Yuana Etuition - Online Tuition

Yuana Etuition - Online Tuition I am an Education Consultant
Empowering Learners To Rise Beyond The Limit
Konsultan pendidikan yang membantu pelajar memilih jalan akademik yang terbaik.

📍 Platform Pembelajaran Online No.1 di Malaysia!✔ Belajar LIVE bersama guru-guru pakar dari seluruh negara✔ Pembelajaran...
24/01/2026

📍 Platform Pembelajaran Online No.1 di Malaysia!

✔ Belajar LIVE bersama guru-guru pakar dari seluruh negara
✔ Pembelajaran interaktif yang FUN & MENARIK
✔ Sistem Quizzer berasaskan permainan — belajar sambil bersaing & menang!
✔ Ribuan soalan latih tubi + penanda automatik
✔ Nota ringkas & flipbook untuk revision pantas
✔ Analisis prestasi terperinci supaya ibu bapa boleh memantau kemajuan anak 📊
✔ Cukup 30 minit sahaja setiap hari untuk menguasai subjek 💡
👉 Semua dalam 1 sistem pembelajaran ONLINE!
✨ Seronok! Mudah! Berkesan! – dipilih oleh ribuan pelajar & ibu bapa 🙌

📌 Perfect untuk pelajar SK, SJKT, & SMK yang nak…
✔ Tingkatkan markah
✔ Lebih fokus
✔ Belajar tanpa stress
✔ Siap sedia untuk kelas seterusnya 📚

➡ Daftar hari ini & mulakan pembelajaran yang menyeronokkan!

Hubungi saya untuk mendapatkan maklumat lanjut
https://wa.me/60102872020

A Bag of Happiness 🤍Kerjaya sebagai seorang Education Consultant bukan sentiasa indah.Ada hari-hari yang terasa sangat m...
25/12/2025

A Bag of Happiness 🤍

Kerjaya sebagai seorang Education Consultant bukan sentiasa indah.
Ada hari-hari yang terasa sangat mencabar, sampai pernah juga hati ini terlintas untuk berputus asa.

Kerjaya saya terbahagi kepada dua misi besar:

1️⃣ Memastikan setiap pelajar yang menyertai platform e-tuition melalui akademi saya benar-benar berjaya dalam pendidikan.

2️⃣ Membuka peluang kerjaya kepada orang lain supaya mereka juga boleh menjana pendapatan dan mengubah hidup.

Hari itu, seperti biasa, saya berjumpa dengan seorang ibu tunggal hanya dengan niat untuk e-tuition enrollment anaknya.
Tapi bila dia mula bercerita…

Hati saya tersentak.
Pendapatannya hanya bergantung kepada kerja sebagai babysitter.
Dia tak boleh keluar bekerja.
Bukan sebab malas.
Tapi sebab tiada siapa yang boleh menjaga anaknya.

Dalam hati saya terdetik,
“Kalau dia ada peluang… hidup dia boleh berubah.”
Saya pun berkongsi pengalaman saya —
bagaimana saya bermula sebagai Education Consultant dengan zero modal,menggunakan socmed dapat menjana pendapatan.

Best kan?
Akhirnya, ibu tersebut join sebagai affiliate dan juga sebagai customer.

Anaknya belajar.
Dan si ibu p**a mula menjana pendapatan.

Sejak hari itu, bermulalah perjalanan saya untuk coach dan membimbing dia menjadi seorang Education Consultant yang berjaya.
Antara bimbingan yang saya berikan:
✨ Cara belajar buat content di media sosial
✨ Cara buat sales dan marketing
✨ Cara membimbing anak-anak yang join melalui dia supaya jadi pelajar cemerlang

SEMUA coaching dan guidance ini diberi secara PERCUMA.
Syaratnya cuma satu:
Mindset.
Mindset bahawa I am born to be an achiever.

Kerana dalam perjalanan ini,
walaupun kita dah buat yang terbaik,
rejection tetap akan datang.
Bahagian itu memang perit.
Memang mencabar.
Dan hanya mereka yang self-motivated dan tak mudah give up mampu bertahan.

Hari ini…
Genap 3 bulan ibu tunggal itu menjadi affiliate.
Dan dia telah berjaya menjana RM500+ melalui platform e-tuition ini.
Tapi apa yang paling buat hati saya sebak…
Hari ini dia telefon saya.
Dengan suara yang bergetar dan tangisan yang tak mampu ditahan,
dia cakap,
Income dah masuk bank baru pergi beli barang dapur
Dia menangis teresak-esak.

Sebab dia tak pernah berharap,
bahawa dia mampu menjana pendapatan tambahan sebanyak itu.
Hari ini, saya sedar…
Inilah maksud sebenar education.
Bukan sekadar ubah keputusan peperiksaan.
Tapi ubah kehidupan.
A truly blessed day today. 😭🤍

Mari Melangkah Ke Era AIRamai parents bila saya bagi tahu yang platform etuition kami mempunyai Chatbot- Guru Ai  yang b...
14/12/2025

Mari Melangkah Ke Era AI

Ramai parents bila saya bagi tahu yang platform etuition kami mempunyai Chatbot- Guru Ai yang boleh memberikan jawapan untuk soalan-soalan yang ditanya dalam apa je subjek -responsnya tak begitu Wow.

I pun kadang tak bole brain why this feature alone can't be the first choice for the parents to enroll their kids to tuition.

Imagine ya parents kadang the out source yang kita as parents guna untuk ajar anak kita mungkin tak mengikuti silibus yang diberi oleh KPM.

Betul tak?

Mungkin ramai parents dah ada home tutors untuk ajar anak-anak atau Cikgu yang mengajar di sekolah turut ajar di pusat tuisyen.

Cara ini still buat anak kita bergantung kepada seseorang untuk menimba ilmu.

Kenapa kita tak bagi the experience to self learn kat anak kita using the Ai Technology?

Mungkin ramai antara kita masih tak sedar kepentingan Ai?

But read this statement parents:
Artificial intelligence (AI) could replace the equivalent of 300 million full-time jobs, a report by investment bank Goldman Sachs.

Jadi pilihan di tangan anda?
1.Still choose to be skeptical about the Ai technology or
2.Embrace the Ai technology, gain knowledge and empower the next generation to use Ai more efficiently.

YOUR CHOICE DOESN'T AFFECT ONLY YOU.SO THINK WISELY.
Interested to enroll your kids in our First Leading Etuition Platform with Guru Ai Chatbot.
Contact Yuana Etuition - Online Tuition 010-287 2020

Psikologi Otak kiri Dan Otak Kanan.Hari ini  jumpa parents yang ada 4 orang anak tapi nak enroll etuition untuk anak ket...
13/12/2025

Psikologi Otak kiri Dan Otak Kanan.

Hari ini jumpa parents yang ada 4 orang anak tapi nak enroll etuition untuk anak ketiga je.
Bila tanya kenapa anak ketiga je?

Parents masing-masing mengeluh anak yang lain semua pandai dalam pelajaran kecuali yang anak ketiga.
Anak ketiga selalu kena marah dengan Cikgu sebab tak siap kerja rumah dan yang sulung pun tak larat dah ajar anak ketiga ini.Asyik asyik tak faham!!
Buku latihan dan buku rujukan semua dah diberi tapi still markah tak improve?
Klu yang parents dulu- dulu mesti anak tu dah kena rotan.
Parents pun macam nak give up.Last last make an appointment to enroll etuition.
Mesti ada antara kita yang hadap perkara ini.

Every child is extraordinary!!!
Just nak share kat parents beza anak lebih menggunakan Otak Kiri berbanding Otak Kanan sewaktu belajar.

Palajar yang menggunakan Otak Kiri lebih bergantung kepada logik dan analisis Dan kurang pemikiran secara kreatif-tidak fokus untuk mencari cara penyelesaian yang baru.
Selalunya pelajar yang menggunakan Otak Kiri ini lebih menguasai pelajaran Matematik dan Sains.

Ada juga setengah palajar menghadapi masalah dalam kesemua mata pelajaran.
Sebabnya mereka dah hilang their self confidence dan dah macam accepted that they are not intelligent.

Level ini yang paling bahaya sebab nak train anak tu to gain back the self confidence is the challenging part.

Kena bagi buat practice selalu dan juga guna mind mapping notes nak bagi mereka senang faham.
So parents kalau ada anak macam ini pls be the supporter to them dan kalau nak bantu anak to be a Scorer.
Platform etuition kami ada kelebihan menggunakan game based learning system dimana pelajar bole claim reward bila mencapai targeted points.Anak pun dah sendiri mengulang kaji tak payah nak kena suruh lagi.
Bole contact
Yuana Raani 010-287 2020

12/12/2025

🔥 Kelewatan anda hari ini, kesan pada mereka seumur hidup. Bertindak segera.

Hari ini memang rasa sedih nak kongsi pengalaman ini tapi terpaksa agar anak lain tak jadi sebegini.

Emak budak tu tanya tuition untuk anak dia tahun depan darjah 3.

I pun excited sebab walaupun dah beratus parents I pernah jumpa untuk tuition registration tapi setiap kali mesti rasa excited macam first time.

Duk sembang dengan dia bagi details tentang etuition kita dimana anak bole belajar dari rumah je safe surrounding through Zoom tak payah sangkut kat trafik.

Plus platform kita ada Chatbot Guru Ai di mana jawapan yang diberi berdasarkan Silibus KPM dan diiktiraf oleh APICTA as The First Leading Platform With Ai Feature.

Then tiba p**a masa nak asses tahap pemahaman budak tu.
Masa nak buat assessment daripada 10 soalan satu pun tak betul.Bila tanya kenapa tak tahu tak jawab.Then tanya kat emak dia baru cerita even kat sekolah pun selalu kena complain dari Cikgu tak buat kerja sekolah dan dah sampai tahap koyak halaman kerja rumah bagi tahu tak ada kerja rumah.

Dalam hati memang dah rasa marah dan sedih at the same time.Marah sebab baru kalut nak hantar tuition sedangkan anak orang lain dah belajar buat ayat pendek.
Sedih cuba bayangkan sebab tuition kita online kalau tak sampai tahap pemahaman yang paling minimum memang kena hold dulu registration sebab parents pun kena jadi banyak supportive.

So memang budak tu akan ketinggalan backward.Dah explain semua kat parent Dan setuju untuk enroll untuk kelas Darjah 1.

Ambik ikthibar dari sharing ini.

Kat semua Parents luar sana hari ini sempena 12.12 ada diskaun untuk semua package yang enroll kat Etuition.
Nak tahu lebih lanjut
Bole Call for An Appointment
Yuana Raani 010-287 2020

29/11/2025

The Right Choice of A Parent Shapes The Future of A Child.
Your Solution Is One DM Away
https://wa.me/60102872020

18/11/2025




13/11/2025
11/11/2025

GET KIDS READY For 2026 Syllabuses
Register Now For Freebies.
GUARANTEED SUCCESS



Address

Jawi, Sungai Bakap
Nibong Tebal
14300

Alerts

Be the first to know and let us send you an email when Yuana Etuition - Online Tuition posts news and promotions. Your email address will not be used for any other purpose, and you can unsubscribe at any time.

Contact The School

Send a message to Yuana Etuition - Online Tuition:

Shortcuts

Share