04/05/2025
Mijn eerste koffie adresje vanmorgen.
Doortastende coaching bij werksores. Je gaat niet blij meer naar je werk. Misschien al langere tijd niet. Dat kan diverse oorzaken hebben. Waarom laat je het zo?
Conflicten op het werk kunnen slepend en slopend zijn. En verschillende vormen aannemen. Klanten omschrijven het als: moeheid, een rot gevoel, boosheid, onmacht, twijfels, of een nare situatie op het werk. Het conflict hoeft niet altijd met iemand op de werkvloer te zijn, het kan ook binnen jezelf ontstaan en groeien. Kortom, werk is voor jou beladen onderwerp geworden. Als je positieve veranderin
04/05/2025
Mijn eerste koffie adresje vanmorgen.
18/09/2024
Aanrader om deze dagen bij zonsondergang in het bos te zijn. De verandering van kleur op de bomen is zo mooi. De schemer zet heel snel in en geeft een prachtige sfeer. Er komen nog een paar heldere dagen aan. Enjoy!
29/04/2024
En de badganger!!
29/04/2024
Schuimbad vanmorgen :)
28/04/2024
Zwevende engeltjes in het bos vanmorgen.
21/04/2024
Nog steeds een waterpicknick mogelijk in de duinen van Hargen
13/04/2024
De Zon doet zijn best!
Kikkertjes weer in de duinmeertjes te horen.
Fijne zaterdag!!
02/04/2024
Ervaringen in het verleden zijn een altijd een garantie voor je toekomst.
Openstaande rekeningen uit het verleden geven onbalans in je heden.
Jij bent de schuldeiser maar kiest nu de lukraak de debiteuren.
Sharida heeft als kind veel meegemaakt. Keer op keer kwam ze in het gezin in situaties terecht waar de volwassenen het niet veilig konden houden voor haar.
Sharida is een krachtige dame met mooie competenties en kwaliteiten. Na haar re-integratie traject kon zij kiezen voor een richting in werk wat paste waar ze blij van werd.
De trauma's waren bespreekbaar gemaakt en gezien. Veel meer kon ze er nog niet mee.
Het idee er eerder aan gewerkt te hebben in therapie en dat het nou wel een keer genoeg was. Ok, we kunnen zo ver als we kunnen gaan op dat moment. Ik hou niet van drammen en dat verhaal van die ezel ben ik het niet mee eens. Je mag je heel vaak aan dezelfde steen stoten. Als het trauma diep zit geeft dat alleen maar weer waar je staat. Dan ben je geen domoor maar heb je diepe kwetsuren. Ik gun je natuurlijk wel dat je die steen kan laten verbrokkelen.
Bij haar volgende stap in werk werd zichtbaarder hoe het gebrek aan erkenning en veiligheid dat ze nog meedraagt vanuit het verleden haar weer begon in te halen. Een duidelijke vorm aanneemt. Eerder had ze dit niet zo gezien. Wel haar behoefte aan perfectie en waardering maar dat is toch normaal?
Aan ‘normaal’ doe ik niet. Is het gezond en vol te houden? Wat gebeurt er met je als het er niet is? Geeft het energie of neemt het alleen maar? Wat doet het voor je balans, zelfbeeld en zelfvertrouwen.
Daar zit wel een hele dikke adder onder het gras. Ja het geeft energie als ze het weer perfect heeft afgeleverd! Als mensen zien wat ze gepresteerd heeft. Dan gaat ze trots en vol zelfvertrouwen naar huis. Alle momenten dat dit niet zo is, want de menigte staat niet altijd te juichen en het lukt je gewoon niet altijd om iets perfect te doen, kosten relatief veel meer energie. Dus de onbalans blijft in stand. Op deze manier gaat Sharida het dus niet oplossen. Het blijft knagen en ze raakt overbelast want het werk wat ze ervoor moet verzetten is niet vol te houden.
De erkenning en terug betaling zocht zij bij collega's en manager. Door perfect te willen zijn veel werk te verzetten. Niet te klagen. Een droom werknemer zijn.
Gezien willen worden. Steeds vaker begint het te steken als niet expliciet wordt benoemd wat ze heeft bereikt. En die steek raakt haar recht in het hart. Niet meer af te schudden door de betere momenten. Juist deze steken worden onthouden en de oprechte complimenten uit haar werkomgeving verdampen. En er staat wat Sharida betreft DOMOOR op die steen.
Voor haar gevoel is zij weer terug bij af. Gelukkig had ze mijn nummer nog niet verwijderd. We konden de draad weer oppakken, niks terug bij af. Nu een helder zicht op wat haar overleving strategie doet en dat het niet meer werkt.
De steen kan ze nog niet verplaatsen of stukslaan maar wel ZIEN. Stoppen of zelfs een stap terugzetten als de steen in zicht komt. Als ze ongemak begint te ervaren. Begrijpen dat de steek niet gevoeld hoeft te worden keer op keer. De aanpak kan verschillen. Soms is het dieper ademhalen. Of jezelf een schouderklop geven. Jezelf afleiden van de zwaarte. Leren jezelf door dik en dun te steunen en goed te keuren.
De steen willen vernietigen is niet het doel en waar je aandacht moet zijn. Die hou je bij jezelf en weten dat je geweldig bent en geen prestatie of erkenning dat hoeft te bevestigen. De steen raakt gepolijst en je schuurt er steeds meer af. Prestaties worden dan haalbare doelen waar je van geniet omdat je je eigen kwaliteiten en drijfveren vrij kunt gebruiken en ook de ruimte voelt om te blijven leren.
Afkeuring van een ander hoeft niet afkeuring van jezelf te worden. Even scherp blijven hier. Fouten maken we allemaal. Erop aangesproken worden zou ook geen probleem moeten zijn. Als het bij jou naar binnen slaat en je er met minachting naar jezelf op reageert door nog harder en nog beter te willen werken, mag je even wakker worden geschud. Ik kom wel wat lawaai maken waar je niet doorheen slaapt en zal je energie opschudden i.p.v. je kussen.
Met respect voor wat hierachter zit maar vastberaden om jou in te doen zien dat jij je eigen debiteur kan zijn. Door jezelf te gunnen wat nodig is om in het hier en nu zonder schuld mee te nemen waarvan jij denkt dat je die afgelost moet krijgen vanuit je (werk)omgeving.
Binnenkort wil ik ook weer een dag plannen om met een kleine groep dit vermoeiende patroon aan te pakken. Staat niet op de site. Daar vind je wel ander aanbod.
Als je meer over de dag wilt weten kun je me wel daar vinden voor contact.
Werksores vrije groet van mij.
Fabiola
18/03/2024
Hoor ik nu de snelweg? Dat vraagt mijn treat yourself retreat klant van vandaag. Nee je hoort de Zee. De branding is sterk en dichtbij. Een vriendelijke westelijke bries brengt het geluid hier.
Oh nu ik dat weet is het geluid heel rustgevend!
Nou neem de zee mee en plak het op je snelweg. Mooie souvenir van je dagen hier. En we zijn nog maar net begonnen. Er komt nog veel meer moois om mee te nemen 😊
18/03/2024
Hoor ik nu de snelweg? Dat vraagt mijn treat yourself retreat klant. Hij komt uit meer stedelijk gebied.
Nee die is hier niet. Het is de zee. De branding is sterk vandaag. En met een vriendelijke westen wind komt dat geluid hier. Oh dan is het direct veel meer rustgevend.
Als jouw snelweg ook zee kan worden daalt je stress daar ook 🏝
Mooi blijvend souvenir van je dagen hier. En we zijn maar met begonnen 😄