01/12/2025
Dit is ook zo leuk om mee te maken!! Met zijn allen de sint uitzwaaien!! 18.30 bij de Kiosk op de Kouwenberg! Neem je lampion of andere verlichting mee!!
Uittocht Sinterklaas Aarle-Rixtel zaterdag 6 december!!!
Vanuit het Grote Pietenhuis laat de Hoofdpiet weten dat Sinterklaas samen met zijn pieten ons weer gaat verlaten op zaterdag 6 december om 18:30. Voordat het zover is zullen zij natuurlijk eerst nog de Aarlese basisscholen bezoeken op 5 december. Op zaterdag 6 december is Sinterklaas jarig! Gezien het harde werken op Pakjesavond slaapt hij waarschijnlijk eerst nog uit, maar s'avonds wil hij graag zijn verjaardag vieren met alle kinderen van Laarbeek en daarbuiten. Zoals de traditie zal de Sint om 18.30u per koets arriveren bij de kiosk op de Kouwenberg in Aarle-Rixtel om nog één keer toegezongen te worden. Ook de Pieten met hun Discowagen zijn er uiteraard weer bij. De Sint zou het erg leuk vinden dat alle kinderen hun lampionnen of andere feestverlichting mee zouden willen nemen. Vervolgens gaat Sinterklaas met zijn pieten in optocht via de Dorpsstraat en de Klokkengietersstraat naar de Passantenhaven aan de Zuid-Willemsvaart. Per stoomboot vertrekken zij daar weer richting Spanje. De Sint en al zijn Pieten hopen dat alle kinderen hen daar komen uitzwaaien!!! Ze kijken natuurlijk alweer vol verwachting uit naar de terugkeer naar Nederland in november volgend jaar. Heel veel dank namens Sinterklaas en alle pieten en alle vrijwilligers, donateurs en sponsoren.
11/11/2025
STOOMBOOT BIJNA AANGEKOMEN IN AARLE-RIXTEL
Malle Pietje heeft iets belangrijks te vertellen... nog maar een paar nachtjes slapen en dan is het eindelijk zo ver: Sinterklaas en zijn Pieten komen aan in Aarle-Rixtel. Ze varen nu nog op het Kanaal tussen Engeland en Frankrijk, maar het duurt dus niet lang meer of de stoomboot vaart weer over ons eigen kanaal. Als alles goed gaat zal aanstaande zondag 16 november tussen 12.30 en 12.45uur de boot aankomen in de Passentenhaven bij de brug richting Bakel. Alle kinderen, papa’s, mama’s, opa’s en oma’s en andere vrienden van Sint Nicolaas zijn van harte welkom. Sinterklaas heeft laten weten dat hij er erg veel zin in heeft om van alle kinderen een handje en een tekening te krijgen en de Pieten hebben er voor gezorgd dat er weer zakkenvol met snoepgoed klaar staan om uit te delen.
Nadat de burgemeester en jeugdburgemeester de Goedheiligman welkom hebben geheten vertrekken Sint en Pieten met muzikale begeleiding van de Harmonie en de Gilden in een vrolijke optocht naar de Dreef. Daar begint om 14.00uur een grote show met een spannend avontuur, veel leuke liedjes en dansjes, en natuurlijk nog veel meer pepernoten. De voorstelling is voor iedereen gratis toegankelijk en Sinterklaas zou het erg fijn vinden als iedereen op zijn feestje komt.
07/10/2025
Vanavond is er bij Tok Tokkie een brandoefening. Dan weten jullie dit mochten jullie iets horen of zien.
01/10/2025
Hoe leuk is dit voor de kinderen!!?
Save the Date!
De verlichte TRAP tractoroptocht komt er al weer aan! Zet de datum vast in je agenda, de inschrijvingen worden binnenkort geopend 🤩🥳
8 november 2025
18.00 uur
Aarle-Rixtel
Foto: Agnes Franssen - Visbeen
29/09/2025
Nog één keer snuffelen bij AleBieb? 📚Kom naar de 𝐛𝐨𝐞𝐤𝐞𝐧-𝐮𝐢𝐭𝐳𝐨𝐞𝐤𝐝𝐚𝐠 van AleBieb op 𝐳𝐚𝐭𝐞𝐫𝐝𝐚𝐠 𝟒 𝐨𝐤𝐭𝐨𝐛𝐞𝐫!
Tussen 𝟏𝟏.𝟎𝟎 𝐞𝐧 𝟏𝟓.𝟎𝟎 𝐮𝐮𝐫 kun je in het Heemhuis (Kouwenberg 37, Aarle-Rixtel) 𝐠𝐫𝐚𝐭𝐢𝐬 𝐛𝐨𝐞𝐤𝐞𝐧 uitzoeken uit de overgebleven collectie. Er is van alles: prentenboeken, voorleesboeken, avi-boeken en beginnende leesboeken, informatieve boeken, maar ook nog vele spannende, avontuurlijke én grappige jeugdboeken.
Kom dus gerust langs! Zien we je dan?
26/09/2025
Een berichtje voor de opa's en oma's van de dagopvang
03/09/2025
Mochten jullie nog niet gestemd hebben:
Ook dit jaar doen wij weer mee met Rabo ClubSupport! Jouw stem helpt ons om in de zomervakantie drie geweldige dagen voor de Jeugd van Aarle-Rixtel te kunnen blijven organiseren én het voor iedereen betaalbaar houden.
Mogen we ook op jouw stem rekenen?🧡
Stemmen kan vanaf vandaag t/m 23 september via rabobank.nl/leden/clubsupport/stemmen of in de Rabobank app.
03/09/2025
Volgen jullie ons al op
Instagram
en op Tik Tok?
(Zoek op naam) kdv.bso.toktokkie
01/09/2025
Ook wij doen weer mee!!! Wie nog meer??
HET IS 1 SEPTEMBER!!! We gaan weer beginnen met de planning voor Halloween Aarle-Rixtel. Op Zaterdag 1 November van 18.00 tot 21.30 uur zal Aarle-Rixtel weer omgetoverd worden tot Halloween dorp. Het wordt alweer het 5e jaar, laten we het groots vieren! Doen jullie mee???
Meld je aan via de Whatsapp knop of via een bericht op de pagina Halloween Aarle-Rixtel
Aanmelden hoeft alleen als je je huis gaat versieren voor het trick or treaten, je hoeft je niet aan te melden als je de route gaat lopen.
Delen=heel erg gewenst