Een Ander Buro voor Coaching

Een Ander Buro voor Coaching

Delen

Doortastende coaching bij werksores. Je gaat niet blij meer naar je werk. Misschien al langere tijd niet. Dat kan diverse oorzaken hebben. Waarom laat je het zo?

Conflicten op het werk kunnen slepend en slopend zijn. En verschillende vormen aannemen. Klanten omschrijven het als: moeheid, een rot gevoel, boosheid, onmacht, twijfels, of een nare situatie op het werk. Het conflict hoeft niet altijd met iemand op de werkvloer te zijn, het kan ook binnen jezelf ontstaan en groeien. Kortom, werk is voor jou beladen onderwerp geworden. Als je positieve veranderin

04/05/2025

Mijn eerste koffie adresje vanmorgen.

Photos from Een Ander Buro voor Coaching's post 18/09/2024

Aanrader om deze dagen bij zonsondergang in het bos te zijn. De verandering van kleur op de bomen is zo mooi. De schemer zet heel snel in en geeft een prachtige sfeer. Er komen nog een paar heldere dagen aan. Enjoy!

29/04/2024

En de badganger!!

29/04/2024

Schuimbad vanmorgen :)

28/04/2024

Zwevende engeltjes in het bos vanmorgen.

21/04/2024

Nog steeds een waterpicknick mogelijk in de duinen van Hargen

13/04/2024

De Zon doet zijn best!
Kikkertjes weer in de duinmeertjes te horen.
Fijne zaterdag!!

02/04/2024

Ervaringen in het verleden zijn een altijd een garantie voor je toekomst.
Openstaande rekeningen uit het verleden geven onbalans in je heden.
Jij bent de schuldeiser maar kiest nu de lukraak de debiteuren.

Sharida heeft als kind veel meegemaakt. Keer op keer kwam ze in het gezin in situaties terecht waar de volwassenen het niet veilig konden houden voor haar.
Sharida is een krachtige dame met mooie competenties en kwaliteiten. Na haar re-integratie traject kon zij kiezen voor een richting in werk wat paste waar ze blij van werd.

De trauma's waren bespreekbaar gemaakt en gezien. Veel meer kon ze er nog niet mee.
Het idee er eerder aan gewerkt te hebben in therapie en dat het nou wel een keer genoeg was. Ok, we kunnen zo ver als we kunnen gaan op dat moment. Ik hou niet van drammen en dat verhaal van die ezel ben ik het niet mee eens. Je mag je heel vaak aan dezelfde steen stoten. Als het trauma diep zit geeft dat alleen maar weer waar je staat. Dan ben je geen domoor maar heb je diepe kwetsuren. Ik gun je natuurlijk wel dat je die steen kan laten verbrokkelen.

Bij haar volgende stap in werk werd zichtbaarder hoe het gebrek aan erkenning en veiligheid dat ze nog meedraagt vanuit het verleden haar weer begon in te halen. Een duidelijke vorm aanneemt. Eerder had ze dit niet zo gezien. Wel haar behoefte aan perfectie en waardering maar dat is toch normaal?

Aan ‘normaal’ doe ik niet. Is het gezond en vol te houden? Wat gebeurt er met je als het er niet is? Geeft het energie of neemt het alleen maar? Wat doet het voor je balans, zelfbeeld en zelfvertrouwen.

Daar zit wel een hele dikke adder onder het gras. Ja het geeft energie als ze het weer perfect heeft afgeleverd! Als mensen zien wat ze gepresteerd heeft. Dan gaat ze trots en vol zelfvertrouwen naar huis. Alle momenten dat dit niet zo is, want de menigte staat niet altijd te juichen en het lukt je gewoon niet altijd om iets perfect te doen, kosten relatief veel meer energie. Dus de onbalans blijft in stand. Op deze manier gaat Sharida het dus niet oplossen. Het blijft knagen en ze raakt overbelast want het werk wat ze ervoor moet verzetten is niet vol te houden.

De erkenning en terug betaling zocht zij bij collega's en manager. Door perfect te willen zijn veel werk te verzetten. Niet te klagen. Een droom werknemer zijn.
Gezien willen worden. Steeds vaker begint het te steken als niet expliciet wordt benoemd wat ze heeft bereikt. En die steek raakt haar recht in het hart. Niet meer af te schudden door de betere momenten. Juist deze steken worden onthouden en de oprechte complimenten uit haar werkomgeving verdampen. En er staat wat Sharida betreft DOMOOR op die steen.

Voor haar gevoel is zij weer terug bij af. Gelukkig had ze mijn nummer nog niet verwijderd. We konden de draad weer oppakken, niks terug bij af. Nu een helder zicht op wat haar overleving strategie doet en dat het niet meer werkt.

De steen kan ze nog niet verplaatsen of stukslaan maar wel ZIEN. Stoppen of zelfs een stap terugzetten als de steen in zicht komt. Als ze ongemak begint te ervaren. Begrijpen dat de steek niet gevoeld hoeft te worden keer op keer. De aanpak kan verschillen. Soms is het dieper ademhalen. Of jezelf een schouderklop geven. Jezelf afleiden van de zwaarte. Leren jezelf door dik en dun te steunen en goed te keuren.

De steen willen vernietigen is niet het doel en waar je aandacht moet zijn. Die hou je bij jezelf en weten dat je geweldig bent en geen prestatie of erkenning dat hoeft te bevestigen. De steen raakt gepolijst en je schuurt er steeds meer af. Prestaties worden dan haalbare doelen waar je van geniet omdat je je eigen kwaliteiten en drijfveren vrij kunt gebruiken en ook de ruimte voelt om te blijven leren.

Afkeuring van een ander hoeft niet afkeuring van jezelf te worden. Even scherp blijven hier. Fouten maken we allemaal. Erop aangesproken worden zou ook geen probleem moeten zijn. Als het bij jou naar binnen slaat en je er met minachting naar jezelf op reageert door nog harder en nog beter te willen werken, mag je even wakker worden geschud. Ik kom wel wat lawaai maken waar je niet doorheen slaapt en zal je energie opschudden i.p.v. je kussen.

Met respect voor wat hierachter zit maar vastberaden om jou in te doen zien dat jij je eigen debiteur kan zijn. Door jezelf te gunnen wat nodig is om in het hier en nu zonder schuld mee te nemen waarvan jij denkt dat je die afgelost moet krijgen vanuit je (werk)omgeving.

Binnenkort wil ik ook weer een dag plannen om met een kleine groep dit vermoeiende patroon aan te pakken. Staat niet op de site. Daar vind je wel ander aanbod.
Als je meer over de dag wilt weten kun je me wel daar vinden voor contact.

Werksores vrije groet van mij.
Fabiola

18/03/2024

Hoor ik nu de snelweg? Dat vraagt mijn treat yourself retreat klant van vandaag. Nee je hoort de Zee. De branding is sterk en dichtbij. Een vriendelijke westelijke bries brengt het geluid hier.
Oh nu ik dat weet is het geluid heel rustgevend!
Nou neem de zee mee en plak het op je snelweg. Mooie souvenir van je dagen hier. En we zijn nog maar net begonnen. Er komt nog veel meer moois om mee te nemen 😊

18/03/2024

Hoor ik nu de snelweg? Dat vraagt mijn treat yourself retreat klant. Hij komt uit meer stedelijk gebied.
Nee die is hier niet. Het is de zee. De branding is sterk vandaag. En met een vriendelijke westen wind komt dat geluid hier. Oh dan is het direct veel meer rustgevend.
Als jouw snelweg ook zee kan worden daalt je stress daar ook 🏝
Mooi blijvend souvenir van je dagen hier. En we zijn maar met begonnen 😄

Stel gerust uit tot morgen wat je vandaag niet wilt of kunt doen. Uitstel is niet p***e afstel.

Stel niet uit tot morgen wat je vandaag kunt doen. Die kennen we wel.
Waar kan je dan in terecht komen? Want wat kan er altijd nog wel bij op de werkdag?
Het zal wel bedacht zijn door een werkgever vermoed ik.
Als je hoofd er niet naar staat of de flow er niet is kun je prima even afstand nemen. Soms kan uitstel ook positief bijstellen worden van het resultaat. Een nieuw inzicht. Een andere aanpak of het probleem anders ervaren.

Afstem momenten met je zelf op de werkdag zijn zinvol. Zit de vaart er nog in? Wat wil ik nu, wat voel ik nu. Wat heb ik nodig. 
Als je bent geprogrammeerd om dagelijks zoveel mogelijk werk te verzetten wil je misschien in 1 rechte lijn naar de koffie automaat. Je energie drank achterover slaan en weer doorrrrr.
Maar dan ben je niet in contact met jezelf maar met je, eh met wat eigenlijk? Hm even over nadenken. Neem je echt jezelf mee naar je werk of laat je die thuis en gaat een gecreëerd beeld van jezelf mee. En wat zijn de aannames over dat beeld. Hoe moet dat overkomen, wat moet dat doen, presteren, voorstellen, laten zien, aan voldoen?
Nog even verder doorpakken. Als je die verbinding niet met jezelf hebt, heb je die dan wel met je omgeving? De inhoud van je werk? Veel energie in je werk steken is heerlijk als jij er ook helemaal bij bent. Goed in je eigen ritme met uitdagingen. Geeft voldoening, creativiteit en werk plezier. Dan kun je ook voluit genieten van de ontspanning buiten je werk. Dan creëer je ook echt.
Als je met een zweep achter je gecreëerde zelf aan loopt geeft het uitputting, blokkades en werk sores. Jezelf weer vinden in je vrije tijd wordt lastiger. Moet je meer moeite voor doen. Genieten raakt naar de achtergrond.

De splitsing gaat zijn tol eisen. Nu verzet je alleen nog maar werk. Niet betrokken, op de automatische piloot. Kan nog steeds heel bevredigend zijn voor resultaat en je werkgever of opdrachtgever.
Maar hoe is het voor jou?
Leren je hele zelf mee te nemen doe je door meer te voelen en af te stemmen in je werktijd.
Werk maken van jezelf. Zodat jij als jezelf werkt.
#werksores
#anderburovoorcoaching 15/03/2024

In 1 rechte lijn van begin tot eind van je werkdagen doorjakkeren om zoveel mogelijk te doen is natuurlijk een optie. Af en toe eens achterover of er gewoon even de brui aan geven kan ook wat opleveren.


Stel gerust uit tot morgen wat je vandaag niet wilt of kunt doen. Uitstel is niet p***e afstel. Stel niet uit tot morgen wat je vandaag kunt doen. Die kennen we wel. Waar kan je dan in terecht komen? Want wat kan er altijd nog wel bij op de werkdag? Het zal wel bedacht zijn door een werkgever vermoed ik. Als je hoofd er niet naar staat of de flow er niet is kun je prima even afstand nemen. Soms kan uitstel ook positief bijstellen worden van het resultaat. Een nieuw inzicht. Een andere aanpak of het probleem anders ervaren. Afstem momenten met je zelf op de werkdag zijn zinvol. Zit de vaart er nog in? Wat wil ik nu, wat voel ik nu. Wat heb ik nodig. Als je bent geprogrammeerd om dagelijks zoveel mogelijk werk te verzetten wil je misschien in 1 rechte lijn naar de koffie automaat. Je energie drank achterover slaan en weer doorrrrr. Maar dan ben je niet in contact met jezelf maar met je, eh met wat eigenlijk? Hm even over nadenken. Neem je echt jezelf mee naar je werk of laat je die thuis en gaat een gecreëerd beeld van jezelf mee. En wat zijn de aannames over dat beeld. Hoe moet dat overkomen, wat moet dat doen, presteren, voorstellen, laten zien, aan voldoen? Nog even verder doorpakken. Als je die verbinding niet met jezelf hebt, heb je die dan wel met je omgeving? De inhoud van je werk? Veel energie in je werk steken is heerlijk als jij er ook helemaal bij bent. Goed in je eigen ritme met uitdagingen. Geeft voldoening, creativiteit en werk plezier. Dan kun je ook voluit genieten van de ontspanning buiten je werk. Dan creëer je ook echt. Als je met een zweep achter je gecreëerde zelf aan loopt geeft het uitputting, blokkades en werk sores. Jezelf weer vinden in je vrije tijd wordt lastiger. Moet je meer moeite voor doen. Genieten raakt naar de achtergrond. De splitsing gaat zijn tol eisen. Nu verzet je alleen nog maar werk. Niet betrokken, op de automatische piloot. Kan nog steeds heel bevredigend zijn voor resultaat en je werkgever of opdrachtgever. Maar hoe is het voor jou? Leren je hele zelf mee te nemen doe je door meer te voelen en af te stemmen in je werktijd. Werk maken van jezelf. Zodat jij als jezelf werkt. #werksores #anderburovoorcoaching

Wilt u dat uw scholen hét hoogst genoteerde School in Alkmaar wordt?

Klik hier om uitgelicht te worden.

Plaats

Telefoon

Adres


Nicolaas Beetskade 32
Alkmaar
1817EB