Dr. Science

Dr. Science Isindu Indeepa ( MBBS UG, Rajarata university of srilanka)

01/04/2026

A/L මේක තමයි Exam එක ! 💫

නංගිලා මල්ලිලා හැමෝටම Congratulations !! 🥳❤️💪. ඔයාල මේ pass වුණේ ලෝකෙ තියෙන තරගකාරීම විභාග වලින් එකක්. ඇත්තටම A/l කියන්නෙ මාරම කට්ටක්. ඇත්තටම නංගි මල්ලි ඔයා අනාගතේ කන්නෙ අඳින්නෙ මොනවද කියන එකේ ඉඳල ඔයාගෙ ජීවිතෙ ගොඩක් දේවල් වෙනස් කරන්න පුළුවන් ඔයාගෙ මේ A/l result එකට. විශ්වාස කරන්න නංගි මල්ලි campus එකේ තියෙන විභාග වලින් එකක්වත් මේ තරම් අමාරු නෑ. කට්ටක් නෑ. එතන තියෙන්නෙ වෙනම දෙයක්. ඒක ආතල්.. නංගිලා මල්ලිලා ඔයාලාගෙ ජීවිතෙට මේ එන්න යන්නෙ ඔයාලගෙ ජීවිතේ තියෙන ලස්සනම කාලෙ 🍃❤️. ඉතින් ඔයාලගෙ හීනවලට යන්න. දිනලම නවතින්න 💫. පට්ටම සතුටුයි මේ result දකිනකොට හදවතින්ම සුබ පතනවා ❤️💪😍.

Good luck !

31/03/2026

After a looooong time... 🤪

30/03/2026

🛑 Covid වලට වඩා දරුණු ව්‍යසනයක් අත ළඟ ! 💥☠

අනාගතයේ දවසක සමහර විට පොඩි හෙම්බිරිස්සාවක් වගේ හැදිල උනත් බෙහෙත් ගන්න Hospital එකට ගියාම Doctors ල බලාගෙන ඉද්දි මිනිස්සු මැරෙන කාලයක් එන්න පුළුවන් කිව්වොත් ඔයාල විශ්වාස කරනවද ?? 😱

විශ්වාස කරත් නැතත් දැනටමත් මේ වගේ තත්ත්වයක් එන්න පුළුවන් කියල ලෝක සෞඛ්‍ය සංවිධානය (WHO) අනතුරු අඟවල ඉවරයි !!

⭕️ මේ කියන්න යන්නෙ ප්‍රතිජීවක ප්‍රතිරෝධීතාව (Antibiotic Resistance) එක ගැන.

🔸 මොනවද මේ Antibiotics ?

අපේ ශරීරයේ ඉන්න ව්‍යාධිජනක බැක්ටීරියා වලට එරෙහිව ඒ බැක්ටීරියා විනාශ කරන ඖෂධ විශේෂයක්

🔸 Antibiotic Resistance ?

සමහර බැක්ටීරියා වලට පුළුවන් ජානමය වෙනස් වීම් කරගෙන Antibiotics වලට එරෙහිව ප්‍රතිරෝධීතාවක් නිර්මාණය කරගන්න. එතකොට ඒ Antibiotics වලින් අදාළ බැක්ටීරියා කාණ්ඩය විනාශ කරන්න බෑ.

🔸 කොහොමද එහෙම වෙන්නේ ?

අපිම කරන වැරදි දේවල් නිසා

🔹හිතුමනාපෙට pharmacy වලින් Antibiotic ගන්නවා

🔹නියමිත කාල සීමාව, නියමිත මාත්‍රාව නියමිත ආකාරයෙන් ලබා ගන්නෙ නැහැ

එහෙම උනාම අපි Antibiotics ගත්තත් බැක්ටීරියා සියල්ලම සම්පූර්ණයෙන්ම විනාශ වෙන්නෙ නැහැ. විනාශ නොවී ඉතිරි වෙන බැක්ටීරියා බාගෙට ගත්ත Antibiotic එකට ප්‍රතිරෝධී (Resistance) වෙනවා.

🔸 කොහොමද මේ තත්ත්වය වළක්වාගන්නෙ ?

🔹 වෛද්‍ය උපදෙස් වලින් තොරව හිතුමනාපෙට pharmacy වලින් antibiotics ගන්න යන්න එපා !

🔹 නියමිත මාත්‍රාව නියමිත කාල සීමාව අවසන් වනතෙක් භාවිතා කරන්න.

🔹 නියමිත කාල පරතර වලට අනුව Antibiotics භාවිතා කරන්න. ( පැය 8කට වරක් , 6කට වරක්)

දැනටමත් මේ ගැන ලෝක සෞඛ්‍ය සංවිධානය අනතුරු අඟවලා ඉවරයි. ඒ නිසා අනාගත ලෝකයට එන්න පුළුවන් මේ දරුණු ව්‍යසනය වළක්වගන්න එක අපි හැමෝගෙම වගකීමක්

Good luck !

29/03/2026

🛑 මේ දවස් වල අව්ව භයානකයි, පරිස්සම් වෙන්න ! 💥☄️

පවතින එල්නිනෝ දේශගුණික තත්ත්වයත් එක්ක පරිසර උෂ්ණත්වය අසාමාන්‍ය ලෙස ඉහළයාමක් අපිට දකින්න පුළුවන්.
මේ තත්ත්වය යටතේදී අපේ ශරීර උෂ්ණත්වය අසාමාන්‍ය ලෙස වැඩි වෙන්නෙ නැතිව පාලනය කරගන්න එක ඉතාමත්ම වැදගත්.

🔸 අපි කරන්න ඕනෙ මොනවද ?

🔹 මේ අව්වෙ දාඩිය දාගෙන මහන්සි වෙන sports, exercise වගේ දේවල් කරන්න එපා !

🔹 කෙළින්ම අව්වට නිරාවරණය වෙන්න එපා. එළියට ගියත් පුළුවන් තරම් හෙවණක ඉන්න බලන්න.

🔹 එළියට යනවනම් Cotton සුදු හෝ ළා පාට තාපය පරාවර්තනය කරන ඇඳුම් අඳින්න.

🔹 තිබහ තිබුණත් නැතත් දවසට 2l - 3l ක් අතර ප්‍රමාණයක් වතුර බොන්න.

🔹 පළතුරු යුෂ වගේ දියර වර්ග පානය කිරීමත් වැදගත්. හැබැයි කෘත්‍රිම පැණිබීම, අයිස් පැකට් භාවිතා කරන එක එච්චර හොඳ දෙයක් නෙවෙයි.

🔹 රෑට ගෙවල් වල ජනෙල් ඇරල තියාගන්න (ස්වභාවික සිසිලනයට)

🔹 පොඩි ළමයින්ව sportmeet වගේ එළිමහන් event වලට යවන්න කළින් දෙපාරක් හිතන්න.

🔹 බබාලව වාහන ඇතුළෙ තියල park කරල යන්න එපා!

🔹 සත්තුන්ව අව්වෙ ගැටගහල යන්න එපා. එයාලටත් මේ අව්ව දරාගන්න අමාරුයි !

🔹 පුළුවන් වෙලාවට නාගන්න, ඇඟ සෝදගන්න එහෙමත් නැත්නම් තෙත රෙදි කැබැල්ලකින් තෙත මාත්තු කරගන්න.

🔹 electric fans, AC භාවිතා කරල ඉන්න තැන් සිසිල්ව තබාගන්න

⚠️ Fan දාල නිදාගන්න එක එච්චර හොඳ දෙයක් නෙවෙයි Dehydrate (විජලනය) වෙන්න පුළුවන්.

🔹 ජලාශ, ගංගා ආශ්‍රිතව නාන්න යනවනම් පරිස්සමින්. තනියෙන් යන්න එපා. නොදන්න තැන්වල නාන්න යන්න එපා.

මේ ගැන ඔයාලගේ යාලුවන්වත් දැනුවත් කරන්න.එයාලටත් දැනගන්න share කරන්න.

පරිස්සමින් ඉන්න. හොඳට වතුර බොන්න.

Good luck !



27/03/2026

ඇත්තටම heat stroke එකක් ආවා ! ☀️☄️


07/03/2026

Silent Killer Women Ignore !

Address

Mathugama
Kurana Katunayaka

Website

Alerts

Be the first to know and let us send you an email when Dr. Science posts news and promotions. Your email address will not be used for any other purpose, and you can unsubscribe at any time.

Contact The School

Send a message to Dr. Science:

Shortcuts

Share

Category