/06/2019

Bonayo! Mijn naam is Lieke en ik studeer Manager Retail. Al heel lang wilde ik graag in m’n eentje verre reizen maken en toen zag ik dat er stage in het buitenland gelopen kan worden. Vervolgens ben ik gaan kijken hoe ik dat kon gaan regelen. Een verre reis maken en dan ook nog voor school vind ik een geweldige combi. Ik ben voor 3 maanden naar Zuid-Afrika en loop stage in een interieurwinkel in Port Elizabeth.

Op doordeweekse dagen loop ik stage en in het weekend doe ik veel leuke dingen. Ik woon in een huis met ongeveer 20 andere mensen tussen de 18 en 25 jaar. Veel mensen maar heel gezellig. Deze mensen leer je steeds beter kennen. We doen veel leuke dingen met elkaar zoals hiken, feesten, safari parken bezoeken, steden bezoeken, weekend tripjes en nog veel meer.

Waarom Zuid-Afrika? Voor mij was het belangrijkste dat ik in een land zou stage lopen waar Engels gesproken werd. Ik wilde graag mijn Engels verbeteren en naar een land waarbij de cultuur heel anders is dan in Nederland. Het is een prachtig land en de mensen zijn hier super relaxt en zo aardig.

Ik loop dus stage in een interieurwinkel, genaamd Hullabaloo. Ik doe hier hele verschillende dingen, zoals de fabrikant bezoeken en dus zie ik de werkomstandigheden van de werknemers. Ook houd ik me bezig met het inrichten van kasten voor de showroom, houd ik de database bij en vergader ik met het team. Ik doe dus van alles, het ene is natuurlijk leuker dan het ander.

In het huis waar ik woon doet een grote groep bewoners ook vrijwilligerswerk, de meeste doen dit bij “project Izizwe”. Dit is in township Walmer dichtbij ons huis. Dit project heb ik een paar dagen bezocht en dit was heel gaaf om te doen. Er worden dans-, sport-, tandenpoets- en ook Engelse lessen voor baby’s en kinderen van 6 tot 15 jaar gegeven. Binnenkort is er een sportfestival wat georganiseerd wordt door Izizwe voor de township Walmer. Tijdens deze dag ga ik helpen met coachen, organiseren en schminken. Er is van alles te doen. Het is geweldig hoe blij je de kinderen kunt maken en daar word ik zelf ook heel blij van.

05/06/2019

Goed bericht vanuit Ierland! Marco studeert Medewerker Beheer ICT en loopt op dit moment stage in Carlow, Ierland. Marco loopt stage bij een leverancier van IT-oplossingen en werkt mee aan IT-services waarmee bedrijven kunnen besparen en tools efficiënter kunnen laten werken. Hij is samen met zijn collega's veel onderweg om klanten te bezoeken en leert ontzettend veel.

Marco: "Ik ben een blij persoon en ik geniet van het leven en alles wat ik doe. Ik ben blij met alles wat ik mee mag maken. Zoals hier in Ierland... elke dag geniet ik hier volop. Veel vriendelijke mensen om mij heen en het is zeker een aanrader voor iedereen die een keer op stage wil gaan in het buitenland. Doe het! Het is een levenservaring waar je geen spijt van krijgt".

16/05/2019

Niet alleen onze medewerkers gaan naar het buitenland voor een job shadowing ervaring. Deze week was er bezoek vanuit Malta, namelijk docente Marketing & Accounting Yvanka voor een drie daagse job shadowing bij de locaties Boumaboulevard en Hoogeveen. Yvanka heeft o.a. het volgende gedaan: een accounting-, Engelse- en Duitse les bijgewoond, marketing docenten ontmoet, de ondersteunende dienst MCV bezocht en diverse rondleidingen gevolgd. Het was een vol en leerzaam programma.

12/04/2019

Bongu! Mijn naam is Esther en ben voor mijn opleiding Marketing en Communicatie in Malta. Hier loop ik stage bij een groot verpakkingsbedrijf genaamd Toly. Toly is gespecialiseerd in cosmetica verpakkingen en maken deze voor grote merken. Ik ben heel blij dat ik hier mijn stage mag doen omdat, het ondanks dat het een groot bedrijf is, echt een familie is. Vanaf de eerste dag voel ik mij hier om mijn gemak en heel erg thuis. Waar ik mij tijdens mijn stage mee bezig heb gehouden is research.
Toly is gevestigd in Zejtun. Dit is een uur tot anderhalf uur met de bus vanaf Swieqi (dit is waar ik woon). De eerste weken vond ik dit wel lang maar ik ben er aan gewend geraakt.

Nu even over het eiland zelf. Malta is een prachtig eiland en ben er echt verliefd op geworden. De locals zijn de meest lieve mensen die ik heb ontmoet. Ze zijn super zorgzaam en helpen graag.
Omdat Malta niet zo groot is kan je makkelijk op een dag verschillende plekken bezoeken. Zelf hou ik ervan om langs de boulevard van Sliema te lopen. Dit is dicht bij mijn huis en doe ik dus ook geregeld. Verder is het uitgaansleven hier top! Met veel verschillende soorten bars en clubs. Zelf ben ik fan van Footloose. Dit is overigens de plek waar alle Nederlanders te vinden zijn. Hierdoor heb ik super veel leuke mensen leren kennen en vrienden voor het leven gemaakt.

Ik raad Malta heel erg aan als stagebestemming. Dit is een eiland vol verschillende culturen en talen omdat er in Malta veel taalscholen zijn en veel studenten van over de hele wereld stagelopen. Ook is hier het hele jaar door een grote groep Nederlanders te vinden. En misschien wel belangrijk voor sommige studenten, je kan hier ook gewoon stroopwafels kopen!

Mijn tijd hier zit er helaas bijna op maar wat heb ik genoten. Dus als je de kans krijgt, pak hem en ga vooral naar Malta!

Ciao Ciao!
Esther

Stagelopen in Duitsland: Een sprong in het diepe 10/04/2019

Interessant artikel over onze ICT toppers Naomi en Kees-Jan! Zij lopen tot half juli stage bij HR4YOU AG in Timmel, Duitsland. Heel veel succes en plezier, Naomi en Kees-Jan!

Stagelopen in Duitsland: Een sprong in het diepe Een ICT-bedrijf in het Duitse grensgebied biedt stageplaatsen aan studenten uit Groningen.

Photos from Alfa-college Bureau Internationalisering's post 27/03/2019

Een duurzame samenwerking binnen het Mbo opbouwen kan met Job shadowing. Hierbij schaduwen onze medewerkers als het ware de Finse en Schotse collega’s, oftewel ze nemen een kijkje in de keuken bij de scholen daar.
De Loopbaancentrum medewerkers van de Boumaboulevard zijn druk bezig met job shadowing. Zo hebben 4 medewerkers uit het team afgelopen jaar een bezoek gebracht aan het Kelvin College in Glasgow, Schotland. Dit was zo'n succes dat de Schotten hebben besloten om afgelopen maand op wederbezoek te komen in Groningen. Deze week is de andere helft van het Loopbaancentrum op bezoek bij Jyväskylä Educational Consortium Gradia in Finland.

Photos from Alfa-college's post 13/03/2019

14 tweedejaars studenten van ICT zijn op studiereis in Ierland. De komende twee weken maken ze kennis met de Engelse taal en Ierse cultuur☘ Op maandag bezochten ze Institute of Technology Carlow.

25/01/2019

Vandaag en morgen staat ook Bureau Internationalisering met een stand op de Open Dagen van het Alfa-college locatie Boumaboulevard. Vandaag vrijdag 25 januari van 16:00 tot 20:30 uur en morgen zaterdag 26 januari van 10:00 tot 14:00 uur. Komen jullie ook?

20/12/2018

Alfa-college Bureau Internationalisering wenst iedereen:

Gezellige kerstdagen en een gelukkig 2019!
Merry Xmas and a happy 2019!
Frohe Weihnachten und ein gutes 2019!
Buon Natale e felice 2019!
Feliz Navidad y prospero 2019!

06/12/2018

Goed bericht uit Barcelona van derdejaars studente Janine van de opleiding Junior Accountmanager:

Hola!

Een nieuw avontuur en een nieuwe uitdaging. Ja dat is dit zeker. Spijt? Nooit. Juist dankbaar voor deze tijd. Je staat er misschien niet bij stil maar het kan zo maar het mooiste leermoment van je leven zijn. Niet alleen een andere cultuur leren kennen maar ook jezelf ontwikkelen.

Het begon allemaal op 17 augustus, toen ik op het vliegtuig stapte op Schiphol. De eerste twee weken heb ik er voor gekozen om een Spaans taalcursus te volgen. Dit werd gevolgd door mijn stage van 14 weken. Ik loop stage bij een coworking company. Het is een superleuk stagebedrijf waarbij je omringt bent met geweldige mensen van over de hele wereld. Ik heb gewerkt aan het project Connect, social media en ook mocht ik rondleidingen geven aan potentiële klanten die een werkplek of een ruimte voor een evenement zoeken.

Daarnaast is er in je vrije tijd ook genoeg te doen. Barcelona is een stad die 24/7 leeft en je leert snel nieuwe mensen kennen. De tijd vliegt echt voorbij en voordat je het weet zit je weer in het regenachtige Nederland en moet je de gezellige stad Barcelona met de stranden missen…

Groetjes Janine.

23/11/2018

"Hola! Ik ben Willeke en ik zit in het laatste jaar van de opleiding Specialist Mode/maatkleding. Op dit moment woon ik alweer 2 maanden in Barcelona waar ik mijn afstudeerstage doe. Ik loop stage bij een kledingmerk waar ik tot nu toe al veel heb geleerd! Overal waar mogelijk help ik mee en de samenwerking verloopt erg goed. Ik heb meegeholpen met het maken van de eindcollectie en ik houd mij op dit moment bezig met de marketing en communicatie van het bedrijf.

De stad heeft mijn hart gestolen! Na mijn afstuderen was ik toch al van plan een paar jaar in het buitenland te gaan wonen en nu is de kans groot dat ik mijn volgende studie hier ga doen. Ook vind ik het erg jammer dat de helft van mijn stage er alweer bijna op zit want ik zou nog wel wat langer willen blijven!"

Wilt u dat uw scholen hét hoogst genoteerde School in Groningen wordt?

Klik hier om uitgelicht te worden.

Plaats

Type

Telefoon

Adres


BoumaBoulevard 573
Groningen
9723ZS