21/04/2018
Vorige week en deze week hebben planten ontvangen van Hogeschool Aeres. En vandaag hield de organisatie Groei en Bloei een ruilbeurs op de Kemphaan, en de plantjes die over waren mochten we mee nemen voor de bloemenperken van Helen Parkhurst. Komende week gaan leerlingen van twee eerste klassen deze planten uitplanten.
08/12/2017
Tijdens de daltonweek hebben de leerlingen van de po Tuin hard gewerkt.
Fruitbomen, bessenstruiken, en drachtplanten zijn aangeplant rond het nieuwe J gebouw. Wij zijn niet voor niets aangesloten bij de internationale organisatie
Eco-Schools .
12/10/2017
helenpark.nl
Docenten Marian Brederoo en Ivar Dobber hebben op 9 oktober hun imkerdiploma behaald bij de Imker Vereniging Zuid Flevoland. Na de winter gaan zij groepjes leerlingen begeleiden bij de zorg voor drie bijenvolkeren in onze schooltuin.
21/06/2017
De bijen zijn terug in de tuin van Helen Parkhurst na meer dan een jaar uit logeren in het Beginbos.
Leden van de milieuraad hebben de schouders onder de bijenstal gezet om deze op zijn plek in de tuin te zetten.
21/11/2016
De eerste klassen van het Technasium hadden Ecoschools als eerste project onder handen genomen.
Vrijdag was er een presentatie met mooie ideeen. Een van de ideeen werd nogmaals gepresenteerd aan de leden van de milieuraad, waarvoor onze hartelijke dank.
21/11/2016
De afgelopen week heeft de mileuraad zoveel mogelijk eerste klassen bezocht om aandacht te vragen voor het afval in en rondom de school. Dit hadden we afgesproken met de buurtbewoners, Albert Heijn, de gemeente Almere en de schooldirectie. Met name hebben we de snoeproute tussen het Helen Parkhurst en AH benoemd.
22/08/2016
Een bijenzwerm had de bouwplaten gekozen als hun nieuwe woonplaats.
22/02/2016
Het recycle apparaat heeft een naam gekregen: de Greenie. De bedenker was Dylan en hier neemt hij zijn prijs in ontvangst.
07/02/2016
De milieuraad deelt het lokaal met Biologie tijdens de open dagen van het Helen Parkhurst.
07/02/2016
NIEUW!!!
Spaarpuntensysteem voor de recycle-machine in de aula
De machine werkte met een lootje. Dat gaat veranderen! Vanaf 8 februari gaan jullie punten sparen!
Elke keer als je een flesje, blikje of pakje in de machine gooit dan krijg je een punt. Deze punten ga je sparen en vanaf 5 punten kun je hiermee iets lekkers halen in de kantine. Elke maand is er een speciale aanbieding.
Fruit 5 punten
Lolly 8 punten
Zure kogels 9 punten
Bits 13 punten
Dubbelfris 17 punten
Haribo snoep 24 punten
Aloë drank 30 punten
28/11/2015
Tijdens de daltonweek hebben leerlingen die zich ingeschreven hadden voor het project Tuin, keihard gewerkt. Zo is een deel van het bijenlint overgegaan van eenjarigen planten naar vaste planten. De bessenlaan is schoon gemaakt en daar stond ons een grote verrassing te wachten, namelijk een kruiwagen vol aardperen. Ook zijn de overige wortelen geoogst .Mmmm lekker.