02/06/2026
👏👏| STORT TILLYKKE MED STJERNERNE
Kæmpe dag for branchen. I er bare virkelig seje, hårdtarbejdende og dygtige. Vi er stolte af at være en del af branchen, bidrage til udviklingen og følge med.
👏👏👏 TILLYKKE!
28/05/2026
📸💪🏽⎮RECAP FRA 2026
Vi rullede en masse af skolens værksteder ud på festivalen, så de nysgerrige gæster kunne få smagsprøver fra Honningværkstedet, Kornværkstedet, Chokoladeværkstedet, Sanseværkstedet og Det Grønne Laboratorium.
Vi havde også chokolade meditation i yoga studiet på programmet og en spændende paneldebat om NoLo drikkevarer og kulturændringen i glasset.
Vi er rigtig glade for modtagelsen og interessen. Det er så meningsfuldt at komme ud ”i virkeligheden” og blive bekræftet i, at det vi går og pusler med inde på skolen er vigtigt og inspirerende for andre.
Den næste festival, vi indtager, er Roskilde Festival 2026, hvor vi er tilstede på Food Is Now-scenen hele tre dage.
Her snakker vi både fermentering, cirkulær madlavning og Grøn Madhåndværker💚
➡️ https://www.roskilde-festival.dk/program/aktiviteter/fermenteringsvaerkstedet
➡️ https://www.roskilde-festival.dk/program/aktiviteter/matt-orlando-og-cirkulaer-madlavning
➡️ https://www.roskilde-festival.dk/program/aktiviteter/groen-madhaandvaerker-fremtidens-kok
28/05/2026
🎊💃🏻🕺🏾⎮SMIIIL! EUX GALLA 2026
Der var det hele.
Musik quiz, lækker mad, undervisere på slap line, farverige kjoler og nystrøgede skjorter. Og det klassiske fest-klassebillede📸❤️
Tak for en kæmpe aften!
28/05/2026
👏🏼💪🏽🤵♀️⎮JOHANNE VINDER STOR UDDANNELSESPRIS
Vi elsker at følge vores elever i deres udvikling her på skolen og på lærepladsen.
Og her er vores receptionistelev, Johanne Marie Lindhard Pedersen, virkelig bare awesome⭐️
Johanne har lige vundet DM i Skills 2026, og nu har Dansk Arbejdsgiverforening (DA) også set Johanne og tildelt hende DA’s uddannelsespris 2026.
Det er mega sejt. Kæmpe tillykke, Johanne ❤️
Prisen gives til elever og nyuddannede med ambitioner om at udvikle og dygtiggøre sig endnu mere inden for deres fag.
For Johannes vedkommende skal legatet bruges som støtte på vejen mod både WorldSkills 26’ i Shanghai og EuroSkills 27’ i Düsseldorf.
Vi støtter dig og hepper på dig i din hårde træning. Vi ved, du er i gode hænder hos din træner og faglærer, Danielle Diandra McIntosh🙌🏼
27/05/2026
🎨🔥⎮VI ELSKER ELEVKUNST
Vi sagde heldigvis "ja", da Laurits, der er tjenerelev på hovedforløbet, spurgte: "må jeg male et billede til skolen?"
Det e både møg fedt og tankevækkende.
Hvem sagde, det er simpelt at være tjener❓
Tak, Laurits🙏🏽
22/05/2026
🥐🍞⎮ALLE ELSKER FREDAGSBOLLER❤️
Forestil dig det her: du kommer i skole kl. 06:55 og bliver mødt af duften af friskbagte surdejsboller, kardemommesnurrer, croissanter og helt frisk rugbrød❤️
Kæmpe start på fredagen!
Bager/konditor-eleverne har knoklet hårdt og været tidligt oppe for at gøre klar til deres pop up bageri her til morgen i skolens kantine. Resten af skolens elever og ansatte bliver forkælet, og får lov mærke og smage energien og håndværket blandt eleverne. Så fedt.
Med kyndig assistance fra Rasmus i Københavns Bageri har eleverne har selv stået for hele processen. De har endda selv fundet på pop up bageriets geniale navn ”The Newly Baked”, der selvfølgelig både refererer til de lækre nybagte brød og eleverne selv👏🏼
Tak for jer og det lækre bagværk
19/05/2026
🤵♀️⎮TJENERMIDDAG MED DET BEDSTE VÆRTSKAB
Vi har netop haft 80 nysgerrige, ufaglærte tjenere på besøg til et brag af en aften her på skolen.
Her havde vi planlagt den perfekte restaurantoplevelse for at sætte fokus på nogle af tjenerfagets kerneværdier, fordi vi synes, det er vigtigt at vise, hvad tjeneren kan.
Vi bød på en gratis tre-retters menu med tilhørende vin. Maden blev lavet af vores dygtige kokkeelever, og et værtskabet, som i øvrigt var tiptop, stod tjenereleverne naturligvis for.
Vi havde desuden arrangeret nogle rigtig interessante foredrag om alt fra gæstepsykologi, konflikthåndtering og det gode værtskab. Her fik vi hjælp af nogle store kapaciteter i branchen - tjener Amalie Lise Amundsen fra Restaurant formel B, tjener Elena Constance Schmidt Bærentzen fra Raadhuskælderen, restaurantchef på Sortebro kro, Heine Egelund og ejer af Restaurant AOC og no. 2, Christian Aarø
Og så havde vi bare en virkelig hyggelig aften med godt humør, networking og god mad og drikke❤️
Mange tak for det fantastiske fremmøde og gode humør.
08/05/2026
Efter guldmedalje og 3 uddannelser: ”Nu har jeg fundet min hylde”
kunne i dag lade sig hylde med guldmedalje og en velfortjent titel som nyuddannet ernæringsassistent. Det er i sig selv mega sejt!
”Jeg havde faktisk sat det som et mål fra start, at jeg skulle have guld. Og uden at forvente det, havde jeg virkelig håbet på det. Nu har jeg fået guld, og jeg kan ikke stoppe med at hyle,” lyder det fra en rørt Christina.
Men Christinas uddannelsesrejse aftvinger faktisk endnu mere respekt. Hun er nemlig ved at udvikle sig til lidt af en veteran her på Hotel- og Restaurantskolen.
For 10 år siden i 2016-2017 tog hun 10. klasse på skolen. Fra 2017-2020 fortsatte hun på HTX og fra 2023-2026 gennemførte hun så ernæringsassistent-uddannelsen.
” Hotel- og Restaurantskolen er jo lidt ligesom at komme hjem for mig. På den her rejse, har jeg fundet mig selv. Nu har jeg fundet min hylde,” fortæller Christina.
Det oplagte spørgsmål er selvfølgelig, om Christina har taget hendes sidste uddannelse på skolen:
”Måske. Jeg vil og kan i hvert fald ikke sige nej,” griner hun.
Som du ved, er du altid velkommen tilbage, Christina❤️