De Kornalijn

De Kornalijn

Delen

Gespecialiseerd onderwijs voor leerlingen van 4 tot 13 jaar met gedrags- of psychiatrische problemen.

Photos from De Kornalijn's post 08/04/2026

πŸŽ‰πŸšŒ De onderbouw op avontuur & leren in de buitenlucht! πŸŒ³πŸ“š

Wat een mooie dagen op de Kornalijn! We combineren plezier met leren, zowel op pad als lekker buiten β˜€οΈ

De onderbouw op schoolreis:
Vorige week donderdag ging de onderbouw op schoolreis naar MiniMundi in Middelburg! 🏫
De leerlingen hebben zich volop vermaakt in de binnenspeeltuin πŸ› en genoten van de miniatuurhuisjes 🏠, het schommelschip 🚒, de draaimolen 🎠 en zelfs de achtbaan 🎒

Tussen de middag smulden we van frietjes 🍟 en we sloten de dag feestelijk af met een ijsje 🍦
Een dag vol plezier, lachen en genieten β€” wat hebben ze het leuk gehad! πŸ˜„

🌳 Nationale Buitenlesdag
Daarnaast was het gisteren de Nationale Buitenlesdag! Veel klassen trokken naar buiten om te leren in het zonnetje β˜€οΈ

Zo ging groep Groen aan de slag met een actieve taalles:
πŸƒβ€β™‚οΈ Een renspel over woordsoorten
πŸ“– Oefenen met lidwoorden, zelfstandige naamwoorden en bijvoeglijke naamwoorden

Leren Γ©n bewegen tegelijk β€” een gouden combinatie! πŸ’‘πŸ’ͺ

Photos from De Kornalijn's post 30/03/2026

De Kornalijn in actie tijdens de Fit Challenge! πŸ’ͺ

Afgelopen maart deden een aantal groepen van de Kornalijn mee aan de energieke en gezonde Fit Challenge van de Fitfabriek! πŸƒβ€β™‚οΈπŸ₯¦

Tijdens deze challenge gingen de leerlingen een maand lang aan de slag met dagelijkse sportieve en gezonde opdrachten:

βœ… Elke dag in beweging πŸš΄β€β™€οΈ
βœ… Bewust bezig met gezonde keuzes πŸ₯—
βœ… Samen werken aan een actieve leefstijl 🀝
βœ… Zelfs in het weekend stempels verdienen! ⭐

De leerlingen waren super gemotiveerd en hebben zich fanatiek ingezet om de challenge te voltooien. Het resultaat? Een maand vol energie, plezier én gezonde gewoontes! 🌟

We kijken terug op een actieve en geslaagde periode waar iedereen trots op mag zijn en bedanken de Fitfabriek voor het organiseren!! πŸ’š

27/03/2026

πŸ”₯🚨 Groep Groen & Wit op avontuur bij de Risk Factory! 🚨πŸ”₯

Afgelopen donderdag gingen onze leerlingen van groep Groen & Wit op een leerzame Γ©n spannende ontdekkingstocht bij de Risk Factory! πŸ«πŸ’‘ Hier leerden ze op een interactieve manier hoe ze moeten handelen in noodsituaties:

βœ… Wat doe je bij brand? πŸ”₯
βœ… Hoe en wanneer bel je 112? ☎️
βœ… Wat kun je doen tegen pesten op school? 🀝
βœ… En nog veel meer belangrijke vaardigheden!

De leerlingen waren enthousiast en deden actief mee. Een leerzame én leuke dag waar ze veel van hebben opgestoken! 🌟

Photos from De Kornalijn's post 20/03/2026

🌟 Leren buiten de klas = dubbel genieten! 🌟

Wat hebben we de afgelopen tijd leuke en leerzame uitjes gehad buiten school! 🌿✨

Groep rood bracht een bezoek aan het Markiezenhof 🏰. Daar leerden ze alles over ridders en jonkvrouwen… en sinds dat bezoek hebben we zelfs Γ©chte ridders in de klas! βš”οΈπŸ‘‘

Groep groen ging op bezoek bij een melkveehouderij in Lepelstraat πŸ„πŸ₯›. Hier ontdekten ze hoe melk wordt gemaakt Γ©n hoe je er boter van maakt. Wat een bijzondere ervaring! 🧈

We zijn trots op hoe nieuwsgierig en enthousiast de kinderen leren, ook buiten de schoolmuren! πŸ’šπŸ™Œ

Photos from De Kornalijn's post 13/02/2026

πŸŽ­πŸŽ‰ Wat een fantastische carnavalsviering op school! πŸŽ‰πŸŽ­

Vandaag hebben we samen genoten van een gezellige en feestelijke ochtend. πŸ₯³ Dweilband Leutig Keboal zorgde voor de muziek op het plein en samen met wat ouders hebben we om de b***t heerlijk gehost en gedweild. Wat een sfeer, wat een energie! πŸ’ƒπŸ•Ί

Daarnaast gaf elke klas op eigen wijze invulling aan deze feestelijke ochtend. Van creatieve activiteiten tot vrolijke spelletjes, overal zag je blije gezichten en prachtige kostuums. 🎨🎭

En als feestelijke afsluiting… een Γ©xtra lange polonaise met alle groepen samen om de vakantie in te luiden! 🎢✨ Wat een geweldig gezicht om iedereen zo samen te zien genieten!

We kijken terug op een geslaagde viering en wensen iedereen nu een hele fijne en welverdiende carnavalsvakantie! πŸŽŠβ˜€οΈ

Photos from De Kornalijn's post 06/02/2026

πŸŽ‰ Wat een topweek op school!

Woensdag was het feest in groep roze en zilver! πŸ…°οΈπŸŽˆ
De kinderen van groep 3 hebben alle letters geleerd en dat moest natuurlijk gevierd worden met een echt letterfeest! Wat zijn we trots! πŸ’–

Donderdag zat onze aula bomvol superenthousiaste fans voor de voorstelling van Meester Frans & Simsala Saartje 🎭🀩
Er werd luidkeels meegezongen 🎢 en vrolijk meegedanst πŸ’ƒπŸ•Ί
En na afloop… een mega leuke meet & greet in de klas! πŸ“ΈβœοΈ

Voor groep wit en groen was donderdag ook een spannende dag… 😬✏️
De doorstroomtoets (Route 8) stond op de planning. Wat hebben jullie dat knap gedaan! πŸ’ͺ🌟

Vrijdag sloten we de week gezellig af met de tafelmiddag in de onderbouw πŸ‘¨β€πŸ‘©β€πŸ‘§β€πŸ‘¦
Ouders en verzorgers kwamen kijken naar alles wat de kinderen hebben gemaakt rondom het thema Noordpool & Zuidpool β„οΈπŸ§πŸ§Š

Wat een week vol leren, plezier en mooie momenten! πŸ’™πŸŒˆ

17/01/2026

πŸ€–πŸŒŸ Trots op onze LEGO League toppers! πŸŒŸπŸ€–

Ook dit jaar deed de Kornalijn mee aan LEGO League en wat zijn we ongelofelijk trots! πŸ™Œ

De kinderen hebben een geweldige prestatie neergezet, zowel tijdens de presentatie als tijdens de wedstrijden. Wat een teamwork, inzet, enthousiasme en wat een groei hebben we gezien! 🌱✨

Een dikke pluim voor alle leerlingen en natuurlijk voor meneer Jerry en juf Riny! πŸ†πŸ’™

09/01/2026

πŸŽ„ Terugblik op een geslaagde kerstmarkt! πŸŽ„

Op 17 december vond onze gezellige kerstmarkt plaats. Met mooi weer, een warme sfeer en live muziek van onze collega’s was het een avond om van te genieten 🎢✨

Dankzij de verkoop van zelf geknutselde kunstwerkjes, leuke activiteiten Γ©n eten en drinken hebben we samen een prachtig bedrag van €800,- opgehaald!

πŸ’› Dit bedrag hebben wij met trots gedoneerd aan Stichting Het Vergeten Kind. πŸ’›
Iedereen die heeft bijgedragen: ontzettend bedankt. Samen maken we het verschil! πŸ™βœ¨

Photos from De Kornalijn's post 05/01/2026

Sneeuwpret en samen één binnen Stichting Koraal Onderwijsβ›„οΈπŸŽ‚

Vandaag kon 2026 niet beter beginnen voor onze leerlingen! Sneeuwpret tijdens het buitenspelen.
Een aantal toppers van groep groen hebben vandaag niet alleen heerlijk gespeeld in de sneeuw, maar ook de handen uit de mouwen gestoken. Met sneeuwschuivers en strooizout maakten zij de stoep weer veilig en begaanbaar. πŸ’ͺ🏻

Na schooltijd hadden we als team ook een feestelijk moment. Vanaf 1 januari 2026 werken Het Driespan, Saltho Onderwijs en De Vlinder samen onder één naam: Stichting Koraal Onderwijs.

Voor de leerlingen heeft het geen effect op het onderwijs, zij blijven naar De Kornalijn gaan, behouden dezelfde leerkrachten en dezelfde begeleiding. Achter de schermen zorgt de samenvoeging ervoor dat de scholen binnen Stichting Koraal Onderwijs beter kunnen samenwerken, kennis kunnen delen en leerlingen nog beter kunnen ondersteunen. Een belangrijk moment om met elkaar bij stil te staan! πŸŽ‚

#2026

Photos from De Kornalijn's post 22/12/2025

πŸŽ„βœ¨ Kerstsfeer op De Kornalijn βœ¨πŸŽ„

We kijken met een heel fijn gevoel terug op de kerstmarkt van afgelopen woensdag. Wat een grote opkomst! Met muziek, heerlijk eten en drinken en de prachtige kunstwerken van onze leerlingen was het een sfeervolle en gezellige avond. ❀️🎢🎨

Afgelopen vrijdag hebben we samen nog genoten van een heerlijk kerstontbijt. De tafels stonden vol lekkers en de school was gevuld met gezelligheid. πŸ₯βœ¨

Daarnaast namen we afscheid van juf Lisette. Zij kwam langs in de klassen om haar β€˜superkrachten’ op te halen en had voor alle leerlingen nog een lief afscheidscadeautje. Juf Lisette gaat op een andere school werken. We bedanken haar voor alles wat zij voor onze leerlingen en de school heeft betekend en wensen haar heel veel succes! πŸ’πŸ’›

We wensen iedereen prettige kerstdagen, een gelukkig en gezond nieuw jaar en een heerlijke vakantie!

04/12/2025

⛸️❄️ IJspret met de bovenbouw! ❄️⛸️

Vandaag zijn onze leerlingen van groep 7 & 8 weer naar het Bergs Winterparadijs geweest. Te voet vertrokken we richting de baan en dankzij de enthousiaste hulp van ouders werd het opnieuw een supergezellige en sportieve dag op de schaatsbaan! πŸ‘Ÿ
Er is volop geschaatst, gelachen en genoten. 🌟πŸ’ͺ Bedankt SABIC, Sportbedrijf BOZ & de Fitfabriek voor de goede organisatie!

Wilt u dat uw scholen hΓ©t hoogst genoteerde School in Bergen op Zoom wordt?

Klik hier om uitgelicht te worden.

Type

Telefoon

Adres


Guido Gezellelaan 18
Bergen Op Zoom
4624GM

Openingstijden

Maandag 08:00 - 16:30
Dinsdag 08:00 - 16:30
Woensdag 08:00 - 16:00
Donderdag 08:00 - 16:30
Vrijdag 08:00 - 16:00