بخصوص صعوبة امتحان الكيميا السنادى وزعل طلاب كتير انهم محلوش كويس واللي يقول حلمي ضاع أو الكليه اللي كنت حاططها لنفسي كده مش هلحقها حابب اقول كلمتين..
١-عمر ما كان حلك الكويس لامتحان ماده معينه ضامن ليك انك تجيب مجموع عالي وتدخل الكليه اللي انت عايزها ولا عمر حلك الوحش ( من وجهة نظرك ) لامتحان ماده معينه انك كده مش هتلحق حاجه وحلمك ضاع وكل الكلام ده اللي هو في الاول والاخر وسوسة الشيطان ليك..
٢- اوعي تفتكر ان زعلك علي امتحان هيزودلك درجات ولا هيرجع بيك الزمن انك تمتحن تاني وتصحح غلطاتك خليك عارف انك سلمت ورقتك خلاص وزعلك او فرحك مش هيغير حاجه اللي هيغير هو انك تنسي الماده اللي امتحنتها وتدخل في اللي بعدها علطول علشان ده اللي بيفرق الطلاب عن بعضها كل سنه.
وأخيراً "لا يليق بالمؤمن في تقلُّب أحواله؛ إلا أن يُحسِن الظنَّ بربِّه، ولو كانت النوازل تفتكُ به فتكًا"
أحسنوا الظن بالله يرحمكم الله. 🤍
MR-Mo3taz Elnabawy
شرح وتبسيط ماده الرياضيات
بكرا الاتنين 12/6/2023 الساعة 9 صباحا
هتكون اول لجنه ليكوا ي ابطال
اول امتحان لاخر سنه دراسيه في رحله الثانويه
اول نهايه مشوار وبدايه مشوار جديد
مشوار سنه متواصله من الدروس والمذاكرة والتعب
اول انجاز انت بتحققه و اول مسؤوليه انت بتجتازها ف حياتك
بلاش توتر نفسك وشيل اي خوف وقلق من دماغك انت عملت اللي عليك والباقي توفيق م ربنا خلي عندك ثقه بالله كبيره وخلي حلمك وهدفك قدام عينك اوعي تضيعه بسبب خوف او توتر
ربنا يسهلكوا يارب و نسال الله ان يرزقكم التوفيق و السداد ف الاجابه ❤️❤️✨
خلاص فاضل ع الحلم تكه✌️❤️
Click here to claim your Sponsored Listing.
Location
Category
Website
Address
طنطا
Tanta