27/12/2019
Learning is fun!
Yes. Sebab tu bila teacher nak mengajar, teacher perlu jadi kreatif. Bila kita kreatif, perasaan seronok tu akan timbul dan hasilnya kita lihat pada student kita sendiri. Parents lagi happy!
Let say, student kita kerap mengantuk masa kelas malam, kita sebagai tutor memang kena figure out how to overcome this situation.
Cara nak mengatasi mudah. Bila kita kenal student kita, kita dah tahu apa yang dia minat.
My student ni, s**a sangat art. So,kita bagi dia 1 buku yang penuh dengan puzzle, dia pilih sendiri nak buat puzzle yang mana.
Fokus sungguh. Hilang mengantuknya! Bila dah siap, ha! Happy sangat! 😄 Boleh sambung belajar dengan gembira!
Mudahnya, kita wajib be creative dalam pengajaran & pembelajaran! 😉 Bila student gembira, mak ayah gembira. Bila mak ayah gembira, kami barisan tutor lagi gembira! Alhamdulilah!