04/10/2021
Wij zijn er klaar voor bij Ont-Moet Centrum voor Aandacht en Bewustzijn voor onze teambuildingdag met 2 bedrijven. Tig keer uitgesteld door Corona nu eindelijk zo ver. Echt zin in ! Bij mij is er een korte workshop over afgrenzen met de vraag: hoe ervaar je meer werkplezier door beter te leren afgrenzen?
12/07/2021
Afgelopen weekend een mooie opstellingen dag mogen begeleiden samen met Susanne Graf op het Landgoed de Hertgang met een heerlijke lunch van El-Tajine. Het verwondert mij telkens weer wat er zich ontvouwd en hoe snel onbekende mensen zich kunnen verbinden tot een prachtige groep. Dankbaar 🙏
05/02/2021
Een fijne samenwerking met Susanne Graf. Ik kijk er zo naar uit om deze dag te mogen beleven in verbinding en een mooi samenzijn🙏. Voel je welkom.
18/03/2020
Kan therapie doorgaan? Jazeker! Met beeldvideo call | Telefonische sessies
Contactvermijding is belangrijk voor de bescherming van de kwetsbaren. Overschakelen naar therapie op afstand wordt nu sterk geadviseerd. Ik heb daarom besloten om met de 1 op 1 sessies in mijn praktijk tot 6 april te stoppen. Ik neem hierin mijn verantwoordelijkheid voor mezelf en mijn cliënten. Daarom volg ik de richtlijnen van het RIVM.
Ik blijf natuurlijk wel tijdens deze periode zorg dragen voor je mentale gezondheid alleen op een andere manier. Tijdens deze uitdagende tijden vanwege het Corona virus werk ik ter ondersteuning via: Video beeld bellen | Therapie via internet | Telefonische sessies
Ons leven is op het ogenblik ontwricht, het is abrupt stilgezet vanuit het niets. Het gewone leven lijkt ver weg. Er is veel onzekerheid op verschillende leefgebieden. Kan ik mijn baan behouden? Hoe los ik het probleem op met kinderen die thuis zijn? Hoe gaat het financieel? Ik voel me eenzaam nu we afstand moeten houden enz enz... Al deze issues kunnen angstige gevoelens opwekken en versterken waarin Social media en TV ook een groot aandeel hebben.Volg niet elke minuut van de dag het nieuws en laat aub niet de tv een hele dag aanstaan.
Al deze informatie gaat onbewust onder onze huid zitten. Waardoor negatieve gedachten en gevoelens vrij spel krijgen. Je wordt erin mee gezogen. Laat je niet gek maken, ga zo veel mogelijk naar buiten en geniet van de ontluikende lente in al haar kleuren, speel met je kind buiten en laat zo je eigen innerlijke kind naar boven komen, of lees eens rustig een boek, luister naar mooie muziek, speel met het gezin eens een spel of leg een puzzel. Keuze genoeg om tijd met elkaar door te brengen.
Mocht je behoefte hebben aan een luisterend ondersteunend oor zorg hierin dan goed voor jezelf. Angst die niet uitgesproken wordt c.q. "ontlaadt" is niet goed voor onze mentale en fysieke gezondheid. Praat of schrijf het van je af, of doe wat bij je past.
Ik zie ook mooie dingen gebeuren. Er is meer een Wij gevoel ontstaan vanuit verbinding, meer aandacht voor elkaar, samenhorigheid en vrije tijd. De richtlijn is 1,5 meter afstand, alleen gek genoeg voelt het niet zo. We zijn meer nabij bij elkaar dan ooit. Kinderen spelen in het bos en zijn meer in de natuur. Brengen meer tijd door met hun ouders. Zorgprofessionals en het onderwijs worden op een geweldige manier door de bevolking ondersteunt. We vertragen, zijn meer thuis. Een mooie tijd voor zelfreflectie met als mogelijke vraag: Wat is nu je ware geluk?
Ga eens zitten en vraag aan jezelf: Wat is er nu goeds aan deze tijd?
Zorg goed voor jezelf, heb je behoefte aan een luisterend oor of een sessie schroom dan niet om een afspraak te maken. Ik verwelkom je met een warm hart.
Ik hoop dat als deze crisis bezworen is al het bovengenoemde weer een normaal onderdeel van onze samenleving zal zijn!
Een gezonde liefdevolle groet van mij.
28/01/2020
Bent u de werkgever waar wij Ont-Moet Centrum voor Aandacht en Bewustzijn naar op zoek zijn?
De koe of de Ferrari “Maximaal jezelf zijn.”
Stress… burn-out… Het nieuws staat er vol van. Werknemers proberen het werk van de uitgevallen collega’s op te pakken, en krijgen vervolgens zelf te hoge werkstress. Het domino-effect is een ramp aan het worden. Al met al stijgen de kosten, stijgt de werkdruk en stijgt de investering in het zoeken naar nieuw personeel.
Natuurlijk bent u op zoek naar mogelijkheden en opties om preventief te zorgen voor uw team. Maar, hoe fijn zou het zijn als een werknemer zélf weet hoe hij voor zichzelf moet zorgen? Ultiem is natuurlijk: een team dat voor elkaar kan zorgen en gezond weet te blijven! Drie redenen om te kiezen voor teambuildingsdag: “De koe of de Ferrari?”
1. Tijdens deze teambuildingsdag worden de werknemers op speelse wijze bewust van de keuzes die zij maken in hun zelfzorg en ontdekken zij waar ruimte zit voor verbetering.
2. De teamleden leren hoe ze elkaar simpel en luchtig kunnen aanspreken.
3. Ieder teamlid gaat ervaren dat durven communiceren wie hij/ zij is, cruciaal is voor een gezond leefklimaat op de werkvloer.
Bent u als werkgever zo ver om de hamvraag te stellen aan uw werknemers: Wie wil je zijn: De koe of de Ferrari?
Wij doen dat graag voor u!
Hartelijke groet,
Team Ont-Moet
23/12/2019
Ik wens iedereen gezelligheid en geluk toe deze dagen ❤️ en een liefdevol verbonden 2020!! Moge vriendelijkheid, compassie en vooral tolerantie voor elkaar het thema zijn.