17/12/2024
وصلنا الهرم 🙈
هنراجع المنهج علي مرتين فقط✌️
تنبيه لطلاب الصف الأول و الثاني الثانوي ♥️
مراجعة منهج اللغة الفرنسية بالكامل 🇫🇷
مع م / مينا ميلاد 😍
الصف الأول الثانوي : يوم الاربعاء الساعة ٥:٣٠ مساءً
——————————————————-
الصف الثاني الثانوي : يوم الالاربعء الساعة ٤:٠٠ عصراً
30/09/2024
ناس كتير سألت انت هتعمل ايه؟
ناس كتير سألت انت مش هتبدأ ؟
و ناس تانيه قالوا لأ خلاص فاكس فرنش هيتلم في الاخر و احنا اصلا مواليد فرنسا 🇫🇷
تعالي اقولك بكل موضوعيه و بحياديه شديدة الدنيا هتمشي ازاي🤔
📍 الفرنساوي او اللغة الثانيه دي مش زي الانجليزي اللي انت متعلمه من صغرك و فاهمه و بتعرف تتصرف فيه ف بالتالي انت محتاج تذاكر علشان تنجح و تكون متميز💁
📍 المنهج اللي نزل من الوزاره لم يخفف و لم يُحذف منه اي جزء علشان حضرتك تقول بقي سهل و نعرف نلمه ف بالتالي انت محتاج تذاكر علشان تنجح و تكون متميز💁
📍 التغيير اللي حصل كله... انه بدل ما كنا بنشتغل معاك و بنفحتك علشان تقفل و كانوا بيقفلوا.... دلوقتي احنا هنشتغل معاك علشان تنجح و تكون متميز 💁
⚠️⚠️⚠️ خليني اقولك علي حاجه تريحك....نصيحه صغيره....
انت في نص السنه و في اخر السنه مش هتبقي عارف تلم ايه ولا ايه من المواد.... و كمان هتبقي شايل هم الفرنش اللي انت متسوح فيه لان هو مش بيتلم في حصه ليله الامتحان زي ما في ناس معتقده.... لان زي ما قلت المنهج زي ما هو
⚠️⚠️⚠️فا نصيحه مني... ابتدي في اللغه الثانيه بتاعتك... اياً كانت هي ايه و ابتدي مع المدرس اللي يريحك اياً كان هو مين... لكن ابتدي من دلوقتي علشان ماتشلش الماده في الاخر قصدي... ماتشلش هم الماده 😉😂
مواعيد السنه دي في سنتر هاني بيير فرع الظاهر فقط
و بالنسبه الاونلاين جاري تنسيقه قريبا
و بالتوفيق للجميع ♥️
21/11/2023
لما توصل متبقاش نسخه من اللي صعبوها عليك
انا 👇😁
21/11/2023
عامل امتحان شامل و طالب جاي يقولي معلش يا مسيو ملحقتش اذاكر كويس
انا 👇
03/10/2023
بكره بدايتنا في سنتر هانى بيير الظاهر 🔥
لغة فرنسية ثانية 🤩
M. MINA MILAD 🖋
est devenu facile 🇫🇷
27/09/2023
🚴♂️تبدأ رحلتنا ان شاء الله يوم الاثنين ٢ اكتوبر ٢٠٢٣🚴♂️
🏫الحجز مع الأكاديمية او عن طريق الارقام الموجودة في الصوره
📍 أملا الفورم علشان نوصلك اسهل 🤝
https://forms.gle/bxjUSu4bv1idMwKT7
مواعيد اولي و ثانيه ثانوي 😍
فرنساوي لغه ثانيه 🇫🇷
26/09/2023
Teaching is to touch lives forever 😍
⚠️حصتنا مش مجرد حصه بنفهم و نحل و نذاكر و نقفل الإمتحان .😎🤩 اه اصل احنا بنقفل الامتحان بكل سهوله 😉
🚫 لا دي علاقه قويه بين طالب و مدرس يربطها كل تفاهم و حب واحترام و تقدير❤️
👈السنه دي مش مختلفه كتير عن طريقه شغلنا🤔 لان بكل بساطه....🤷♂️
🤭عمرنا ما كنا بنمشي بمنهج التلقين و الحفظ لاننا معتمدين على الفهم و ده اللي بيسموه النظام الجديد😎
♥️♥️لو كنت طالب قديم عندي سيب كلمه او موقف اثر فيك ♥️♥️
انتظروا المواعيد غدا 🤗
Ps: share and mention your friends 😍
M I N A M I L A D🖋️