19/06/2026
Kære venner!
Min nye ven, Marko, fra Estland har begået et aldeles interessant koncept.
Hvis du har gået og overvejet, hvorfor der aldrig er nogen, der har omsat arranger-keyboard konceptet til computeren, så kan du stoppe nu :)
Det er nok lidt i sin spæde start, men jeg tror Marko har fat i noget her.
Tjek videoen og se, om det måske er noget for dig.
GROOVEMU Explained - Arranger Keyboard Inside REAPER DAW
What exactly is GROOVEMU and how does it work?In this video, I ex...
19/04/2026
Kære venner!
Så er der ny video ovre på YouTube :)
Short Circuit Productions
På gensyn, København - Guten tag, Berlin!
26/03/2026
Kære venner!
I forbindelse med mit ryk til Tyskland, sælger jeg lidt af mit musikgrej. Det giver ingen mening, at det skal stå opmagasineret og samle støv.
Feks kan du få fingrene i en meget velholdt Roland V-Synth GT - af mange kaldet den sidste ægte Roland synth.
Del gerne i netværket, hvis du kender nogen, der kunne være interesseret 🙂
Roland V-Synth GT | DBA
Nogen kalder det den sidste ægte Roland-synth, og det kan der være noget om. V-Synth GT var Rolands flagskibssynth i 2007, og byggede videre på de teknologier,
23/03/2026
Kære venner!
Det siges, at "at rejse er at leve", men jeg har aldrig været specielt god til det. Jeg har altid befundet mig overordentligt godt i lille Dannevang, og ikke haft den store udrejselængsel.
Når det så er sagt, så har jeg altid haft et soft spot for Berlin. Jeg er jo halvt tysk, har to kusiner dernede, og er på besøg så ofte økonomien tillader det. Og hver gang strejfer tanken mig... "Det kunne være fedt at prøve at bo her, bare for en tid, hvis noget bød sig og gjorde det muligt".
Som nogle af jer nok har fanget, har jeg været jobsøgende i nogle måneder, og jeg faldt tilfældigt over en jobannonce til en stilling i Berlin, der sådan set tikkede alle mine bokse. Men jeg gjorde mig ikke de store forhåbninger, da jeg forestillede mig, at der nok var mange om budet, og at det ville blive aaaalt for omstændigt (jeg er jo ikke 20 år længere).
Efter to online interviews og en "trial day" på campus for en måneds tid siden, kan jeg dog med stor glæde meddele, at jeg har fået stillingen!
Så d. 1. maj starter jeg træningsforløb i Treppendorf, og omkring 1 juli rykker jeg til Berlin. Så det kan være, det er mig, du får i røret, hvis du ringer til Thomann med spørgsmål til din ordre! Jeg bliver nemlig en del af den hastigt voksende support-afdeling :)
Hos Thomann prioriterer man personlig betjening på kundens modersmål. Her er ingen chat-bots eller udlicitering til Bangladesh. Det er der ikke mange internationale virksomheder af den størrelse, der kan prale af.
Lønnen er ikke prangende, men det er ikke pengene, det handler om for mig. Det bliver en stram 40-timers arbejdsuge, men det bliver det hele værd. For jeg kommer tættere på mine kusiner og deres familier, og får mødt en bunke nye, spændende mennesker. Og så får jeg rusket lidt op i mageligheden; der har været en tendens til lidt for meget Netflix på sofaen de seneste par år ;)
Min kære kusine, Nina, har allerede skaffet mig en lejlighed i Berlin - en 2V taglejlighed med stor altan i samme opgang i Schöneberg (der oven i købet er til at betale), og fremleje af min andelslejlighed i Vanløse er også på plads!
Kontrakten er for et år ad gangen, med forventning om fornyelse (Thomann samler på langtidsholdbare, loyale medarbejdere), så I kommer til at undvære mit selskab i en længere periode - men kig endelig forbi dernede, hvis det passer ind i ferieplanerne. Berlin er fantastisk, især om sommeren :)
Jeg vil fortsat kunne betjene mine egne SCP-kunder telefonisk, men altså det bliver i sagens natur svært at komme forbi IRL ;) Og da det jo er en fuldtidsstilling, bliver det nok også primært aften-sessions. Men hold dig endelig ikke fra at ringe, hvis du har knas i musik-maskineriet ;)
Jeg er på en gang edderspændt og rædselsslagen 😜, men jeg trænger til luftforandring og jeg savner en hverdag med gode kolleger og stabilitet. Det lyder måske lidt fjollet, men jeg har altid haft følelsen af, at universet er på min side, og det skuffer heller ikke her - Alt er gået utrolig smidigt og slag i slag :)
Jeg kommer naturligvis til at savne jer allesammen og København, men jeg er jo ikke mere end 50 min væk med en flyver fra Kastrup lufthavn (eller 8 timer i en Flixbus), og vil naturligvis komme hjem på besøg når det flasker sig.
Keep keepin' it real, folks :)
30/01/2026
Interessant, at jeg netop nu her har “optjent et topfanbadge” hos både Plugin Alliance, Native Instruments og iZotope. Der skal åbenbart ikke meget mere til end et enkelt navns nævnelse før man er “med i klubben”. ;)
29/01/2026
Opdatering på NI-situationen: Det er sud til at Plugin Alliance - i hvert fald i første omgang - går fri af konkursbehandlingen. Det er gode nyheder for alle, der har plugins herfra, især dem som er på abonnementsmodellen. Læs mere her:
Update: Native Instruments (Once Again) in Preliminary Insolvency - What Happens Next? - gearnews.com
Official documents show that Native Instruments is involved in such proceedings.
27/01/2026
Native Instruments, en af musiksoftwarebranchens mastodonter, er tilsyneladende under konkurs! Firmaet ejer også iZotope og Plugin Alliance, så der er virkelig meget på spil her. Vi må krydse fingre for, at det ikke kommer til at gå for meget udover de millioner af brugere verden over, der på mange måder har gjort sig afhængige af NI's økosystem.
Native Instruments GmbH is in preliminary insolvency - CDM Create Digital Music
According to insolvency documents, Berlin-based Native Instruments GmbH (also parent to iZotope, Plugin Alliance, and Brainworx) is in preliminary insolvency proceedings. This is devastating news for one of the biggest brands in music-making technology.