Åløkkeskolen - Odense Kommune

Åløkkeskolen - Odense Kommune

Del

Åløkkeskolen er en folkeskole i Odense Kommune. Vi er en to-sporet skole med elever op til og med Den er et supplement til AULA og skolens hjemmeside.

På Åløkkeskolens officielle Facebook profil kan man få indblik i skolens liv og arbejde. Den henvender sig til nuværende og kommende forældre, samarbejdspartnere og andre interesserede. AULA vil fortsat være den primære kommunikative platform i skole/hjemsamarbejdet.

Photos from Åløkkeskolen - Odense Kommune's post 12/06/2026

Å CUP
Vores lokale fodboldturnering, der giver baghjul til VM!
I SFO spiller børnene på blandede hold fodbold mod hinanden. Vi har cheerleadershow, dj og boder med ansigtsmaling, saft og kaffe, massage, renovationsteam og masser af hygge.
Tak til forældre og bedsteforældre for kæmpe opbakning.

Photos from Åløkkeskolen - Odense Kommune's post 28/05/2026

Praksisnært læringsforløb på SDE

6.Y har besøgt Syddansk Erhvervs Skole, hvor klassen arbejdede med matematik og stiftede bekendtskab med Smed/Industriteknikker erhvervsuddannelsen.

Produktet blev et flot Ludo-spil, men processen hen mod det færdige resultat var det vigtigst - vi lærer af vores fejl.

Tak for en lærerig dag!

Photos from Åløkkeskolen - Odense Kommune's post 08/05/2026

MAGIEN BLEV GENFUNDET
I denne uge har vi haft emneuge - magiske Åby!
Den begyndte med en samling, hvor børnene fik en fælles opgave med at genfinde skolens magi, herefter blev de sendt via sølvportalen til deres “kollegie”, hvor de har arbejdet hele ugen med magiske væsener, trylleri, eleksirer, kunst, drager, og meget andet. Kollegierne er løbende blev udfordret med magiske dyster.
Vi er sikre på, at alle de forældre og bedsteforældre som kom forbi til åben magi torsdag eftermiddag, opdagede, at magien er tilbage på Åløkkeskolen!
Tak for en magisk uge i fællesskabets og samarbejdets tegn!

Photos from Åløkkeskolen - Odense Kommune's post 05/05/2026

I KUNSTNERISK SAMARBEJDE
Poppende popcorn-hoveder, trylleri med kartofler og DEJ-lige ansigter.

1.A og 1.B har de seneste uger deltaget i et projekt på Brandts Museum, hvor kunst og natur skulle forenes.
Her har de skabt fantasifulde ansigter af popcorn, lavet farverige billeder ved at dyppe kartofler i maling og lade dem trille henover lærreder og haft dejklumper løbende ned over deres ansigter. Alt sammen for at efterligne forskellige kunsternes måder at bringe naturen ind deres værker.

Den 9. maj udstilles det hele foran Brandts Museum, så s**t gerne forbi og ta’ et kig.

Photos from Åløkkeskolen - Odense Kommune's post 01/05/2026

RYNKEBYLØBETS INDSAMLING TIL LUNGECANCERFONDEN

Og vi deltog i dag med en masse løbende børn. Sikke nogle gode løbeben de havde med i skole. Mange fik løbet mere end sidste år!
Tak for opbakning fra Team Rynke og en masse glade forældre og bedsteforældre.

Photos from Åløkkeskolen - Odense Kommune's post 16/04/2026

CYKELSKOLEN

Efter to omgange i cykelskolen, hvor der både blev øvet balance og koordination på cyklen samt trænet fart og udholdenhed på banecyklerne følte Åløkkeskolen sig klar til kvalifikationdagen og efter 13 kørte afdelinger havde Åløkkeskolen den 3. bedste tid og havde derfor kvalificeret sig 🚴🏼‍♀️😊

Torsdag d. 16. april skulle GF Fondens finalestævne afvikles og med hæse stemmer og trætte muskler ventede klasserne spændt på regnemaskinen.

Resultatet blev en flot 2. plads med dertilhørende medaljer, pokal og en kontantpræmie, der skal bruges på klassens afslutningstur 🏆🥈
Stort tillykke til Hunderup med 1. pladsen - tab og vind med samme sind 👍🏼

Photos from Åløkkeskolen - Odense Kommune's post 12/03/2026

PÅ TEATERTUR I 1.KLASSE
Forestillingen Humørhelt handler om at være i sine følelsers vold. Om at leve op til andres forventninger, og om hvad man må føle og ikke føle.

1.B har i dag været på tur til Nørregårds teater for at se forestillingen Humørhelte.
Det var en rigtig god tur og en dejlig forestilling.

Photos from Åløkkeskolen - Odense Kommune's post 03/03/2026

VELKOMMEN I FORÅRS SFO
Mandag tog vi imod vores nye yngste årgang - de nye venner begyndte deres skoleliv i forårs sfo! 0.årgang stod selvfølgelig klar med velkomstflag og store smil.
Velkommen til alle nye børn og forældre - vi glæder os til at lære jer rigtigt at kende.

Photos from Åløkkeskolen - Odense Kommune's post 24/02/2026

LITTERATURARBEJDE
3. og 4. årgang har haft besøg af forfatter Casper Grundtvig. Casper fortalte os om sin barndom og forfatterskab, og han læste højt fra sin nye spændende bog. Mange af eleverne havde allerede læst flere af hans bøger og havde forberedt gode spørgsmål, samt ideer til hvad han mon skal skrive om i sin næste bog. Tusind tak for besøget, Casper!

Vil du plassere din skole på toppen av Skole-listen i Odense?

Klik her for at gøre krav på din sponsorerede post.

Sted

Type

Telefon

Adresse


Kong Georgs Vej 31
Odense
5000

Hvad er åbningstiderne?

Mandag 06:30 - 16:45
Tirsdag 06:30 - 16:45
Onsdag 06:30 - 16:45
Torsdag 06:30 - 16:45
Fredag 06:30 - 16:45