Moeilijke gesprekken bestaan niet. Wat jij moeilijk noemt is gewoon emotioneel. Maar dat vinden we moeilijk tegenwoordig, want we weten niet hoe we om moeten gaan met emoties.Dus onderdrukken we ze maar.
➡️ Ben jij er aan toe om te stoppen met in elke rol je best te doen en ben je klaar om aanwezig te zijn, om te genieten met en van de mensen om je heen? Meld je dan aan voor een call om te zien of je klaar bent voor dit traject:
https://asermethode.nl/wordt-de-rots-in-de-branding-1-op-1-traject-voor-mannen/
Boekactie 'Vrij Leven':
Lees het boek 'Vrij Leven - Los van Stress en oude patronen'. Al meer dan 15.000x gelezen :-) Nu tijdelijk met 6 euro korting en gratis verzending (in NL): https://asermethode.nl/checkout/boek-vrij-leven-korting-afrekenen-podcast/
En volg me op:
Linkedin: https://www.linkedin.com/in/basvanpelt/ Podcast: https://open.spotify.com/show/3ydm2ZsG85HSABD8zxuv05 Tiktok: https://www.tiktok.com/
Leer Vrij Leven Aser-methode
Vrij Leven. In volledige verbinding met jezelf en de mensen om je heen.
Je helpt je kinderen niet als je ze weghoudt van emoties.
Het is tegenwoordig gelukkig niet meer zo erg als vroeger... Ik heb dit verhaal al meerder keren gehoord van klanten die vastliepen hierdoor.
Mannen die als kind beschermd zijn voor nare emoties. Die weg gehouden zijn bij en begrafenis, crematie of euthanasie.
Ik had een client die toen hij een jaar of 6 was een tijdje naar zijn tante ging om te logeren. Toen hij terug kwam had izjn vader euthanasie gepleegd en was inmiddels begraven.
Nu, jaren later, liep hij vast na een overlijden in zijn omgeving. Burn-out, angstklachten...
Maar toen we samen aan de slag gingen, bleek dat hij helemaal niet zat met dat recente overlijden. Daar voelde hij wel verdriet bij, maar wat hem echt in de weg zat, was dat hij in zijn jeugd nooit ruimte gehad heeft voor het verdriet wat hij toen voelde.
Hij had geleerd dat dat er niet mocht zijn.
En daardoor kon hij nieuw verdriet ook geen ruimte geven.
Het is zo logisch. En toch zie ik nog dagelijks dat we onze kidneren proberen te 'beschermen' tegen nare emoties.
Dat we ervoor zorgen dat ze het niet meekrijgen, er geen last van hebben.
En daarmee zorgen we juist ervoor dat ze later vastlopen.
Laten we onze kinderen leren dat emoties okee zijn. Dat we er voor ze zijn ongeacht hoe ze zich voelen, niet alleen maar bij 'leuke' emoties.
Waarom sta je altijd voor anderen klaar? Om jezelf beter te voelen. Het is een schreeuw om liefde. En hierdoor ben je juist NIET echt aanwezig voor ze.In deze video zie je hoe je dit verandert.
➡️ Ben jij er aan toe om te stoppen met in elke rol je best te doen en ben je klaar om aanwezig te zijn, om te genieten met en van de mensen om je heen? Om weer energie en inspiratie te ervaren, zin te hebben in het leven?
Meld je dan aan voor een kernsessie om te waar je staat, wat je tegenhoudt en wat je nodig hebt om die shift te maken:
https://asermethode.nl/kernsessie/
Boekactie 'Vrij Leven':
Lees het boek 'Vrij Leven - Los van Stress en oude patronen'. Al meer dan 15.000x gelezen :-) Nu tijdelijk met 6 euro korting en gratis verzending (in NL): https://asermethode.nl/checkout/boek-vrij-leven-korting-afrekenen-podcast/
En volg me op:
Linkedin: https://www.linkedin.com/in/basvanpelt/ Podcast: https://open.spotify.com/show/3ydm2ZsG85HSABD8zxuv05 Tiktok: https://www.tiktok.com/
Als zelfs de leuke dingen niet meer leuk zijn...
Je wekr keihard. Voor je bedrijf, voor je relatie, voor je gezin... en dat is prceis wat het is. Het voelt steeds meer als werk. je geniet er niet meer van.
Logisch.
Want je werkt vanuit oude patronen. Je probeert alles goed te doen, te fixen, te dragen.
Je doet van alles, maar je bent er niet.
En dan is niets meer leuk.
Heb je steeds minder energie.
voel je steeds meer afstand...
Tot het te laat is.
Of je kijkt hoe je het anders kunt doen.
Meld je aan voor het traject wat je hele leven weer shift, zodat je weer ruimte voelt, weer kunt genieten en weer echte verbinding ervaart. Kortom: een leven waar de vonken weer vanaf spatten.
https://asermethode.nl/wordt-de-rots-in-de-branding-1-op-1-traject-voor-mannen/
Hoe meer je de mensen om je heen helpt, hoe minder je verbindt.
Natuurlijk sta je klaar voor iedereen om je heen. maar wat betekent dat echt?
Los je alles op voor de mensen om je heen? Maak je ze gelukkig? Help je ze van hun s**t af?
Of ben je gewoon aanwezig en gun je ze ruimte voor hun emoties en hun eigen proces?
Dit is niet alleen iets wat veel mensen verkeerd doen (vanuit onbewuste automatische patronen), maar ook veel therapeuten en coaches.
En daardoor helpen ze juist helemaal niet verder.
Kijk de hele video hier: https://youtu.be/ZH2rfPuNQo8?si=JiUl6lgV_g6J-jHY
04/06/2026
Alles wat je geeft, komt ergens vandaan.
Vanuit liefde. Of vanuit een schreeuw om liefde.
Ik werk met mannen die alles geven. Vaak zijn het succesvolle ondernemers die op papier alles voor elkaar hebben. Ze staan midden in het leven. Ze geven alles aan hun gezin, hun klanten, hun netwerk, de voetbalvereniging.
Alleen... langzaam merken ze dat het hen leegtrekt.
Zelfs de leuke dingen genieten ze niet meer van.
Dat is geen toeval.
Toen Sabine van der Hulst me vroeg aan te schuiven bij De Tafel van Invloed, over 'geven en ontvangen', wist ik meteen: dit gesprek moet gevoerd worden.
Kijk de aflevering hier:
Geven als ondernemer: wanneer werkt het tegen je? Als ondernemer heb je veel te geven: tijd, energie, aandacht. Maar ...
Dit is wat ik zou doen als ik vandaag zou willen veranderen.
Geen coaching, geen zelfhulpboeken, geen inzichten, geen goede gesprekken.
Maar voelen.
Je denkt dat je anderen helpt. Je denkt dat je voor ze klaar staat... maar eigenlijk leg je alleen maar druk op ze.
Ik zeg het maar gewoon: pleasers / fixers zijn heel nare mensen.
Ze helpen niemand.
Het enige wat ze doen is druk leggen op de mensen om hun heen. Subtiel, onbewust, maar nog steeds druk.
En ze maken geen echte verbinding.
Echte verbinding vraagt dat je emotioneel beschikbaar bent. En dat denkt de pleaser wel dat die dat is... maar dat is ie JUIST niet.
Kijk de hele video hier: https://youtu.be/ZH2rfPuNQo8?si=JiUl6lgV_g6J-jHY
Ik heb zo vaak gehoord van mijn klanten: ik weet precies wat er fout gaat, wat ik doe, waarom ik het doe en waar het vandaan komt...
Maar ik doe het toch.
Coaching werkt niet.
Beter gezegd: alle coaching die je helpt om inzicht te krijgen werkt niet.
Inzicht is niet genoeg om te veranderen. Inzicht zit in het mentale deel van je brein. Maar je automatische patronen zitten in het emotionele deel van je brein.
Dus als je wilt veranderen, moet je niet op zoek gaan naar inzicht, maar moetr je gaan voelen.
Je zit op de bank, komt nergens aan toe, voelt geen energie meer... en zodra je iets leuks kan doen, bijvoorbeeld met je kinderen spelen of uitgaan met je vrouw... zit je vol in je hoofd en ben je leeg qua energie.
In deze video zie je de echte oorzaak hiervan (en het heeft niets met je situatie of met slapen te maken), en hoe je dit omdraait.
➡️ Ben jij er aan toe om te stoppen met in elke rol je best te doen en ben je klaar om aanwezig te zijn, om te genieten met en van de mensen om je heen? Om weer energie en inspiratie te ervaren, zin te hebben in het leven? Meld je dan aan voor een kernsessie om te waar je staat, wat je tegenhoudt en wat je nodig hebt om die shift te maken:
https://asermethode.nl/kernsessie/
-----
Boekactie 'Vrij Leven':
Lees het boek 'Vrij Leven - Los van Stress en oude patronen'. Al meer dan 15.000x gelezen :-) Nu tijdelijk met 6 euro korting en gratis verzending (in NL): https://asermethode.nl/checkout/boek-vrij-leven-korting-afrekenen-podcast/
En volg me op:
Linkedin: https://www.linkedin.com/in/basvanpelt/ Podcast: https://open.spotify.com/show/3ydm2ZsG85HSABD8zxuv05 Tiktok: https://www.tiktok.com/
Klik hier om uitgelicht te worden.
Plaats
Type
Telefoon
Website
Adres
Kennemerstraatweg 13
Alkmaar
1814GA
Openingstijden
| Maandag | 09:00 - 18:00 |
| Dinsdag | 13:00 - 18:00 |
| Vrijdag | 09:00 - 18:00 |