31/03/2026
10 Jaar, dat zijn zoveel mooie momentjes geweest. 🤩
Kinderopvang Madelief biedt betrouwbare, liefdevolle en kleinschalige gastouderopvang voor kinderen
31/03/2026
10 Jaar, dat zijn zoveel mooie momentjes geweest. 🤩
30/03/2026
10 Jaar geleden schreef ik mij in bij Berend Botje en nam afscheid van het onderwijs. Al 10 jaar doe ik dit werk met veel plezier en heb inmiddels meer dan 40 kinderen in huis gehad die aan mijn zorgen toevertrouwd zijn. In augustus wil ik het met (oud)gastkinderen en hun ouders vieren. Nog elke dag blij met deze carrièreswitch ❤️.
17/01/2026
We zijn het nieuwe jaar goed gestart. Na een periode waarin ik afscheid heb genomen van meerdere Coronababy’s die nu 4 geworden zijn en naar school gaan en er meerdere nieuwe kinderen gestart zijn, is er nu weer rust. Op dit moment heb ik 12 kinderen in de opvang. Het is even wennen met zoveel kleintjes maar wel weer erg leuk. Ik krijg in elk geval veel minder Waarom-vragen. 😅
Ik krijg wekelijks aanvragen en moet dan ouders teleurstellen want ik zit vol tot 2027. De plekjes die ik nu nog vrij heb zijn gereserveerd voor baby's die in april en augustus starten. Mocht ik weer plek krijgen dan laat ik het weten.
02/12/2025
We hadden vandaag werkzaamheden aan het energienetwerk waardoor we tussen 8 en 12 uur zonder stroom zouden kunnen zitten. Ik was voorbereid met kaarsen en een bouwlamp van Han's werk, nog even een bakkie koffie en het huis goed warmgestookt 🥵 voor 2 jongens van 2 en 3 jaar en een meisje van 8 maanden. Om 9.00 was het zo ver. Samen met de jongens bekeek ik wat doet er niet zonder stroom. De jongens checkten alle lampen, de tv, de koelkast, het aquarium. Mees bleef maar zeggen wat het allemaal niet deed. Ze waren erg onder de indruk. "De stroom is weggestroomd" De zaklamp en de lamp voor op je hoofd vonden ze erg interessant. Handig ook dat ze de trap afliepen terwijl ik de baby meenam. De camera voor de baby deed het ook niet meer. Na 2 uur gingen alle lampen weer aan, maar dan ook alle lampen want de jongens hadden alles gecheckt. 😃
We hebben nog lekker gewandeld om Daisy en Esmée uit school te halen en Joep uit te laten. Al met al een gezellig dagje ondanks dat de stroom uitviel.
20/11/2025
Het is een bijzondere tijd. Van oktober t/m december gaan er 6 kinderen weg. Emotioneel doet dat allemaal veel met mij. Het zijn toch kinderen waar ik een band mee heb opgebouwd en die ik heel erg ga missen. Maar ik kijk ook terug op zoveel mooie momenten. ❤️ De meeste kinderen gaan naar dezelfde school dus zullen ze elkaar blijven zien. Er komen 4 kinderen bij. Ook wel weer leuk om die kleine kinderen te zien ontwikkelen. We hebben afscheid genomen van Bobby die inmiddels een mooi ander mandje gekregen heeft. Het was te intensief in combinatie met een kinderopvang en een oude hond die het helemaal niets vond, zo'n druktemaker in huis.
Kortom een intensieve periode met veel onvergetelijke momenten.
29/08/2025
De vakantie is weer voorbij. Kinderopvang Madelief Alkmaar bestaat deze maand alweer 9 jaar!
Er is weer verkleed, gepuzzeld, gekleid, rollenspelen gespeeld, gezongen, gedanst, naar school gewandeld, gelachen en vooral veel gekletst. "Waarom" is het woord wat ik het meeste hoor. En ik blijf geduldig uitleggen. 😂
Mijn EHBO-certificaat heb ik weer gehaald en er zijn weer regelmatig baby's in huis om te wennen. Leuk om weer met baby's te werken maar ook pijn in het hart omdat er straks zoveel kinderen naar school gaan en ons gaan verlaten, 8 kinderen in een jaar tijd. 🥹
De kartonnen brandweerauto is trouwens helemaal geweldig.
Ik heb ook besloten om volgend jaar mei op woensdag te gaan stoppen om samen met Han op ons kleinkind, dat in januari verwacht wordt, te gaan passen in Utrecht. 🥰😍
| Maandag | 07:00 - 18:00 |
| Woensdag | 07:00 - 18:00 |
| Donderdag | 07:00 - 18:00 |
| Vrijdag | 07:00 - 18:00 |