12/09/2025
Tanquem l'edicció 2025 de la Summer School amb la visita a Tortosa, a càrrec del prof. Jacobo Vidal. Hem visitat la catedral, el Palau episcopal, el Reial Col•legi, el Castell de la Suda i les muralles medievals.
Fins la propera edicció del curs!
12/09/2025
Ahir, amb els estudiants estrangers del curs, vam visitar el Museu d'història de Barcelona i l'antic Arxiu de Corona d'Aragó.
10/09/2025
Tercer dia de curs, tot dedicat a la història de l'art, amb les magnifiques classes de María Teresa Chicote i Ángel Fuentes , de la Universidad Complutense de Madrid, i Valentina Sapienza de la Università Ca' Foscari di Venezia.
A continuació, el tercer panel de joves investigadors i foto de grup amb tot l'alunnato del curs BIP i Summer School 2025.
09/09/2025
Tarda dedicada a les comunicacions dels joves investigadors i investigadores.
09/09/2025
Matí dedicat a les dones!
Gràcies a Marina Gazzini, Maria Barceló, María Álvarez, Anna Bellavitis per les vostre classes tan interessants!
I gràcies a les dues moderadores, Mireia Comas i Lola López, per la vostra col•laboració!
09/09/2025
Primer dia del Curs BIP Erasmus+ i Summer School d'Estudis Mediterranis de la Universitat de Barcelona.
Inauguració de curs a carrèc de la degana de la Facultat de Geografia i Història, Maria Soler, de la directora del Departament d'Història i Arqueologia, Rosa Lluch, i dels organitzadors del curs, Ida Mauro i Salvatore Marino.
A continuació, la "lectio" inaugural del professor Germán Navarro (Universidad de Zaragoza), que ha estat tot un èxit entre el públic d'estudiants, professors i joves investigadors.
A la tarda, la segona sessió, amb les classes molt interessants de la professora Josepa Cortés (Universitat de València) i del professor Xevi Camprubí (Universitat Autònoma de Barcelona).
05/09/2025
Next week, the fourth edition of the Summer School of Mediterranean Studies will be held. As last year, this training activity will coincide with the ‘Erasmus+ BIP’ course, which will be attended by numerous teachers and students from different countries of the European Community.
In this 2025 edition, the central theme of the course will be ‘Forms and spaces of education and learning in the 13th-18th centuries’, using a comparative and multidisciplinary perspective.
In the late Middle Ages and throughout the modern era, European cities experimented with different learning practices for the professional training and social integration of minors. In addition, municipal, ecclesiastical and royal authorities promoted the expansion, institutionalisation and specialisation of spaces dedicated to literacy and academic education for children and adolescents.
👇 Below you can find the course programme.