07/06/2026
Hvis du har angst har du måske også oplevet at tænke:
"Hvad er der egentlig galt med mig?"
"Hvorfor har jeg det sådan?"
"Hvorfor kan jeg ikke bare være som alle andre?" 😥
Hvis ja, så vil jeg bare sige: Angst er ikke et tegn på, at der er noget galt med dig.
Det er et signal om, at noget har påvirket dig – noget, der er sket i din fortid.
Så, hvad skete der egentlig? 🤔
På et tidspunkt lærte din krop, at det ikke var sikkert at føle sig tryg.
Din yngre del tilpassede sig for at overleve.
Og nu – selvom situationen er anderledes – mærker kroppen stadig alarmen, som om fare er nær.
Det er ikke din fejl. Det er ikke svaghed.
Det er en fysisk tilpasning, som din krop har gjort for at beskytte dig – en måde at overleve på, du ikke kan kontrollere.
Heling af angst begynder, når vi stopper med at behandle os selv som problemer.
I stedet møder vi os selv med nænsomhed, nysgerrighed og forståelse. ♥️
Spørgsmålet er ikke "Hvad er der galt med mig?"
Det er, "Hvad er der sket, siden min krop føler sig så utryg?"
Det spørgsmål kan ændre alt.
Det, vi vander, gror. 🌱
Kærligst Karina 🪷
17/05/2026
Det, vi undertrykker, skaber overtryk. 🤍
At føle vores angst er en af de eneste måder, vi kan opløse den på.
Det betyder ikke, at vi skal ligge og marinerer i smerte i timevis.
Det vigtige er at tillade følelsen at være til stede – uden at kæmpe imod den. ♥️
Når vi lader følelsen være, uden at skynde os væk eller forsøge at ændre den, åbner vi en dør til større fred. 🙏
Essensen er at give plads til det, der er, og dermed skabe mulighed for, at angsten kan komme og gå uden at få magten over os.
Det vi vander, gror 🌱
Kærligst, Karina 🪷
Send en besked hvis du gerne vil vide hvordan.
03/05/2026
🌟 8 skridt til at bryde angstens spiral 🌟
Kender du følelsen af at være fanget i angst, hvor det føles som om, kroppen sidder fast. Her er en metode, jeg lærer mine klienter – en vej til at finde ro og komme tilbage til nuet:
1️⃣ Start med at trække vejret dybt – 2-3 gange. En dyb indånding gennem næsen og pust langsomt ud gennem munden.
2️⃣ Læg mærke til, hvor angsten sidder i kroppen? Ofte mærker vi den som en spænding i halsen, brystet eller maven.
3️⃣ Læg din hånd på det sted, hvor du mærker alarmen. Lad din krop vide, at du er her nu. Træk vejret ind i området, og giv dig selv lov til at være til stede.
4️⃣ Bliv med følelsen i kroppen – ikke dine tanker. Prøv ikke at tænke dig ud af angsten – den vil passere, hvis du lader den være. Føl varme fra dine hænder, mærk hvordan kroppen reagerer, og vær til stede i nuet.
5️⃣ Angst handler ofte om noget, der kan ske i fremtiden. Men at havde din opmærksomhed på din krop lige nu hjælper dig til at komme tilbage til virkeligheden.
6️⃣ Se din alarm som dit yngre jeg. Teorien siger, at uforløste barndomstraumer kan få din amygdala til at sidde fast i gamle minder og følelser. Det er den del af dig, der følte sig hjælpeløs og bange som barn.
7️⃣ Lav en bevidst forbindelse mellem dit voksne jeg og dit indre skræmte barn. Sig til hende: “Jeg ser dig. Jeg er hos dig. Jeg forlader dig aldrig.”
8️⃣ Gentag denne metode igen og igen. Det kan tage år at udvikle kronisk angst, og det tager tid at heale. Men du kan starte med at stå op for dit indre barn – Du skal ikke kontrollere dine tanker, men skabe kontakt til den del af dig, der blev forladt.
Det behøver ikke være perfekt.
Du kræver blot nærvær, vedholdende og medfølelse (særligt for for dit indre barn)
Det vi vander gror 🌱
Kærligst Karina 🪷
12/04/2026
Du kan ikke ændre hele verden!
Men du kan ændre nogens verden...
-Og nogle gange er det præcis det samme. ♥️
Det vi vandrer, gror 🌱
—
✨ Forårs tilbud✨
Få en samtale og briksbehandling hvis dit nervesystem larmer på 1,5 time – til kun **525 kr**.
Hvis du i en periode har brug for støtte, eller afklaring kan du kontakt mig på
📞3011-5645.
Ta’ det første skridt med ro og balance. 🩷
Kærligst,
Karina 🪷
29/03/2026
Grislingen sagde stille.. ;
“Plys.. Jeg er lidt bange for verden lige nu..”
Peter Plys tænkte et øjeblik og svarede;
“Det er jeg også indimellem.”
“Hvad skal vi gøre?” Spurgte Grisling.
Plys lo lidt og sagde;
“Det vi plejer at gøre..”
“Hvad er det?” Spurgte Grisling undrende.
“Vi passer på hinanden” sagde Plys.
Sådan sad de en stille stund.
Til sidst sagde Plys;
“Ved du hvad Grisling.. Verden har altid haft sine storme.
Men den har også altid haft mennesker som tænder små lys i mørket..
Og hver gang nogen gør noget venligt, siger noget venligt, eller bare holder nogen i hånden
Så bliver verden lidt mindre mørk..”
💞
-Så hvis du læser dette, så vær et af de lys i dag.🕯️
Verden behøver dig.
Det vi vander gror🌱
Kærligst Karina 🪷