19/06/2026
Zelfs 33 graden kan een gymnasiast niet tegenhouden. Dit jaar mochten de vierdejaars kiezen: meelopen met de Midwintermarathon óf roeien tijdens de Drakenbootrace.
Vandaag was het zo ver om te water te gaan en onze sportiviteit te tonen. Onze vierdejaars blonken uit in teamspirit en gemotiveerd werken. Met een (té?) enthousiaste coachende meneer Nuesink en een massa aan joelende supporters aan de zijkant hebben zij heel Apeldoorn laten zien wat een groen shirtje waard is. Dat ze daarnaast ook nog even de eerste en de derde plaats in de wacht hebben gesleept is een bijkomstigheid 😉
Dank aan Meike voor het sportieve werk vandaag én het maken van deze post!
10/06/2026
De nacht van 20 juni lopen duizenden mensen in Nederland mee aan de Nacht van de Vluchteling om hun solidariteit met mensen op de vlucht te tonen en geld in te zamelen voor acute noodhulp.
Dit jaar doet voor het eerst een team van het Gymnasium Apeldoorn mee: ruim 25 leerlingen, ouders en docenten lopen die nacht een route van 40 kilometer van Nijmegen naar Arnhem. Aanmelden is nog steeds mogelijk, kijk op https://www.nachtvandevluchteling.nl/teams/gymnasium-apeldoorn?utm_campaign=nacht-van-de-vluchteling&utm_content=ne voor meer informatie.
Als je dat nou niet ziet zitten, dan ben je vast wel bereid ons team te sponsoren! Het sponsorgeld is bestemd voor belangrijke goede doelen; dit jaar wordt er geld ingezameld voor projecten in Libanon, Somalië, Afghanistan, Burkina Faso en Oekraïne. Alle kleine beetjes helpen, dus een kleine bijdrage is ook welkom!
Allemaal samen helpen jullie ons vast om het streefbedrag van 5000 euro bij elkaar te krijgen! Sponsoren kan hier: https://www.nachtvandevluchteling.nl/teams/gymnasium-apeldoorn/donate
Mogen we op jouw bijdrage rekenen? Dankjewel!
07/05/2026
Morgen beginnen de eindexamens voor klas 6. Lieve klas 6, wij wensen jullie allemaal ontzettend veel succes! De sectie klassieke talen heeft speciaal voor jullie nog even gebeld met de boys en wat tips ingeslagen. We hopen dat ze van pas komen!
18/03/2026
Yes! 🥳 Jullie kunnen je vanaf nu inschrijven voor de middelbare school! 🏫
Ben jij op zoek naar een gezellige plek waar je kan zijn wie je bent? Waar talent wordt gestimuleerd en ontwikkeld? Waar je wordt uitgedaagd om het maximale uit jezelf te halen? Schrijf je dan in voor het Gymnasium Apeldoorn!
Inschrijven kan via onze website!
08/09/2025
Ben je net weer begonnen in groep 8, maar kun je eigenlijk niet wachten om alvast naar de middelbare school te gaan? Wees dan niet getreurd! Over precies een maand is onze open dag op 8 oktober van 15.00 tot 18.30. De perfecte gelegenheid om te ervaren hoe het leven er op het Gymnasium eruit ziet. Je kunt op 8 oktober alles ontdekken van het nostalgische hoofdgebouw tot de mooie gymzaal en van de binastempel tot aan de suikerklont. Je kunt al je vragen kwijt aan ons personeel en de leerlingen die hier op school zitten. We staan te popelen om jullie te laten zien hoe het Gymnasium in elkaar zit.
Check onze website voor meer informatie!