ECNPL Escola Clínica de Neuropsicologia i Patologia del Llenguatge

ECNPL Escola Clínica de Neuropsicologia i Patologia del Llenguatge

Compartir

#disfagia
#terapiamiofuncional
#neurologopedia
#voz
#neuropsicología

17/02/2026

17 de febrero – Día Mundial de la Motricidad Orofacial

✨ “Terapia Miofuncional Orofacial: mucho más que ejercicios”

Y sí… es mucho más.

Es prevención.
Es función.
Es crecimiento.
Es salud.
Es calidad de vida.

Hoy celebramos 10 años del Día Mundial de la Motricidad Orofacial dando visibilidad a una especialidad que transforma vidas cada día.

♥️ Compañer@, te necesitamos.

📲 Compártelo en tus redes, en tus grupos, con tus pacientes y familias.

Ayúdanos a amplificar nuestra voz y a seguir posicionando la Motricidad Orofacial donde merece estar.




👄👅🦷👃

Photos from ECNPL Escola Clínica de Neuropsicologia i Patologia del Llenguatge's post 10/02/2026

✴️ 17 de febrero – Día Mundial de la Motricidad Orofacial
Este año celebramos el lema: “Terapia Miofuncional Orofacial: mucho más que ejercicios”.

La M.O. es clave para respirar, masticar, deglutir, hablar y mantener un equilibrio muscular adecuado.

La terapia miofuncional orofacial no es solo repetir movimientos: es función, salud, prevención y bienestar.

Damos visibilidad a la logopedia especializada y a la importancia de detectar y abordar las alteraciones orofaciales en todas las edades.

08/12/2025

📢 Nova publicació de la nostra Escola!

Ens alegra compartir que Mariana Simão, coordinadora del Màster en Disfàgia Orofaríngia, ha publicat un article al Journal of Patient-Reported Outcomes:

✨ Perceptions de neuromuscular electrostimulació dels pacients amb Parkinson’s dissenyat i els seus caregivers: l’impacte en swallowing i speech from a qualitative perspective.

Aquest treball ha estat desenvolupat amb exalumnes del Màster, Elizabeth, Aracely i Militza, i amb la participació del Dr. Jaume Kulisevsky, director de l’ECNPL.

Una investigació que reforça el compromís de la nostra Escola amb excel·lència acadèmica i la integració entre ciència i pràctica clínica.

🔗 Enllaç a l’article disponible a la bio.

Photos from ECNPL Escola Clínica de Neuropsicologia i Patologia del Llenguatge's post 05/12/2025

🧠 Treballar les funcions cognitives ajuda a mantenir el cervell actiu i pot ser clau en la prevenció o detecció precoç de malalties neurodegeneratives.

👉 T’atreveixes a posar a prova el teu cervell?

Et proposem un petit repte per descobrir quines funcions cognitives utilitzes en el teu dia a dia… potser sense adonar-te’n!

Photos from ECNPL Escola Clínica de Neuropsicologia i Patologia del Llenguatge's post 03/12/2025

🧠 3 de desembre | Dia Internacional de les Persones amb Discapacitat.

Avui commemorem la força i la resiliència de totes les persones que conviuen amb una discapacitat.

28/11/2025

Us presentem a la Virginia Fernández, ella és logopeda amb menció clínica i educativa, graduada per la Universitat Autònoma de Barcelona.

Ha completat un Màster en Teràpia Miofuncional i un Màster en Disfàgies Orofaríngees a l’Hospital de la Santa Creu i Sant Pau.

Compta amb una àmplia experiència clínica en el tractament de pacients infanto-juvenils amb trastorns de l’aprenentatge com la dislèxia i la disortografia, així com trastorns de la comunicació com el trastorn del llenguatge, els trastorns fonològics i de la parla, i els trastorns de la fluïdesa d’inici en la infància.
També té experiència en el diagnòstic i rehabilitació d’infants i adults amb alteracions de les funcions miofuncionals orofacials i dificultats en la deglució.

Photos from ECNPL Escola Clínica de Neuropsicologia i Patologia del Llenguatge's post 26/11/2025

Les emocions formen part del sistema de presa de decisions del cervell.

Les àrees límbiques (com l’amígdala o la ínsula) processen la rellevància emocional, mentre que les regions prefrontals (orbitofrontal, ventromedial i dorsolateral) integren aquesta informació per guiar la conducta.

Diversos estudis en neurociència han demostrat que les emocions actuen com a “marcadors somàtics”, orientant les nostres decisions cap a opcions més adaptatives (Damasio, 1994; Bechara et al., 1997).

🧠 Decidir bé és el resultat d’una interacció òptima entre les xarxes cerebrals emocionals i executives.

25/11/2025

Avui us presentem a un dels nostres pacients d’Estimulació Cognitiva grupal.

Ell és l’Antonio i va començar a venir a l’Escola perquè començava a perdre habilitats de memòria.

Des de llavors ha estat participant en els tallers d’estimulació que l’ajuden a millorar cada dia.

Els nostres professionals treballen cada dia per ajudar a que la qualitat de vida dels nostres pacients sigui la millor.

Si vols saber-ne més sobre les sessions grupals d’estimulació cognitiva, no dubtis en escriure’ns i preguntar.

Photos from ECNPL Escola Clínica de Neuropsicologia i Patologia del Llenguatge's post 21/11/2025

Fer moltes coses alhora pot semblar sinònim d’eficiència, però el cervell no està dissenyat per a la multitasca. 🧠

Cada cop que canviem de focus, perdem temps i energia mental, i augmenta la probabilitat d’errors.

Concentrar-se en una sola tasca millora el rendiment i preserva la salut cognitiva.

✨ Més no sempre és millor: una ment enfocada és una ment més eficient.

19/11/2025

🚀 Vols aprendre neuroimatge d’una manera pràctica i accessible?

Apunta’t al nostre curs i descobreix com interpretar, dissenyar i analitzar estudis amb dades reals.

🔗 Inscripcions obertes — Per més informació, consulta el link del perfil

¿Quieres que tu escuela/facultad sea el Escuela/facultad mas cotizado en Barcelona?

Haga clic aquí para reclamar su Entrada Patrocinada.

Localización

Categoría

Dirección


Sant Antoni Maria Claret, 167 Paveló Sta. Victòria
Barcelona
08025

Horario de Apertura

Lunes 09:30 - 19:30
Martes 09:30 - 19:30
Miércoles 09:30 - 19:30
Jueves 09:30 - 19:30
Viernes 09:30 - 13:30