10/11/2020
Us anunciem que dimecres dia 18 de novembre tindrà lloc la primera sessió del Seminari Permanent del projecte "Barcelona en el context del gòtic meridional: arquitectura i ornamentació" (MAGNA ARTS- MAHPA)
Esteu tots convidats a assistir-hi!
05/11/2020
MAHPA us recorda que demà 6 de novembre es celebren les 23enes Jornades del nostre Institut. Membres del nostre grup us parlaran sobre les pandèmies a l'Edat Mitjana!!
22/09/2020
Arriba una nova edició d' "Els Abrils de l'Hopital". Des de MAHPA us conviden a participar-hi!
08/04/2019
NOVA EDICIÓ DE "SOM MEDIEVALISTES". TOTHOM ESTÀ CONVIDAT!
Dijous 11 d’abriL Seminari d’Història de l’Art 17H.
-PRESENTACIÓ del Màster i Doctorat Cultures Medievals i de l'Institut IRCVM
-INTERVENCIONS: "L’art medieval des del segle XXI: recerca, tecnologia i coneixement"
-DEBAT I APERITIU
03/04/2019
"Paisatges Espirituals", http://www.ub.edu/proyectopaisajes/index.php/ca/
un projecte del Grup de Recerca MAHPA us convida a compartir l'últim post del seu BLOG
Transcurriendo por sendas inciertas. Abriendo caminos nuevos. Una reflexión de despedida. Una invitación hacia el futuro
Transcurriendo por sendas inciertas. Abriendo caminos nuevos. Una reflexión de despedida. Una invitación hacia el futuro Detalls Publicat el Dimarts, 02 abril 2019 10:16 Escrit per Blanca Garí y Núria Jornet Han pasado los años desde que empezó esta andadura. Rápido, sí, han pasado muy rápi...
19/02/2019
Proper SEMINARI en TANDEM d'ARDIT-Cultures Medievals tindrà lloc aquest divendres dia 22, a l'aula 105 de la Facultat de Geografia i Història a les 11:30.
amb el títol: "Pensar els hospitals a l'Edat Mitjana", impartit pels doctorands Raul Villagrasa (CSIC-Madrid) i Pol Bridgewater (UB) i moderat pel Dr. Antoni Conejo.
Alhora, també es presentarà el llibre "Redes hospitalarias: historia, economía y sociología de la sanidad" coordinado por: C.Villanueva Morte; A.Conejo da Pena, Antoni; R.Villagrasa-Elías Zaragoza, IFC Ediciones 2018
30/12/2018
Curs d'extensió universitària
"Iniciació al treball amb documents medievals: Llatí, Paleografia i Diplomàtica".
Dirigit a alumnes de Grau i Màster i altres persones interessades en la documentació Medieval i Moderna (aquest any, tot i el títol, inclou documentació d'epoca Moderna)
08/11/2018
El proper dimecres 14 de novembre de 2018 Maria Soler Sala, membre de MAHPA i del projecte "Paisatges Espirituals" impartirà la conferència, "Mapejar l'Edat Mitjana. Els GIS en l'estudi del passat medieval", en el marc de les 20es Jornades IRCVM de Cultures Medievals que acolliran la inauguració del Màster Cultures Medieval i el Doctorat Cultures Medievals.
L'acte tindrà lloc al Seminari d'Història de l'Art de la Facultat de Geografia i Història (UB), a les 17.30h. Us hi esperem!
05/11/2018
Delfi Nieto, membre del projecte "Paisatges espirituals" i del SGR MAHPA ha defensat avui la seva tesi doctoral titulada "Communities of Dissent. Social Network Analysis of Religious Dissident Groups in Languedoc in the Thirteenth and Fourteenth Centuries ", dirigida per la Dra. Blanca Garí. La tesi s'ha presentat en el programa Cultures Medievals i han format part del tribunal les professores Claire Taylor (University of Nottingham), Montserrat Cabré i Pairet (Universidad de Cantabria) i Maria Soler-Sala (Universitat de Barcelona). La defensa ha estat un èxit. Enhorabona Delfi!
29/10/2018
Ja està disponible a Coursera el MOOC "A voice of their own: Women 's Spirituality in the Middle Ages", creat per l'equip de "Paisatges espirituals", resultat de la investigació generada per aquest projecte del Grup de Recerca MAHPA. Es tracta d'un curs online i gratuït, en anglès, amb subtítols en anglès, castellà i català. Un recorregut pels diferents paisatges a través dels quals es manifesta l'espiritualitat femenina en l'edat mitjana.
Accés des de la nostra pàgina http://www.ub.edu/proyectopaisajes/index.php/es/experiencias/mooc o directament des de la plataforma de Coursera.
Esperem que us agradi i que seguiu el curs!
07/05/2018
Els projectes "Paisajes Espirituales" i "Scriba" de l'IRCVM han co-organitzat una trovada de doctorands d' història del Historische Seminar Universität Leipzig y del Doctorat Cultures Medievals de la Universitat de Barcelona. Va tenir lloc a la UB i al Monestir de Pedralbes els días 2 i 3 de Maig.