28/02/2022
Elämä näyttää tällä hetkellä paljolti tältä: makoilua vauvan kanssa lattialla. Vaipanvaihtoa, syöttämistä ja nukuttamista🤣 ❤️ Edellämainittujen lisäksi mä olen hakemassa TÖITÄ. KÄÄK‼️ En ole 8-9 vuoteen hakenut töitä ja onhan tämä nyt uutta ja jännittävää😜 Perheenlisäys ja covid on vauhdittanut tätä päätöstä, että en aio täysipäiväisenä jatkaa enää liikunta-alalla. Rakastan valmentamista, m***a monen syyn takia en voi enkä halua sitä enää täysipäisenä tehdä. ❤️ Tällä hetkellä olen pääsääntöisesti valmentanut yhtenä iltana viikossa ja se on ollut ihanaa vastapainoa tälle vauvan täyttämälle arjelle. Aika näyttää mitä tälle IG-tilille käy jos/ kun päätyö tulee olemaan jotain muuta kuin liikuntaa. Tästä en tässä kohtaa jaksa ottaa paineita. 🤷🏼♀️
On aikoja kun elämässä ei tapahdu juuri mitään ja on aikoja kun tuntuu että kaikki menee uusiksi😅 Itsellä on selkeästi ollut parisen vuotta tällainen uudistumisen aika.
M***a se mikä pitää järjissään kaikkien elämänmullistusten keskellä, on liikunta. Edelleenkään en ole synnytyksen jälkeen ”tikissä”, m***a säännöllisen liikunnan myötä kroppa alkaa tuntua taas omalta ja että siihen saa jotain otetta. Synnyttäneet tietää, että ensimmäiset treenit on ihan omituisia kun tuntuu ettei kropassa mikään lihas aktivoidu ja hei, missä on mun keskivartalo😂?
Tähän vauvakuplaan on helppo hukkua. Oma hyvinvointi ja siihen panostaminen on aina viimeisenä ja se alkoi pikkuhiljaa vaikuttaa negatiivisesti fiiliksiin. Tehtiin mun miehen kanssa kalenteri, joka on jatkuvasti seinällä näkyvillä. Siinä on koko perheen treenit, kauppareissut sekä miehen työajat merkattuna. Näin kaikki on paljon selkeämpää ja ne omat treenit tulee paremmin tehtyä kun ne on raivattu kalenteriin ja siihen on ns. ”lupa.” Arki on kyllä yhtä priorisointia, M***A kun on hyvä runko kaikelle, on mahdollisuudet saada kaikki haluttu tehtyä suurempi. Aina ei onnistu m***a edes 80% ajasta. Se on paljon se‼️💪🏻
Nyt olisi kiva kuulla, mitä SULLE KUULUU⁉️ Ja miten SÄ huolehdit siitä, että liikunta on säännöllistä?
18/11/2021
MILLAINEN ON RIITTÄVÄN HYVÄ KUNTO? 💪🏻
Se riippuu niin ihmisestä ja siitä, minkälaisia ominaisuuksia kyseisen ihmisen arki ja/tai laji vaatii. M***a jos mietitään, mitä meinaa riittävän hyvä kunto ihan tavalliselle tallaajalle. 🤷🏼♀️❓
Riittävän hyvän kunnon omaava ihminen jaksaa kivuta portaita vaivattomasti, jaksaa touhuta lasten kanssa sekä jaksaa töissä paremmin kun ei kolota joka paikkaan. Hyvä kuntoinen ihminen myös palautuu arjen kuormituksista nopeammin.
Jotta sulla olisi riittävän hyvä kunto, vaatii se voimailua riittävän usein ja riittävän kovalla intensiteetillä. Käy reippailemassa useamman kerran viikossa eri tehoilla. Tämä reippailu voi olla kävelyä, juoksua, pyöräilyä, uintia tai vaikkapa soutua.
Liikkuvuuden ja kehonhallinnan tulisi olla riittävällä tolalla, jotta arjen askareet sujuisivat moitteettomasti. 🤸🏻♂️
Riittävän hyvä määrä liikuntaa auttaa toki myös painonhallinnassa. Kroppa voi hyvin ja mieli kirkastuu kun muistaa säännöllisesti laittaa sen työläppärin tai netflixin pois ja raahata itsensä liikkeelle. 👏🏻
Kaikkien ei tarvitse olla huippu-urheilijoita vaan todella monelle riittäisi ihan pienikin ponnistelu viikkotasolla. Ettei ajateltaisi, että ei tehdä ollenkaan jos ei kykene treenaamaan viittä kertaa viikossa täydellä teholla. Hyviä tuloksia on mahdollista saada myös pienemmällä efortilla. ☝🏻 Kunhan suunnitellaan treenit oikein ottamalla huomioon elämäntilanne ja ihmisen kehon (ja mielen) tarpeet.
Mitä ajatuksia herättää? Koetko että sulla on tällä hetkellä riittävän hyvä kunto? KOMMENTOI 💥 👇🏻
12/11/2021
Eilinen story-time innoitti monet laittamaan yksityisviestiä. Kiitos niistä🙏🏻 Tämä on just parasta somessa. Vertaistuki ja ajatusten jakaminen☺️
Höpisin siis eilen siitä, että somea selatessa tuntuu että KAIKKI muut pystyy ja minä EN❌ Että se olen vain minä, joka skippaa kävelylenkit, lantionpohjan kuntoutukset ja kotityöt😅 Ja jokainen muu tekee äitiyslomalla kaikkea muutakin. Luo uraa, panostaa omaan hyvinvointiinsa treenaamalla ja syömällä hyvin ravinteikasta ruokaa. Itselle on ihan tarpeeksi pitää tuo pienokainen tyytyväisenä ja hengissä. 😅
On parempia päiviä ja sitten on niitä, ettei näiden yöherätysten jälkeen jaksa edes hampaita pestä ennen puolta päivää 😅
Tällä halusin vain sanoa sinulle joka mietit, että teetkö tarpeeksi: KYLLÄ TEET❤️ Vaikka tekisit vain sen minimin ja jättäisit välillä ne hampaatkin pesemättä❤️❤️
14/10/2021
Loppusyksylle mahtuu vielä 1-2 asiakasta, joten jos haluat lähteä havittelemaan voimakasta kehoa meikäläisen johdolla, niin ota yhteyttä💥💥
MIKSI MINULLE VALMENNUKSEEN⁉️ Olen ihmisläheinen ja empaattinen valmentaja. Kohtaan asiakkaan armollisuudella, en ruoskien. Teen treenitohjelmat yksilöllisesti kunkin asiakkaan tavoitteet huomioiden, m***a realistisesti jottei tapahdu ylilyöntejä. Tahtotilani on saada voimaharjoittelu ihmisten elämään pysyvästi, joten pikaratkaisuja minulta et saa. Luotan tutkittuun tietoon ja tarpeeksi simppeleihin ohjelmiin jottei treenit jää ainakaan monimutkaisuudestaan suorittamatta. Elän tällä hetkellä kolmelapsisen uusperheen arkea (nuorin näistä 3 kk), joten todella tiedän miten hankala on treenejä sovittaa sinne arkeen. M***a ei mahdotonta‼️ Ollaan kaikkien asiakkaiden kanssa saatu sumplittua jokaisen arkeen ne treenit. Mennään siis konkretian tasolle, enkä vain lätkäise treeniohjelmaa käteen ja sano MOIKKA😊 Ja kirsikkana kakun päällä ➡️ mulla on loistava huumorintaju😅
KENELLE SOPISIN VALMENTAJAKSI⁉️
Jos haluat aloittaa ottaa voimaharjoittelun osaksi arkeasi ja luotat siihen, että järkevällä 1–3 (riippuen taustasi ja tavoitteistasi) laadukkaalla treenillä vkossa saavutat isoja asioita pitkässä juoksussa. Vaadin asiakkailtani pitkäjänteisyyttä ja sitoutuneisuutta💪🏻 Asiakkaitani ovat aloittelijat sekä keskitasoiset kuntoilijat jotka ovat valmiita aloittamaan kuntosaliharjoittelun ja saamaan lisää lihasta ja voimaa💪🏻💥
Valmennan myös juoksijoita joten haluat tietää kuinka yhdistät voimaharjoittelun osaksi juoksua ➡️ voisin olla valmentajasi.
Jos kaipaat järkevää, jämptiä, empaattista ja luotettavaa valmentajaa ➡️ valitse minut 😊 Luotettavuudella tarkoitan sitä että tulen olemaan SUN PUOLELLA ja haluan SUN PARASTA❤️ Etsin ja löydän keinot joilla saadaan sut kuntoon‼️💪🏻
Pistäppä siis koodia joko DM tai sähköpostilla ➡️ [email protected] , niin varataan tapaaminen. Ensiksi voidaan ottaa maksuton konsultaatio, jonka jälkeen voit päättää lähdetkö meikäläisen matkaan❤️
25/09/2021
Treenit käynnistetty näiden siskosten kanssa tällä viikolla💥 On hienoa, että tyypit ei unohda vaikka olen välillä pois kuvioista☺️💪🏻 Muistaakseni jo ensimmäisestä yrittäjävuodestani lähtien jo olleet mukana menossa 😊
Koronavuodet on monelle aiheuttaneet passivoitumista ja sitä myötä kunnon laskua. On vaikea päästä enää rutiineihin kiinni vaikka salit ja muut kuntoilupaikat ovat jo kauan pyörineet suht normaalisti. Sen vuoksi on hyvä palkata siihen apua jos yksin ei meinaa sohvalta päästä ylös. Sama se on itsellä. Mä tarvin tukea, jotta pääsen turvallisesti voimatreeneihin taas raskauden ja synnytyksen jälkeen kiinni. Ilman viikoittaista ohjattua voimaryhmää, en välttämättä raahautuisi itsekseni gymille. Ja mä inhoan kotona treenaamista - varsinkin nyt kun tuntuu että oon koko ajan kotona😂
Mites SÄ? Treenaatko mieluummin KOTONA vai SALILLA⁉️
21/09/2021
Välillä on ikävä tätä isoa massua❤️ Synnytyksen jälkeen onkin maha vähän erinäköinen ja kroppa muutenkin muuttanut muotoaan. 😰 Olisi ihana pitää itsestään huolta jotta palautuminen kohti entistä voisi alkaa. M***A kun ei jaksa. 🤪 Ja se varmaan tietyissä elämäntilanteissa sallittakoon. Aina ei ole oikea aika laihduttaa tai tykittää raskasta treenisykliä tai edes yrittää tehdä mitään systemaattista🙌🏻 Joskus on vain yritettävä minimoida tuhot väsyttävässä elämäntilanteessa. Se elämäntilanne voi olla muutakin kuin vauva-arki. Varmaan jokainen meistä on ollut joskus tilanteessa jossa arki on yhtä kaaosta ja siinä sitten yrittää vain selviytyä🥶
Somen ja keskustelupalstojen perusteella synnytyksestä tulisi palautua entisiin mittoihin alta aikayksikön. Ja imetys kuulemma vie kaiken rasvan ja ihan kuihtuu silmissä. Ja paskat😂 Täällä ei ainakaan toimi. Päinvastoin. On ihan järjetön nälkä koko ajan ja raskausajalta jäi päälle herkkujen syönti😅 Ei pääse kyllä laihtumaan vaikka imetän käytännössä jatkuvasti ja muutenkin arkiaktiivisuus on suurempaa kuin yleensä.
Vinkkinä sinulle ja samalla itselleni‼️ Jos elämäntilanne on haastava, älä yritäkään tehdä isoja elämäntapamuutoksia. Älä ainakaan kaikkea kerralla. Liian vähillä unilla on ihan järjetöntä yrittää puskea. Toki arjessa voi tehdä väsymyksestä ja stressistä huolimatta pieniä hyviä tekoja joiden avulla selviää hankalistakin vaiheista elämässä 💪🏻
Tässä on mun tän hetken TOP 3 joilla pyrin pitämään itseni kasassa :
💜 Uni. Vaikka tällä hetkellä on turha unelmoida 8 h yöunista, niin pyri nukkumaan mahdollisimman paljon ja vaikka pätkissä.
💜 Joka aterialle kasviksia, marjoja tai hedelmiä.
💜 Liiku ulkona joka päivä edes vähän.
📸 ensimmäisen kuvan ottanut super ammattitaitoinen Susanna Hynynen ❤️
15/09/2021
Liikkuminen ja voimakas keho on suuri voimavara jota kannattaa vaalia. 🙌🏻 Voimaa tarvitaan kaikkialla arjessa. Ei vain silloin kun ollaan salilla kolistelemassa painoja. Esim.synnytys ja varsinkin ponnistusvaihe‼️🥶 Synnyttäneet tietää, että ei ole mikään pieni rutistus se, voimaa tarvitaan 😅 Tavaroiden nostelut ja muut arjen aktiviteetit sujuvat helpommin kun on riittävät voimatasot alla.
Omasta lihasmassastaan kannattaa myös pitää huoli, koska iän myötä alamäki on armoton! Ilman lihaksia ei ole mitään toimintaa. Voimaa ja lihasta pystyy hankkimaan maltillisella määrällä treenikertoja kunhan tietää mitä tekee. 🙌🏻 Ei siis tarvitse mennä asumaan salille. Ja sitä voimaharjoittelua voit harjoittaa kotona, ulkona tai salilla -välineillä tai ilman. Perusjutuilla pääsee pitkälle - kunhan muistaa että harjoittelun kuuluu olla nousujohteista. Mun asiakkaat ovat saaneet hyviä tuloksia käymällä sen 2-3 krt viikossa salilla. Ei siis mikään mahdottomuus kiireiseenkään arkeen👌🏻
Mulle oman kehon huolta pitämisessä on tärkeää se,että voin olla muille apuna kun sitä tarvitaan. Ettei esimerkiksi muuttoapu jäisi ainakaan kunnosta kiinni. Toki hyvinvoiva kroppa parantaa elämänlaatua niin paljon (myös henkisellä puolella) , että vaikka välillä se liikkumaan lähtö ärsyttää (koska olen äärettömän laiska ja mukavuudenhaluinen), yleensä kyllä menen, koska tiedän mikä alamäki siitä lähtee jos alan järjestelmällisesti skippaamaan treenejä. 😂
💥Viimeksi kyselin onko salikärpänen iskenyt syksyn myötä. Nyt kyselen, että MITEN siellä on TREENIT lähteneet käyntiin? 💥
P.S.
Tuntuu ihanalta kun on pystynyt aloittamaan omat treenit taas. Tuntuu että pikkuhiljaa saa omaa kehoaan takaisin. 😍 Liikunta on mulle iso voimavara. Toinen mistä saan virtaa on mun työ💪🏻 Huomenna olisikin tarkoitus aloittaa yhden uuden asiakkaan kanssa ja hitto mua jännittää😂 Wish me luck‼️🤪
10/09/2021
Varmoja syksyn merkkejä on ilmassa. Nimittäin ilmat kylmenee ja salit täyttyy ihmisistä‼️😊 Muutaman kollegan kanssa kun on jutellut, niin kuulemma kalenterit on täynnä ja sähköpostit tursuaa yhteydenottoja. Ja se on ihan mahtavaa. 👏🏻Nämä vuodet ovat koetelleet monen hermoja kuin fyysistä kuntoakin. Monesti pitkän tauon jälkeen sitä tarvitsee hieman apua, jotta hommaan pääsee takaisin jyvälle.
Treenaaminen ei ole mitään rakettitiedettä, m***a harva jaksaa enää työpäivän ja muun arjen lisäksi suunnitella itselleen järkeviä ja nousujohteisia treenejä. En minäkään😅
Omalla kohdalla pitkään taukoon vaikutti toki korona, m***a suurimpana raskaus ja synnytyksen jälkeinen aika. Vaikka toki liikuin viimemetreille saakka, m***a treenit olivat aika epäsäännöllisiä. Synnytyksen jälkeisestä treenistä mulla ei ole mitään hajua, joten mulle oli päivänselvää että hankin apua. 👍🏻 On käyty fyssarilla ja nyt käyn ohjatusti treeneissä 1-2 krt viikossa.
Mulle on tosi tärkeää taas saada treenaamiseen rutiini ja jossain kohtaa on taas ihana päästä nostelemaan isompia rautoja ja ehkä vetämään myös niitä leukoja. 💪🏻😊
Hankkikaa ihmiset rohkeasti apua jos on vaikea päästä treeneissä alkuun. ‼️Tai jos tuloksia ei ahkerasta salilla käynnistä huolimatta tule. Olen huomannut että On paljon järkevämpää ulkoistaa itselleen haastava asia, kun tehdä m***a kertaa hommat itse ja päin honkia😂
Kuinka moni teistä on päässyt takaisin treenien makuun? Vai oliko edes mitään taukoa? KOMMENTOI 🙏🏻
05/09/2021
Yrittäminen on kaikessa ihanuudessaan todella vaativaa ja vakavaa hommaa‼️ No ei nyt ihan.. 😂 Toki se vaatii ja omalla kohdallani hurahdin siihen ihan satasella ja sitten mentiinkin oman jaksamisen rajoilla , joskus jopa vähän yli. Näiden ylilyöntien vuoksi olen oppinut vetämään rajoja ja viimeistään tämä uusi perheenjäsen varmistaa sen, ettei työnteko lähde enää lapasesta.
Yrittäjänä olen saanut kuitenkin tehdä sitä mistä tykkään ja omilla ehdoillani. Se on mahdollistanut omat aikataulut ja koenkin, ettei musta olisi enää palkkatöihin. Yrittäjyys tarjoaa itselle sellaista joustavuutta mitä ei työelämästä löydy. Ja onhan se siistiä kun pystyy omalla intohimolla elättämään itsensä💪🏻😍 Nyt vielä pääosin mammalomailen, enkä varmuudella tiedä miten tätä mun yrittäjyyttä jatkossa vien eteenpäin. Sen kuitenkin tiedän, että se mitä jatkossa teenkin, teen sitä edelleen innostuen ja intohimolla, kuitenkin omat jaksamisen rajat tiedostaen. ❤️
Ja kääk! Pian alan tekemään vähäsen valmennustöitä. Eli pikkusen back to business‼️ Jännittää😅
Hyvää yrittäjänpäivää itselleni ja jokaiselle yrittäjälle! ❤️
28/08/2021
Päivää, että pätkähti! 👋🏻 Täällä on vietetty vauva-arkea reilu 6 viikkoa ja väsymyksestä huolimatta täällä menee hyvin.
Omat treenit jatkuu toivottavasti jo ensi viikolla, kun sain äitiysfyssarilta ”luvan” palata salille. Toki treenaaminen on alussa kuntouttavaa ja kaikessa pitää ottaa erityiseen huomioon lantionpohja ja vatsan tuki. Ei ole muuten raskauden jälkeen helppoa löytää tuota vatsan tukea. Tuntuu ettei keskivartalossa ole ketään kotona 😅😅
Mulla on siintänyt myös ajatuksissa työt. En tule täysipäiväisesti palaamaan töihin vielä hetkeen, m***a pienesti ajattelin valmennushommia alkaa tekemään. Koen mielekkäänä, että saa vauva-arjen oheen tehdä sitä omaa juttua vaikka edes vähän❤️
Joten syksyn mittaan voisin ottaa haltuun 1-2 asiakasta. ‼️ Eli laitapa viestiä jos haluat aloittaa mun ohjauksessa treenit!
M***a nyt jatkamaan vauva”hommia” 😇 Ihanaa viikonloppua kaikille😍
22/07/2021
12.7.2021 meidän perhe täydentyi vielä yhdellä pojalla. ❤️ Odotusaika oli jälleen pitkä kuten isoveljelläänkin eli viikolle 42 mentiin ja käynnistyksellä houkuteltiin poju pihalle😊
Arki meni taas kertaheitolla uusiksi, m***a on tämä vaan ainutlaatuista aikaa ja yritän nauttia siitä niin hyvin kuin järkyttävältä väsymykseltä kykenen 😅 Tämä pieni mies määrää nyt ainakin hetken aikaa tahdin ja vanhemmat vikisee perässä. 😍
Alan päivitellä somea varmasti enemmän sitten kun pääsen itse treenien makuun. Tarkoituksena ei ole tehdä tästä mammablogia (vaikka välillä toki voin vauvaa täällä vilautella) vaan ideana on keskittyä edelleen pääosin treeniin💪🏻 Sanomattakin selvää ettei tästä olla ihan heti menossa nostamaan rautaa. Nyt keskitytään palautumiseen ja vauva-arkeen❤️❤️