Tomorrow at 6.00 pm , The Welcome party E3dady 2017 will be published at Rotana Masriya with Ahmed Mumtaz , the vice president of SU
Hope u enjoy it :)
Faculty of Engineering - Cairo University - Class (2013-2017)
اهم اخبـار دفعة اعدادي هندسة القـاهرة 2017 .. الجروب الرس?
ده صفحـات معـظم الانشـطه اللي هتـشفوها في زايــد :) :)
PAZ
https://www.facebook.com/pages/PAZ/348718788549498
Sufraa elkhair
https://www.facebook.com/pages/SuFraa-El-khair/394645173895433
eng break
https://www.facebook.com/engbreak2016
STP
https://www.facebook.com/STP.Organization
GATE
https://www.facebook.com/GATE.Egypt
وده اكـونتـات معـظم الانشطــة عشــان لو حـابين تشـاركـوا معـاهم في أي ايفينــت يعمــلوه :) :)
PAZ
https://www.facebook.com/paz.team
Sufraa elkhair
https://www.facebook.com/sufraaelkhir
eng break
https://www.facebook.com/engbreakaccount
ربنــا معـاكـوا ان شـاء الله وتبقـي سنــة سعيـده عليكــم كلكــم :) :)
PAZ PAZ is a teamwork consists of students from faculty of engineering Cairo university working in developing the way of learning
لكل الناس اللى خايفة من الرسم :
الرسم الهندسى علم و ليس فن :)
~~ مذاكــرات خمس مهنــدس ~~
زايـد اكــتر من صـدمه :D
يااااااااااااااه بقي لما جبت نتيجه التنسيق وعرفت اني دخلت هندسه القاهره مقولكووووش ع اللي كنت حاسه :D .. سعـاده بجد لا تووووصف بقيت مهـندس يا جماااااااااااعه اه وربنا بقيــت مهنــدس :D .. شعــور بجــد غريــب ادخل بقي في المــوضوع ^_^ ..
دخلـت اول اسبــوع ف زايـد اول اسبــوع مستــرخم جو الكليه الي حـد ما برجع بيتـنا الساعه 7 وطبـعاً برجع تعبـان وكان الناس اللي ف الدفعـات الاكبر من مننا كانوا يدخلوا يقولولنا انكم بعد ما تسيبوا زايد هتتمنوا اليـوم اللي ترجعـوا فيها تاني زايد وهتوحشكم اوي لكن انا كنت ببص للبوست بتاعهم واقول بيني وبين نفسي ( عبيـط ده ولا ايـه ) ..
هتتعبــوا شـويه في اول اسبـوع في المـواصلات والوقت وتنظيم المذاكـره وهتفضلوا محتـارين تذاكروا منين وازاي وهتحســوا انكم في دنيــا غير الدنيــا ( بس بجد مع الوقت كل ده هيتظبط ) ..
وطبعــاً لســان حــالكم بيقـــــول : ^_^
ياااااااااااااااااااااااااااه عدي اول اسبـوع ف زايد :D
يااااااااااااااااااااااااااه عدي اول اسبوع عليـا كمهنــدس ( ياااااااااااااااااااااس ) :D
لأ وكمـان ذاكــرت كل اللي خـدته في الكليـــة امـال ليــه بيقــولوا هنــدسه صعــبه ^_^
اكيــد انا عبقـــري اكيـــــــــــد ^_^ ^_^ ^_^
المهــم عشــان مطـولش عليكــم طبعــاً في اول اسبــوع خـدتوا محـاضره رسم والدكــتور طلـب منكم الحـاجات اللي هتحتــاجوها وطبعا نـزلتوا تشتــروها .. كل واحـد بقي معـاه مسطــرته :D ..
المسطــره ده هتحبــوها اول اسبــوع وتحـس بقي انك وانت ماشي في الشـارع انـك مهنــدس والنـاس بتتفــرج عليــك ( اسـم النبـي حـارصك وصـاينك وحـافظك ) :D ..
هتحـس بتهيــؤات لانهـائيه بجــــد :D ..
عـدي عليـنا اول شهــر في الكليــة هتبـدأ تحـس ان المسـطره ده زي مرات ابوك التـانيه :D .. واليوم اللي عندك فيه الرسم ده يوم فرحهم ع بعـض :D ..
البــوست اللي جي ده بقي شعــوري مع اول كــويز وشعــوري مع الميــدتيــرم والنتيجه بتاعتهم =)) ..
~~ نصحيـــــة اخـــــوية ~~
متأجلـش مذاكــره اي مــاده ولا اسبــوع لأن الاسبــوع بجـد هيجيب اسـبوع والتـاني والتـالت وانت هتقـول لنفسـك لأ ده هو اسبـوع واحد بس .. بس والله عن تجربه شخصيه لما تأجـل اسـبوع هيـجر التـاني والتــالت وهكــذا بقي .. وانا في مـواد اتنفخــت فيهــا بسـبب كده ^_^
ربنــا معــاكواااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا =)
بـالنســبه للتقــديم في الكليـــة ..
النهــارده مـدام ليـلي في شـئون الطلبـة قالـت انـه ان شـاء الله هيبقي بعـد العيـــد =))
بنسبة للتقديم ف الكلية
فيه اخـبار ان التقـديم ان شاء الله بعد 10 ايـام .. بس احتـمال يتأجل عن كدة
الاكيد انه مش قبل الايـام ديه =)
To the accepted students, welcome to Faculty of Engineering, Cairo Unversity =)
هندسة القاهرة .. 398.5 .. 97.2%
هندسة المنصورة .. 397 .. 96.8%
هندسة عين شمس .. 396.5 .. 96.7%
هندسة كفر الشيخ .. هندسة الإسكندرية .. 395 .. 96.3%
هندسة طنطا .. 394 .. 96.1%
.. هندسة بني سويف .. 393.5 .. 95.97%
هندسة الزقازيق .. 393 .. 95.85%
هندسة حلوان .. هندسة الإسماعيلية .. 392 .. 95.6%
هندسة بنها .. 391 .. 95.4%
هندسة شبين الكوم .. 391 .. 95.3%
هندسة شبرا بنها .. 390.6 .. 95.26%
هندسة المطرية .. هندسة سوهاج .. 389.5 .. 95%
هندسة قنا .. هندسة الفيوم .. هندسة بورسعيد 389 .. 94.87%
هندسة أسيوط .. هندسة المنيا .. هندسة أسوان .. 387.5 .. 94.5%
سيتم غلق موقع التنسيق اليوم فى السابـــعة مســـاءا ...
اعدادي هندسة تتمنى لكم صوماً مقبولاً وإفطاراً شهياً =)
رمضان كريم
صوما مقبولاً وإفطاراً شهياً
صلاة الفجر أثابكم الله
Click here to claim your Sponsored Listing.
Location
Category
Website
Address
Giza
12111