05/04/2024
انا لله و انا الیه راجعون.
اطلاع حاصل نمودم در گذشت الحاج ابراهیم بیک، شخصیت اجتماعی ویک انسان خیرخواه ومهمان دوست بود ولسوالی بهارک ولایت تخار را به فامیل محترم شان تسلیت میگویم.
روحشان شاد و یادشان گرامی باد .
21/03/2024
انا لله و انا الیه راجعون
اعلان جنازه مادر سترجنرال محمد داوود داوود شهید.
فردا جمعه ساعت دو بجه بعد از ظهر در مسجد جامع امام أبوحنيفه واقع كوچه كماندو شهر تالقان برگزار ميشود
21/03/2024
اطلاعاتی در مورد پیامبران(ع)☆
یعنی این پست را نخوانی خیلی چیزا از دست دادی ؟؟
● 4 نفر از پیامبرانی که عرب.زبان بودند:
- حضرت هود(ع)
- حضرت صالح(ع)
- حضرت شعیب(ع)
- حضرت محمد(ص)
● پیامبرانی که با هم پسرخاله بودند:
- حضرت عیسی(ع) و حضرت یحیی(ع)
● پیامبرانی که هرگز ازدواج نکردند:
- حضرت عیسی(ع)
- حضرت یحیی(ع)
● پیامبرانی که با هم برادر بودند:
- حضرت موسی(ع) و حضرت هارون(ع)
- حضرت اسمائیل(ع) و حضرت اسحاق(ع)
● پیامبرانی که پدر و پسر بودند:
- حضرت ابراهیم(ع) و حضرت اسماعیل(ع)
- حضرت ابراهیم(ع) و حضرت اسحاق(ع)
- حضرت یعقوب(ع) و حضرت یوسف(ع)
● پیامبرانی که در کنار هم مدفون هستند:
- حضرت آدم(ع)
- حضرت نوح(ع)
- حضرت صالح(ع)
- حضرت هود(ع)
● پیامبرانی که دو نام داشتند:
- حضرت محمد(ص)- احمد
- حضرت یونس(ع)- ذوالنون
- حضرت عیسی(ع)- مسیح
- حضرت خضر(ع)- ملیقا
- حضرت یعقوب(ع)- اسرائیل
- حضرت یوشع بن نون(ع)- ذوالکفل
● پیامبر اکرم(ص) چند مرتبه به معراج رفتند؟
- 2 مرتبه
● حضرت یونس(ع) چند شبانه.روز در شکم ماهی بودند؟
- 7 شبانه.روز
● تعداد پیامبرانی که در بنی.اسرائیل مبعوث شدند:
- 600 پیامبر
● پیامبرانی که پادشاه روی زمین بودند:
- حضرت سلیمان(ع)
- حضرت ذوالقرنین(ع)
● آخرین پیامبری که وارد بهشت می.شود؟
- حضرت سلیمان(ع)
● پیامبرانی که با هم، هم.عصر بودند؟
- حضرت خضر(ع)
حضرت موسی(ع)
حضرت شعیب(ع)
- حضرت ابراهیم(ع)
حضرت لوط(ع)
حضرت یعقوب(ع)
حضرت یوسف(ع)
● پیامبرانی که مقام امامت هم داشتند؟
- حضرت محمد(ص)
- حضرت ابراهیم(ع)
● کدام یک از پیامبران را سر بریدند؟
- حضرت یحیی(ع)
● قبر حضرت موسی(ع) توسط چه کسی کنده شد؟
- حضرت عزرائیل(ع)
● کدام پیامبر(ع) داماد یکی دیگر از پیامبران(ع) بود؟
- حضرت موسی(ع) داماد حضرت شعیب(ع) بود!
دعا براي يك بار در عمر
روايت شده از حضرت محمد(ص)
هركس اين دعا را در هر وقت که بخواند گويا:
360 حج ادا نموده
360 قرآن ختم كرده
360 غلام آزاد نموده
360 دينار صدقه داده
در همان حال حضرت جبرائیل(ع) نیز خطاب به حضرت محمد(ص) فرمودند:
يارسول الله:
هربنده ای از بندگان خدا اين دعارا بخواند
«اگر چه يك بار در عمر»
خداوند به عظمت و حرمت و جلال خود قسم خورده که برای او هفت چيز ضامن ميشوم:
1-از او فقر و تنگ دستی رفع ميشود
2-از سوال منكر و نكير در امان ميماند
3- او را به سهولت از پل صراط عبور ميدهم
4-اورا از مرگ ناگهانی محفاظت ميكنم
5- داخل شدن در جهنم را برای او حرام ميكنم
6-از تنگی قبر او را حفاظت ميكنم
7- از خشم وغَضَبْ پادشاه ظالم او را امان ميدارم؛
و اين است دعا:
بِسمِاللّٰهِ الْرَّحمٰنِالْرَّحیم
لا اله إلا اللهُ الجليلُ الجبّار
لا اله إلا اللهُ الواحدُ القهّار
لا اله إلا اللهُ الكريمُ الستّار
لا اله إلا الله الكبيرُ المُتَعالْ
لا اله إلا الله وَحْدَهُ لا شريكَ لهُ إلَهاً واحداً، ربَّاً و شاهداً، اَحَداً و صمداً و نحنُ لهُ مُسْلِمونْ
لا اله إلا اللهُ وحدهُ لا شريك لهُ إلهاً واحداً ربَّا و شاهداً احداً و صمداً و نحنُ لهُ عابدونْ
لا اله إلا اللهُ وحدهُ لا شريكَ لهُ إلهاً واحداً ربَّاً و شاهداً احداً و صمداً و نحنُ لهُ قانِتونْ
لا اله إلا الله وحدهُ لا شريك لهُ إلهاً واحداً ربَّا و شاهداً احداً و صمداً و نحن له صابرونْ
لا اله إلا اللهُ مُحَّمدٌ رسولُ الله
اللهُمَ إليكَ فَوَّضْتُ أمريْ و عليكَ تَوَكَلتُ يا أرحمَ الراحمينْ
«صدق الله و صدق رسول الله الكريم»
این پیام را در حد توانت منتشركن ؛ الان یک دست می گذاری روی دکمه میفرستی و فراموشش میکنی ولی روز قیامت چنان ثوابی برایت داره که غافلگیرت میکنه .
مطمين باش
( و خداوند هرگز خلاف وعده نمیکند) قرآن کریم
: آيا مي دانيد فايده گفتن
(بسم الله الرحمن الرحيم)
در آغاز هر كاري چيست؟
اگر شما عادت كنيد كه در ابتداي هر كاري بسم الله الرحمن الرحيم بگوييد ، فردا در روز قيامت وقتي نامه اعمالتان بدستتان داده مي شود
قبل از آنكه آن را بخوانيد
بسم الله الرحمن الرحيم مي گوييد
و ناگهان مي بينيد كه همه گناهانتان
از نامه اعمالتان پاك شده است
مي پرسيد چه شد ؟
در اين زمان ازطرف خداوند
ندايي مي آيد
كه اي بنده ، تو ما را
با نام رحمن و رحيم فراخوانده اي
پس ماهم باتو مقابله به مثل كرده ايم
و گنا هانت را بخشيده ايم !
اين را براي كسي بفرستي
اول بسم الله الرحمن الرحيم بگو .
به اشتراک بگذارید. تاج اسلام
14/03/2024
✨﷽✨
بِسْمِ اللّهِ الْرَّحْمنِ الْرَّحيم
روزی حضرت «داود (ع)» در مناجاتش از خداوند متعال خواست همنشین خودش را در بهشت ببیند.
خطاب رسید: «ای پیغمبر ما، فردا صبح از در دروازه بیرون برو، اولین کسی را که دیدی و به او برخورد کردی، او همنشین تو در بهشت است.»
روز بعد حضرت داود (ع) به اتّفاق پسرش «حضرت سلیمان (ع)» از شهر خارج شد. پیر مردی را دید که پشته هیزمی از کوه پائین آورده تا بفروشد.
پیر مرد که «متی» نام داشت، کنار دروازه ایستاده و فریاد زد:
«کیست که هیزمهای مرا بخرد.»
یک نفر پیدا شد و هیزمها را خرید.
حضرت «داود (ع) » پیش او رفت و سلام کرد و فرمود: «آیا ممکن است، امروز ما را مهمان کنی؟!»
پیرمرد فرمود: «مهمان حبیب خداست، بفرمائید.»
سپس پیر مرد، با پولی که از فروش هیزمها بدست آورده بود، مقداری گندم خرید. وقتی آنها به خانه رسیدند، پیر مرد گندم را آرد کرد و سه عدد نان پخت و نان ها را جلویِ مهمانش گذاشت.
وقتی شروع به خوردن کردند، پیرمرد، هر لقمه ای راکه به دهان می برد، ابتدا «بسم الله» و در انتها «الحمد للَّه» می فرمود.
وقتی که ناهار مختصر آنها به پایان رسید، دستش را به طرف آسمان بلند کرد و فرمود:
«خداوندا، هیزمی را که فروختم، درختش را تو کاشتی. آن را تو خشک کردی، نیروی کندن هیزم را تو به من دادی.مشتری را تو فرستادی که هیزم ها را بخرد و گندمی را که خوردیم، بذرش را تو کاشتی. وسایل آرد کردن و نان پختن را نیز به من دادی، در برابر این همه نعمت من چه کرده ام؟!»
پیر مرد این حرفها را می زد و گریه می کرد.
حضرت «داود (ع)» نگاه معنا داری به پسرش کرد. یعنی: همین است علت این که او با پیامبران محشور می شود.
18/05/2023
پند هائی از لقمان حکیم به فرزند خویش !
1- فرزندم هیچکس و هیچ چیز را با خداوند شریک مکن !
2- با پدرو مادرت بهترین رفتار را داشته باش !
3- بدان که هیچ چیز از خداوند پنهان نمی ماند !
4- نماز آنگونه که شایسته است بپادار !
5- اندرز نصیحت دیگران را فراموش مکن !
6- در مقابل پیش آمد ها شکیبا باش !
7- از مردم روی مگردان و به آنها بی اعتنا مباش !
8- با غرور و تکبر با دیگران رفتار مکن !
9- در راه رفتن میانه رو باش !
10- بر سر دیگران فریاد مکش و آرام سخن بگو !
11- از طریق اسماء و صفات خداوند او را بخوبی بشناس
12- به آنچه دیگران را اندرز می دهی خود بیشتر عمل کن !
13- سخن به اندازه بگو !
14- حق دیگران را به خوبی اداء کن !
15- راز اسرارت رانزد خود نگاه دار !
16- به هنگام سختی دوست را آزمایش کن !
17- با سود و زبان دوست را امتحان کن !
18- با بدان و جاهلان همنشینی مکن !
19- با اندیشمندان و عالمان همراه باش !
20- در کسب و کار نیک جدی باش !
21- بر کوتاه فکران اعتماد مکن !
22- با عاقلان ایماندار مدام مشورت کن !
23- سخن سنجیده همراه با دلیل را بیان کن !
24- روز های جوانی را غنیمت بدان !
25- هم مرد دنیا و هم مرد آخرت باش !
26- یاران و آشنایان را احترام کن !
27- با دوست و دشمن خوش اخلاق باش !
28 -وجود پدر مادر را غنیمت بشمار !
29- معلم و استاد را همچون پدر و مادر دوست بدار !
30- کمتر از در آمدی که داری خرج کن !
31- در همه امور میانه رو باش !
32- گذشت و جوانمردی را پیشه کن !
33- هر چه که می توانی با مهمان مهربان باش !
34-در مجالس و مصابر چشم و زبان را از نگاه باز دار !
35- بهداشت و نظافت را هیچگاه فراموش مکن !
36- هیچگاه دوستان و هم نشینان خود را ترک مکن !
37- فرزندانت را دانش و دینداری بیاموز !
38- به ورزش علاقمند شو . !
39- در هر کاری از دست و پای راست آغاز کن !"منظور نیت خیر داشته باش"
40- با هر کس به اندازه درک او سخن بگو !
41- به هنگام سخن متین و آرام باش !
42- به کم گفتن و کم خوردن و کم خوابیدن خود را عادت بده !
43- آنچه را که برای خود نمی پسندی بر دیگران مپسند
44- هر کاری رابا آگاهی و استادی انجام بده !
45- نا آموخته استادی مکن !
46- با ضعیفان و کودکان سر خود را در میان نگذار !
47- چشم به راه کمک و یاری دیگران نباش !
48- از بدان انتظار مردانگی و نیکی نداشته باش !
05/05/2023
:
یک شب مار بزرگی برای پیدا کردن غذا وارد دكان نجاری شد، عادت نجار اين بود كه موقع ترک کارگاه وسايل كارش را روي ميز بگذارد. آن شب، نجار اره اش را روی ميز گذاشته بود. همينطور كه مار گشت مي زد بدنش به اره گير کرد و كمي زخم شد. مار خيلي عصبانی شد و برای دفاع از خود اره را گاز گرفت. این کار سبب خون ريزی دور دهانش شد و او که نمی فهمید كه چه اتفاقی افتاده، از اينكه اره دارد به او حمله مي كند و مرگش حتمي است تصميم گرفت برای آخرين بار از خود دفاع كرده و هر چه شديدتر حمله كند. او بدنش را به دور اره پيچاند و هي فشار داد.
صبح كه نجار به کارگاه آمد روي ميز به جای اره، لاشۀ ماری بزرگ و زخم آلود ديد كه فقط و فقط بخاطر بی فکری و خشم زياد مرده است.
ما در لحظۀ خشم می خواهیم به ديگران صدمه بزنیم ولی بعد متوجه مي شويم که به جز خودمان كس ديگری را نرنجانده ايم و موقعی اين را درك می کنیم كه خيلي دير شده. زندگی بيشتر احتياج دارد كه گذشت و چشم پوشی كنيم، از اتفاقها، از آدمها، از رفتارها، از گفتارها و به خودمان يادآوری کنیم که همیشه گذشت و چشم پوشی را اصل قرار دهیم تا آسیب نبینیم.!