22/05/2026
✨ és una cita per visitar, conèixer i donar suport a l’art, l’artesania i el disseny local.
En aquesta edició de , des de l’A-FAD vam organitzar quatre visites guiades pels espais participants per apropar al públic els processos creatius i els entorns de treball dels artistes i artesans de la ciutat.
Volem expressar un agraïment molt especial a les sòcies Anna Filella, Carol Fleischman i Elena Daza, que de manera voluntària van conduir aquestes visites i van compartir els seus coneixements, mirada i entusiasme amb totes les persones assistents. 💛
Les visites guiades permeten entrar als tallers i conèixer de prop l’artista en el seu propi entorn de treball. Una experiència pensada per despertar la curiositat i connectar amb el talent i la creativitat des del seu origen.
Gràcies també a totes les persones que hi vau participar i vau fer possible, un any més, aquesta xarxa de trobades, descobertes i complicitats al voltant de la creació ✨
08/05/2026
A crea objectes que connecten amb allò que cuidem.
🗓️ 16 i 17 de maig
Majka Tkáčiková () artista, curadora, dissenyadora d'exposicions i directora creativa, desenvolupa una pràctica artística que uneix ceràmica, tèxtil i disseny espacial, creant formes orgàniques i experiències pensades per ser viscudes també des del tacte i l’emoció.
Durant el segon cap de setmana de , et convida a transformar records i símbols personals en una petita peça ceràmica:
✨ Crea el teu propi amulet: Dona forma a una escultura d’argila inspirada en objectes, aliments, animals o històries associades a la protecció, la cura i la bona sort.
🖇 Més informació a l'enllaç de la bio
07/05/2026
A descobreix la ceràmica com a espai d’expressió i identitat.
🗓️ 9 i 10 de maig
Aldo Alcántara () crea peces ceràmiques que dialoguen amb l’art i la cultura mediterrània i llatinoamericana, explorant formes, volums i colors amb una mirada contemporània i un toc de nostàlgia.
Durant el primer cap de setmana de , et convida a formar part del procés:
🎨 Dibuixa la teva rajola: Intervé una peça de ceràmica i expressa’t lliurement amb engalbes, explorant el dibuix i el color.
Una experiència per connectar amb la creativitat i la matèria.
🖇 Més informació a l'enllaç de la bio.
06/05/2026
Objectes amb història que tornen a brillar
🗓️ 16 i 17 de maig
Wood&Bulb () és el projecte on l’ofici de la restauració es transforma en llum. A partir de fustes i objectes recuperats, crea peces úniques que donen una nova vida a materials amb passat.
Cada llum és també una història: un equilibri entre matèria, memòria i disseny.
Durant el segon cap de setmana de , obre el seu taller per compartir el procés i l’univers que hi ha darrere de cada peça.
Una oportunitat per descobrir com la fusta es transforma en llum.
05/05/2026
🏺La ceràmica com a gest i com a ús a
🗓️ 9 i 10 de maig
Tossuda Studio (), el projecte de Gemma Mercader, treballa des de la relació directa amb la matèria per crear peces que habiten el dia a dia.
Entre l’objecte utilitari i la forma escultòrica, el seu treball en gres explora formes essencials, textures i esmalts des d’una mirada contemporània.
Durant el primer cap de setmana de , obre el seu taller per compartir el procés i l’univers que hi ha darrere de cada peça.
Una oportunitat per descobrir la ceràmica des de l’ús, el gest i la matèria.
🖇 Més informació a l'enllaç de la bio.
03/05/2026
💍 Descobreix joies que connecten amb l'essencial a
🗓️ 9 i 10 de maig
HÀBIT (), el projecte de Miquel Barberà, explora un univers creatiu on forma, natura i simbolisme es troben més enllà del temps i les tendències.
Les seves peces, properes al talismà, neixen d’una mirada intuïtiva que connecta amb formes arquetípiques i amb una manera d’entendre la joieria com a expressió profunda.
Durant el primer cap de setmana de , podràs descobrir la seva obra a:
🔮 Exposició «Naturforms»: Una proposta on la natura esdevé eix creatiu per donar forma a joies que dialoguen amb la identitat i el creixement personal.
Una invitació a apropar-se a la joieria des d’una dimensió més simbòlica i introspectiva.
🖇 Més informació a l'enllaç de la bio
03/05/2026
Fer, experimentar i aprendre amb tecnologia a
🗓️ 16 de maig
L’Ateneu de Fabricació de Ciutat Meridiana () és un espai obert on crear i fabricar objectes combinant eines digitals i processos manuals. Un lloc per explorar, compartir coneixement i donar forma a idees.
Durant el segon cap de setmana de , et proposen una experiència pràctica:
🪵 Taller de fusta: Dissenya i construeix peces combinant tècniques artesanals amb tecnologia digital com el tall làser o la CNC.
Una oportunitat per experimentar amb materials, eines i processos en un entorn col·laboratiu.
🖇 Més informació a l'enllaç de la bio