بابای اشتباهی
معصوم ترین کبوتری را کُشته است
سروی نورس ، صنوبری را کُشته است
فردی که به اشتباه بابا شده بود
با نام ِ پدر چه دختری را کُشته است
#دختران #دخترانه #دختركشى #تعصب #آموزش
تقدیم به همه ی پدرانی که امانت داران راستین و عاشقی هستند و دختران را تا پای جان گرامی میدارند و اعتراض شدید الحن به باباهای اشتباهی و دختر کُشی ، تحت هر شرایط و به هر بهانه و دلیل . این قضاوت نیست ! این یک اعتراض به تمام اشخاص ، فرهنگها ، تفکر ، تعصب کور و کج فهمی در آسیب رساندن به دختر است که سرور و تمام علت بودن ها انها هستند
دو هفته نبودم به دلیل قدری کسالت و ...
#رباعی #رباعيات
چشمی خواب و چشمِ دگر بیدار است
این سینه ی ما که زخمیِ کفار است
حرفی بزنی منفعت اغیار است
چندیست سکوتم از سرِ اجبار است !!!
#زلزله #هرمزگان به مردم عزيز هرمزگان از صميم قلب تسليت ميگويم و اميدوارم مسئولين بدانند زلزله در اين شرايط چه اسيب هاى جسمى و روحى پساواقعه ميرساند . كمك و يارى گرى از فرهنگ ديرينه مردم عزيزمان ايران است ولى مسئولين به فكر مردم باشند
هی هلهله و ولوله داری ای عشق
در ولوله ها زلزله داری ای عشق
دیریست که این خانه فرو ریخته است
هر شب تو عجب حوصله داری ای عشق
هی هفته گذشت و هفته ها میگذرد
پس کِی درد و رنج و بلا و میگذرد ؟
میدانم می آیی بر دوشِ نسیم
من میکوچم ! نوبتِ ما میگذرد
سِرّیست که فردوسِ بقا میداند
بر مرکبِ عشق تا کجا میرانَد
این کوچه مرا به نامِ خود میخوانَد
من میکوچم کوچه ولی میمانَد
#دكان #تورم #گرانى #معيشت
این شب این روز و این زمان میگذرد
آنی آنی هم این هم آن میگذرد
دکّان داران حواس تان آیا هست ؟
هم رونقِ این دخل و دکان میگذرد
محبوبِ من ای خدای من یارم باش
آن وعده که داده ای پرستارم باش
گفتی که مرا بخوان به نامم ای عشق
خواندم خواندم تو هم نگهدارم باش
Ferdos Hajian Unesco Selected Educator Original Page
2017Global @TeacherPrize Top50 #Teacher/#UNESCO selected /Primary School Teacher/#Professor/#Poet/Director/Founder of #ToA & #CulturalPeace/#teachersmatter
08/06/2022
درخواست بازداشت فردوس حاجیان
طهرانچی رییس استیجاری دانشگاه آزاد، دکتر فردوس حاجیان ، جانباز شیمیایی و برترین معلم الهام بخش جهان را به «تَشْ ویشْ عَزحانِ اُمومی» و تبلیغ علیه نظام متهم کرد
در پی شکایت طهرانچی و محمد باقر آقامیری روسای استیجاری دانشگاه آزاد کشور و استان تهران ، دکتر فردوس حاجیان به دلیل آن چه آنها بیان داشتند : بيانيه براى هیات علمی و كاركنان به منظور تجمع خیابانی ۱۷ آذر ۱۴۰۱ و به تبع آن تشویش اذهان عمومی و تبلیغ علیه نظام ، به پلیس امنیت تهران بزرگ احضار شد. عوامل ترسو و کار نابلد دانشگاه آزاد اشاره نکردند این جانب جانباز ۵۰ تا ۷۰ درصد شیمیایی و PTSD و دارای مشکل شدید جراحات شیمیایی چشم چپ و فلج شدن عصبها و مصرف روزانه ۱۵ قرص ، پنج سال است که در مازندران تحت درمان زندگی میکنم . از من به خاطر (تَشْ ویش عَزْحانِ اُمومی) در محیطی خارج از محل سکونتم شکایت میکنند !؟ و اما پلیس امنیت تهران بزرگ طی تماس ۱۶ خرداد با اینجانب از من میخواهد که آدرسی را برای حضور یادداشت کنم! میفرمایند: « اینجا پلیس امنیت تهران بزرگ و شکایت دانشگاه آزاد از شما به دادسرا ! از ایشان می پرسم: « مرا شناختی ؟ » میفرمایند: «شما اقای حاجیان یکی از استادان ادبیات دانشگاه هستید دیگه !؟» الی اخر ...اما وقتی توضیح دادم و پلیس امنیت متوجه می شود من همان بنیانگذار شهرک الفبا ، معلم برگزیده یونسکو و رییس اسبق دانشکده هنر و معماری و تهران مرکز هستم که بدون رعایت قانون نخبگان و اشتغال جانبازان توسط همین عوامل از خانه علمی خودم اخراج شدم و نیز شرایط مجروحیت شیمیایی ام بسیار خطرناک است پس از شناخت کامل متاثر می شوند و همکاری میکنند . سه روز بسیار سختی را پشت سر گذاشتم و بنا بر پیشنهاد! در حال حاضر از فعالیت مجازی دورم! چون برای سلامتی ام ضرر دارد! اما طهرانچی و عمّالش بدانند ظلم پایدار نمی ماند. با تزوير و مُشوّش كردن اذهان نميتوانيد یوز زخمی البرز را از پا در آورید، راه من «صراط» مستقیم، ورد زبانم : «هذا من فضل ربی» ، شجاعتم دماوند و صبرم وسعت اروند و خزر است. پشت کلیدواژه های (تَشْ ویش عَزحانِ اُمومی) و چه و چه هم مخفی نشوید) پرونده سازی نکنید خجالت بکشید. کارکنان شریف نه آشوبند نه مشّوش بلکه سفره شان خالیست درون محوطه دانشگاه ، خودجوش شعار صنفی می دادند:
طهرانچی دروغگو استعفا استعفا
طهرانچی دروغگو حاصل وعده هات کو
#جانبازان
#طهرانچی ( تَشْ ويشْ عَزحان اُمومى )
گشایش یک راز
هشدار : از به اشتراک گذاشتن تصاویر و عکسهایی که هیچ آرامشی به بازماندگان حادثه نمی دهد به طور جدی خودداری شود . باید از اعماق و وسعت اختلال پس از حادثه در حرفهایم متوجه شوید که تجربه کردم . انگاه ارام ارام شروع کنید به آرامش دادن به بازماندگان و اینها هیچ منافاتی با اعتراض و انتقاد شما ندارد . دقایقی با من باشید تا در مقام یک معلم در روز دختر و در تداوم یادمانه های اندوهی به وسعت اقیانوس ، به خود و جامعه هشداری دهم که اگر رعایت نشود اندوه بزرگتر و وسیع تر و غیر قابل جبران رخ می نمایاند به ویژه برای بازماندگان
در میانه ی پارادوکس شگفت این روزهای وطن به سهم خود روز دختر را گرامی میدارم و برای دختران عزیز ارزوی موفقیت دارم یاد دانش آموزان کوچیده در واقعه متروپل را گرامی میداریم . برای همه ی شما سعادت و سلامت آرزومندم
هشدار
🌹🌧🌹🌧🌹🌧🌹🌧🌹
#آبادان #متروپل #نخل 🌨 #اروندرود #خرمشهر #رانت #خوزستان
عرفان و آرین دو برادر در آغوش هم ، شناسایی ۳ جان باخته خانواده جلیلیان
آری برادر غریب است
این کوه باور غریب است
باید نوای غمش را
از نای خواهر بخوانیم
نه نمیشود باور کنید نمیشود نمیشود با شعر و سوگ سرود از عمق این فاجعه گفت ! این فاجعه در ذات خود سوگ سرود است . غم است تراژدی است اندوهی است به وسعت اقیانوس
با باز شدن دسترسی تیمهای آواربرداری به طبقه زیرین ساختمان متروپل، پیکر فوزی، عرفان و آرین جلیلیان شناسایی و به خانواده تحویل داده شدند..به گفته امدادگران حاضر در صحنه، عرفان و آرین، پیکر دو پسر خانواده جلیلیان در حالی پیدا شد که همدیگر را در آغوش گرفته بودند. همچنین پیکر حميدرضا جلیلیان برادرزاده فوزی جلیلیان دو روز پیش در میان اوارهای متروپل کشف و شناسایی شده بود. جست و جو و اواربرداری در طبقه زیرهمکف ساختمان متروپل ادامه دارد.به گفته امدادگران حاضر در صحنه آوار، احتمال میرود اجساد دیگری نیز به زودی در این محل کشف شوند.
============
خیلی سعی کردم خودم را قانع کنم این ویدیو ارسال نشود و همچنان در سوگ عزیزان مظلوم آبادان مانند شما مردم نازنین غمگنانه همذات پنداری کنم ، خیلی سعی کردم بگویم تقدیر چه کارها که نمیکند ، سعی کردم بگویم قسمت این خانواده چه قسمتی بود اما نشد نشد همراهان عزیرم . قسمت و تقدیر را عده ای رقم زدند که برخی از انها پشت بازداشتی ها پنهان شدند این ماجرا مربوط به همه ی مردم است درد و سرنوشتی مشترک پس باید بخواهیم . باید ریشه یابی شود باید برگردند به گذشته ها باید مرور کنند کارشناسان بیطرف ورود کنند مگر میشود ضجه و ناله ی تنها بازمانده خانواده جلیلیان یعنی مادر و در عین حال ( همسر ) را دید و بی تفاوت بود . این حادثه شوم در ساختمان مرگ مقصرانی دارد که هنوز ازاد هستند . مقصرانی که تداوم حضورشان هنوز در مزایده ها و مناقصه ها و ساخت و سازهای غیر مجاز به چشم میخورد . دلم برای دو خواهر دانش اموزی است که تمام لحظه هایم را با خود به گورستان سرد برد انها که امیدهایی داشتند برای فرداهایی که در انتظارش بودند دختران مظلوم ابادان جایشان در کلاس های درس بود ارزوی صبر دارم با تمام وجود و روح و روانم
آبادان مظلوم با تو غمگنانه تر از همیشه همراهم . با تو سوگوارانه تر از همیشه اشک میریزم و به حرمت مظلومانت همراهم ، همراه
#آبادان #برادر #متروپل #نخل #اروندرود #خرمشهر #رانت
28/05/2022
🌹کُشته ی آوار🥀
در آستانه شب هفت مظلومان بی دفاع حادثه متروپل آبادان بخشی از غزل بلند تقدیم میشود
کاش از سفر یار خبر داشته بودم
از این همه هشدار خبر داشته بودم
رفتی و خداحافظی عشق ندیدیم
از چرخ ستمکار خبر داشته بودم
دیوار فرو ریخت و من در قفسی تنگ
از گوشه ی دیوار خبر داشته بودم
هِی کشته شدیم این همه هی پشته به پشته
از کشته ی آوار خبر داشته بودم
ديوار فرو ريخت و من در قفسى تنگ
از گوشه ى ديوار خبر داشته بودم
گَرد است و غُبار است و در اين سُرخ_بيابان
از مرگِ سپيدار خبر داشته بودم
هر شب منِ باران زده ى داغ قفس گير
از بارش رگبار خبر داشته بودم
#آبادان #خرمشهر #اروندرود #اروندکنار
#رانت #فساد
پیرو پست قبلی بر این باورم برخورد با فاسد فقط راه حل کوتاه مدت است باید با فساد برخورد شود فسادی که لانه دوانده است. معاملات ، مزایده ها ، مناقصه های مهم در اختیار باند هزارفامیل و کس و کارشان هست. مردم مطالبات مهم دارند. انگ و برچسب هم نزنید. مطالبات بر حق است. مگر نیست ؟ در این کشور حدود چهار هزار نفر هستند که در جابه جایی دولتها اکثرشان ( نه همه ) تغییر روش میدهند، خود را به دولتهای بعدی منتقل میکنند. بار ریش و ظاهرسازی و نماز اول وقت و عکس سلفی !! حرف شان هم این است: ما کار آمد و مفید برای هستیم مشکل اقتصادی هم نداریم. درست هم میگویند! اما بسیاری از همین ها ، داماد، عروس ها ، خان دایی و خان باجی ، نوه عمه خانوم و خاله خانوم برو تا اخر را برندگان مزایده ها و مناقصه ها اعلام میکنند تا ردی از انها و بالایی ها نماند
عزاداری تمام میشود . ولی فساد هست . حق ما هست که مطالبه کنیم . فساد گسترده شد . مطالبات متروپل سبب نمیشود که مردم مشکلات افتصادی را فراموش کنند
مگر غیر از این است که مردم متمدن ایران مشکل اقتصادی دارند ! سفره ها خالیست ! عده ای هم میخواهند با تهیه گزارش یارانه شرایط را خوب نشان دهند ! مضحک است ! شرم اور است ! نخبگان و فرهیختگان را به حاشیه راندند. عده ای مانع میشوند تا نخبگان به مردم خدمت کنند. عده ای هم در حال پرونده سازی برای دلسوزان و متخصصان هستند. بیت المال و ثروت بیکران مملکت دست عده ای هست که قدرت کاذب و فساد می اورد و مردم فراموش میشوند
َد
تنها به هیرکانی مزن
#خوزستان
خرمشهر 🌹آبادان 🥀
نخست از صميم قلب به مردم شريف آبادان و ملت بزرگوار ايران به خاطر حادثه فرو ريختن برج تسليت ميگويم و اميدوارم با شناسايى مقصران حادثه اقدام فورى صورت گيرد. چه بسيار نخبگان تمامى رشته ها كه همچنان يا خانه نشين هستند يا آن سوى مرزها كوچيدند يا اگر هم خانه نشين نيستند در تخصص خود ممنوع كار 🥀
دو ديگر آنكه در سالروز آزاد سازى خرمشهر بسيارى از شما از من پرسيديد آيا ممنوع تصوير هستم ؟ بله من ممنوع تصوير هستم و اخراج از هيات علمى دانشگاه آزاد و البته در هر دو جا محترمانه عذر مرا خواستند وعده هايى هم كه تا الان داده شد هيچ كدام وفا نشد . متقلب ها و رياكاران اين اقدام را كردند به همين دليل تصاوير خودم را به عنوان يك كهنه سرباز شجاع نشان ميدهم بلكه چند نفرشون با آى واقعى كامنت بگذارند سپس ويرانشون كنم اين متقلب هاى دروغگو را
سوم آنكه : سوم خرداد است آزاد سازى خرمشهر و خوزستان آباد نشد 🥀
چهارم آنكه : جنگ اهريمن است . سياست دروغ است . دفاع شرف ، صلح و آشتی قراردادما مردم در ميانه ى اهريمن ، دروغ ، شرف و قرارداد زندگى ميكنند. من شرف و قرارداد را برگزيدم تا هر که چه برگزیند
پنجم : ویدیو از تصاویر واقعی خودم به مناسبت سوم خرداد و خوانش شعر و تصاویر به جز دو تصویر سال ۹۹ است. لحن صدایم نمایشى نیست بلکه پس از بیمارستان زجر اور و مصرف دارو و زمان طول درمانم هست . تصاویر جنگ و عمق فاجعه بمباران شیمیایی هم واقعی است
در ضمن تصاویر ملاقات استاد حمید سمندریان بانو هما روستا را بر بالینم در منزل هنگام مجروحیت می بینید که شاید برای خیلی ها باورش سخت باشد این همه ارتباط عاطفی عمیق که بین ما بود
در پیشانی من
کودکی متولد شد
که با پیرزن های باکره ی جنگ
عکس یادگاری میگیرد
می کوبد بر در آهسته کسی می آید
که مثل هیچ کس است
می رقصم
می کوبم
پای بر زمین
تو ابر
من سایه
تو باران
من همسایه
تو ، من ، تو
ریرا ریرا #ريرا
تنها به هیرکانی مزن
گفته بودم پاییز آیینه ی دلشوریدگی من است
حاشا میکنی که چه شود
تنها به هیرکانی مزن
من تمام رنج هایم را
به ملال بخشیدم
ریرا ریرا ریرا
می کوبد بر در آهسته کسی می آید
که شبیه هیچکس است
و ترانه ی باران می خوانَد
نه آن که خواهرمان فروغ گفت :
« کسی می آید که شبیه هیچ کس نیست »
تنها به هیرکانی مزن
ریرا ریرا ریرا
#خرمشهر #آبادان #اهواز #اروندرود #خوزستان #خوزستانم
23/05/2022
خرمشهر 🌹آبادان 🥀
نخست از صميم قلب به مردم شريف آبادان و ملت بزرگوار ايران به خاطر حادثه فرو ريختن برج تسليت ميگويم و اميدوارم با شناسايى مقصران حادثه اقدام فورى صورت گيرد. چه بسيار نخبگان تمامى رشته ها كه همچنان يا خانه نشين هستند يا آن سوى مرزها كوچيدند يا اگر هم خانه نشين نيستند در تخصص خود ممنوع كار 🥀
دو ديگر آنكه در سالروز آزاد سازى خرمشهر بسيارى از شما از من پرسيديد آيا ممنوع تصوير هستم ؟ بله من ممنوع تصوير هستم و اخراج از هيات علمى دانشگاه آزاد و البته در هر دو جا محترمانه عذر مرا خواستند وعده هايى هم كه تا الان داده شد هيچ كدام وفا نشد . متقلب ها و رياكاران اين اقدام را كردند به همين دليل تصاوير خودم را به عنوان يك كهنه سرباز شجاع نشان ميدهم بلكه چند نفرشون با آى واقعى كامنت بگذارند سپس ويرانشون كنم اين متقلب هاى دروغگو را
سوم آنكه : سوم خرداد است آزاد سازى خرمشهر و خوزستان آباد نشد 🥀
چهارم آنكه : جنگ اهريمن است . سياست دروغ است . دفاع شرف ، صلح و آشتی قراردادما مردم در ميانه ى اهريمن ، دروغ ، شرف و قرارداد زندگى ميكنند. من شرف و قرارداد را برگزيدم تا هر که چه برگزیند
پنجم : ویدیو از تصاویر واقعی خودم به مناسبت سوم خرداد و خوانش شعر و تصاویر به جز دو تصویر سال ۹۹ است. لحن صدایم نمایشى نیست بلکه پس از بیمارستان زجر اور و مصرف دارو و زمان طول درمانم هست . تصاویر جنگ و عمق فاجعه بمباران شیمیایی هم واقعی است
در ضمن تصاویر ملاقات استاد حمید سمندریان بانو هما روستا را بر بالینم در منزل هنگام مجروحیت می بینید که شاید برای خیلی ها باورش سخت باشد این همه ارتباط عاطفی عمیق که بین ما بود
در پیشانی من
کودکی متولد شد
که با پیرزن های باکره ی جنگ
عکس یادگاری میگیرد
می کوبد بر در آهسته کسی می آید
که مثل هیچ کس است
می رقصم
می کوبم
پای بر زمین
تو ابر
من سایه
تو باران
من همسایه
تو ، من ، تو
ریرا ریرا ریرا
تنها به هیرکانی مزن
گفته بودم پاییز آیینه ی دلشوریدگی من است
حاشا میکنی که چه شود
تنها به هیرکانی مزن
من تمام رنج هایم را
به ملال بخشیدم
ریرا ریرا ریرا
می کوبد بر در آهسته کسی می آید
که شبیه هیچکس است
و ترانه ی باران می خوانَد
نه آن که خواهرمان فروغ گفت :
« کسی می آید که شبیه هیچ کس نیست »
تنها به هیرکانی مزن
ریرا ریرا ریرا
#خرمشهر #آبادان #اهواز #اروندرود #خوزستان #خوزستانم
♥️فرش قرمز♥️
روز بازيگر سورپرايز ! يك روز تاخير
#روزبازیگر #معلم #گردشگرى #بازيگران #تئاتر #ارتيست #معلمم
در كشور ما برخى پشت ميز نشينان ميگوند : " فرش قرمز كه براتون پهن نكرديم ! " همين يك جمله كافيست تمام شوق و ذوق خدمت را در برخى دلسوزان به نابودى بكشانند !! اما من در جمع معلمان الهام بخش جهان ، اقدام شايسته پهن كردن فرش قرمز را با حضور دبيركل يونسكو ، مديران و برنامه ريزان آموزش جهان ، برخى وزرا ، و در ميان سوپر استارهاى آمريكا ، اروپا ، افريقا ، آسيا و كشورهاى عربى ديدم . چه فرش قرمزى برامون پهن كردند !
🌨
من از ايران و عزيزالله رويش از افغانستان به همراه معلمان الهام بخش از كنيا تا آمريكا ، انگلستان ، آلمان ، كانادا ، فرانسه ، تا امارات و مصر و نوار غزه و شيلى و اسپانيا .. .. در ميان تشويق حاضران و دانش آموزان " جِمز اسكول " ( مدارس مشهور جهان ) با افتخارِ به وطن راه رفتيم ، آنها از ما امضا ميگرفتند. عكس جمعى ميگرفتند و ممتد تشويق ميكردند . دست اندركاران بر اين باورند معلمان سلبريتى هستند . بالاترين مقامات را دارند . بهترين حقوق را بايد دريافت كنند . تمام معلمان الهام بخش تحت حمايت بالاترين مقامات و تلويزيون كشورشان بودند به جز من و عزيزالله رويش كه تنها بوديم اما به شدت مورد استقبال ؛ اكنون عزيزالله رويش كارهاى فوق ممتازش در مدارس معرفت ناتمام ماند و فردوس نيز در دره ى يمگان و بدخشان ؛ آرى در وطن ماندم . هى زخم خوردم و محروم شدم و هى افتخار كردم نرفتم و ماندم كه پوست موز فرش كنند زير پايمان و بعد بگويند : " " ديدى ! ديدى ! ميگفتيم زمين ميخوره !! " غريبه نبودند محدود كامنتهاى منفي كه برامون گذاشتند ! و ميگذارند ! عجب نابازيگرانى بوديم ما بچه هاى هنرهاى زيبا و هنرومعمارى ها و دوستانِ هم مسير ، كه در اين مملكت برخى درس ناخوانده و دوره نديده ، اَبَر بازيگرانند و شايد روز بازيگر را به آنها هم بايد تبريك گفت . آنها كه از استخوان نردبان ساختند و آنها كه حرمت معلم را هم پاس نداشتند . شگفت است ماكارونى شد سه برابر قيمت 🌹 فرش قرمز كه برامون پهن نكردند . #سلبريتى
.ferdos
.ferdos
.ferdos
.ferdos
🌱گيسوى اقاقى🌧
گلبانگ عراقى را / گيسوى اقاقى را
خُم خانه و ساقى را / از لطف سحر دارم
من زائرِ بارانى / مجنون بيايانى
در سِرّ سُويدايى / ليلاى دگر دارم
#غزل #نازونیاز
آغوش چو بگشايى آغوش شوم هر دم
گر قند بيفزايى من قند و شكَر دارم ( بيت آينده )
ادعونى استجب لكم ! شيخ مُحى الدين ابن عربى بزرگ كه در حق اش جفاها شد و برخى مفسران بزرگ ! متهم اش كردند به هر چه شرك و الحاد و حلول و اتحاد را هم نتوانستند شرح دهند چونان كه بر منصور و شيخ اشراق ، قصاب آملى و عين القضات ها و سايرين هم جفاها كردند، فرق است ميان تيم با صفات معشوق و تيم با ذات !؟! مولانا و حافظ چه *رندانه جَستند ( رند در اين جا = در غير معناى ظاهرى است ) . جاهل_مفسران سبب شدند دردانه هاى ادبيات و عرفان ما در برابر چشمان خاموش_مردمان و گاه همراه ستمگرانه بر دار شوند . ابن عربى در فصوص الحكم در شرح دعا ميفرمايد : بهترين شكل دعا اين است كه بگذار معشوق صدايت زند. براى آن دسته از روزه دارنى كه دلبسته ى دعاى زيباى ( ادعونى استجب لكم ) هستند ، هر گونه تفسير ناقص ممكن است آنها را به داورى بر شرح فردوس بقا بكشاند پس باشد در يك عاشقانه آرام
در باغچه ى حياط خانه علاوه بر گل و گياه و درختچه ها ، يك درخت اقاقيا با همان #اقاقى زيبا و يك درختچه گل كاغذى كه گاه و بيگاه تا ديوار همسايه قد ميكشد گوش خوبى براى شعر و ترانه هايم هستند . در سروده هاى سالهلى عزلت غزل تازه ى گيسوى اقاقى با نام ديگر زائر بارانى غزل بلندى است كه در باره ى سهم مساوى عاشق و معشوق سرودم . در واژه آرايى گاهى سبك خراسانى و گاهى سبك عراقى بى آنكه تلاشى كنم خود پديدار شد . سهم مساوى ، در اصل غزل فرصتى ديگر تقديم ميشود . در تاريخ ادبيات ما گاهى عاشق به درجه اى از خوارى و ذلت ميرسد كه حتا ( حتى ) قدرت دفاع از خود ندارد . عاشق و معشوق يك تيم هستند در ناز و نياز سهم مساوى است دوره استبداد گذشت
آغوش چو بگشايى آغوش شوم هر دم
گر قند بيفزايى من قند و شكر دارم
.ferdos
پيج تخصصى آموزش براى معلمان و كودكان
كارگاه تيم و تيم سازى
🖼🌱🎴 🕊 🎶 ☮️ 🖼🌧 🖼
🎳 👏 ادامه ى تيم ، تيم سازى ، كُد گذارى : كار من آموزش همراه با آسان سازی در دل بحران هاست . من یک تسهیلگرم . نگاهى هم به آينده دارم . اكنون سال ١٤٠١ همان آينده اى است كه سالها قبل مى ديدم
.ferdos
.ferdos پیج تخصصی
ويديوى مشترك در پيج تخصصى يكی از سخت ترین فصلها « کلمه هایی با ضاد » با كدگذارى و حركات دراماتيك ، زبان بدن و شيوه ى تلفيق ، در چهار گروه مهربانى ، همكارى ، دوستى و آشتى شکل گیری تيم ها را به وضوح نشان ميدهم . تيم با برخى اعضا و نيز تيم با ( مهدا ) را ببینید . مهدا كودكى مهاجر از كنار ساداكو كودك قربانى بمباران اتمى هيروشيما به خانه آموزش عموفردوس مى آيد كه خود مصدوم است ! قرار است پيام مهربانى ، همكارى ، دوستى و آشتی را همراه با فرزندان شهرك الفبا به جهان برسانند ( شبیه امروز !! ) سال 2000 از سوى يونسكو سال فرهنگ صلح ناميده شد . شهرك الفبا ژانر يك با موضوع صلح ، ژانر دو فرهنگ صلح و ژانر سه كه مدتهاست سناريوى آن خاك ميخورد با موضوع صلح فرهنگى است .
ویدیو سرشار از نکات تسهیلگری و مناسك تدريس است . ما نمی دانیم با توجه به گرمایش زمین ، تاثیر گازهای گلخانه ای ، آلودگی هوا ، جنگ ها ، وضعیت کرونا.... مدارس به کدامین سو خواهد رفت ؟ پیش بینی خودم این است با میل بازگشت حضورى به مدارس ، جهان موقت به سوی مدارس سیار و خانگی می رود در این میان ضرورت دارد کشور به سوى تاسیس تلویزیون ملی آموزش و جذب نیروهای متخصص و آرتیست_معلمان برود . از هفت پرسش مطرح شده در ويديو در پيج تخصصى يك آموزگار به برخى پاسخ داد اما پاسخ پرسش پنج و شش و هفت باقى ماند
من به ياد مى آورم.من به ياد مى آورم.آگاهى شفقت مى آورد
#صداوسیما
#کدگذاری
تقديم مى كند :
به زودی ثبت نام برای ده جلسه کارگاه آموزش و تسهیلگری تخصصی تدریس دراماتیک مقابل 🎥 دوربین و 📲موبايل
☮️📚🌏✌🏼🖼😷🦠🦋☮️
پَر پَر کرونا پَر 💉🦠 غم ها و غصه ها پَر 😊 #کروناویروس 🦠هدفم تاسیس و است
🌱تيم شو 🏹🦅
همه براى يكى و يكى براى همه
کارویژه آموزشی ویدیو : الف ) فنی : لانگ شات 🎥 مدیوم شات 🎥 کلوز آپ با تکیه بر چهار اصل توازن ، تقارن ، تاکید و تنوع 🎥 ب ) محتوا :
Speak Your Mind
all for one , one for all
همه برای یکی و یکی برای همه ، عبارتی که بر همبستگی و حمایت در یک تیم تاکید دارد نه گروه !! تیم از اعضای خود حمایت خواهد کرد و اعضا از تیم ! اين عبارت در رمان « سه تفنگدار اثر الکساندر دوما » رایج شد : « ما به شما اجازه نمی دهیم که او را به تنهایی مقصر بدانید. « همه برای یکی و یکی برای همه » یادت هست؟ اگر بخواهد با یکی از ما بجنگد، باید با همه ی ما بجنگد. »
الکساندر دوما رمان نویس و نمایشنامه نویس فرانسوی است که به او لقب سلطان پاریس داده بودند . یکی دیگر از جمله های زیبای سه تفنگدار این بود که می گفتند : هر قدر ، انسان شریف تر و نجیب تر و حساستر باشد از جنایت دیگران بیشتر رنج میبرد .
#تيم
در تيم ، اعضا با اشتیاق بالا برای به نتیجه رساندن اهداف مشترک به تواناییها و قابلیّتهای همدیگر باور و تکیه دارند. هم افزایی و همکاری بالایی در اعضای تیم وجود دارد .
انسانها با تفكر متضاد و يا یکسان عضو یک گروه میشوند و هر کس هدف شخصی خود را هم دنبال میکند . روزانه ما را یک طرفه عضو ده گروه واتساپ میکنند بی آنکه شناختی داشته باشیم ! تیم اما بر اساس توانمندی مکمل افراد و به اشتراک گذاشتن مهارتهای متفاوت در جهت هدف کلی مشترک شکل میگیرد.
🌱 یک ) هفت هنرمند ، سه تابلوی نقاشی در سبک امپرسیونیستهای نو با موضوع نفی خشونت خلق میکنند و نمایشگاه سه نفره سود آور تشکیل می دهند .
🌱 سه ) سه دانشجو پس از برنده شدن در مزایده بوفه دانشگاه هر کدام تجربه خود را برای مدیریت و سود مشترک به اشتراک جمعی می گذارند
شما هم مثال بیاورید . در مثال ها تمام اعضای تیم در موفقیت و یا شکست به یک اندازه سهم دارند
تيم شو
پیج تخصصی آموزش در بحران كودك نوجوان خانواده معلم
.ferdos
.ferdos
.ferdos
.ferdos
Click here to claim your Sponsored Listing.
Location
Category
Website
Address
Tehran