02/06/2026
Dimission VKG 2026 🇩🇰🇩🇰🇩🇰
I sidste uge dimitterede vores V-KG elever efter 3 års scenekunstnerisk uddannelse. De havde tre aftener i træk opført deres afsluttende fællesprojekt: ”Angelique Falder” skrevet af Teater Vs husdramatiker Nanna Tüchsen og instrueret af Johan Sarauw. Forestillingen var fuldstændig fantastisk og gribende, understøttet af flotte scenetekniske elementer og indlevende skuespil.
Aftenen blev rundet af med diplomoverrækkelse og takketaler.
Vi ønsker vores V-KG elever alt det bedste og held og lykke i deres videre rejse, både i og udenfor det kunstneriske.🎭🎟️💛🖤
28/05/2026
På en skøn solskinsdag mødtes 1.m og 1.l til en samarbejdsdag med 8. klasserne fra vores venskabsskole, Byens Skole.
KG-eleverne havde i grupper planlagt en cykeltur med gæsterne, hvor nogle blev vist rundt i besættelsestidens København, mens andre blev introduceret til Heksens historie i Danmark.
Tilbage på KG blev oplevelserne omsat til kreative produkter, der blev fremvist, inden dagen sluttede med is og fælles fodboldkamp.
En mega hyggelig dag ☀️
💛🖤
26/05/2026
Du kan nå det endnu. Afgangsforestillingen ANGELIQUE FALDER spiller i dag og i morgen 🎪🎭
💛🖤
22/05/2026
Fra 2D-streger til 3D-virkelighed!
Vores designelever har haft en forrygende dag med besøg fra Robotteriet. Opgaven lød simpel, men krævede både præcision og kreativitet: At transformere en klassisk Bézier-kurve til et fysisk 3D-objekt.
Det er fascinerende at se, hvordan en matematisk kurve i et tegneprogram pludselig bliver til form og volumen i hænderne på eleverne, når 3D-printerne går i gang. En stor tak til Novo Nordisk Fonden n og for at gøre denne workshop mulig og bringe teknologien helt tæt på undervisningen! 💛🖤
20/05/2026
Tak for en forrygende KG-cup⚽️ Mange stærke præstationer😎 1m var vilde og kom i semifinalen, 2b endnu vildere, da de gik hele vejen til finalen, hvor de dog tabte til den velsmurte maskine fra 1a. Tillykke til 1a🏆Vi sender også en særlig hilsen til 3a, der for sidste gang dominerede KG-cup og kom i semifinalen. Ægte KG-cup legender🙌 Hold jer varme over sommeren allesammen, så I er klar, når det går løs igen i august🔥☀️
💛🖤
19/05/2026
Mega hyggelige 1.a sluttede idrætsåret af på stranden med beach volley, beach soccer, beach handball og beach is i høj sol☀️⚽️🍦Sommeren er lige om hjørnet🙏
💛🖤
17/05/2026
ANGELIQUE FALDER – AFGANGSFORESTILLING 2026🎪🎓
Nu nærmer tiden sig, hvor vores dygtige 3. årselever på afslutter deres uddannelse, og vi desværre skal sige farvel til dem for denne gang.
MEN!
Heldigvis skal de først præsentere deres afgangsforestilling, ANGELIQUE FALDER, som I kan opleve d. 25. – 27. maj🎉
Forestillingen tager os med tilbage til 1899, hvor en cirkuskaravane ruller forbi et nyåbnet hotel i Virginia. I en af vognene sidder en ung kvinde med en mundharmonika. Et blik bliver udvekslet. Et øjeblik, der ikke slipper igen.
Få dage senere er hun død.
ANGELIQUE FALDER er ny dansk dramatik udviklet og skrevet af vores husdramatiker Nanna i samarbejde med afgangsholdet🎭
Det er en fortælling om at være outcast, om det overnaturlige og om skønheden i det originale, men også om præstationspres og længslen efter at blive set.
For hvor langt vil man gå for at underholde sit publikum?
Og hvis skyld var det egentlig, at Angelique faldt? ☂️✨
🎟️ Billetterne koster kun 50 kr. og kan fås via Teater V's hjemmeside.
💛🖤
15/05/2026
Vores verdensklasse, 1.i, har været i italienske Genova, hvor den stod på udveksling med en italiensk klasse. Der blev hygget med lækker italiensk mad, byrundtur, private, lokale guider, der vidste hvor alle de gode steder er. Og så var de endda så heldige at få lov at se undervisning på vores nye venskabsskole. 🇮🇹🇮🇹🇮🇹
💛🖤